Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SOR Libchavy dodá Praze i malé autobusy za víc než 65 mil. Kč

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
Firma by měla dodat 15 autobusů za 65,85 milionu korun bez daně z přidané hodnoty. První vozy by se měly v Praze objevit už za dva týdny, kdy se budou měnit jízdní řády.

Firma SOR Libchavy, která pražskému dopravnímu podniku od loňska dodává klasické a kloubové autobusy, vyhrála výběrové řízení i na dodávku malých autobusů. Novinářům to po dnešním jednání představenstva Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) řekl jeho ředitel Martin Dvořák.

Firma by měla dodat 15 autobusů za 65,85 milionu korun bez daně z přidané hodnoty. Jeden autobus tak vyjde asi na 4,39 milionu korun. První vozy by se měly v Praze objevit už za dva týdny, kdy se budou měnit jízdní řády.

Důvodem nákupu je podle Dvořáka vyšší poptávka městských částí a organizátora pražské hromadné dopravy Ropid po linkách, které by obsluhovaly právě tyto autobusy.

Menší autobusy v současnosti jezdí například na linkách číslo 128 na Žvahově, 236 v Troji nebo na lince 291 mezi I. P. Pavlova a nemocnicí na Karlově náměstí. Minibusový spoj číslo 292 vozí Pražany k nemocnici pod Petřínem. Linky s malými autobusy se podle městských částí osvědčily.

Minibus podle Ropidu uveze něco přes 35 lidí, z toho 20 může sedět; klasický autobus má pro sezení asi 30 míst a celkem pojme asi 60 lidí. Výhodou menších autobusů jsou kromě nižší spotřeby jeho rozměry. Klasické autobusy se totiž do některých užších ulic v centru města nevejdou. Malé autobusy jsou také plně bezbariérové.

DPP v současnosti nakupuje od SOR Libchavy rovněž klasické a kloubové autobusy. Celkem by jich během osmi let měl získat 620, pokud se osvědčí, koupí další stovku. Zaplatit by za to měl zhruba 4,5 miliardy korun.

SOR Libchavy patří do Energetického a průmyslového holdingu (EPH) skupin J&T a PPF a podnikatele Daniela Křetínského. Loni její tržby stouply zhruba o pětinu na něco přes dvě miliardy korun, asi o pětinu firma loni zvýšila také zisk.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
1. 12. 2010 14:27
Re: Sdružení opravárenství a rozvoje - SOR
Môže byť. Karosy boli voči SORu hodne tvrdé - jak sedadlá, na ktorých sa človek v zákrutách mohol aj šmýkať, tak pruženie. Plus vibrácie od motora, tie boli občas cítiť aj v chrbte.
SOR bol pohodlnejší napriek menším kolesám - mäkšie pruženie a aspoň u nás aj docela slušné sedadlá.
1. 12. 2010 12:57
Re: Sdružení opravárenství a rozvoje - SOR
No, občas se vezu plynovým SORem a dopravce bohužel zvolil ty nejprkennější sedačky jak z městského busu, přitom jezdí z Prahy přes Slaný do Loun a možná ještě dál trasa Praha-Dejvická - Louny měří cca 60 km). Takže pohodlí nic moc, ale zřejmě se jedná o konkrétní specifikaci.
1. 12. 2010 07:31
Re: Sdružení opravárenství a rozvoje - SOR
Technické problémy sa nevyhnú nikomu, prejde tým asi každý . nejaký čas som jazdil SOR-mi do práce, a musím povedať, že je to pohodlnejšie a príjemnejšie vozenie ako Karosami a ich následníkmi. Dizajnovo žiadne pecky, ale škaredé nie sú. Trošku zvláštne vyzerajú kvôli menšiemu rozmeru kolies, kĺbové autobusy, mám pocit, dokonca kombinujú 19,5" a 22,5" kolesá, ale vpohode inak.
Avatar - pumpkin
30. 11. 2010 20:47
Sdružení opravárenství a rozvoje - SOR
Táto značka autobusov, dá sa povedať že bez histórie, má môj obdiv. Za ani nie 20 rokov existencie môžu hravo konkurovať Irisbusu, Manu a iným veľkým výrobcom. Vďaka produkcií za najnižšiu cenu vidno tieto, síce nie najkrajšie busy, na každom rohu či už v Česku, Slovensku alebo aj v Maďarsku pod značkou Credo. Aj keď finančný gigant J&T moc v láske nemám, z úspechu SORu sa teším. Snáď im úspech nepokazí praskanie rámov 4. dverí, ktoré sa medzičasom objavilo aj na bratislavských kĺbakoch.
30. 11. 2010 19:41
Re: J&T a PPF
ale jsou nase.. kdyz uz Karosa defacto padla.. diky za ne! ;) (a mam pocit, ze i ten design se zlepsuje.. prvni SORy vypadaly hure :-D)