SsangYong Korando 2,3i - Korando je ještěrka

SsangYong Korando 2,3i - Korando je ještěrka

 
 

Po testu terénního Ssangyongu Musso 3,2 jsme dostali možnost otestovat i jeho menšího sourozence Korando. Je postaveno na modifikovaném podvozku Mussa, který byl však zkrácen o 150 mm.

Korando je typickým zástupcem vozů, které stráví většinu času na kvalitních vozovkách (i když některé naše silnice se díky nulové údržbě asi brzo rozpadnou) a občas si majitel zajede zašpásovat do středně těžkého terénu.

Přestože Korando zvenku nepůsobí velkým dojmem, je prostor pro posádku je na předních sedadlech dostatečný a dokonce i vzadu je místa poměrně dost. Přední sedadla mají dostatečné boční vedení, což je pro jízdu terénem důležitý prvek. Pohodlí posádky zvyšuje např.: el. ovládání oken, výškově seřiditelný volant, posilovač řízení, centrální zámek a klimatizace. O zvýšenou bezpečnost se stará ABS a velkoobjemový airbag ve volantu.

Řízení vozu je poměrně snadné díky účinnému posilovači řízení a dobrému výhledu z vozu přes tenké sloupky a vysoký posaz, nevýhodou jsou však velmi nepřesné dráhy řazení pětistupňové převodovky.

Zajímavostí v zadu jsou sklopné loketní opěrky po stranách, což není obvyklé, ale pohodlné. K tomuto navíc výrobce přidal možnost regulace sklonu zadních opěradel. K zavazadlovému prostoru se základním objemem 340 l lze dostat velkými dveřmi, které se, jak bývá u terénních vozů obvyklé, otevírají do strany. Zadní sedadla jsou kompletně sklopná, takže po jejich sklopení vznikne dost velká a plochá přepraví plocha s objemem až 1250 litrů (viz foto). Za pozornost stojí nosnost vozu 710 kg, která výrazně přesahuje obvyklé nosnosti osobních vozů (okolo 500 kg).

Motor 2,3 l z konstrukční dílny Mercedes-Benz (viz foto) má dostatečný výkon (103 kW) i točivý moment pro svižnou jízdu. Je poměrně tichý, prost výraznějších vibrací. Jeho hluk proniká do interiéru přiměřeně . Spotřeba dosti těžkého (pohotovostní hm.1805 kg) vozu se podle využívání výkonu motoru, dost pohybuje, mezi 11 a 16 litry naturalu na 100 km. Kdo by chtěl nižší spotřebu, může při koupi sáhnout po vznětovém 2,9D/73 kW.

Podvozek Koranda je zdařilou kombinací mezi komfortem pro běžnou silnici a potřebnou tvrdostí pro terén. V terénu je Korando velmi pohyblivé a mrštné díky menším rozměrům a rozvoru a silnému motoru. V případě potřeby zařazení pohonu všech kol nebo dokonce redukce, stačí pouze pootočit příslušným voličem na přístrojové desce a vše ostatní proběhne automaticky.

A pro koho je vlastně Korando určeno? Podle mě je jeho výhodou dostatečná robustnost a kvalitní motory, kterými překonává konkurenty typu Toyota RAV4 nebo Honda CR-V, nevýhodou je však trošku překombinovaný design přídě vozu. Cena za základní model začíná na hranici 730.000 Kč, nejdražší námi .

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 730 000 Kč Cena v testované výbavě: 859 900 Kč

Europoslanci vzkazují Britům: Brexit lze stále ještě zastavit Europoslanci vzkazují Britům: Brexit lze stále ještě zastavit

Poslanci Evropského parlamentu připravují rezoluci, ve…

Nekolikatunové kamiony létají vzduchem. Podívejte se, jak závodníci trénují na Dakar Nekolikatunové kamiony létají vzduchem. Podívejte se, jak závodníci trénují na Dakar

Minulý víkend se na autodromu v Sosnové setkala česká…

Číňané vstupují do Tesly, Tencent utratil miliardy Číňané vstupují do Tesly, Tencent utratil miliardy

Čínský technologický gigant Tencent Holdings se stal…

Vojáci Jemenu dopadli vůdce al-Káidy. Schovával se v odlehlé vesnici Vojáci Jemenu dopadli vůdce al-Káidy. Schovával se v odlehlé vesnici

Jemenským jednotkám se dnes podařilo zajmout vůdce…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2295
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 204 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 12.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 340 / 1250
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1805 / 710
Rozměr pneu:235
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4290
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1840
d) rozvor (mm): 2480
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 4
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




SsangYong Korando: Z krasavce ošklivka SsangYong Korando: Z krasavce ošklivka

Kompaktní SUV Korando prošlo na domácím trhu faceliftem,…

SsangYong Korando dostal nový diesel – větší, ale úspornější SsangYong Korando dostal nový diesel – větší, ale úspornější

Kompaktní jihokorejské SUV SsangYong Korando se může…

 



 
V Londýně někdo zapomněl Ferrari 456 GT a nejspíš jej příliš nepostrádá

V Londýně někdo zapomněl Ferrari 456 GT a nejspíš jej příliš nepostrádá

Dnes 17:52

Čas od času se někde najde garáž nebo rovnou stodola plná zapomenutých vzácných automobilů, ale toto Ferrari 456 GT někdo odložil na exkluzivní londýnské ulici.




Blesk.cz

Děsivá nehoda v Plzni: Zaklíněné děti tahali z auta kolemjdoucí

Děsivá nehoda v Plzni: Zaklíněné děti tahali z auta…

V úterý došlo v Plzni krátce po obědě k dopravní nehodě, po které zůstal osobní automobil Peugeot 306 převrácený…

Taxikář vozil zmatenou seniorku po Brně! Neuvěříte, kolik si řekl za jízdné

Taxikář vozil zmatenou seniorku po Brně! Neuvěříte,…

Zmatená seniorka (85) s polštářem v ruce upoutala pozornost jednoho z brněnských taxikářů (27). Mladík u ženy…

 

iSport.cz

Kašpar o sezoně v KHL: Chtěli, abych se oholil a hrál, když jsem nebyl fit

Kašpar o sezoně v KHL: Chtěli, abych se oholil a…

Hokejový útočník Lukáš Kašpar má za sebou klubovou sezonu, na kterou by nejradši zapomněl. Jednatřicetiletý…

Lyžařka Strachová oznámila konec kariéry. Nastal správný okamžik, řekla

Lyžařka Strachová oznámila konec kariéry. Nastal…

Slalomářka Šárka Strachová se rozhodla ukončit kariéru. Čtyřnásobná medailistka z mistrovství světa se loučí ve…

 

Reflex.cz

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu mají děti jen pro roztomilé fotky na Instagram

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu…

Alena Doláková mluví čtyřmi jazyky, vystudovala JAMU, hrála v Celetné i Svěrákových Třech bratrech, už rok žije…

Někdejší nejhledanější terorista Carlos alias Šakal dostal v Paříži další doživotní trest

Někdejší nejhledanější terorista Carlos alias Šakal…

Venezuelský terorista Ilich Ramírez Sánchez, známý pod přezdívkami Carlos či Šakal, dnes u soudu v Paříži dostal…