23.11. 2012 Michal Fokt

Sportování podle Audi: Dieselový supersport a tunové TT

 

Audi zamýšlí obohatit nabídku sportovních aut o nový hybridní dieselelektrický topmodel a řadu TT o odlehčenou verzi s pohonem všech kol.

Současná nabídka sportovních vozů Audi určitě nezavdává mnoho důvodů k nespokojenosti, snad jen malý roadster s motorem uprostřed ještě mohl "dopadnout", ale v Ingolstadtu jsou při chuti a zvažují další možnosti expanze a budování image značky.

Marketingoví mágové jsou určitě nešťastní, že Audi drtí konkurenci ve vytrvalostních závodech zrovna s dieselem, když to není jak zužitkovat ve sportovním modelu. Proto se diskutuje o možnosti stavby nového supersportovního topmodelu, zařazeného dokonce až nad modelem R8. Nešlo by přitom jen o R8 s jinou technikou, ale zcela samostatný model, byť pochopitelně postavený na některé z dostupných platforem koncernu.

Sporťák, vybavený nejnovější technikou odvozenou od závodního speciálu pro Le Mans Audi R18 e-tron, tedy turbodieselem, zkombinovaným s elektromotorem, by měl být zacílený na nadcházející elitu v podobě hybridních superaut Porsche 918 Spyder, McLaren P1 a Ferrari F60, tvrdí Wolfgang Durheimer, nový šéf technického vývoje Audi.

Měli bychom očekávat auto s výkonem přes 700 koní a točivým momentem přes 1000 Nm, které zvládne stovku za 3,0 s a pojede přes 320 km/h. Teď se ovšem bavíme až tak o roce 2017...

Jestli je to na vás až moc velká šílenost, mohl by vás potěšit další zajímavý projekt. Poté, co byl nejspíš definitivně pohřbeno novodobé Audi Quattro, mohlo by jeho roli převzít radikálně odlehčené Audi TT nadcházející generace. V Ingolstadtu chtějí ze současného metrosexuála udělat po vizuální (a dost možná i jízdní) stránce trošku drsnější auto a přiblížit ho první generaci, případně jí dokonce překonat.

V rámci toho se uvažuje (podobně jako v případě Golfu GTI Carbon) o stavbě odlehčené verze, která by se mohla dostat díky kombinaci hliníku, karbonu a oceli na 1000 kg, tedy o nějakých 350 kg níž, než v případě standardního auta. A to včetně haldexové čtyřkolky. a přeplňovaného 2,5litrového pětiválce.

Nové tétéčko přijde v roce 2014, zmíněná odlehčená verze by ale následovala o dost později a hlavně - cena bude odpovídat použitému know-how, takže se zase dostáváme k tomu Audi Quattro...

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Sportování podle Audi: Dieselový…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního hotelu. Je za tím Moskva?

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního…

V centru Kyjeva podlehl střelným zraněním bývalý ruský poslanec Denis Voroněnkov. Potvrdila to ukrajinská…

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu: Zranil se řidič i spolujezdkyně

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu:…

U dopravní nehody osobního automobilu a náklaďáku na Chodově, při které jedno z aut skončilo na střeše,…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…