Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sportec SP580 – 338 km/h, jízda nebo let

Miroslav Kudělka
Diskuze (1)
Porsche 911 Turbo je již samo o sobě hodně ostrým zbožím. Stále se však najdou tací, kterým nestačí. Pro ty je zde Sportec SP580, který z něj vychází a číslice charakterizuje výkon motoru v koních.

Porsche 911 Turbo je již samo o sobě hodně ostrým zbožím. Stále se však najdou tací, kterým nestačí. Pro ty je zde Sportec SP580, který z něj vychází a číslice charakterizuje výkon motoru v koních.

Ladění vozů Porsche je oblíbeným sportem mnoha úpravců, švýcarský Sportec se řadí k těm, kteří tvoří jejich špičku. Po úspěších s modelem SP580 na bázi předchozí generace Porsche 911 Turbo, představil SP580 také na současné 997. Ačkoli se může zdát, že ve srovnání s předchozím modelem nedošlo k žádným zásadním vylepšením,opak je pravdou. Motor 3,6 l dostal dvě nová turbodmychadla a v návaznosti na ně ještě vyladěný výfukový systém se sportovními katalyzátory a elektronicky ovládanými klapkami umožňujícími plnit hlukové předpisy i produkci špičkového výkonu. Výstup výfuku je v podobě čtyřech kruhových koncovek průměru 70 mm. Na opačném konci spalovacího procesu našel své místo sportovní filtr sání s menším průtočným odporem. Nemůže chybět nutné přeprogramování řídící jednotky, aby vše pracovalo v naprostém souladu. Výsledkem je výkon 427 kW (580 k), což je o 100 koníků více než v sérii. Točivý moment 765 Nm narostl o plných 145 Nm. Pro srovnání SP580 na bázi předchozího modelu měl točivý moment „jen“ 730 Nm. Tyto parametry si vyžádaly také výměnu spojky, protože sériová již nedokázala spolehlivě zajistit jejich přenos na kola. Celý tento kit vyjde na cca 21 tis. Euro (téměř 600 tis. Kč)

Vysoká výkonnost pohonu si vyžádala i zlepšení podvozku. Pružiny byly nahrazeny tužšími a kratšími, což přineslo snížení o 20 mm a výrazné omezení naklánění v zatáčkách. Tento prvek pracuje i s podvozkem PASM. Kola jsou jednodílná Sportec Mono 10 o rozměrech 9,5x19 vpředu a 12x20 vzadu. Osazeny jsou pneumatikami 235/35 ZR 19 a 325/25 ZR 20.

Všechny tyto zásahy přinesly maximální rychlost 338 km/h a zničující zrychlení z 0-100 km/h za 3,4 sekundy. Sériové Porsche je o 28 km/h pomalejší a zrychluje o půl sekundy déle. Je otázka, zdali to stojí za těch více než půl miliónu...

Miroslav Kudělka
Diskuze (1)
6. 8. 2007 13:18
Slo by i vic
Jasne,338km/h je dost,ale jak je znamo,jde i vice.Jenze,stejne se to v beznem provozu neuplatni a na okruhu take ne(krome toho,kde zkouseli Veyrona). ;-)