Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST SsangYong Korando 2,3i - Korando je ještěrka

Po testu terénního SsangYongu Musso 3,2 jsme dostali možnost otestovat i jeho menšího sourozence Korando. Je postaveno na modifikovaném podvozku Mussa, který byl však zkrácen o 150 mm.

Korando je typickým zástupcem vozů, které stráví většinu času na kvalitních vozovkách (i když některé naše silnice se díky nulové údržbě asi brzo rozpadnou) a občas si majitel zajede zašpásovat do středně těžkého terénu.

Přestože Korando zvenku nepůsobí velkým dojmem, je prostor pro posádku je na předních sedadlech dostatečný a dokonce i vzadu je místa poměrně dost. Přední sedadla mají dostatečné boční vedení, což je pro jízdu terénem důležitý prvek. Pohodlí posádky zvyšuje např.: el. ovládání oken, výškově seřiditelný volant, posilovač řízení, centrální zámek a klimatizace. O zvýšenou bezpečnost se stará ABS a velkoobjemový airbag ve volantu.

Řízení vozu je poměrně snadné díky účinnému posilovači řízení a dobrému výhledu z vozu přes tenké sloupky a vysoký posaz, nevýhodou jsou však velmi nepřesné dráhy řazení pětistupňové převodovky.

Zajímavostí v zadu jsou sklopné loketní opěrky po stranách, což není obvyklé, ale pohodlné. K tomuto navíc výrobce přidal možnost regulace sklonu zadních opěradel. K zavazadlovému prostoru se základním objemem 340 l lze dostat velkými dveřmi, které se, jak bývá u terénních vozů obvyklé, otevírají do strany. Zadní sedadla jsou kompletně sklopná, takže po jejich sklopení vznikne dost velká a plochá přepraví plocha s objemem až 1250 litrů (viz foto). Za pozornost stojí nosnost vozu 710 kg, která výrazně přesahuje obvyklé nosnosti osobních vozů (okolo 500 kg).

Motor 2,3 l z konstrukční dílny Mercedes-Benzu má dostatečný výkon (103 kW) i točivý moment pro svižnou jízdu. Je poměrně tichý, prost výraznějších vibrací. Jeho hluk proniká do interiéru přiměřeně . Spotřeba dosti těžkého (pohotovostní hm.1805 kg) vozu se podle využívání výkonu motoru, dost pohybuje, mezi 11 a 16 litry naturalu na 100 km. Kdo by chtěl nižší spotřebu, může při koupi sáhnout po vznětovém 2,9D 73 kW.

Podvozek Koranda je zdařilou kombinací mezi komfortem pro běžnou silnici a potřebnou tvrdostí pro terén. V terénu je Korando velmi pohyblivé a mrštné díky menším rozměrům a rozvoru a silnému motoru. V případě potřeby zařazení pohonu všech kol nebo dokonce redukce, stačí pouze pootočit příslušným voličem na přístrojové desce a vše ostatní proběhne automaticky.

A pro koho je vlastně Korando určeno? Podle mě je jeho výhodou dostatečná robustnost a kvalitní motory, kterými překonává konkurenty typu Toyota RAV4 nebo Honda CR-V, nevýhodou je však trošku překombinovaný design přídě vozu. Cena za základní model začíná na hranici 730.000 Kč.

Cena základní sestavy 730 000 Kč
Cena testované sestavy 859 900 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2295
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 204 / 3800 - 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 12.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 340 / 1250
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1805 / 710
Rozměr pneu: 235
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4290
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1840
d) rozvor (mm): 2480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne