Skončí Subaru s plochými šestiválci?
Downsizing je v současnosti celosvětovým fenoménem a povážlivě se zmenšuje jak nabídka motorů V8, tak šestiválců, čehož si logicky všímají i u Subaru, které v nabídce jeden šestiválec s protiběžnými písty má. Však také top manažer Subaru pro vývoj Yoichi Hori naznačuje, že by tento motor mohl z nabídky japonské automobilky zmizet.
V rozhovoru pro Car Advice sice přímo neřekl, že se modely Subaru rozloučí se firemním šestiválcovým boxerem, nicméně poznamenal, že "prodeje šestiválců celosvětově klesají" a že "v budoucnu mnoho společností pravděpodobně přejde na motory s menším objemem s turbodmychadly nebo hybridními systémy". Současně prohlásil, že "motor 2.0 Turbo by mohl být dostatečnou motorizací i pro pohon větších modelů Subaru".
Tomuto tvrzení je třeba dávat váhu, protože Hori současně poznamenal, že vzhledem k tomu, že je Subaru malá automobilka, nemůže nabízet tolik motorů jako větší konkurenční výrobci, byť v tomto případě měl na mysli turbodiesely. Proto by měla v budoucnu nabízet větší množství verzí jednoho motoru, některé s důrazem na spotřebu, jiné se zaměřením na výkon.