5.5. 2015 Jan Mička Jan Mička

Škoda Superb III: Jízdní dojmy s 2.0 TDI/110 kW DSG (+video)

 

Celý včerejšek jsme se na toskánských silnicích zabývali testováním vozu Škoda Superb III s turbomotorem 1.4 TSI a vypínáním válců ACT. Dnes navazujeme jízdními dojmy s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW.

Pokud si porovnáme základní technická data turbodieselu 2.0 TDI s výkonem 110 kW se včera zkoušenou čtrnáctistovkou TSI, dostáváme až na točivý moment velmi podobné hodnoty. Výkonově jsou na tom oba čtyřválce naprosto stejně, oba umí nový Superb rozjet na maximální rychlost okolo 220 km/h, a dokonce ani ve zrychlení z 0-100 km/h není skoro žádný rozdíl – v obou případech nezabere více než 9 sekundy.

Turbodiesely si ale kupujeme především díky citelnějšímu zátahu od nižších otáček a lepší spotřebě paliva, byť se musíme smířit s vyšší cenou ve srovnání s adekvátně výkonným turbomotorem. V případě agregátu 1.4 TSI/110 kW se bavíme o základní ceně 599.900 Kč a vznětový čtyřválec stojí o 41.000 Kč více. Vyplatí se ale sáhnout po dražší, byť úspornější alternativě?

Škoda Superb III: Jízdní dojmy s 1.4 TSI/110 kW s vypínáním válců ACT (+video)

Abychom byli důslední, v druhé části testování jsme vyzkoušeli turbodiesel 2.0 TDI/110 kW ve spojení a dvouspojkovou převodovkou DSG, k základní ceně 640.900 Kč si tedy připočítejme 65.000 Kč a nezapomeňme ani na spotřebu, kterou šestistupňový automat s dvojicí mokrých spojek zvedá na výsledných 4,4 l/100 km (o 0,4 l/100 km více než u manuálu). Tak či tak se jedná o spotřebu tabulkovou, se kterou nemá smysl v reálném provozu moc počítat.

V rámci mezinárodní prezentace jsme se se Superbem 2.0 TDI/110 kW dostali na 6,1 l/100 km, přičemž je třeba brát v potaz ostřejší jízdní styl a zhruba půlhodinové postávání v zácpě u letiště. Se čtrnáctistovkou TSI jsme absolvovali podobnou testovací trasu a dosáhli spotřeby 7,1 l/100 km. Pravdou ale zůstává, že je turbomotor mnohem náchylnější na jízdní styl – čím rychleji pojedete, tím více zaplatíte (jde to i za 11 l/100 km), zatímco u TDI v jednu chvíli dosáhnete stropu okolo 9 l/100 km, který překonáte jen stěží.

Škoda Superb III - srovnání motorů 2.0 TDI a 1.4 TSI
Motor2.0 TDI1.4 TSI ACT
Zdvihový objem [cm3]19681395
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]110/3500-4000110/5000-6000
Točivý moment [N.m/min]340/1750-3000250/1500-3500
Převodovka6M (6A)6M (7A)
Maximální rychlost [km/h]220 (218)220 (220)
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,8 (8,9)8,6 (9,0)
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]4,0 (4,4)4,8 (4,9)
Pohotovostní hmotnost [kg]1485 (1500)1395 (1425)
Cena [Kč]640.900*599.900*
*Údaje v závorkách platí pro převodovku DSG za 65.000 Kč

Škoda Superb se vznětovým motorem je minimálně o 90 kilogramů těžší než základní zážehová čtrnáctistovka, což se podepisuje na jízdních vlastnostech. Automobil v zatáčkách působí zavalitějším dojmem, je citelně těžší „na čumák“, ale nedá se říci, že by nám na něm bylo něco nepříjemné. Zaznamenali jsme častější zásahy XDS+ na přední nápravě, ale především houpavější charakter podvozku, který je do jisté míry stále přijatelný.

