5.5. 2015 Jan Mička Jan Mička

Škoda Superb III: Jízdní dojmy s 2.0 TDI/110 kW DSG (+video)

 

Celý včerejšek jsme se na toskánských silnicích zabývali testováním vozu Škoda Superb III s turbomotorem 1.4 TSI a vypínáním válců ACT. Dnes navazujeme jízdními dojmy s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW.

Pokud si porovnáme základní technická data turbodieselu 2.0 TDI s výkonem 110 kW se včera zkoušenou čtrnáctistovkou TSI, dostáváme až na točivý moment velmi podobné hodnoty. Výkonově jsou na tom oba čtyřválce naprosto stejně, oba umí nový Superb rozjet na maximální rychlost okolo 220 km/h, a dokonce ani ve zrychlení z 0-100 km/h není skoro žádný rozdíl – v obou případech nezabere více než 9 sekundy.

Turbodiesely si ale kupujeme především díky citelnějšímu zátahu od nižších otáček a lepší spotřebě paliva, byť se musíme smířit s vyšší cenou ve srovnání s adekvátně výkonným turbomotorem. V případě agregátu 1.4 TSI/110 kW se bavíme o základní ceně 599.900 Kč a vznětový čtyřválec stojí o 41.000 Kč více. Vyplatí se ale sáhnout po dražší, byť úspornější alternativě?

Škoda Superb III: Jízdní dojmy s 1.4 TSI/110 kW s vypínáním válců ACT (+video)

Abychom byli důslední, v druhé části testování jsme vyzkoušeli turbodiesel 2.0 TDI/110 kW ve spojení a dvouspojkovou převodovkou DSG, k základní ceně 640.900 Kč si tedy připočítejme 65.000 Kč a nezapomeňme ani na spotřebu, kterou šestistupňový automat s dvojicí mokrých spojek zvedá na výsledných 4,4 l/100 km (o 0,4 l/100 km více než u manuálu). Tak či tak se jedná o spotřebu tabulkovou, se kterou nemá smysl v reálném provozu moc počítat.

V rámci mezinárodní prezentace jsme se se Superbem 2.0 TDI/110 kW dostali na 6,1 l/100 km, přičemž je třeba brát v potaz ostřejší jízdní styl a zhruba půlhodinové postávání v zácpě u letiště. Se čtrnáctistovkou TSI jsme absolvovali podobnou testovací trasu a dosáhli spotřeby 7,1 l/100 km. Pravdou ale zůstává, že je turbomotor mnohem náchylnější na jízdní styl – čím rychleji pojedete, tím více zaplatíte (jde to i za 11 l/100 km), zatímco u TDI v jednu chvíli dosáhnete stropu okolo 9 l/100 km, který překonáte jen stěží.

Škoda Superb III - srovnání motorů 2.0 TDI a 1.4 TSI
Motor2.0 TDI1.4 TSI ACT
Zdvihový objem [cm3]19681395
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]110/3500-4000110/5000-6000
Točivý moment [N.m/min]340/1750-3000250/1500-3500
Převodovka6M (6A)6M (7A)
Maximální rychlost [km/h]220 (218)220 (220)
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,8 (8,9)8,6 (9,0)
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]4,0 (4,4)4,8 (4,9)
Pohotovostní hmotnost [kg]1485 (1500)1395 (1425)
Cena [Kč]640.900*599.900*
*Údaje v závorkách platí pro převodovku DSG za 65.000 Kč

Škoda Superb se vznětovým motorem je minimálně o 90 kilogramů těžší než základní zážehová čtrnáctistovka, což se podepisuje na jízdních vlastnostech. Automobil v zatáčkách působí zavalitějším dojmem, je citelně těžší „na čumák“, ale nedá se říci, že by nám na něm bylo něco nepříjemné. Zaznamenali jsme častější zásahy XDS+ na přední nápravě, ale především houpavější charakter podvozku, který je do jisté míry stále přijatelný.

