Škoda v USA? To by byla sebevražda, řekl člen představenstva VW
Škoda Auto se k rozšiřování svých působišť staví velmi kladně. To ostatně musí, pokud chce naplnit vizi Bernharda Maiera, šéfa největší české automobilky o zdvojnásobení roční produkce do roku 2025. V řeči čísel to znamená vyrábět přes dva miliony aut ročně, přičemž nedílnou součástí tohoto plánu je vstup do Jižní Korey, Singapuru a Íránu. Maier to potvrdil v rozhovoru pro MF Dnes, o diskutovaném vstupu na severoamerický trh ale zatím nepadlo definitivní rozhodnutí.
Bernhard Maier vstup škodovky na severoamerický trh nevyloučil, mít zde model Kodiaq by podle něj byl obrovský úspěch, ne všichni zaměstnanci koncernu Volkswagen jsou však podobného názoru. „Vstup neznámé značky na tento obrovský trh s modely orientovanými na evropské zákazníky a neexistující dealerskou sítí je čistá sebevražda,“ řekl v podle serveru automobilemag.com jeden ze členů představenstva Volkswagenu. „Kromě toho poslední věc, kterou Volkswagen v Americe potřebuje, je kanibalizmus vlastní značky,“ doplnil.
Škodovka by v Severní Americe nebyla poprvé, působila zde už od konce padesátých do začátku šedesátých let, to už je ale dost dlouhá doba na to, aby se okřídlený šíp dostal rychle do povědomí zdejších zákazníků. Podle dosavadních informací se má o vstupu značky do USA rozhodnout v příštím roce, ani tak ale Škoda nenechala nic náhodě a s velkým předstihem si u patentového úřadu registrovala názvy modelů Octavia, Yeti a Superb.
A co říkají na škodovky obyvatelé USA? To jste mohli loni vidět ve videu Boba Flavina, redaktora motoristického serveru The Next Gear, který vyrazil do ulic Washingtonu se superbem minulé generace. Tamní lid si pochvaloval velký vnitřní prostor, systém automatického parkování, a dokonce zaznělo i přirovnání k prémiovému BMW. Dlužno dodat, že se tehdy jednalo o výběhový model.