5.5. 2015 Jan Mička Jan Mička

Škoda Superb III: Jízdní dojmy s 2.0 TDI/110 kW DSG (+video)

 

Celý včerejšek jsme se na toskánských silnicích zabývali testováním vozu Škoda Superb III s turbomotorem 1.4 TSI a vypínáním válců ACT. Dnes navazujeme jízdními dojmy s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW.

Pokud si porovnáme základní technická data turbodieselu 2.0 TDI s výkonem 110 kW se včera zkoušenou čtrnáctistovkou TSI, dostáváme až na točivý moment velmi podobné hodnoty. Výkonově jsou na tom oba čtyřválce naprosto stejně, oba umí nový Superb rozjet na maximální rychlost okolo 220 km/h, a dokonce ani ve zrychlení z 0-100 km/h není skoro žádný rozdíl – v obou případech nezabere více než 9 sekundy.

Turbodiesely si ale kupujeme především díky citelnějšímu zátahu od nižších otáček a lepší spotřebě paliva, byť se musíme smířit s vyšší cenou ve srovnání s adekvátně výkonným turbomotorem. V případě agregátu 1.4 TSI/110 kW se bavíme o základní ceně 599.900 Kč a vznětový čtyřválec stojí o 41.000 Kč více. Vyplatí se ale sáhnout po dražší, byť úspornější alternativě?

Škoda Superb III: Jízdní dojmy s 1.4 TSI/110 kW s vypínáním válců ACT (+video)

Abychom byli důslední, v druhé části testování jsme vyzkoušeli turbodiesel 2.0 TDI/110 kW ve spojení a dvouspojkovou převodovkou DSG, k základní ceně 640.900 Kč si tedy připočítejme 65.000 Kč a nezapomeňme ani na spotřebu, kterou šestistupňový automat s dvojicí mokrých spojek zvedá na výsledných 4,4 l/100 km (o 0,4 l/100 km více než u manuálu). Tak či tak se jedná o spotřebu tabulkovou, se kterou nemá smysl v reálném provozu moc počítat.

V rámci mezinárodní prezentace jsme se se Superbem 2.0 TDI/110 kW dostali na 6,1 l/100 km, přičemž je třeba brát v potaz ostřejší jízdní styl a zhruba půlhodinové postávání v zácpě u letiště. Se čtrnáctistovkou TSI jsme absolvovali podobnou testovací trasu a dosáhli spotřeby 7,1 l/100 km. Pravdou ale zůstává, že je turbomotor mnohem náchylnější na jízdní styl – čím rychleji pojedete, tím více zaplatíte (jde to i za 11 l/100 km), zatímco u TDI v jednu chvíli dosáhnete stropu okolo 9 l/100 km, který překonáte jen stěží.

Škoda Superb III - srovnání motorů 2.0 TDI a 1.4 TSI
Motor2.0 TDI1.4 TSI ACT
Zdvihový objem [cm3]19681395
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]110/3500-4000110/5000-6000
Točivý moment [N.m/min]340/1750-3000250/1500-3500
Převodovka6M (6A)6M (7A)
Maximální rychlost [km/h]220 (218)220 (220)
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,8 (8,9)8,6 (9,0)
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]4,0 (4,4)4,8 (4,9)
Pohotovostní hmotnost [kg]1485 (1500)1395 (1425)
Cena [Kč]640.900*599.900*
*Údaje v závorkách platí pro převodovku DSG za 65.000 Kč

Škoda Superb se vznětovým motorem je minimálně o 90 kilogramů těžší než základní zážehová čtrnáctistovka, což se podepisuje na jízdních vlastnostech. Automobil v zatáčkách působí zavalitějším dojmem, je citelně těžší „na čumák“, ale nedá se říci, že by nám na něm bylo něco nepříjemné. Zaznamenali jsme častější zásahy XDS+ na přední nápravě, ale především houpavější charakter podvozku, který je do jisté míry stále přijatelný.

Ono se sice řekne, že by se měly všechny Superby chovat velmi podobně, větší zátěž na přední nápravě má ale podíl na větší setrvačnosti při vertikálních kmitech a karoserie se při komfortním nastavení tlumičů pohupuje více než u dříve zkoušeného exempláře 1.4 TSI. Pokud se na silnici různé nerovnosti a vlnky moc často neopakují, je všechno v pořádku, v opačném případě jsme ale občas ztráceli půdu pod koly a raději nechali tlumiče trochu „přitáhnout“. To lze provést velmi rychle stisknutím tlačítka Sport na displeji multimediálního systému, mnohem více jsme si však zamilovali individuální nastavení, ve kterém jsme řízení, převodovku DSG a motor uvedli do polohy Normal a tlumiče na úroveň Sport.

Vůz po tomto zásahu neztratí nic ze svého komfortu, v přímce i v zatáčkách však působil citelně jistějším dojmem. Sami uznejte, zda je kladem či záporem, že neumí tlumiče při uvolněném stylu jízdy na Sport decentně změknout, jako to umí například systémy vozů Mercedes-Benz. Pro nás byl u Superbu 2.0 TDI tužší mód jasnou volbou.

