Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong Rodius Turismo: Jihokorejský krasavec míří do Evropy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Jihokorejský specialista na vozy s pohonem všech kol představil na ženevském autosalonu v evropské premiéře novou generaci svého velkého sedmimístného MPV.

SsangYong Rodius se ve své první generaci představil v roce 2004 a díky svému kontroverznímu vzhledu byl v řadě nejrůznějších anket označován za nejošklivější vůz na trhu. V letošním roce se tento excentrik dočkal přímého nástupce. SsangYong uvádí, že vývoje nové generace Rodius Turismo trval téměř tři roky a bylo do něj investováno 165 milionů amerických dolarů.

Novinka jihokorejské automobilky bude nabízena na evropském trhu pod jménem Rodius Turismo, ale na domácím trhu bude k dispozici jako Korando Turismo a v Rusku, Austrálii a Chile budou tento model znát jako Stavic.

Design novinky je výrazně konzervativnější než u první generace. Rodius Turismo vyměnil zaoblené linie za ostřejší hrany. Přídi dominují velké hlavní světlomety a výrazná maska chladiče. Tvary zádě jsou zcela jiné a opustily nezvyklé rozmístění bočních a zadního okna.

Samotná automobilka uvádí, že Rodius Turismo kombinuje design SUV s komfortem sedanů a praktičností MPV. Vůz označuje za prémiové MLV, multi-leisure vehicle, tedy „více volnočasový vůz“.

Rozvor náprav dlouhý 3000 mm má zajistit dostatek prostor sedmi dospělým cestujícím a jejich zavazadlům. Sedadla jsou rozmístěna ve třech řadách. Ta v druhé řadě jsou individuální a mohou být mimo jiné sklopena do polohy konferenčního stolku, zatímco třetí řadu sedadel lze v případě potřeby z vozu zcela vyjmout.

K pohonu nového Rodiusu Turismo slouží turbodiesel e-XDi2000, který z objemu 2,0 litru poskytuje 114 kW (155 k) při 4000 min-1 a točivý moment 360 Nm dostupný od 1500 do 2800 min-1. S tímto motorem může spolupracovat šestistupňová manuální převodovka nebo pětistupňová automatická převodovka T-Tronic, jejímž dodavatelem je Mercedes-Benz.

Nový Rodius Turismo má vpředu i vzadu nezávislé zavěšení kol a standardně bude dodáván s pohonem zadních kol, zatímco pohon všech kol bude na přání. Součástí bezpečnostní výbavy jsou mimo jiné systémy ABS, ESP, BAS, ARP a čelní i boční airbagy.

Komfort na palubě má zajistit klimatizace, systém sledování kvality vzduchu, kožené čalounění, elektricky stavitelná a vyhřívaná přední sedadla, rádio s CD i MP3 přehrávačem, vstupy USB, AUX, rozhraní Bluetooth a chybět nebude ani tempomat nebo vyhřívané čelní sklo.

Prodej v Evropě se má rozběhnout v průběhu letošního roku a před jeho zahájením budou zveřejněny bližší specifikace výbavy a ceny pro jednotlivé evropské země.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
8. 3. 2013 08:30
Krasavec?
Co je pak nová Octavia? Megakrásnohezký megakrassavec? >:-[]
Avatar - Snooob
7. 3. 2013 20:24
Boa! To čo je! 8-0
Predné svetlá a maska - vpohode! Najlepšia časť!
Ale tie kolieska?!A zadná časť?! :'-(
Naozaj nechápem! Ak to myslí automobilka vážne, mala by si dať záležať na dizajne - pretože obal predáva...
7. 3. 2013 18:43
Re: toto auto je odsudene na zlyhanie
ty si tiež dobrý rHodius :-!
Avatar - FISHkaa
7. 3. 2013 16:45
Krasavec
Fakt "krasavec" teda >:D >:D No předchozí model na tom byl o mnoho hůře, tak ještě tak dvě tři generace a půjde na to auto koukat >:D
Avatar - R32
7. 3. 2013 15:38
Re: toto auto je odsudene na zlyhanie
Ak hovoríš o starom (aktuálnom) modely tak s tou spoľahlivosťou je to fakt bieda. Autá hrdzavejú, vŕzgajú a motoricky tiež žiaden klenot. Je obrovský rozdiel mať motory od Mercedesu a licencne ich vyrábať. Je to asi akoby som ti povedal presný recept na pravé mexické mochito ale vo finále by to tvoje bolo aj tak ;-\ . Ale hádam nový bude lepší, aj ten dizajn je stráviteľnejší, tak hádam si to cestu k špecifickým uživateľom nájde... :-)