Škoda Superb SportLine má český ceník. Je dražší než Laurin & Klement!
Škoda Auto představila Superb SportLine už na loňském frankfurtském autosalonu, český ceník ale máme k dispozici až nyní. Nejde pouze o paket, jak by se na první pohled mohlo zdát. SportLine je svébytná výbava, která doplňuje linie Active, Ambition, Style a Laurin & Klement. Označení SportLine se u automobilky neobjevuje poprvé - použila jej už u favoritu (a později u felicie), který vycházel z verze 135 LS. Mezi poznávací znamení tehdy patřil například červený lak Rally nebo speciální paprsková litá kola.
Superb SportLine je ale trochu jiná káva. Ve standardu dostanete čalounění interiéru kombinující látku a Alcantaru (pro Ambition a Style za 36.000 Kč), dekorativní lišty interiéru připomínající uhlíkové vlákno, černé čalounění stropu, sportovní ocelové kryty pedálů, černé exteriérové doplňky a zejména dvoustupňový systém ESC, jehož funkci lze stejně jako u octavií RS omezit (funkce byla dosud dostupná pouze pro motor 2.0 TSI).
Vůz vyjíždí na osmnáctipalcových antracitových kolech a za rozumných 10.200 Kč můžete mít i leštěné „devatenáctky“. Bez zajímavosti není ani tužší sportovním podvozek snížený o 15 milimetrů (stejný má i greenline) a standardně dodávaná dojezdová rezerva, za kterou si u ostatních linií musíte připlatit 2.100 Kč. V nabídce přibyl i nový lak karoserie. Jmenuje se Dragon Skin Gold, je vyhrazen pouze sportlinu, a stojí 22.900 Kč.
A teď to nejzajímavější – Škoda Superb SportLine je nejdražší verzí celé nabídky, v rámci oficiálního ceníku je však stylizována po linií Laurin & Klement. Nelze ji pořídit s motory 1.4 TSI ACT/110 kW a 1.6 TDI/81 kW, přičemž nejlevnější variantou je čtyřválec 2.0 TDI/110 kW s předním pohonem a manuální šestistupňovou převodovkou za 852.900 Kč. To je ještě o 6.000 Kč více, než za kolik stejný agregát pořídíte s linií Laurin & Klement.
Šestitisícový cenový rozdíl se opakuje také u zbytku nabízených jednotek, jinak je ale ceník platný od 24. května beze změny. Vůbec nejdražší verze současného superbu, 2.0 TSI/206 kW 4x4 DSG SportLine kombi, stojí 1.133.900 Kč (příplatek za kombi stále činí 30.000 Kč).
Škoda Superb - technická data a ceny zážehových motorů | ||||
Motor | 1.4 TSI ACT | 1.8 TSI | 2.0 TSI | 2.0 TSI |
Zdvihový objem [cm3] | 1395 | 1798 | 1984 | 1984 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 110/5000-6000 | 132/4000-6200 | 162/4500-6200 | 206/5600-6500 |
Točivý moment [N.m/min] | 250/1500-3500 | 320/1450-3900 | 350/1500-4400 | 350/1700-5600 |
Převodovka | 6M (7A) | 6M (7A) | 6A | 6A |
Maximální rychlost [km/h] | 220 (220) | 232 (231) | 243 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8.6 (9.0) | 8.0 (8.1) | 7.0 | 5.8 |
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] | 4.8 (4.9) | 5.8 (5.5) | 6.1 | 7.1 |
Active | 615.900 | - | - | - |
Ambition | 682.900 | 727.900 | 842.900 | 972.900 |
Style | 732.900 | 777.900 | 892.900 | 1.022.900 |
Laurin & Klement | - | 852.900 | 967.900 | 1.097.900 |
SportLine | - | 858.900 | 973.600 | 1.103.900 |
Příplatek za automat je 65.000 Kč, * příplatek za 4x4 je 65.000 Kč |
Škoda Superb - technická data a ceny vznětových motorů | |||
Motor | 1.6 TDI* | 2.0 TDI | 2.0 TDI |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 88/3500-4000 | 110/3500-4000 | 140/3500-4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 250/1500-3250 | 340/1750-3000 | 400/1750-3250 |
Převodovka | 6M (7A) | 6M (6A) | 6M (6A) |
Maximální rychlost [km/h] | 206 (206) | 220 (218) | 237 (234) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10.9 (11.0) | 8.8 (8.9) | 8.0 (7.7) |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 3.9 (3.8) | 4.0 (4.4) | 4.0 (4.5) |
Active | 616.900 | 656.900 | - |
Ambition | 681.900 | 721.900 | 767.900 |
Style | 731.900 | 771.900 | 817.900 |
Laurin & Klement | - | 846.900 | 892.900 |
SportLine | - | 852.900 | 898.900 |
*Příplatek za GreenLine je 16.000 Kč, příplatek za 4x4 je 65.000 Kč, příplatek za automat je 65.000 Kč |