Sporťáky Nissan GT-R a Z by mohly být také bezpilotní
Počítám, že už se pomalu smiřujete s tím, že pokud budete chtít, za pár let budete usedat do svých městských a příměstských přibližovadel klidně i v pyžamu, hodíte si nohy na palubku, zmáčknete čudlík a auto vás samo doveze do místa určení, zatímco vy budete moci dělat v autě to, co vás zrovna napadne nebo co jste doma nestihli. Však kdo by se bavil popojížděním v kolonách a poskakováním od semaforu k semaforu. Tohle se bude dát přežít, zvlášť kdy vám bude v garáži stát ještě sporťák, kde žádné takové nesmysly nebudou. Nebo ano?
Global Vice President for Research and Advanced Engineering Nissanu Takao Asami vyděsil redaktory Auto Expressu tím, že i sportovní vozy značky by mohly rozšířit portfolio autonomních modelů. Nissan v Tokiu představuje jako jednu z klíčových novinek svůj program Piloted Drive 1.0 coby vlastního průkopníka autonomní techniky a zdá se, že ten se začíná chovat jako virus - nebezpečně se množí. Ba co hůř, stvořitelé v tom vidí výhody...
Podle Asamiho by tento poloautomatický systém (Nissan zatím odmítá stav, kdy počítač převezme plnou kontrolu nad vozem), u něhož si řidič může volit, co na autě bude ovládat sám a co svěří elektronice, mohl "vylepšit výkonnost" i u sportovních vozů. Auta jako GT-R nebo 370Z by mohla být třeba vybaveny režimem Track, jenž by mohl naučit řidiče, jak být co nejrychlejší na okruhu a zajistit "více zábavy za volantem".
Já bych si tedy tuto vymoženost klidně opustil. A co vy - líbilo by se vám, kdybyste se na okruhu měli s počítačem dělit o volant a pedály?