reklama


5.5. 2015 Jan Mička Jan Mička

Škoda Superb III: Jízdní dojmy s 2.0 TDI/110 kW DSG (+video)

 

Celý včerejšek jsme se na toskánských silnicích zabývali testováním vozu Škoda Superb III s turbomotorem 1.4 TSI a vypínáním válců ACT. Dnes navazujeme jízdními dojmy s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW.

Pokud si porovnáme základní technická data turbodieselu 2.0 TDI s výkonem 110 kW se včera zkoušenou čtrnáctistovkou TSI, dostáváme až na točivý moment velmi podobné hodnoty. Výkonově jsou na tom oba čtyřválce naprosto stejně, oba umí nový Superb rozjet na maximální rychlost okolo 220 km/h, a dokonce ani ve zrychlení z 0-100 km/h není skoro žádný rozdíl – v obou případech nezabere více než 9 sekundy.

Turbodiesely si ale kupujeme především díky citelnějšímu zátahu od nižších otáček a lepší spotřebě paliva, byť se musíme smířit s vyšší cenou ve srovnání s adekvátně výkonným turbomotorem. V případě agregátu 1.4 TSI/110 kW se bavíme o základní ceně 599.900 Kč a vznětový čtyřválec stojí o 41.000 Kč více. Vyplatí se ale sáhnout po dražší, byť úspornější alternativě?

Škoda Superb III: Jízdní dojmy s 1.4 TSI/110 kW s vypínáním válců ACT (+video)

Abychom byli důslední, v druhé části testování jsme vyzkoušeli turbodiesel 2.0 TDI/110 kW ve spojení a dvouspojkovou převodovkou DSG, k základní ceně 640.900 Kč si tedy připočítejme 65.000 Kč a nezapomeňme ani na spotřebu, kterou šestistupňový automat s dvojicí mokrých spojek zvedá na výsledných 4,4 l/100 km (o 0,4 l/100 km více než u manuálu). Tak či tak se jedná o spotřebu tabulkovou, se kterou nemá smysl v reálném provozu moc počítat.

V rámci mezinárodní prezentace jsme se se Superbem 2.0 TDI/110 kW dostali na 6,1 l/100 km, přičemž je třeba brát v potaz ostřejší jízdní styl a zhruba půlhodinové postávání v zácpě u letiště. Se čtrnáctistovkou TSI jsme absolvovali podobnou testovací trasu a dosáhli spotřeby 7,1 l/100 km. Pravdou ale zůstává, že je turbomotor mnohem náchylnější na jízdní styl – čím rychleji pojedete, tím více zaplatíte (jde to i za 11 l/100 km), zatímco u TDI v jednu chvíli dosáhnete stropu okolo 9 l/100 km, který překonáte jen stěží.

Škoda Superb III - srovnání motorů 2.0 TDI a 1.4 TSI
Motor2.0 TDI1.4 TSI ACT
Zdvihový objem [cm3]19681395
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]110/3500-4000110/5000-6000
Točivý moment [N.m/min]340/1750-3000250/1500-3500
Převodovka6M (6A)6M (7A)
Maximální rychlost [km/h]220 (218)220 (220)
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,8 (8,9)8,6 (9,0)
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]4,0 (4,4)4,8 (4,9)
Pohotovostní hmotnost [kg]1485 (1500)1395 (1425)
Cena [Kč]640.900*599.900*
*Údaje v závorkách platí pro převodovku DSG za 65.000 Kč

Škoda Superb se vznětovým motorem je minimálně o 90 kilogramů těžší než základní zážehová čtrnáctistovka, což se podepisuje na jízdních vlastnostech. Automobil v zatáčkách působí zavalitějším dojmem, je citelně těžší „na čumák“, ale nedá se říci, že by nám na něm bylo něco nepříjemné. Zaznamenali jsme častější zásahy XDS+ na přední nápravě, ale především houpavější charakter podvozku, který je do jisté míry stále přijatelný.

Ono se sice řekne, že by se měly všechny Superby chovat velmi podobně, větší zátěž na přední nápravě má ale podíl na větší setrvačnosti při vertikálních kmitech a karoserie se při komfortním nastavení tlumičů pohupuje více než u dříve zkoušeného exempláře 1.4 TSI. Pokud se na silnici různé nerovnosti a vlnky moc často neopakují, je všechno v pořádku, v opačném případě jsme ale občas ztráceli půdu pod koly a raději nechali tlumiče trochu „přitáhnout“. To lze provést velmi rychle stisknutím tlačítka Sport na displeji multimediálního systému, mnohem více jsme si však zamilovali individuální nastavení, ve kterém jsme řízení, převodovku DSG a motor uvedli do polohy Normal a tlumiče na úroveň Sport.

Vůz po tomto zásahu neztratí nic ze svého komfortu, v přímce i v zatáčkách však působil citelně jistějším dojmem. Sami uznejte, zda je kladem či záporem, že neumí tlumiče při uvolněném stylu jízdy na Sport decentně změknout, jako to umí například systémy vozů Mercedes-Benz. Pro nás byl u Superbu 2.0 TDI tužší mód jasnou volbou.

