Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vahland: Škoda bude dál vyrábět v ČR, musí ale zvýšit produktivitu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
Vahland odmítl, že by se Škoda měla do budoucna změnit v levnou značku koncernu Volkswagen.

Škoda Auto chce dál navzdory sílící koruně vyrábět vozy v Česku, musí tam ale zapracovat na produktivitě. V rozhovoru pro aktuální vydání německého magazínu Focus to prohlásil šéf mladoboleslavské automobilky Winfried Vahland. Odmítl také, že by se Škoda měla do budoucna změnit v levnou značku koncernu Volkswagen, jemuž už téměř 20 let patří.

"Rozhodně," reagoval Vahland na dotaz, zda má ještě smysl vyrábět auta v České republice kvůli její stále posilující měně. "Ovšem ještě výhodnější by pro nás bylo zavedení eura v Česku," poznamenal.

Náklady na mzdy jsou podle něj v Česku stále výhodné, jejich podíl na výsledné ceně automobilu by se ale neměl přeceňovat, tvrdí Vahland. "Produktivita je minimálně stejně tak důležitá. A právě na ní musíme v Česku ještě zapracovat," uvedl šéf automobilky.

Německá média loni zaznamenala údajné napětí mezi vedením mateřského koncernu a dceřinou českou automobilkou, která se pro VW díky modelu Škoda Superb stala ve vyšší střední třídě vážnou konkurencí pro volkswagenovské passaty. Šéf VW Martin Winterkorn měl prý tlačit na mladoboleslavskou firmu, aby se do budoucna soustředila na výrobu levnějších vozů a "nekanibalizovala" na výsostném poli VW.

To však Vahland rezolutně odmítl. "Pan Winterkorn má z našich úspěchů velkou radost. Škoda nebude žádnou levnou značkou, celosvětově bude ale stále nastavena pod VW. Nabízíme dobrý poměr ceny a výkonu, a tak to taky zůstane," zdůraznil Vahland. Připomněl, že k nynějším pěti modelům uvede česká automobilka na trh na konci roku nový model určený pro městský provoz City Car a v příštím roce bude následovat kompaktní limuzína vhodná pro mezinárodní trhy.

Škoda Auto loni více než ztrojnásobila čistý zisk na 349 milionů eur (zhruba 8,5 miliardy Kč) ze 110 milionů eur v roce 2009. Její tržby se v loňském roce zvýšily meziročně o 22,4 procenta na 8,692 miliardy eur. Prodej automobilky loni stoupl o 11,5 procenta na rekordních zhruba 763.000 vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
30. 3. 2011 20:26
Re: přidat, makat, neulejvat !!!
No a když to rozpočítáš na jedno auto? Já to jednou počítal u Kolína, kde ty mzdy jsou podobné a vyšlo mi (při ceně auta, které jde z fabriky) těch 3,5%. No, to žádná fabrika neřekne a nepřizná, ale stačí se podívat na průměrný plat u VW v Portugalsku (které je ve všech ukazatelích pod náma) a u nás a je vidět, že s těma mzdama to tady zas takový problém nebude, zejména ve vazbě na kvalitu práce. Těch 24.000 kmenových zaměstnanců není jenom ve výrobě, vezmi si, kolik lidí dělá jenom Česaně......
30. 3. 2011 20:21
Re: pa pa ceska republika
Tam se vozej auta v bednách a těch výrobních operací je 7 až 20. A jestlipak víš, kde se dělaj motoroy, převodovky a všechno to hlavní? Je vidět, že o výrobě aut toho víš zatraceně málo, nicméně je taky vidět, že opakovat pár prvoplánových frází, který mi nás krmí pokleslá média ( a často na objednávku) ti problémy nedělá....
30. 3. 2011 20:19
Re: Plány
Slušná televize stála v roce 1989 20 tisíc, videopřehrávač v únoru 1989 12.000,- a průměrná měsíční mzda podle statistiků v létě 1989 byla 2890 korun. Medián byl pod dva dva tisíce.

A ještě mi řekni, kde byla ta plná prodejna, ještě v roce 1987 (ten rok 80 tolik nepamatuju) stolní Teslu kupoval kamarád v Tuzexu a stál na ní několikahodinovou frontu. Pokud jsi nebyl v nějaké "speciální" prodejně.....a nemyslím tím Tuzex.
28. 3. 2011 23:42
Re: Plány
Máš to špatně soudruhu. V socialismu se plány zásadně plní více jak na 100%.
Avatar - Emel
28. 3. 2011 18:16
Re: přidat, makat, neulejvat !!!
Myslím, že podíl mzdových nákladů bude vyšší. Tarifní zaměstnanci mají v průměru 32.000 měsíčně, mzdové náklady jsou dejme tomu 45.000, je tam 24.000 kmenových zaměstnanců... to dělá nějakou miliardu měsíčně na mzdách kmenových zaměstnanců jen tady v ČR.