Spyker C8 Preliator: Evoluce namísto revoluce

 

Nizozemský výrobce supersportovních automobilů na autosalon v Ženevě s přímým nástupcem modelu C8 Aileron pojmenovaným C8 Preliator.

Spyker koncem roku 2014 vyhlásil bankrot, ale již začátkem února roku 2015 se objevila zpráva o odvolání proti konkurzu a zahájení restrukturalizace.

Následovalo čekání a nejistota, kterou ukončilo oficiální prohlášení o uzavření moratoria k 29. červenci roku 2015. Victor R. Muller, generální ředitel společnosti, k tomu uvedl, že jeho firma má za sebou velmi drsné období a hodlá se nyní soustředit na nový vývoj.

Podle oficiálních materiálů z loňského roku má být Spyker zdravým podnikem bez dluhů, spolupracujícím se severoamerickým výrobcem elektrického letadla Volta Volaré GT4.

Právě toto spojení mělo mít podle dřívějších prohlášení zástupců automobilky největší vliv na budoucí modely nizozemské značky. Spyker vůbec nezmiňoval spuštění produkce svého posledního modelu B6 Venator, ale v létě loňského roku uvedl, že díky spojení s výrobcem Volta Volaré GT4 je nasměrován k výrobě "senzačně elegantních a noblesních osobních automobilů a letadel poháněných elektřinou".

Nejnovější zprávy pak byly potvrzením účasti Spykeru na autosalonu v Ženevě, kde se skutečně představil nový model této značky, který ale podle předchozích zpráv není elektromobilem a jak naznačuje jeho označení, vzhled i technika, není ani nějak překvapivě revoluční novinkou.

Spyker se očividně vrací k tomu, co dělal nejlépe a C8 Preliator je evolucí modelu C8 Aileron, jehož sériové provedení mělo premiéru na autosalonu v Ženevě v roce 2009. Design i technika nového Spykeru na tento model přímo navazuje. K nejvýraznějším viditelným změnám patří NACA otvory před předními i zadními koly, které mají spolu s dalšími detaily odkazovat na inspiraci proudovými letadly a kompletního přepracování se dočkala i záď, která nese svítilny z LED.

Základem C8 Preliator je hliníkový prostorový rám, v němž je před zadní nápravou uložen kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru původem z produkce automobilky Audi. Ve Spykeru byl tento motor naladěn na výkon 386 kW (525 k) a točivý moment 600 N.m. Prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky Getrag nebo na přání dodávané šestistupňové automatické převodovky ZF jsou roztáčena kola zadní nápravy.

Kupé s celkovou délkou 4628 mm a šířkou 1953 mm má rozvor náprav 2725 mm a pohotovostní hmotnost 1390 kg. Kontakt s asfaltem zajišťují 19-palcová kola obutá do pneumatik 235/35 ZR19 vpředu a 295/30 ZR19 vzadu. Brzdový systém pochází z produkce AP Racing a na přání může být vybaven karbon-keramickými kotouči.

Spyker C8 Preliator zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,7 s, zatímco jeho předchůdce potřeboval 4,4 s. Podobná situace se odehrává i v oblasti maximální rychlosti, kdy novinka zvládne přes 320 km/h, zatímco C8 Aileron se rozjel na 300 km/h.

Interiér je čalouněn kvalitní kůží a zákazník si může zvolit čtrnáct hlavních odstínů, Spyker ale samozřejmě plní také speciální požadavky. Přístroje ve stylu švýcarských chronografů jsou dodávány na přání. Ve standardní výbavě přitom nechybí head-up displej a multimediální systém s rozhraním Bluetooth.

Spyker nemá ohledně produkce modelu C8 Preliator nijak přemrštěné představy a plánuje produkci maximálně padesáti exemplářů s cenou od 324.900 euro (zhruba 8.805.000 Kč) za verzi s manuální převodovkou a od 330.990 euro (okolo 8.970.000 Kč) za vozy s automatickou převodovkou.

Vše o ženevském autosalonu 2016

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Spyker C8 Aileron Spyder: Holandský supersport opět odhodil střechu Spyker C8 Aileron Spyder: Holandský supersport opět odhodil střechu

Spyker C8 Aileron, v sériové podobě představený na…

Autosalon Ženeva: Spyker C8 Aileron – Sériová verze se představuje Autosalon Ženeva: Spyker C8 Aileron – Sériová verze se představuje

Přesně před rokem ukázal nizozemský Spyker v Ženevě…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…