Rozhovory s Lubošem Vlčkem a Martinem Hrdličkou o nové Škodě Superb (videa)

Ani s motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW v rozmezí 3500-4000 otáček za minutu není nový Superb vyloženě trhač asfaltu, díky točivému momentu 340 N.m (1750-3000min-1), který citelně zabírá již lehce nad volnoběhem, však takový pocit čas od času nabudete. Zajímavostí agregátu je, že pokud pohání pouze přední kola, vystačí si pro plnění emisní normy Euro 6 bez vstřikování močoviny. Vůz s pohonem 4x4, ke kterému se váže manuální šestistupňová převodovka, se už totiž bez čtrnáctilitrové nádrže na AdBlue neobejde.

„Ekologicky“ zpřevodovaná dvouspojková skříň na povel pedálu plynu při rozjezdu odpovídá s mírným zpožděním, po dosažení potřebného tempa je ale její práce neznatelná, jemná, a promyšlená. Motor nežene do zbytečně vysokých otáček, což zamezuje „skokovému“ nárůstu točivého momentu a naopak přispívá ke skvělému komfortu cestování.

Dovedeme si představit, že bychom za volantem vznětového Superbu strávili stovky kilometrů bez jediného zastavení, což je ostatně technicky možné. Palivová nádrž se totiž mezigeneračně zvětšila na 66 litrů (dříve 60 litrů), což vám v běžném jízdním režimu dovoluje akční rádius přes 1100 kilometrů.

Škoda Superb III - srovnání motoru 2.0 TDI s konkurencí
ModelŠkoda SuperbFord MondeoMazda 6Volkswagen Passat
Motor2.0 TDI2.0 TDCi2.2 Skyactiv-D2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]1968199721911968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/3500-4000110/3500110/45003500-4000
Točivý moment [N.m/min]340/1750-3000350/2000-2500380/2000340/1750-3000
Převodovka6A6A6A6A
Maximální rychlost [km/h]218213204206
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,99.99.88.7
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]4,44.84.84.6
Pohotovostní hmotnost [kg]1500158114201501
Cena [Kč]705.900701.990799.900*793.900
*Cena platí pro prostřední výbavu Attraction, se základní Emotion se nenabízí

Spolupracujeme s TipCars.com
Rakouská policie zadržela radikálního islamistu, prý plánoval útok na Vídeň Rakouská policie zadržela radikálního islamistu, prý plánoval útok na Vídeň

Rakouská policie večer zadržela ve Vídni muže podezřelého…

ÚOHS vyšetřuje zakázku pražského dopravního podniku na úklid metra ÚOHS vyšetřuje zakázku pražského dopravního podniku na úklid metra

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vede správní…

Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů

Hollywoodské filmové studio Paramount Pictures z mediální…

Praha investuje do městského radiového systému 90 milionů Praha investuje do městského radiového systému 90 milionů

Praha nejspíš investuje do městského radiového systému v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Superb III: Jízdní dojmy s 2.0…


reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Inovovaná Škoda Superb: Víme, kdy dorazí a co přiveze Inovovaná Škoda Superb: Víme, kdy dorazí a co přiveze

V nadcházejícím modelovém roce Škoda vylepší výbavu své…

Rodí se nová závodní Škoda? Tuhle bestii by klidně mohl pohánět osmiválec! Rodí se nová závodní Škoda? Tuhle bestii by klidně mohl pohánět osmiválec!

Automobily Škoda mají skutečně bohatou závodní historii.…

 



 
Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Dnes 18:59

Zima se v posledních týdnech ukazuje ve své nejlepší kondici. Jak správně nakládat se zamrzlým autem? Přinášíme několik užitečných tipů.




Blesk.cz

Šokující zpověď dětské otrokyně: Anneke od 6 let sloužila pedofilům

Šokující zpověď dětské otrokyně: Anneke od 6 let…

Anneke Lucas (53) byla v šesti letech unesena a prodána na pobavení prominentním pedofilům v Belgii.…

Muž s největším penisem (48 cm) na světě nemůže mít sex. Odmítám si ho nechat zmenšit, říká

Muž s největším penisem (48 cm) na světě nemůže mít…

Má největší penis na světě, ale moc si s ním neužije. Mexičan Roberto Esquivel Cabrera (54) má úd dlouhý…

 

iSport.cz

Pešta po prohře v UFC: Pořád nechápu, jak to škrcení soupeř dotáhl

Pešta po prohře v UFC: Pořád nechápu, jak to škrcení…

Byl to šok. Pro komentátory, pro fanoušky i jeho samotného. Jediný český bojovník v UFC Viktor Pešta do teď…

Hamza o Koukalové: Někteří lidé se chtěli přiživit na jejím úspěchu

Hamza o Koukalové: Někteří lidé se chtěli přiživit…

Jiří Hamza, první muž českého biatlonu, byl hostem nového pořadu iSport TV Overtime. Se šéfredaktorem deníku…

 

Reflex.cz

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala jednou z nejvlivnějších žen světa

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala…

Melania Trumpová, manželka nového amerického prezidenta, zůstane do léta v New Yorku se synem Barronem, který…

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a chlípný Otto

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a…

Obecní úřad v Chuchli vydal 19. ledna 1896 následující oznámení: „Dvě slušně oděné ženštiny chodily včera po…

 
 
reklama