Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Audi Q6 v kabátě Q5

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Audi připravuje svou odpověď na BMW X6. Pod upravenou karoserií modelu Q5 se ukrývá technika budoucího Q6.

Automobilka Audi si označení Q6 zaregistrovala v Evropě již v roce 2006 a od té doby se v nepravidelných intervalech vynořují spekulace o podobě takto pojmenovaného modelu. Původně se očekávalo, že se bude jednat o menšího sourozence Q7, který by se stal konkurencí pro BMW X5, Mercedes-Benz ML nebo Jeep Grand Cherokee.

V průběhu letošního roku se stále častěji objevují informace o tom, že Q6 se má stát přímým konkurentem pro BMW X6. Základem tohoto modelu má být platforma, kterou využívají Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne druhé generace.

Audi Q6 se prozatím testuje s karoserií modelu Q5 prodlouženou v oblasti B-sloupku a vybavenou lemy rozšiřujícími blatníky. Sériové Audi Q6 má mít karoserii ve stylu konkurenčního BMW X6. Můžeme se tak těšit na linie modelů A5 Sportback a A7 Sportback ve spojení s vyšší světlou výškou SUV.

Pohonné jednotky má Q6 sdílet s větším Q7. Paleta zážehových motorů tak pravděpodobně nabídne přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 TFSI s výkony 200 kW (272 k) a 245 kW (333 k). V nabídce se možná objeví i přeplňovaný osmiválec 4,0 TFSI, který má s výkonem 300 kW (408 k) debutovat na letošním IAA ve verzích S6 a S7.

Vznětové motory zastoupí šestiválec 3,0 TDI s výkony 150 kW (204 k) a 180 kW (245 k). Ten doplní osmiválec 4,2 TDI (250 kW/340 k). Přeplňovaný vznětový vidlicový dvanáctiválec, který z objemu 6,0 litru poskytuje výkon 368 kW (500 k) a masivní točivý moment 1000 Nm nejspíš zůstane vyhrazen velkému SUV Q7.

Samozřejmostí bude pro Audi Q6 pohon všech čtyř kol. Informace o uvedení nového modelu, který se v nabídce zařadí mezi Q5 a Q7, se rozcházejí. Nejdříve se má údajně představit ve druhé polovině roku 2012. Podle některých zpráv se má na trhu objevit až v roce 2014 a má následovat druhou generaci Q7.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
20. 8. 2011 15:24
Re: Chápu,
suhlasim ze SUV nie su uz len modnou zalezitostou ale nastupom mensich SUV typu tiguan, yeti, IX35, Sportage, Qasquai a podobne sa priblizili aj ludom ktori nemaju na velke SUV typu X5 ci Q7. ALe tvrdit ze ine varianty zaniknu je dost odvazne a ani na 1% tomuto tvrdeniu neverim. Nie kazdy potrebuje a chce SUV ci crossover. Iste ale je ze tieto typy karoserii sa budu nadalej rozsirovat na ukor ostatnych. Ale o absolutnom zaniku nemoze byt ani reci.
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2011 01:04
Re: Trochu moc
:yes: :-)
19. 8. 2011 22:22
Re: Chápu,
To, co píšeš, má určitě svou logiku...Ale...
Myslím, že třeba majestátní sedany tipu Mercedesu S-klasse zkrátka nenajdou "karosářského soupeře" a stejně tak si nedokážu představit, že by modely jako Juke ovládly segment malých vozů... Jestli by se Tvé věštby naplnily (což by byla hudba budoucnosti), tak by to bylo víceméně v nižší až vyšší střední třídě, jinde nepředpokládám... Navíc, těžko říct, jak bude vůbec Evropa (nebo i celý svět) vypadat třeba za 10 let, jak se projeví stále sílící dluhová krize? A jaký bude mít dopad na celou ekonomiku?... Jinak Nissan je zrovna celkem specifický příklad, s Qashqaiem zkusil jít neprobádanou cestou (místo toho, aby se snažil horko těžko prokousávat klasickými segmenty) a ta se mu vyplatila, proto jí jde i nadále... Jinak určitě zajímavá myšlenka/věštba... :-)
19. 8. 2011 18:26
Re: Chápu,
Velmi bizarní představa budoucnosti. Ale co, všechno je možné. Já spíš doufám, že lidé opět začnou zadávat karosárnám kusové zakázky na zakoupenou platformu. Občas se najde nějaký sběratel, který něco takového udělá, ale rád bych to viděl častěji. Snad by se s tím vrátila zlatá éra automobilismu.

Je pravda, že crossoverů a SUV se prodává čím dál tím více, ale já okolo sebe (když počítám jen chlapy) neznám jediného člověka, který by takové auto vlastnil nebo chtěl. Všichni jsme milovníci kupé, když jinak práce nedovolí, jezdíme sedany a je tu pár otců, kteří mají doma kombík, MPV nebo rovnou dodávku. Jo, už žen je skóre jiné... Od mamuta ala Q7 je dokáže odlákat snad jen luxusní kabriolet. Všechny nejsou takové, ale to množství je ohromné. Druhý extrém jsou milovnice brouka, F500 a spol. Tedy malého a roztomilého (byť brouk asi není nejmenší, ale otevřený byl snem mnoha slečen, které znám).
Avatar - jozephko
19. 8. 2011 16:41
To je len čínska verzia Q5
Je to len čínska, predĺžená verzia Q5 :-)