Faceliftované Audi R8 je oficiálně odhaleno (foto + video)

Faceliftované Audi R8 je oficiálně odhaleno (foto + video)

 
 

Světová výstavní premiéra Audi R8 se odehrála v roce 2006 na autosalonu v Paříži a letos se na stejném místě představí faceliftované provedení tohoto supersportu.

Současná generace Audi R8 se prodává od roku 2007, o dva roky později se v nabídce objevil i desetiválec 5,2 FSI. Desetiválcové R8 Spyder bylo odhaleno v září 2009, osmiválec byl pro kabriolet dostupný až v roce 2010. Odlehčená R8 GT měla premiéru v roce 2010, R8 GT Spyder loni.

Po této krátké rekapitulaci průběhu života Audi R8 je vidět, že v Ingolstadtu se na tom supersportu prakticky stále pracuje, aby mohly být zákazníkům představovaný stále nové verze. Nejinak je tomu i letos, kdy se po šesti letech od premiéry představuje modernizované provedení, které doprovází jedna nová verze.

Pro rok 2013 se Audi R8 dočkalo lehkých kosmetických úprav designu, které odhalí jen trénované oko a za mírně pozměněným vzhledem se ukrývají novinky v technice, v jejichž čele stojí sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic, nahrazující šesistupňovou převodovku R tronic. Nabídku verzí navíc rozšiřuje provedení V10 Plus s výkonem 404 kW (550 k).

Změny exteriéru a interiéru

Detailnější pohled na modernizované Audi R8 odhalí v případě exteriéru nové hlavní světlomety z LED, které mají být standardem pro všechny verze kupé i spyderu. Lehce upravena je maska chladiče i přední nárazník a vstupy vzduchu pod světlomety mají nyní tři vodorovné lamely namísto dosavadních dvou.

Na zádi jsou nové svítilny z LED, přepracované logo R8 a difusor. Výdechy pod svítilnami mají stejně jako přední vstupy vzduchu tři vodorovné lamely a pro všechny motorizace jsou nyní použity nové kruhové koncovky výfukového systému.

V interiéru se odehrály jen drobné změny, které se týkají mimo jiné provedení grafiky přístrojového štítu a pádel řazení pod volantem. K dispozici budou nové materiály čalounění v čele s jemnou kůží Nappa, kterou lze mít na sedadlech, výplních dveří i stropě.

Známé motory a nová převodovka

V případě pohonných jednotek verzí R8 4,2 FSI a R8 5,2 FSI se nic nemění ohledně výkonu. To znamená, že 4,2litrový osmiválec disponuje i nadále výkonem 316 kW (430 k) při 7.900 min-1 a točivým momentem 430 Nm od 4.500 do 6.000 min-1. Desetiválec i nadále poskytuje z objemu 5,2 litru výkon 386 kW (525 k) při 8.000 min-1 a točivý moment 530 Nm při 6.500 min-1.

Zásadní novinkou je pro obě motorizace výměna šestistupňové převodovky R tronic za novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic. Osmiválcové R8 s ní akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,3 s a dosahuje maximální rychlosti 300 km/h. S desetiválcem zrychlí R8 z 0 na 100 km/h za 3,6 s a jede maximálně 314 km/h.

Audi uvádí, že s novou převodovkou S tronic se emise CO2 snížily o 22 g/km a čas potřebný k zrychlení z 0 na 100 km/h se zkrátil o 0,3 s. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je u R8 4,2 FSI udávána 12,4 l benzinu na 100 km a u R8 5,2 FSI je to 13,1 l benzinu na 100 km. Přestože je Audi R8 s novou převodovkou rychlejší a úspornější, zůstane i nadále v nabídce šestistupňová manuální verze.

V rámci modernizace se Audi R8 dočkalo i nových brzdových kotoučů. Ty mají oproti doposud používaným brzdám snižovat hmotnost zhruba o dva kilogramy. Pro osmiválcové R8 jsou standardem 18palcová kola s pneumatikami 235/40 R18 vpředu a 285/35 R18 vzadu. Desetiválec stojí na 19palcových kolech s pneumatikami 235/35 R19 vpředu a 295/30 R19 vzadu.