Ono se sice řekne, že by se měly všechny Superby chovat velmi podobně, větší zátěž na přední nápravě má ale podíl na větší setrvačnosti při vertikálních kmitech a karoserie se při komfortním nastavení tlumičů pohupuje více než u dříve zkoušeného exempláře 1.4 TSI. Pokud se na silnici různé nerovnosti a vlnky moc často neopakují, je všechno v pořádku, v opačném případě jsme ale občas ztráceli půdu pod koly a raději nechali tlumiče trochu „přitáhnout“. To lze provést velmi rychle stisknutím tlačítka Sport na displeji multimediálního systému, mnohem více jsme si však zamilovali individuální nastavení, ve kterém jsme řízení, převodovku DSG a motor uvedli do polohy Normal a tlumiče na úroveň Sport.

Vůz po tomto zásahu neztratí nic ze svého komfortu, v přímce i v zatáčkách však působil citelně jistějším dojmem. Sami uznejte, zda je kladem či záporem, že neumí tlumiče při uvolněném stylu jízdy na Sport decentně změknout, jako to umí například systémy vozů Mercedes-Benz. Pro nás byl u Superbu 2.0 TDI tužší mód jasnou volbou.

Rozhovory s Lubošem Vlčkem a Martinem Hrdličkou o nové Škodě Superb (videa)

Ani s motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW v rozmezí 3500-4000 otáček za minutu není nový Superb vyloženě trhač asfaltu, díky točivému momentu 340 N.m (1750-3000min-1), který citelně zabírá již lehce nad volnoběhem, však takový pocit čas od času nabudete. Zajímavostí agregátu je, že pokud pohání pouze přední kola, vystačí si pro plnění emisní normy Euro 6 bez vstřikování močoviny. Vůz s pohonem 4x4, ke kterému se váže manuální šestistupňová převodovka, se už totiž bez čtrnáctilitrové nádrže na AdBlue neobejde.

„Ekologicky“ zpřevodovaná dvouspojková skříň na povel pedálu plynu při rozjezdu odpovídá s mírným zpožděním, po dosažení potřebného tempa je ale její práce neznatelná, jemná, a promyšlená. Motor nežene do zbytečně vysokých otáček, což zamezuje „skokovému“ nárůstu točivého momentu a naopak přispívá ke skvělému komfortu cestování.

Dovedeme si představit, že bychom za volantem vznětového Superbu strávili stovky kilometrů bez jediného zastavení, což je ostatně technicky možné. Palivová nádrž se totiž mezigeneračně zvětšila na 66 litrů (dříve 60 litrů), což vám v běžném jízdním režimu dovoluje akční rádius přes 1100 kilometrů.

Škoda Superb III - srovnání motoru 2.0 TDI s konkurencí
ModelŠkoda SuperbFord MondeoMazda 6Volkswagen Passat
Motor2.0 TDI2.0 TDCi2.2 Skyactiv-D2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]1968199721911968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/3500-4000110/3500110/45003500-4000
Točivý moment [N.m/min]340/1750-3000350/2000-2500380/2000340/1750-3000
Převodovka6A6A6A6A
Maximální rychlost [km/h]218213204206
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,99.99.88.7
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]4,44.84.84.6
Pohotovostní hmotnost [kg]1500158114201501
Cena [Kč]705.900701.990799.900*793.900
*Cena platí pro prostřední výbavu Attraction, se základní Emotion se nenabízí

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Superb III: Jízdní dojmy s 2.0…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 



Docela obyčejný Superb? Tahle bestie má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy! Docela obyčejný Superb? Tahle bestie má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy!

Britský tuner už má za sebou mnoho aut vyšroubovaných na…

Vylepšená Škoda Superb: Nově s masážními sedačkami a větším displejem Vylepšená Škoda Superb: Nově s masážními sedačkami a větším displejem

V rámci příchodu nového modelového roku se Škoda Superb…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Dnes 18:53

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Odpálit vodíkovou raketu, zmrazit vlastní stín nebo rozpoutat tornádo, to vše můžete zažít v zábavním vědeckém…

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce meteorologové. Na Jizerce bylo –17 °C

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce…

Na západě a jihozápadě Čech bude v pondělí pozdě odpoledne a večer sněžení místy přecházet v mrznoucí srážky s…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…