SsangYong Korando 2014: Ještěrka po plastice

 

SsangYong Korando prošel pro modelový rok 2014 proměnou vzhledu a už se prodává i v Evropě. Prozatím v Británii.

Korando (ještěrka) je vlastně třetí generací vozu toho jména, byť pokaždé šlo o trochu jiné auto. První řada byla licencí Jeepu, druhá s kódem KJ, která se prodávala kdysi i v České republice, představovala výhradně třídveřový off-road. A to se ještě hranatý teréňák větší řady Family prodával někde jako Korando Family. Moderní pětidveřové SUV s designem od Giugiara pak bylo odhaleno v září 2010. Po třech letech tedy dozrál čas na modernizaci. Ta je poměrně markantní, většinový vlastník, indická Mahindra & Mahindra, neponechává nic náhodě. Koncernu patří 73 procent akcií.

Z bočního pohledu sice zůstalo vše při starém, zejména na přídi je tomu ale jinak. Maska chladiče se protáhla až k hlavním světlům nově s denními diodami a oranžovými blinkry. Ztratila chromované ozdoby, nyní je černá. Ladí tak se spodní částí nárazníku, ve kterém najdeme širší vstup vzduchu. Mlhovky v luxusnější výbavě už nejsou hranaté, nýbrž kulaté. Zveřejněné snímky sice neodhalují záď vozu, ale minimálně došlo k úpravě grafiky koncových svítilen, která také dostala diody. K černému, bílému a stříbrnému laku karoserie přibyly červený, modrý a šedý. Také šestnácti- a sedmnáctipalcová kola mají nový design. Doslova revoluce se však odehrála v interiéru, tam nezůstal doslova kámen na kameni. Přístrojová kaplička je mnohem hranatější a vysunuta více dovnitř. Palubní deska je vyrobena z měkčených materiálů a může být obložena i matným dřevem.

Dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel e-XDi 200 splňuje prozatím normu Euro 5 a představuje i nadále jediný agregát v nabídce. V provedení se šestistupňovou manuální převodovkou nabízí 110 kW (3400-4000 min-1). Verze s taktéž šestistupňovým automatem jej má naladěný na vyšších 129 kW/4000 min-1. Největší točivý moment 360 N.m je pak v obou případech k dispozici v rozmezí od 2000 do 3000 otáček. Korando má v základu pohon jen předních kol. Verze 4x4 přenáší veškerou sílu motoru také jen dopředu, dozadu pak v závislosti na jízdních podmínkách. Rovnoměrné rozložení na obě nápravy funguje do 40 km/h. Základ podvozku s rozvorem 2650 mm a rozchodem kol 1573/1559 mm, tedy vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové závěsy vzadu, zůstal stejný. Vozu nechybí ani ABS s brzdovým asistentem, ESP, pomocník při rozjezdech do kopce a ochrana proti převrácení. Zpevněné pomocné rámy dostaly v rámci modernizace pryžové vložky kvůli odhlučnění. Korando má světlou výšku 180 mm.

Pětimístné SUV je 4410 mm dlouhé, 1830 mm široké a 1710 mm vysoké. Nabízí zavazadelník o objemu 486 l, který se dá rozšířit sklopením zadní asymetrické lavice až na 1312 l. Vytvořená plocha je zcela rovná. Pod podlahou prostoru pro bagáž je další místo na drobnosti. Auto může táhnout až dvoutunový brzděný přívěs. Kromě výše zmíněných prvků najdeme v základní výbavě (na Ostrovech značené SE) třeba kožený volant a řadicí páku, bederní opěrku, elektrická okna, tempomat, vyhřívané čelní sklo a zrcátka, opět elektrická, manuální klimatizaci, šestireproduktorové CD/MP3 rádio s ovládáním na volantu, Bluetooth a USB, šest airbagů a střešní nosiče. Vyšší stupeň ELX zahrnuje parkovací senzory, zmíněná sedmnáctipalcová kola a mlhovky, automatickou klimatizaci, vyhřívání všech kožených sedadel, o to řidičovo se opět starají elektromotory. Výhradně za příplatek je lepší rádio, případně navigace s dotykovou obrazovkou.

Britské ceny začínají na 14.995 a končí na 21.495 librách. V přepočtu to odpovídá zhruba 490.000 až 700.000 korun. U nás je zatím k mání původní provedení s motorem 2.0 e-XDi alias D20DTF/129 kW ve výbavách Active, Comfort a Executive. Stojí od 499.900 do 674.900 Kč.

JAKE.AUTO.CZ: SsangYong Korando (přehled všech článků)

SsangYong Korando 2014 – Základní technické údaje
VerzeKorandoKorando 4Korando 4 Auto
Převodovka/pohon6M/přední6M/4x46A/4x4
Zdvihový objem [cm3]199819981998
Počet válců/ventilů4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]149/3400-4000149/3400-4000175/4000
Nejvyšší toč. moment [N.m/min-1]360/2000-3000360/2000-3000360/2000-3000
Maximální rychlost [km/h]187187180
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,99,99,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,06,27,5
Pohotovostní hmotnost [kg]166617471747

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
Zdroj: Newspress

Štítky SsangYong Evropský trh Crossover

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



SsangYong Korando: Z krasavce ošklivka SsangYong Korando: Z krasavce ošklivka

Kompaktní SUV Korando prošlo na domácím trhu faceliftem,…

SsangYong Korando dostal nový diesel – větší, ale úspornější SsangYong Korando dostal nový diesel – větší, ale úspornější

Kompaktní jihokorejské SUV SsangYong Korando se může…

 



 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…