Rozhovory s Lubošem Vlčkem a Martinem Hrdličkou o nové Škodě Superb (videa)

Ani s motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW v rozmezí 3500-4000 otáček za minutu není nový Superb vyloženě trhač asfaltu, díky točivému momentu 340 N.m (1750-3000min-1), který citelně zabírá již lehce nad volnoběhem, však takový pocit čas od času nabudete. Zajímavostí agregátu je, že pokud pohání pouze přední kola, vystačí si pro plnění emisní normy Euro 6 bez vstřikování močoviny. Vůz s pohonem 4x4, ke kterému se váže manuální šestistupňová převodovka, se už totiž bez čtrnáctilitrové nádrže na AdBlue neobejde.

„Ekologicky“ zpřevodovaná dvouspojková skříň na povel pedálu plynu při rozjezdu odpovídá s mírným zpožděním, po dosažení potřebného tempa je ale její práce neznatelná, jemná, a promyšlená. Motor nežene do zbytečně vysokých otáček, což zamezuje „skokovému“ nárůstu točivého momentu a naopak přispívá ke skvělému komfortu cestování.

Dovedeme si představit, že bychom za volantem vznětového Superbu strávili stovky kilometrů bez jediného zastavení, což je ostatně technicky možné. Palivová nádrž se totiž mezigeneračně zvětšila na 66 litrů (dříve 60 litrů), což vám v běžném jízdním režimu dovoluje akční rádius přes 1100 kilometrů.

Škoda Superb III - srovnání motoru 2.0 TDI s konkurencí
ModelŠkoda SuperbFord MondeoMazda 6Volkswagen Passat
Motor2.0 TDI2.0 TDCi2.2 Skyactiv-D2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]1968199721911968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/3500-4000110/3500110/45003500-4000
Točivý moment [N.m/min]340/1750-3000350/2000-2500380/2000340/1750-3000
Převodovka6A6A6A6A
Maximální rychlost [km/h]218213204206
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,99.99.88.7
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]4,44.84.84.6
Pohotovostní hmotnost [kg]1500158114201501
Cena [Kč]705.900701.990799.900*793.900
*Cena platí pro prostřední výbavu Attraction, se základní Emotion se nenabízí

Spolupracujeme s TipCars.com
Podnikání na vodě se daří. Po Vltavě v Praze tečou stovky milionů Podnikání na vodě se daří. Po Vltavě v Praze tečou stovky milionů

Pražský úsek Vltavy je nejfrekventovanější plavební…

Provozovatel TV Nova CME zvýšil zisk, hlavně díky růstu v Rumunsko Provozovatel TV Nova CME zvýšil zisk, hlavně díky růstu v Rumunsko

Mediální společnost Central European Media Enterprises…

Index technologického koncernu Nasdaq dosáhl rekordní výše Index technologického koncernu Nasdaq dosáhl rekordní výše

Akcie na trzích ve Spojených státech dnes klesaly pod…

Majiteli Googlu klesl zisk. Na vině je pokuta od Evropské komise Majiteli Googlu klesl zisk. Na vině je pokuta od Evropské komise

Americké internetové společnosti Alphabet, která vlastní…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Superb III: Jízdní dojmy s 2.0…






Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Vylepšená Škoda Superb: Nově s masážními sedačkami a větším displejem Vylepšená Škoda Superb: Nově s masážními sedačkami a větším displejem

V rámci příchodu nového modelového roku se Škoda Superb…

Škoda Auto vyrobila v závodě Kvasiny miliontý vůz Superb Škoda Auto vyrobila v závodě Kvasiny miliontý vůz Superb

Automobilka Škoda Auto v závodě v Kvasinách na Rychnovsku…

 



 
Automobilové přístroje: Jak funguje rychloměr, otáčkoměr nebo palivoměr?

Automobilové přístroje: Jak funguje rychloměr, otáčkoměr nebo palivoměr?

Dnes 08:00

Tachometr, nebo rychloměr? Oba výrazy se v souvislosti s ukazatelem rychlosti používají, ale druhý uvedený výraz je přesnější. Jak se rychlost vozidla určovala dříve a jak je tomu dnes?




Blesk.cz

Sektář má 24 manželek a 146 dětí, za polygamii mu hrozí až pět let

Sektář má 24 manželek a 146 dětí, za polygamii mu…

Dva Kanaďané, bývalí náboženští vůdci sektářské komunity, byli odsouzeni nejvyšším soudem v Britské Kolumbii za…

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta. Promítání začne za dva roky

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta.…

Nové dobrodružství agenta Jejího Veličenstva Jamese Bonda by se mělo v amerických kinech začít promítat 8.…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Brankář Langhamer prodloužil s Arizonou o rok

Přestupy NHL ONLINE: Brankář Langhamer prodloužil s…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem, Plzni vypadl i Pilař

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem,…

PŘÍMO Z RUMUNSKA | Téma uzdravení Davida Limberského a jeho návratu do sestavy Plzně v úterním zápase 3.…

 

Reflex.cz

Hnutí STAN si zahraje poslední pokerovou partii. Přijde i o své trenýrky?

Hnutí STAN si zahraje poslední pokerovou partii.…

Celostátní výbor hnutí Starostové a nezávislí (STAN) bude v úterý řešit zapeklitý problém. Minulý týden ho…

Jídlo ze supermarketů způsobuje demenci, vydělávají na vašem přejídání, varuje odbornice

Jídlo ze supermarketů způsobuje demenci, vydělávají…

Stravovací návyky lidí podle specialistky na zdravou výživu Margit Slimákové v posledních letech výrazně…