SsangYong Korando 2,3i - Korando je ještěrka

SsangYong Korando 2,3i - Korando je ještěrka

 
 
23.4. 1998

Po testu terénního Ssangyongu Musso 3,2 jsme dostali možnost otestovat i jeho menšího sourozence Korando. Je postaveno na modifikovaném podvozku Mussa, který byl však zkrácen o 150 mm.

Korando je typickým zástupcem vozů, které stráví většinu času na kvalitních vozovkách (i když některé naše silnice se díky nulové údržbě asi brzo rozpadnou) a občas si majitel zajede zašpásovat do středně těžkého terénu.

Přestože Korando zvenku nepůsobí velkým dojmem, je prostor pro posádku je na předních sedadlech dostatečný a dokonce i vzadu je místa poměrně dost. Přední sedadla mají dostatečné boční vedení, což je pro jízdu terénem důležitý prvek. Pohodlí posádky zvyšuje např.: el. ovládání oken, výškově seřiditelný volant, posilovač řízení, centrální zámek a klimatizace. O zvýšenou bezpečnost se stará ABS a velkoobjemový airbag ve volantu.

Řízení vozu je poměrně snadné díky účinnému posilovači řízení a dobrému výhledu z vozu přes tenké sloupky a vysoký posaz, nevýhodou jsou však velmi nepřesné dráhy řazení pětistupňové převodovky.

Zajímavostí v zadu jsou sklopné loketní opěrky po stranách, což není obvyklé, ale pohodlné. K tomuto navíc výrobce přidal možnost regulace sklonu zadních opěradel. K zavazadlovému prostoru se základním objemem 340 l lze dostat velkými dveřmi, které se, jak bývá u terénních vozů obvyklé, otevírají do strany. Zadní sedadla jsou kompletně sklopná, takže po jejich sklopení vznikne dost velká a plochá přepraví plocha s objemem až 1250 litrů (viz foto). Za pozornost stojí nosnost vozu 710 kg, která výrazně přesahuje obvyklé nosnosti osobních vozů (okolo 500 kg).

Motor 2,3 l z konstrukční dílny Mercedes-Benz (viz foto) má dostatečný výkon (103 kW) i točivý moment pro svižnou jízdu. Je poměrně tichý, prost výraznějších vibrací. Jeho hluk proniká do interiéru přiměřeně . Spotřeba dosti těžkého (pohotovostní hm.1805 kg) vozu se podle využívání výkonu motoru, dost pohybuje, mezi 11 a 16 litry naturalu na 100 km. Kdo by chtěl nižší spotřebu, může při koupi sáhnout po vznětovém 2,9D/73 kW.

Podvozek Koranda je zdařilou kombinací mezi komfortem pro běžnou silnici a potřebnou tvrdostí pro terén. V terénu je Korando velmi pohyblivé a mrštné díky menším rozměrům a rozvoru a silnému motoru. V případě potřeby zařazení pohonu všech kol nebo dokonce redukce, stačí pouze pootočit příslušným voličem na přístrojové desce a vše ostatní proběhne automaticky.

A pro koho je vlastně Korando určeno? Podle mě je jeho výhodou dostatečná robustnost a kvalitní motory, kterými překonává konkurenty typu Toyota RAV4 nebo Honda CR-V, nevýhodou je však trošku překombinovaný design přídě vozu. Cena za základní model začíná na hranici 730.000 Kč, nejdražší námi .

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 730 000 Kč Cena v testované výbavě: 859 900 Kč

Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak

Předsedou KSČM se po sobotním sjezdu stal opět Vojtěch…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 

Štítky SUV SsangYong Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2295
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 204 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 12.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 340 / 1250
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1805 / 710
Rozměr pneu:235
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4290
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1840
d) rozvor (mm): 2480
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 4
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

 



SsangYong Korando: Z krasavce ošklivka SsangYong Korando: Z krasavce ošklivka

Kompaktní SUV Korando prošlo na domácím trhu faceliftem,…

SsangYong Korando dostal nový diesel – větší, ale úspornější SsangYong Korando dostal nový diesel – větší, ale úspornější

Kompaktní jihokorejské SUV SsangYong Korando se může…

 



 
Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Dnes 17:36

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?




Blesk.cz

Chlapec s autismem postavil největší repliku Titaniku z lega. Teď doplula do USA

Chlapec s autismem postavil největší repliku…

Největší světovou repliku neslavně proslulého parníku Titanic, která kdy byla sestavena z kostek lega,  trvalo…

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Hašek po remíze: Nemůžeme vždy hrát jako bychom si šňupli kokain

Hašek po remíze: Nemůžeme vždy hrát jako bychom si…

Čtyřikrát za sebou doma na jaře vyhráli, ale popáté brali jen bod. Bohemians po skvělé šňůře v horkém sobotním…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a pomáhá s trávením

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a…

Svatá Hildegarda z Bingenu prý prohlásila: „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej…