Sourozenec MX-5 od Alfy použije vlastní motory i design
Automobilky Mazda a Alfa Romeo loni překvapily svět, když oznámily, že spolu vyvinou dva sporťáky – novou generaci MX-5 a model Spider. I přes společný vývoj a výrobu ve stejné továrně se budou obě auta v lecčems odlišovat.
Shodných komponentů u obou automobilů bude jen asi 40 procent. U podobných projektů přitom společně vyvíjené vozy mívají asi 60 procent shodných dílů. U společně vyvíjené Mazdy a Alfy bude shodné například zavěšení.
Už samotný design obou automobilů bude svébytný. O design Alfy, která zřejmě použije označení Spider nebo Duetto, se postará tým pod vedením Marca Tenconeho, šéfdesignéra Alfy a Maserati. Tencone se v poslední době podepsal například pod modely Quattroporte, Ghibli a 4C.
Zdroj seznámený s vývojem auta britskému magazínu Autocar sdělil, že Spider rozhodně nepoužije retro křivky. Sporťák má být moderně pojatý a bude tak svým designem zapadat do současné modelové nabídky značky.
Vpředu se objeví tradiční trojúhelníková maska chladiče, na kterou budou navazovat úzké pásy přívodu vzduchu. Čelní sklo spolu s jeho rámem a přední přepážku bude sportovní Alfa sdílet s MX-5.
Již dříve vyšlo najevo, že oba sourozenci použijí vlastní motory. Zatímco MX-5 vsadí na atmosférické jednotky Skyactiv, Alfa použije přeplňovaný agregát o objemu 1,4 litru z rodiny TB. V nabídce však budou silnější verze než u Giulietty, kde je přeplňovaná čtrnáctistovka dostupná s 88 kW a 125 kW. Podélně uložená jednotka bude spolupracovat se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Mazda i Alfa mají být široké 1,7 metru, na délku budou měřit kolem čtyř metrů. Sporťáky se budou chlubit nízkou hmotností, která se má pohybovat v rozmezí 1.000 až 1.100 kg.
Oba vozy se budou od roku 2015 vyrábět v továrně Mazdy v japonské Hirošimě. Je možné, že nová MX-5 bude představena na začátku roku 2015, asi o půl roku dříve než její sourozenec s italskou značkou.