Ono se sice řekne, že by se měly všechny Superby chovat velmi podobně, větší zátěž na přední nápravě má ale podíl na větší setrvačnosti při vertikálních kmitech a karoserie se při komfortním nastavení tlumičů pohupuje více než u dříve zkoušeného exempláře 1.4 TSI. Pokud se na silnici různé nerovnosti a vlnky moc často neopakují, je všechno v pořádku, v opačném případě jsme ale občas ztráceli půdu pod koly a raději nechali tlumiče trochu „přitáhnout“. To lze provést velmi rychle stisknutím tlačítka Sport na displeji multimediálního systému, mnohem více jsme si však zamilovali individuální nastavení, ve kterém jsme řízení, převodovku DSG a motor uvedli do polohy Normal a tlumiče na úroveň Sport.

Vůz po tomto zásahu neztratí nic ze svého komfortu, v přímce i v zatáčkách však působil citelně jistějším dojmem. Sami uznejte, zda je kladem či záporem, že neumí tlumiče při uvolněném stylu jízdy na Sport decentně změknout, jako to umí například systémy vozů Mercedes-Benz. Pro nás byl u Superbu 2.0 TDI tužší mód jasnou volbou.

Rozhovory s Lubošem Vlčkem a Martinem Hrdličkou o nové Škodě Superb (videa)

Ani s motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW v rozmezí 3500-4000 otáček za minutu není nový Superb vyloženě trhač asfaltu, díky točivému momentu 340 N.m (1750-3000min-1), který citelně zabírá již lehce nad volnoběhem, však takový pocit čas od času nabudete. Zajímavostí agregátu je, že pokud pohání pouze přední kola, vystačí si pro plnění emisní normy Euro 6 bez vstřikování močoviny. Vůz s pohonem 4x4, ke kterému se váže manuální šestistupňová převodovka, se už totiž bez čtrnáctilitrové nádrže na AdBlue neobejde.

„Ekologicky“ zpřevodovaná dvouspojková skříň na povel pedálu plynu při rozjezdu odpovídá s mírným zpožděním, po dosažení potřebného tempa je ale její práce neznatelná, jemná, a promyšlená. Motor nežene do zbytečně vysokých otáček, což zamezuje „skokovému“ nárůstu točivého momentu a naopak přispívá ke skvělému komfortu cestování.

Dovedeme si představit, že bychom za volantem vznětového Superbu strávili stovky kilometrů bez jediného zastavení, což je ostatně technicky možné. Palivová nádrž se totiž mezigeneračně zvětšila na 66 litrů (dříve 60 litrů), což vám v běžném jízdním režimu dovoluje akční rádius přes 1100 kilometrů.

Škoda Superb III - srovnání motoru 2.0 TDI s konkurencí
ModelŠkoda SuperbFord MondeoMazda 6Volkswagen Passat
Motor2.0 TDI2.0 TDCi2.2 Skyactiv-D2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]1968199721911968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/3500-4000110/3500110/45003500-4000
Točivý moment [N.m/min]340/1750-3000350/2000-2500380/2000340/1750-3000
Převodovka6A6A6A6A
Maximální rychlost [km/h]218213204206
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,99.99.88.7
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]4,44.84.84.6
Pohotovostní hmotnost [kg]1500158114201501
Cena [Kč]705.900701.990799.900*793.900
*Cena platí pro prostřední výbavu Attraction, se základní Emotion se nenabízí

Spolupracujeme s TipCars.com
Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů

Začaly volby. Občané hlasují o tom, kdo nově zasedne do…

Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Superb III: Jízdní dojmy s 2.0…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 



Docela obyčejný Superb? Tahle bestie má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy! Docela obyčejný Superb? Tahle bestie má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy!

Britský tuner už má za sebou mnoho aut vyšroubovaných na…

Vylepšená Škoda Superb: Nově s masážními sedačkami a větším displejem Vylepšená Škoda Superb: Nově s masážními sedačkami a větším displejem

V rámci příchodu nového modelového roku se Škoda Superb…

 



 
Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Včera

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o fascinující práci. Její stavba trvala neuvěřitelných 220 hodin.




Blesk.cz

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent. Zeman a lídři řeší, co dál

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent.…

Poslance si v první den voleb přišly vybrat více než dvě pětiny voličů. Zájem je podle mnoha volebních komisařů…

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

 

iSport.cz

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali jsme jak žáčci

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali…

Vidíte ty záblesky šikovnosti, schopnost se nacpat pro gól. Drzost. Antonín Honejsek v sezoně odehrál 12 zápasů…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…