SOR Libchavy dodá Praze i malé autobusy za víc než 65 mil. Kč
Firma SOR Libchavy, která pražskému dopravnímu podniku od loňska dodává klasické a kloubové autobusy, vyhrála výběrové řízení i na dodávku malých autobusů. Novinářům to po dnešním jednání představenstva Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) řekl jeho ředitel Martin Dvořák.
Firma by měla dodat 15 autobusů za 65,85 milionu korun bez daně z přidané hodnoty. Jeden autobus tak vyjde asi na 4,39 milionu korun. První vozy by se měly v Praze objevit už za dva týdny, kdy se budou měnit jízdní řády.
Důvodem nákupu je podle Dvořáka vyšší poptávka městských částí a organizátora pražské hromadné dopravy Ropid po linkách, které by obsluhovaly právě tyto autobusy.
Menší autobusy v současnosti jezdí například na linkách číslo 128 na Žvahově, 236 v Troji nebo na lince 291 mezi I. P. Pavlova a nemocnicí na Karlově náměstí. Minibusový spoj číslo 292 vozí Pražany k nemocnici pod Petřínem. Linky s malými autobusy se podle městských částí osvědčily.
Minibus podle Ropidu uveze něco přes 35 lidí, z toho 20 může sedět; klasický autobus má pro sezení asi 30 míst a celkem pojme asi 60 lidí. Výhodou menších autobusů jsou kromě nižší spotřeby jeho rozměry. Klasické autobusy se totiž do některých užších ulic v centru města nevejdou. Malé autobusy jsou také plně bezbariérové.
DPP v současnosti nakupuje od SOR Libchavy rovněž klasické a kloubové autobusy. Celkem by jich během osmi let měl získat 620, pokud se osvědčí, koupí další stovku. Zaplatit by za to měl zhruba 4,5 miliardy korun.
SOR Libchavy patří do Energetického a průmyslového holdingu (EPH) skupin J&T a PPF a podnikatele Daniela Křetínského. Loni její tržby stouply zhruba o pětinu na něco přes dvě miliardy korun, asi o pětinu firma loni zvýšila také zisk.