Nový vrchol řady

Spolu s modernizovanými verzemi standardních osmiválcových a desetivalcových kupé a spyderů se představuje i verze V10 Plus, která je do jisté míry náhradou za verze GT, jejichž produkce byla omezena na 333 kusů obou karosářských verzí. Nové provedení V10 Plus nastupuje pouze jako kupé.

Nová vlajková loď řady R8 nabídne z 5,2litrového desetiválce výkon 404 kW (550 k) a točivý moment 540 Nm při 6.500 min-1.

Se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic R8 V10 Plus akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,5 s a dosahuje maximální rychlosti 317 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je 12,9 l benzinu na 100 km. S manuální šestistupňovou převodovkou má zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,8 s, jede maximálně 319 km/h a spotřebuje 14,9 l paliva na 100 km.

Vedle mírně zvýšeného výkonu se R8 V10 Plus od standardních R8 liší i novým nastavením podvozku a důkladným odlehčením. Za hmotností 1.570 kg stojí použití sedadel z plastů vyztužených skelnými vlákny, speciálních kol z lehké slitiny a komponentů podvozku spolu s keramickými brzdami a lehkých kompozitních materiálů CFRP, tedy plastů vyztužených uhlíkovými vlákny, na části karoserie.

Audi R8 V10 Plus má nově nastavený podvozek. Na karoserii je vpředu pod přídí nový spoiler z uhlíkových vláken a stejný materiál je použit i na ramena vnějších zpětných zrcátek a vstupy vzduchu. Po stranách zadního okna jsou nové ventilační otvory a na zádi jsou spolu s větším difuzorem černé koncovky výfukového systému.

Ceny a zahájení prodeje

Automobilka Audi spolu s odhalením modernizovaného R8 zveřejnila i ceny pro německý trh. Základní provedení R8 4,2 FSI startuje s cenou 113.500 Euro, resp. 124.800 Euro za Spyder. U verze R8 5,2 FSI jsou stanoveny ceny 154.600 Euro za kupé a 165.900 Euro za Spyder. Nový vrchol řady přijde R8 V10 Plus přijde na 173.200 Euro. Prodej v Evropě se má rozběhnout koncem letošního roku.

Audi kromě modernizovaných R8 se zážehovými motory v Paříži představí i sesterský model R8 e-Tron poháněný pouze elektřinou.

Jake.auto.cz: Audi R8 (přehled všech článků)

Video

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty

Za další posílení bezpečnostních opatření v oblasti…

Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela

Novou zakázku na pět tisíc bot za více než čtyři miliony…

Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy

Světovému ekonomickému fóru budou poprvé v historii plně…

Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi

Ještě letos začne v území mezi Vltavou a Berounkou na jih…

 
 

Přidat názorDiskuse: Faceliftované Audi R8 je oficiálně…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí

O více než šest procent navýšila v roce 2017, oproti tomu…

 



Audi driving experience: Když se sejde R8 a RS5… Audi driving experience: Když se sejde R8 a RS5…

Když na pit lane stojí několik zaparkovaných R8, ještě…

Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku

Audi si pro letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem…

 



 
Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Dnes 22:45

Český trucker Martin Kolomý z týmu Tatra Buggyra Racing obsadil druhé místo ve dvanácté etapě 40. ročníku Rallye Dakar. K neuvěřitelné situaci došlo v průběžném pořadí kategorie kamionů.




Blesk.cz

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích spřežení i překvapivé pokusy

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Polsko obměnilo ministry, názor na migranty ale zůstal: Do země je nepustíme, říká vláda

Polsko obměnilo ministry, názor na migranty ale…

Nová polská vláda premiéra Mateusze Morawieckého nijak nemění odmítavý postoj k přijímání uprchlíků. Uvedla to…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Medaile? Soči se nemusí opakovat, říká Doktor. Vlajkonoše zvolí sportovci

Medaile? Soči se nemusí opakovat, říká Doktor.…

Třikrát startoval Martin Doktor na olympijských hrách jako sportovec, jednou jel v pozici šéftrenéra…

 

Reflex.cz

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností opakování referenda o odchodu z EU

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností…

Jeden z hlasatelů brexitu, europoslanec Nigel Farage se obává, že hlasování pro brexit by mohlo být zrušeno,…

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici, mluvčí informaci potvrdil

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici,…

Prezident Miloš Zeman se v úterý podrobil malému zákroku, jeho příčinou byl drobný zánět. ČTK to dnes řekl…