SsangYong Korando 2,3i - Korando je ještěrka

SsangYong Korando 2,3i - Korando je ještěrka

 
 

Po testu terénního Ssangyongu Musso 3,2 jsme dostali možnost otestovat i jeho menšího sourozence Korando. Je postaveno na modifikovaném podvozku Mussa, který byl však zkrácen o 150 mm.

Korando je typickým zástupcem vozů, které stráví většinu času na kvalitních vozovkách (i když některé naše silnice se díky nulové údržbě asi brzo rozpadnou) a občas si majitel zajede zašpásovat do středně těžkého terénu.

Přestože Korando zvenku nepůsobí velkým dojmem, je prostor pro posádku je na předních sedadlech dostatečný a dokonce i vzadu je místa poměrně dost. Přední sedadla mají dostatečné boční vedení, což je pro jízdu terénem důležitý prvek. Pohodlí posádky zvyšuje např.: el. ovládání oken, výškově seřiditelný volant, posilovač řízení, centrální zámek a klimatizace. O zvýšenou bezpečnost se stará ABS a velkoobjemový airbag ve volantu.

Řízení vozu je poměrně snadné díky účinnému posilovači řízení a dobrému výhledu z vozu přes tenké sloupky a vysoký posaz, nevýhodou jsou však velmi nepřesné dráhy řazení pětistupňové převodovky.

Zajímavostí v zadu jsou sklopné loketní opěrky po stranách, což není obvyklé, ale pohodlné. K tomuto navíc výrobce přidal možnost regulace sklonu zadních opěradel. K zavazadlovému prostoru se základním objemem 340 l lze dostat velkými dveřmi, které se, jak bývá u terénních vozů obvyklé, otevírají do strany. Zadní sedadla jsou kompletně sklopná, takže po jejich sklopení vznikne dost velká a plochá přepraví plocha s objemem až 1250 litrů (viz foto). Za pozornost stojí nosnost vozu 710 kg, která výrazně přesahuje obvyklé nosnosti osobních vozů (okolo 500 kg).

Motor 2,3 l z konstrukční dílny Mercedes-Benz (viz foto) má dostatečný výkon (103 kW) i točivý moment pro svižnou jízdu. Je poměrně tichý, prost výraznějších vibrací. Jeho hluk proniká do interiéru přiměřeně . Spotřeba dosti těžkého (pohotovostní hm.1805 kg) vozu se podle využívání výkonu motoru, dost pohybuje, mezi 11 a 16 litry naturalu na 100 km. Kdo by chtěl nižší spotřebu, může při koupi sáhnout po vznětovém 2,9D/73 kW.

Podvozek Koranda je zdařilou kombinací mezi komfortem pro běžnou silnici a potřebnou tvrdostí pro terén. V terénu je Korando velmi pohyblivé a mrštné díky menším rozměrům a rozvoru a silnému motoru. V případě potřeby zařazení pohonu všech kol nebo dokonce redukce, stačí pouze pootočit příslušným voličem na přístrojové desce a vše ostatní proběhne automaticky.

A pro koho je vlastně Korando určeno? Podle mě je jeho výhodou dostatečná robustnost a kvalitní motory, kterými překonává konkurenty typu Toyota RAV4 nebo Honda CR-V, nevýhodou je však trošku překombinovaný design přídě vozu. Cena za základní model začíná na hranici 730.000 Kč, nejdražší námi .

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 730 000 Kč Cena v testované výbavě: 859 900 Kč

USA uvalily na Severní Koreu nové sankce, týkají se bank a finančního sektoru USA uvalily na Severní Koreu nové sankce, týkají se bank a finančního sektoru

Spojené státy kvůli severokorejskému programu na vývoj…

Platit hypotéku je v Česku výhodnější než nájem, tvrdí studie Platit hypotéku je v Česku výhodnější než nájem, tvrdí studie

Platit hypotéku je v Česku v současné době výhodnější než…

ČEZ rozhodne o prodeji bulharských firem do konce roku ČEZ rozhodne o prodeji bulharských firem do konce roku

Představenstvo energetické společnosti ČEZ rozhodlo, že…

 

Štítky SUV SsangYong Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2295
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 204 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 12.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 340 / 1250
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1805 / 710
Rozměr pneu:235
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4290
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1840
d) rozvor (mm): 2480
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 4
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



SsangYong Korando: Z krasavce ošklivka SsangYong Korando: Z krasavce ošklivka

Kompaktní SUV Korando prošlo na domácím trhu faceliftem,…

SsangYong Korando dostal nový diesel – větší, ale úspornější SsangYong Korando dostal nový diesel – větší, ale úspornější

Kompaktní jihokorejské SUV SsangYong Korando se může…

 



 
Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Včera

Legendární vojenský offroad UAZ 469 se stále vyrábí. Od roku 2003 je však nabízen pod označením Hunter.




Blesk.cz

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

Cestovatelské zážitky není nutné sbírat pouze za hranicemi. Mnohé k uspokojení turistů může nabídnout i české…

Vzácný objev po sto letech: Fabergého stříbrné nože našli v Polsku

Vzácný objev po sto letech: Fabergého stříbrné nože…

Měly zmizet po bolševické revoluci, měly být roztaveny s celým vzácným stříbrným jídelním servisem vyrobeným…

 

iSport.cz

Wilander: Federer a Nadal budou dál vládnout, mladí v pěti setech nestačí

Wilander: Federer a Nadal budou dál vládnout, mladí…

Federer, Nadal, Federer, Nadal... To je přehled letošních grandslamových vítězů. A podle Matse Wilandera bude…

Rozbroje v kotli Sparty. Chuligány odsuzují ostatní ultras i fanoušci

Rozbroje v kotli Sparty. Chuligány odsuzují ostatní…

Nejdříve nadávky za hranou slušnosti, pak ostentativní mlčení. Tak radikální fanoušci fotbalové Sparty…

 

Reflex.cz

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak sníst a současně ho mít

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak…

Jedním z velkých témat nadcházejících (ale i všech předcházejících) voleb jsou důchody. Jak jste asi také již…

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

Kolik takových příběhů už bylo napsáno. Dva bratři, jeden slušný a pracovitý, druhý povahy násilnické a…