Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sourozenec MX-5 od Alfy použije vlastní motory i design

David Bureš
Diskuze (15)
Chystaní sourozenci z dílny Mazdy a Alfy Romeo použijí málo společných komponentů. Shodné však bude čelní sklo nebo zavěšení.

Automobilky Mazda a Alfa Romeo loni překvapily svět, když oznámily, že spolu vyvinou dva sporťáky – novou generaci MX-5 a model Spider. I přes společný vývoj a výrobu ve stejné továrně se budou obě auta v lecčems odlišovat.

Shodných komponentů u obou automobilů bude jen asi 40 procent. U podobných projektů přitom společně vyvíjené vozy mívají asi 60 procent shodných dílů. U společně vyvíjené Mazdy a Alfy bude shodné například zavěšení.

Už samotný design obou automobilů bude svébytný. O design Alfy, která zřejmě použije označení Spider nebo Duetto, se postará tým pod vedením Marca Tenconeho, šéfdesignéra Alfy a Maserati. Tencone se v poslední době podepsal například pod modely Quattroporte, Ghibli a 4C.

Zdroj seznámený s vývojem auta britskému magazínu Autocar sdělil, že Spider rozhodně nepoužije retro křivky. Sporťák má být moderně pojatý a bude tak svým designem zapadat do současné modelové nabídky značky.

Vpředu se objeví tradiční trojúhelníková maska chladiče, na kterou budou navazovat úzké pásy přívodu vzduchu. Čelní sklo spolu s jeho rámem a přední přepážku bude sportovní Alfa sdílet s MX-5.

Již dříve vyšlo najevo, že oba sourozenci použijí vlastní motory. Zatímco MX-5 vsadí na atmosférické jednotky Skyactiv, Alfa použije přeplňovaný agregát o objemu 1,4 litru z rodiny TB. V nabídce však budou silnější verze než u Giulietty, kde je přeplňovaná čtrnáctistovka dostupná s 88 kW a 125 kW. Podélně uložená jednotka bude spolupracovat se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Mazda i Alfa mají být široké 1,7 metru, na délku budou měřit kolem čtyř metrů. Sporťáky se budou chlubit nízkou hmotností, která se má pohybovat v rozmezí 1.000 až 1.100 kg.

Oba vozy se budou od roku 2015 vyrábět v továrně Mazdy v japonské Hirošimě. Je možné, že nová MX-5 bude představena na začátku roku 2015, asi o půl roku dříve než její sourozenec s italskou značkou.

David Bureš
Diskuze (15)
31. 7. 2013 22:38
váha
"zase tolik vadit nebude"
jakékoliv navýšení hmotnosti vadí. Manželka má MX5 z r99. Nevim tady z hlavy kolik to auto váží ale je to prd. Na to že to má jen 1,6 to celkem jede, moc to nežere, brzdy vydrží věčnost, to samé spojka. Je to blbuvzdorny stroj co má najeto 280 000km a a váha na tom má velký podíl.
Avatar - Dinar
30. 7. 2013 13:21
Re: MX5 je ikona!
Napadat tě může cokoliv, nic to ovšem nemění na tom, že v této diskusi jsi opět mimo, jako v naprosté většině svých komentů. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
30. 7. 2013 12:44
Re: MX5 je ikona!
I kdyby to neměl být motor přímo 1,6 , po přečtení tvých dvou příspěvků mě napadá něco o snížených mentálních schopnostech a idi.....ch. To se jinak říci nedá. :-(
Avatar - Dinar
30. 7. 2013 10:50
Re: MX5 je ikona!
Všude se píše, že alfa použije pro duetto, či jak se bude nakonec tahle alfa jmenovat, přeplňovaný 1,4 twinair, nad ním má 1,75 tbi, rád si poslechnu, k čemu by jí byl nějaký další motor s objemem 1,6.
Avatar - T613
30. 7. 2013 10:04
Re: MX5 je ikona!
zmenšení finančních nákladů na vývoj, větší objem výroby a z toho vyplývající snížení nákladů na ni