Autosalon Ženeva: Škoda Yeti - První dojmy + nové fotografie

Autosalon Ženeva: Škoda Yeti - První dojmy + nové fotografie

 
 

Čtyři roky po premiéře studie Yeti přiváží Škoda do Ženevy exponát se stejným jménem. Rozdíly? Sériový produkt má o něco delší příď, pohon předních nebo všech kol a výhradně přeplňované pohonné jednotky s přímým vstřikováním.

Pátá modelová řada Škody (po Fabii, Roomsteru, Octavii a Superbu) se vydává do lehkého terénu. Originální design je prezentován spolu s originálním názvem, kolem něhož bude jistě radost tvořit marketingové a propagační aktivity v Alpském regionu nebo ve Skandinávii. Škoda se naštěstí držela velmi striktně původního návrhu Thomase Ingenlatha, takže Yetimu se žádný konkurent - včetně nejbližšího příbuzného Tiguanu - nepodobá.

Při premiéře na autosalonu v Ženevě byly zveřejněny pouze základní data, podrobnosti o konstrukci a jízdních parametrech si výrobce nechává až na pozdější čas, zřejmě na novinářskou prezentaci. Známá je délka vozu 4,2 m, která je o 22 cm kratší než u Tiguanu. Velmi blízkým konkurentem tak zřejmě bude duo Suzuki SX4/Fiat Sedici (délka 4,115 m) a ve verzích 4x2 také Kia Soul (délka 4,105 m). Automobil na prezentačních oficiálních fotografiích dostal 17palcová kola z lehkých slitin.

Škoda Yeti chce být nejen líbívým SUV, ale také praktickým autem pro každý den. Na rozdíl od studie je zadní výklopné víko nedělené a zvedá se podle očekávání nahoru. Zadní sedadla ve stylu příbuzného Roomsteru lze nejen sklopit, ale i zcela vyjmout z vozidla. Pak sem při dvoumístné konfiguraci Yetiho, můžete naložit až 1760 l nákladu. To je téměř tolik, kolik pojme stejně dlouhý, ale poněkud jinak koncipovaný Roomster (v jeho případě je to přesně 1780 l).

Škoda Yeti má zřejmě novou přístrojovou desku, kterou zřejmě uvidíme až v úterý ráno. Z prvního zveřejněného snímku je zřejmé, že Yeti sdílí moduly klimatizace a audio/navi – zařízení se Superbem a Octavií. Podobné to s největší pravděpodobností bude i s přístrojovým štítem ve dvou velkých tubusech.

Do prodeje se dostanou dvě verze hnacího ústrojí. Slabší motory budou dodávány s pohonem pouze předních kol, ostatní pak s pohonem všech kol, řešeným podobně jako u Octavie a Superbu pomocí mezinápravové elektronicky řízené spojky Haldex.

Revoluční novinkou, jak pro značku Škoda, tak pro celou skupinu VW, bude první využití nového čtyřválcového motoru 1,2 TSI (77 kW). Ani podrobnosti o něm zatím nejsou známy, ale z označení vyplývá, že by měl disponovat přímým vstřikováním benzinu do válců a přeplňováním turbodmychadlem. Podobný motor, ale bez přímého vstřikování, dnes nabízí pouze Renault. Tento základní motor, který má se podle starších informací vyrábět v Mladé Boleslavi, bude dodáván pouze s uspořádáním 4x2.

Silnější zážehovou alternativou bude motor 1,8 TSI (118 kW) kombinovaný s pohonem všech kol, což je kombinace známá z Octavie i ze Superbu.

Škoda Yeti - přehled motorizací
Uspořádání4x24x4
Zážehové1,2 TSI (77 kW)1,8 TSI (118 kW)
Vznětové2,0 TDI CR DPF (81 kW)2,0 TDI CR DPF (81 kW)
-2,0 TDI CR DPF (103 kW)
-2,0 TDI CR DPF (125 kW)

Naftová škála čítá prozatím tři motory se vstřikováním common-rail, které mají shodný objem, ale tři různé výkonové stupně. Základní naftový motor 2,0 TDI CR DPF (81 kW) bude dodáván s pohonem předních i všech kol, další dva výhradně s pohonem všech kol.

Škoda Yeti – První ženevské dojmy
První dojem? Automobil vypadá velmi robustně. Celkové designové pojetí není sice nikterak omračující, Škodě se ale každopádně podařilo Yetiho velmi dobře sladit ve stylu modelů Superb a Roomster. Přední dveře mají podobný tvar jako u Roomsteru , s tím ovšem kontrastuji nevýrazně (nebo snad až příliš funkčně?) tvarovaná zadní boční okna a strohý design zádě.

Asi nepřekvapí, že zadní náprava nové Škody Yeti je zřejmě odvozena z řešení modelu Octavia 2, bližší detaily zatím bohužel potvrzeny nemáme. Zato máme přesné vnější rozměry. Nový Yeti je 4223 mm dlouhý, 1793 mm široký a 1691 mm vysoký. Rozvor náprav je 2578 milimetrů, tedy stejně jako u aktuální Octavie. Autosalonový exponát má na sedmnáctipalcových kolech pneumatiky 225/50 R 17.

