Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sporťáky Nissan GT-R a Z by mohly být také bezpilotní

Michal Fokt
Diskuze (8)
Ani sportovní vozy řad GT-R a Z podle Nissanu "nejsou imunní" proti autonomní technice. A to je rozhodně škoda...

Počítám, že už se pomalu smiřujete s tím, že pokud budete chtít, za pár let budete usedat do svých městských a příměstských přibližovadel klidně i v pyžamu, hodíte si nohy na palubku, zmáčknete čudlík a auto vás samo doveze do místa určení, zatímco vy budete moci dělat v autě to, co vás zrovna napadne nebo co jste doma nestihli. Však kdo by se bavil popojížděním v kolonách a poskakováním od semaforu k semaforu. Tohle se bude dát přežít, zvlášť kdy vám bude v garáži stát ještě sporťák, kde žádné takové nesmysly nebudou. Nebo ano?

Global Vice President for Research and Advanced Engineering Nissanu Takao Asami vyděsil redaktory Auto Expressu tím, že i sportovní vozy značky by mohly rozšířit portfolio autonomních modelů. Nissan v Tokiu představuje jako jednu z klíčových novinek svůj program Piloted Drive 1.0 coby vlastního průkopníka autonomní techniky a zdá se, že ten se začíná chovat jako virus - nebezpečně se množí. Ba co hůř, stvořitelé v tom vidí výhody...

Podle Asamiho by tento poloautomatický systém (Nissan zatím odmítá stav, kdy počítač převezme plnou kontrolu nad vozem), u něhož si řidič může volit, co na autě bude ovládat sám a co svěří elektronice, mohl "vylepšit výkonnost" i u sportovních vozů. Auta jako GT-R nebo 370Z by mohla být třeba vybaveny režimem Track, jenž by mohl naučit řidiče, jak být co nejrychlejší na okruhu a zajistit "více zábavy za volantem".

Já bych si tedy tuto vymoženost klidně opustil. A co vy - líbilo by se vám, kdybyste se na okruhu měli s počítačem dělit o volant a pedály?

Michal Fokt
Diskuze (8)
1. 11. 2015 15:34
Geniální nápad!
Je to proste bomba - proc ztracet cas projizdkami s autem a nebezpecnou jizdou nekde v horach, kdyz se auto muze projet samo beze me a ja pritom muzu normalne zustat doma v posteli a cumet na TopGear, ktery bude moderovat buzna, cernoch a jihoceska matka!

A hned v dalsi generaci si uz to GTRko ani nemusim kupovat, normalne ho necham ve fabrice, kde se to auto bude proojizdet samo a ja se o nej ani nebudu muset starat, jen proste mesicne poslu prachy za pocet projizdek a za servis...

Uuuaaaaa!!! WTF?!
Avatar - Insolito
31. 10. 2015 21:27
GTR
Zrovna u GT-R mne to tolik nepřekvapuje , že ho mají v plánu "zabít" úplně, stejnak to už teď je tak trochu "počítač" na kolech. Hlavní je, aby zůstala ryzí sportovní auta jako je např. Caterham nebo Lotus, tak, jak jsou - a to primárně o řidiči a "syrovému" ovládání aut. To už by mi rychle přestávala zábava hledat jenom limity "počítače" a ne auta a znemožnit si se zlepšovat třeba na okruhu jako řidič.
31. 10. 2015 20:19
Re: Kam to spěje..
Přesně tak, to je na tom ta zábava. Hledat své limity, limity auta, brzdný body dráhy atd. Co z toho budu mít, když jen sednu do auta, nastartuju a tohle všechno za mě bude dělat počítač. Úplně to ztratí to kouzlo...
Avatar - Bully_
31. 10. 2015 20:12
Kazdemu co jeho jest
Podobne kraviny si urcite za pomoci nekolika let marketingoveho brainwashingu svoje kupce najdou. Pro me osobne- a zvlast u sportaku- dela tu zabavu prave prace s autem a ne primarne rychlost, jakou jedu. Jakakoli elektronika a vybava vozu zabiji emoce.
31. 10. 2015 16:38
Re: Kam to spěje..
Sranda právě je se s tím autem učit hledat ideální stopu, práci s plynem apod. Ve svý 370z rozhodně takový blbosti nechci a kdyby to tam před pár lety už měla tak jsem ji nikdy nekoupil. Svý auto si chci řídit sám. ALE jo nejlepší bude do nových generací tyhle blbosti dát. To se pak ty staré budou suprově prodávat. :-!