Spy Photos: Škoda Yeti - neoficiální fotogalerie krátce před premiérou
Náš dodavatel špionážních fotografií to nakonec stihl. Snímků prototypů zcela nové Škody Yeti proběhlo médii v posledních měsících jen pár a už to vypadalo, že se tajemství podaří udržet až do koncernového večera, který se v Ženevě koná v pondělí 2.3.2009, v předvečer zahájení autosalonu. Nepodařilo. Automobil tmavě zelené barvy nese jen decentně zatmavené díly, takže vidíme téměř definitivní vůz. Rozdíly proti studii Yeti z roku 2005 jsou vidět až při přímém srovnání se staršími snímky. Dobrou zprávou je i to, že automobil se nepodobá žádnému z konkurentů a přesto některé partie jednoznačně novinku zařazují mezi aktuální modely značky Škoda.
S premiérou vozu v Ženevě se původně počítalo, nedávno však automobilka oznámila, že Yetiho ukáže až na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. "Po aktuálním zhodnocení situace na automobilovém trhu rozhodlo vedení Škoda Auto o světové premiéře nového modelu Yeti na nadcházejícím ženevském autosalonu," vysvětlil Krauskopf důvody změny. O termínu uvedení Yetiho na trh se přitom v poslední době velmi diskutovalo, automobilka se totiž potýká se snížením poptávky, přičemž trh s terénními vozy a SUV postihla krize citelně.
Návštěvníci výstavy uvidí vůz v podobě, v níž půjde do sériové výroby. Škoda už nyní vyrábí ověřovací sérii. "Zároveň prověřujeme veškeré možnosti, abychom mohli zahájit sériovou výrobu a následné zavedení na trh dříve, než bylo původně oznámeno. Tím by se první vozy u zákazníků mohly objevit už během léta," dodal Krauskopf. Další informace, jako je cena vozu, technická data nebo plán výroby, zatím automobilka nezveřejnila.
Yeti by měl automobilce otevřít cestu do rozmanitého segmentu SUV, i když právě tento segment bude pod tlakem evropských legislativců, co se spotřeby týká. Yeti se poprvé představil jako studie v roce 2005 na autosalonu v Ženevě. V listopadu 2006 automobilka oficiálně potvrdila, že počítá s vozem SUV jako s další modelovou řadou.
Nová Škoda bude zřejmě vystavěna na technickém základě SUV nižší střední třídy, který zatím funguje ve Volkswagenu Tiguan a v budoucnu se rozšíří i do SEATu Tribu. Pohon všech kol bude řešen nejnovější generací spojky Haldex, v nabídce ale budou zřejmě i dostupnější verze s pohonem přední nápravy.
Šéf vývoje Škody Auto - Dr. Eckhard Scholz - komentoval předloni v létě stav vývoje slovy: "Dojde k několika úpravám projektu, aniž by se změnil základní charakter. Už jsme odzkoušeli první prototypy a poznatky zapracujeme do projektu. Na koncernových přejímacích jízdách vůz vyvolal velké nadšení. Co se variant náhonu týče, budeme Yetiho samozřejmě od počátku nabízet i s pohonem všech kol. Pokud jde o agregáty, budeme moci nabízet nejmodernější koncernové motory, k nimž mimo jiné patří motor 1,8 l EA888 (obchodní označení 1,8 TSI), který čerstvě nabízíme v modelu Octavia. S tímto motorem se jezdí skvěle."