Spyker C8 Preliator: Evoluce namísto revoluce

 

Nizozemský výrobce supersportovních automobilů na autosalon v Ženevě s přímým nástupcem modelu C8 Aileron pojmenovaným C8 Preliator.

Spyker koncem roku 2014 vyhlásil bankrot, ale již začátkem února roku 2015 se objevila zpráva o odvolání proti konkurzu a zahájení restrukturalizace.

Následovalo čekání a nejistota, kterou ukončilo oficiální prohlášení o uzavření moratoria k 29. červenci roku 2015. Victor R. Muller, generální ředitel společnosti, k tomu uvedl, že jeho firma má za sebou velmi drsné období a hodlá se nyní soustředit na nový vývoj.

Podle oficiálních materiálů z loňského roku má být Spyker zdravým podnikem bez dluhů, spolupracujícím se severoamerickým výrobcem elektrického letadla Volta Volaré GT4.

Právě toto spojení mělo mít podle dřívějších prohlášení zástupců automobilky největší vliv na budoucí modely nizozemské značky. Spyker vůbec nezmiňoval spuštění produkce svého posledního modelu B6 Venator, ale v létě loňského roku uvedl, že díky spojení s výrobcem Volta Volaré GT4 je nasměrován k výrobě "senzačně elegantních a noblesních osobních automobilů a letadel poháněných elektřinou".

Nejnovější zprávy pak byly potvrzením účasti Spykeru na autosalonu v Ženevě, kde se skutečně představil nový model této značky, který ale podle předchozích zpráv není elektromobilem a jak naznačuje jeho označení, vzhled i technika, není ani nějak překvapivě revoluční novinkou.

Spyker se očividně vrací k tomu, co dělal nejlépe a C8 Preliator je evolucí modelu C8 Aileron, jehož sériové provedení mělo premiéru na autosalonu v Ženevě v roce 2009. Design i technika nového Spykeru na tento model přímo navazuje. K nejvýraznějším viditelným změnám patří NACA otvory před předními i zadními koly, které mají spolu s dalšími detaily odkazovat na inspiraci proudovými letadly a kompletního přepracování se dočkala i záď, která nese svítilny z LED.

Základem C8 Preliator je hliníkový prostorový rám, v němž je před zadní nápravou uložen kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru původem z produkce automobilky Audi. Ve Spykeru byl tento motor naladěn na výkon 386 kW (525 k) a točivý moment 600 N.m. Prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky Getrag nebo na přání dodávané šestistupňové automatické převodovky ZF jsou roztáčena kola zadní nápravy.

Kupé s celkovou délkou 4628 mm a šířkou 1953 mm má rozvor náprav 2725 mm a pohotovostní hmotnost 1390 kg. Kontakt s asfaltem zajišťují 19-palcová kola obutá do pneumatik 235/35 ZR19 vpředu a 295/30 ZR19 vzadu. Brzdový systém pochází z produkce AP Racing a na přání může být vybaven karbon-keramickými kotouči.

Spyker C8 Preliator zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,7 s, zatímco jeho předchůdce potřeboval 4,4 s. Podobná situace se odehrává i v oblasti maximální rychlosti, kdy novinka zvládne přes 320 km/h, zatímco C8 Aileron se rozjel na 300 km/h.

Interiér je čalouněn kvalitní kůží a zákazník si může zvolit čtrnáct hlavních odstínů, Spyker ale samozřejmě plní také speciální požadavky. Přístroje ve stylu švýcarských chronografů jsou dodávány na přání. Ve standardní výbavě přitom nechybí head-up displej a multimediální systém s rozhraním Bluetooth.

Spyker nemá ohledně produkce modelu C8 Preliator nijak přemrštěné představy a plánuje produkci maximálně padesáti exemplářů s cenou od 324.900 euro (zhruba 8.805.000 Kč) za verzi s manuální převodovkou a od 330.990 euro (okolo 8.970.000 Kč) za vozy s automatickou převodovkou.

Vše o ženevském autosalonu 2016

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Spyker C8 Aileron Spyder: Holandský supersport opět odhodil střechu Spyker C8 Aileron Spyder: Holandský supersport opět odhodil střechu

Spyker C8 Aileron, v sériové podobě představený na…

Autosalon Ženeva: Spyker C8 Aileron – Sériová verze se představuje Autosalon Ženeva: Spyker C8 Aileron – Sériová verze se představuje

Přesně před rokem ukázal nizozemský Spyker v Ženevě…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu zakáže vídat syna

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu…

Vlaďka Erbová (35), jejíž firma dluží 22 milionů, se prý situaci snaží řešit přes svého bývalého manžela Tomáše…

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí ČT je těhotná!

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí…

Zpěvák Dan Bárta (47) a jeho manželka Alžběta Plívová (33) se co nevidět stanou rodiči. Mluvčí České televize si…

 

iSport.cz

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři trefy Chelsea

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři…

Je po všem. Premier League zná svého mistra, pohárové zástupce pro příští sezonu i sestupující. Přichází tedy…

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec fair play, napsal König

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec…

Během více než dvou týdnů nedokázali ani ti nejlepší soupeři na Giru d'Italia dostat nečekaného lídra Toma…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…