Místa je vpředu i vzadu podélně dostatek, nad hlavou dokonce více než dost. Na šířku je vzadu pocitově stejně místa jako ve Fabii Combi (posaz i tvar opěradla je stejný), vpředu pak o něco více. Dojem z velikosti interiéru je ovšem v Yetim lepší vzhledem k vyššímu a vertikálnějšímu posazu.

Poloha za volantem je vzpřímená. Výhodou při manévrování s autem bude nepochybně skutečnost, že na rozdíl od drtivé většiny současných aut, je z místa řidiče vidět na kapotu. Palubní deska má příjemný design, přístrojový štít je podle aktuálních módních trendů rozčleněn do dvou hlubokých tubusů, jako v Octavii. V interiéru jsme si dále všimli čtyřramenného volantu ze Superbu, či krátké řadicí páky umístěné nízko u podlahy, stejně jako u menší Fabie.

Zavazadlový prostor má pravidelný tvar. Podběhy do něj zasahují minimálně a jeho podlaha i nákladová hrana jsou umístěné relativně nízko. Překvapilo ovšem umístění měniče na CD v zavazadlovém prostoru z vnitřní strany před levým zadním sloupkem.

ŠKODA YETI v Ženevě před čtyřmi lety
Jak vypadala studie Yeti v roce 2005?

Anketa

Optimální motorizace pro Škodu Yeti je
  • 1,2 TSI (77 kW) 4x2

    11,9

    Hlasovat

     
  • 1,8 TSI (118 kW) 4x4

    46,4

    Hlasovat

     
  • 2,0 TDI CR DPF (81 kW) 4x2

    3,0

    Hlasovat

     
  • 2,0 TDI CR DPF (81 kW) 4x4

    7,5

    Hlasovat

     
  • 2,0 TDI CR DPF (103 kW) 4x4

    10,4

    Hlasovat

     
  • 2,0 TDI CR DPF (125 kW) 4x4

    20,7

    Hlasovat

     
V Česku stagnuje. Hamé nahnalo rekordní tržby v zahraničí V Česku stagnuje. Hamé nahnalo rekordní tržby v zahraničí

Jedna z největších potravinářských firem rostla nejen na…

Další pokus o útok. V Antverpách někdo najel autem do nákupní zóny Další pokus o útok. V Antverpách někdo najel autem do nákupní zóny

V Antverpách se někdo pokusil autem najet vysokou…

Finanční divize Volkswagenu navzdory dieselgate zaznamenala rekordní zisky Finanční divize Volkswagenu navzdory dieselgate zaznamenala rekordní zisky

Finanční divize německé automobilové skupiny Volkswagen…

Trumpovo kouzlo vyprchává. Wall Street slábne nejvíce od jeho nástupu do úřadu Trumpovo kouzlo vyprchává. Wall Street slábne nejvíce od jeho nástupu do úřadu

Investoři přestávají věřit v růstovou hospodářskou…

 
Zdroj: Škoda
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Autosalon Ženeva: Škoda Yeti - První dojmy…




Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Škoda bude mít 4 SUV modely. Jedním z nich by mohl být Karoq Škoda bude mít 4 SUV modely. Jedním z nich by mohl být Karoq

Koncem dekády bude mít Škoda už čtyři SUV modely, za…

Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování! Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Náš čtenář načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř…

 



 
Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Dnes 13:31

Dostali jsme tiskovou zprávu od Škodovky. O vývoji krystalického designu. Úplně na konci se ale našla jedna hodně zajímavá zmínka!




Blesk.cz

Piloti kroužili nad letištěm, dispečer spal: Ve Vietnamu nikdo nepřistál

Piloti kroužili nad letištěm, dispečer spal: Ve…

Letový dispečer mezinárodního vietnamského letiště Cat Bi ve městě Hai Phong zkomplikoval situaci celému letišti…

Nové české rekordy: Socha Hortenzie z 1,5 kilometru papíru a obraz Slunce z 940 okvětních lístků

Nové české rekordy: Socha Hortenzie z 1,5 kilometru…

Novými exponáty Muzea rekordů a kuriozit v Pelhřimově jsou od čtvrtka 23. března 2017 socha Hortenzie oblečená…

 

iSport.cz

Leguán na kurtu! Veselý odmítl hrát, veterán ulovil unikátní selfíčko

Leguán na kurtu! Veselý odmítl hrát, veterán ulovil…

Existuje spousta důvodů, proč přerušit tenisový zápas. Tma, déšť, třeba i chování soupeře… Ale přestat hrát…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Můj heterosexuální coming out

Můj heterosexuální coming out

Minulý týden měl pro mě, stejně asi jako pro ostatní podobně smýšlející lidi, zásadní význam. Nejprve jsem si…

Seriál ČT o české šlechtě: Alespoň pár kapek „modré“ krve bychom tu potřebovali jako sůl

Seriál ČT o české šlechtě: Alespoň pár kapek „modré“…

Minulý týden na televizních obrazovkách doběhl dokumentární cyklus „Modrá krev“ mapující minulost a především…