SsangYong Korando 2,3i - Korando je ještěrka

SsangYong Korando 2,3i - Korando je ještěrka

 
 
23.4. 1998

Po testu terénního Ssangyongu Musso 3,2 jsme dostali možnost otestovat i jeho menšího sourozence Korando. Je postaveno na modifikovaném podvozku Mussa, který byl však zkrácen o 150 mm.

Korando je typickým zástupcem vozů, které stráví většinu času na kvalitních vozovkách (i když některé naše silnice se díky nulové údržbě asi brzo rozpadnou) a občas si majitel zajede zašpásovat do středně těžkého terénu.

Přestože Korando zvenku nepůsobí velkým dojmem, je prostor pro posádku je na předních sedadlech dostatečný a dokonce i vzadu je místa poměrně dost. Přední sedadla mají dostatečné boční vedení, což je pro jízdu terénem důležitý prvek. Pohodlí posádky zvyšuje např.: el. ovládání oken, výškově seřiditelný volant, posilovač řízení, centrální zámek a klimatizace. O zvýšenou bezpečnost se stará ABS a velkoobjemový airbag ve volantu.

Řízení vozu je poměrně snadné díky účinnému posilovači řízení a dobrému výhledu z vozu přes tenké sloupky a vysoký posaz, nevýhodou jsou však velmi nepřesné dráhy řazení pětistupňové převodovky.

Zajímavostí v zadu jsou sklopné loketní opěrky po stranách, což není obvyklé, ale pohodlné. K tomuto navíc výrobce přidal možnost regulace sklonu zadních opěradel. K zavazadlovému prostoru se základním objemem 340 l lze dostat velkými dveřmi, které se, jak bývá u terénních vozů obvyklé, otevírají do strany. Zadní sedadla jsou kompletně sklopná, takže po jejich sklopení vznikne dost velká a plochá přepraví plocha s objemem až 1250 litrů (viz foto). Za pozornost stojí nosnost vozu 710 kg, která výrazně přesahuje obvyklé nosnosti osobních vozů (okolo 500 kg).

Motor 2,3 l z konstrukční dílny Mercedes-Benz (viz foto) má dostatečný výkon (103 kW) i točivý moment pro svižnou jízdu. Je poměrně tichý, prost výraznějších vibrací. Jeho hluk proniká do interiéru přiměřeně . Spotřeba dosti těžkého (pohotovostní hm.1805 kg) vozu se podle využívání výkonu motoru, dost pohybuje, mezi 11 a 16 litry naturalu na 100 km. Kdo by chtěl nižší spotřebu, může při koupi sáhnout po vznětovém 2,9D/73 kW.

Podvozek Koranda je zdařilou kombinací mezi komfortem pro běžnou silnici a potřebnou tvrdostí pro terén. V terénu je Korando velmi pohyblivé a mrštné díky menším rozměrům a rozvoru a silnému motoru. V případě potřeby zařazení pohonu všech kol nebo dokonce redukce, stačí pouze pootočit příslušným voličem na přístrojové desce a vše ostatní proběhne automaticky.

A pro koho je vlastně Korando určeno? Podle mě je jeho výhodou dostatečná robustnost a kvalitní motory, kterými překonává konkurenty typu Toyota RAV4 nebo Honda CR-V, nevýhodou je však trošku překombinovaný design přídě vozu. Cena za základní model začíná na hranici 730.000 Kč, nejdražší námi .

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 730 000 Kč Cena v testované výbavě: 859 900 Kč

První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá

Počátkem února soud zamítl insolvenční návrh na tuzemskou…

Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů

Americký prezident Donald Trump v noci na neděli v…

Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek

Premiér Andrej Babiš (ANO) byl podle očekávání znovu…

ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří

Dvě tváře má podle Občanské demokratické strany (ODS)…

 

Štítky SUV SsangYong Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2295
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 204 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 12.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 340 / 1250
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1805 / 710
Rozměr pneu:235
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4290
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1840
d) rozvor (mm): 2480
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 4
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

 



SsangYong Korando se představuje na dalších fotkách. Co čekat od korejského SUV? SsangYong Korando se představuje na dalších fotkách. Co čekat od korejského SUV?

Automobilka SsangYong se po čase opět vrátila na český…

SsangYong chystá do Ženevy nové Korando. Už ho poodhaluje SsangYong chystá do Ženevy nové Korando. Už ho poodhaluje

Podoba nového Koranda se inspiruje konceptem e-SIV…

 



 
Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Včera

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) vyhrál Švédskou rallye 2019, druhý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

Imitátor Petr Jablonský je životní smolař: Snoubenka mu utekla za sousedem

Imitátor Petr Jablonský je životní smolař: Snoubenka…

Koupil zásnubní prsten, dostavěl dům a po letech, kdy utápěl samotu a deprese v alkoholu, chtěl vést klidný…

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje vás, pokud vám někdo ukradne hesla

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje…

Weby Haveibeenpwned a Firefox Monitor vám po vyplnění e-mailu sdělí, jestli figuruje v některém ze známých úniků…

 

iSport.cz

Češi uzavřeli SP za mořem šestým místem ve smíšené štafetě

Češi uzavřeli SP za mořem šestým místem ve smíšené štafetě

Biatlonisté Michal Šlesingr, Michal Krčmář, Markéta Davidová a Eva Puskarčíková skončili šestí ve smíšené…

Nepomohl by nám ani Kane, řekl Trpišovský. Plzeň vyhrála nasazením

Nepomohl by nám ani Kane, řekl Trpišovský. Plzeň…

Nehledal výmluvy, neschovával se za fráze. Trenér Slavie Jindřich Trpišovský po prohře 0:2 v Plzni přiznal, že…

 

Reflex.cz

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor na splašené koně

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor…

Dopravní nehody nemívaly před staletími tolik obětí jako dnes, ale bývaly neméně tragické. I jízda na koni či na…

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme stále frajeři

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme…

Andrej Babiš byl zvolen předsedou hnutí ANO. Tuto větu píšu zhruba hodinu před jeho zvolením, ale myslím, že se…