Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong Korando 2014: Ještěrka po plastice

Aleš Dragoun
Diskuze (6)

SsangYong Korando prošel pro modelový rok 2014 proměnou vzhledu a už se prodává i v Evropě. Prozatím v Británii.

Korando (ještěrka) je vlastně třetí generací vozu toho jména, byť pokaždé šlo o trochu jiné auto. První řada byla licencí Jeepu, druhá s kódem KJ, která se prodávala kdysi i v České republice, představovala výhradně třídveřový off-road. A to se ještě hranatý teréňák větší řady Family prodával někde jako Korando Family. Moderní pětidveřové SUV s designem od Giugiara pak bylo odhaleno v září 2010. Po třech letech tedy dozrál čas na modernizaci. Ta je poměrně markantní, většinový vlastník, indická Mahindra & Mahindra, neponechává nic náhodě. Koncernu patří 73 procent akcií.

Z bočního pohledu sice zůstalo vše při starém, zejména na přídi je tomu ale jinak. Maska chladiče se protáhla až k hlavním světlům nově s denními diodami a oranžovými blinkry. Ztratila chromované ozdoby, nyní je černá. Ladí tak se spodní částí nárazníku, ve kterém najdeme širší vstup vzduchu. Mlhovky v luxusnější výbavě už nejsou hranaté, nýbrž kulaté. Zveřejněné snímky sice neodhalují záď vozu, ale minimálně došlo k úpravě grafiky koncových svítilen, která také dostala diody. K černému, bílému a stříbrnému laku karoserie přibyly červený, modrý a šedý. Také šestnácti- a sedmnáctipalcová kola mají nový design. Doslova revoluce se však odehrála v interiéru, tam nezůstal doslova kámen na kameni. Přístrojová kaplička je mnohem hranatější a vysunuta více dovnitř. Palubní deska je vyrobena z měkčených materiálů a může být obložena i matným dřevem.

Dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel e-XDi 200 splňuje prozatím normu Euro 5 a představuje i nadále jediný agregát v nabídce. V provedení se šestistupňovou manuální převodovkou nabízí 110 kW (3400-4000 min-1). Verze s taktéž šestistupňovým automatem jej má naladěný na vyšších 129 kW/4000 min-1. Největší točivý moment 360 N.m je pak v obou případech k dispozici v rozmezí od 2000 do 3000 otáček. Korando má v základu pohon jen předních kol. Verze 4x4 přenáší veškerou sílu motoru také jen dopředu, dozadu pak v závislosti na jízdních podmínkách. Rovnoměrné rozložení na obě nápravy funguje do 40 km/h. Základ podvozku s rozvorem 2650 mm a rozchodem kol 1573/1559 mm, tedy vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové závěsy vzadu, zůstal stejný. Vozu nechybí ani ABS s brzdovým asistentem, ESP, pomocník při rozjezdech do kopce a ochrana proti převrácení. Zpevněné pomocné rámy dostaly v rámci modernizace pryžové vložky kvůli odhlučnění. Korando má světlou výšku 180 mm.

Pětimístné SUV je 4410 mm dlouhé, 1830 mm široké a 1710 mm vysoké. Nabízí zavazadelník o objemu 486 l, který se dá rozšířit sklopením zadní asymetrické lavice až na 1312 l. Vytvořená plocha je zcela rovná. Pod podlahou prostoru pro bagáž je další místo na drobnosti. Auto může táhnout až dvoutunový brzděný přívěs. Kromě výše zmíněných prvků najdeme v základní výbavě (na Ostrovech značené SE) třeba kožený volant a řadicí páku, bederní opěrku, elektrická okna, tempomat, vyhřívané čelní sklo a zrcátka, opět elektrická, manuální klimatizaci, šestireproduktorové CD/MP3 rádio s ovládáním na volantu, Bluetooth a USB, šest airbagů a střešní nosiče. Vyšší stupeň ELX zahrnuje parkovací senzory, zmíněná sedmnáctipalcová kola a mlhovky, automatickou klimatizaci, vyhřívání všech kožených sedadel, o to řidičovo se opět starají elektromotory. Výhradně za příplatek je lepší rádio, případně navigace s dotykovou obrazovkou.

Britské ceny začínají na 14.995 a končí na 21.495 librách. V přepočtu to odpovídá zhruba 490.000 až 700.000 korun. U nás je zatím k mání původní provedení s motorem 2.0 e-XDi alias D20DTF/129 kW ve výbavách Active, Comfort a Executive. Stojí od 499.900 do 674.900 Kč.













SsangYong Korando 2014 – Základní technické údaje
Verze Korando Korando 4 Korando 4 Auto
Převodovka/pohon 6M/přední 6M/4x4 6A/4x4
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 1998
Počet válců/ventilů 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1] 149/3400-4000 149/3400-4000 175/4000
Nejvyšší toč. moment [N.m/min-1] 360/2000-3000 360/2000-3000 360/2000-3000
Maximální rychlost [km/h] 187 187 180
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,9 9,9 9,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 6,0 6,2 7,5
Pohotovostní hmotnost [kg] 1666 1747 1747
Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Avatar - Sumi2000
13. 12. 2013 00:05
Re: celkom pekne
Taková méně povedená KIA Sportage.
Design ještě fajn..před faceliftem vypadalo lépe.
Interier 10 let zpátky..
Vysoká cena za korejce , historie a nekvalita ho diskvalifikují ze spektra potenciálního kupce.
Možná cesta Dacie Duster by jim pomohla..ceny musejí jít dolů.. :no:
12. 12. 2013 12:04
Chyba
Myslím, že motor nemá výkon 175 kW, ale spíš 175 koní (v tabulce). Jinak by se jednalo o objev roku :-)
12. 12. 2013 12:00
Re: celkom pekne
V interiéru je pořád pozadu. Ty budíky s displeje s oranžovým podsvícením, to působí hodně obstarožně. Kazí dojem z jinak použitelného interiéru.
Avatar - 3_diamanty
12. 12. 2013 09:55
Re: celkom pekne
no mne to priznam sa kiu vobec nepripomina skor si myslim ze rozvijaju linky z koranda [odkaz] , ale pockajme si ta fotka studie nam zase az tak vela nanapovedala iste nejaka ta podobnost sa uz najde s inym autom, to je dnez uz bezne

ked sme pri podobnosti s kiou tak tato studia lady mi pripada ako keby som pozeral na nejaku studiuu kie: [odkaz]
test na ACZ faceliftovaneho koranda asi tak skoro nebude kedze v cechach a na slovensku za zatial nepredava, nevadi, tesim sa uz teraz na test SOULU ktory pride uz coskoro do europy ;-) bude to uz ine kafco [odkaz] ako doterajsi smejdacky soul, verim ze tych aspon 20 000 v eu da v pohode a kia v r 2014 opat porastie v eu aj vdaka nemu :yes:

v amerike je novy soul uz hitom [odkaz] :yes:
Avatar - Aladeen
12. 12. 2013 09:48
Re: celkom pekne
Ssang sa nám začal opičiť po KII . Koncept mi trochu pripomína [odkaz] ale necham sa prekvapiť čo príde , Faceliftované Korando je pekný kus auta , určite nie na zahodenie . Chcelo by to nejaký test od ACZ :yes: