16.9. 2012 Tomáš Kovařík Tomáš Kovařík

Kdo zatáčí líp: Octavia, nebo nový Rapid?

 

Prostor ve výrobním programu Škody Auto mezi vozy Fabia a Octavia, který do června vyplňovala Octavia Tour, nezůstane dlouho prázdný. Od října se totiž začne prodávat novinka Rapid.

Škodovka vypustila do běžného provozu jedenáct testovacích rapidů, přičemž jeden skončil v našich firemních garážích. Již cestou z Mladé Boleslavi jsme budili mimořádnou pozornost, natož pak v samotné Praze.

Rapid dostal přední nápravu z fabie a zadní s vlečenými rameny z první octavie, takže má vzadu o 37 milimetrů širší rozchod (1500 mm). To může vadit například v zimě, protože zadní kola budou do sněhu zbytečně vyjíždět širší stopu. Nicméně to nahrává jízdnímu chování v zatáčce. Proti octavii se sice karoserie vlivem delšího propérování výrazněji naklání, nicméně vnitřní zadní kolo se ani v ostrém oblouku neodlehčí.

Zvyknout si však musíte na houpavější chování, rázy od příčných nerovností a aerodynamický hluk od předních sloupků nad 120 km/h. Lépe izolovaná kabina octavie nepustí k uším cestujících prakticky žádné ruchy až do rychlosti 160 km/h.

Abychom mohli provést objektivní měření, zvolili jsme do testu také octavii s turbomotorem 1.4 TSI a sedmistupňovou dvouspojkou DSG. Skoro o metrák těžší vůz (1255 kg) se chová stabilněji v zatáčce a lépe drží předem zvolenou stopu, zatímco rapid ochotněji a mnohem dříve utíká po tečně ven. Jeho lehčí konstrukce však pozitivně ovlivnila dynamiku a pružnost, ve všech měřených disciplínách měla novinka navrch. Například sprint na stovku zdolala o 0,7 s rychleji (10,7 s). Jenom brzdy nestačily: navzdory jejich subjektivně svižnějšímu nástupu rapid ze 100 km/h zastavil o celou délku karoserie dále než octavia, konkrétně ve vzdálenosti 44,8 metru.

Rapid chce oslovit především rodiny s dětmi, které vyrostly ve fabii. Proto bude o jeho přízni zákazníků výrazně rozhodovat nízká prodejní cena. Ohlášený základ 1.2 TSI/63 kW by se podle našeho odhadu mohl nabízet za přibližně 280 000 korun, zkoušená verze 1.4 TSI/90 kW s DSG za asi 370 000 korun.

Podrobný srovnávací test najdete v časopisu Auto Tip 19/2012

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kdo zatáčí líp: Octavia, nebo nový Rapid?







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet

Na první pohled se to možná nezdá, změn je však více než…

Škoda Rapid prošla faceliftem. Českého trhu se ale netýká... Škoda Rapid prošla faceliftem. Českého trhu se ale netýká...

Modernizovaný rapid navazuje na styl dnešní fabie, pod…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…