Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru BRZ Premium Sports Edition: Hračka pro japonské dospěláky

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Subaru propaguje svůj sporťák BRZ vyvinutý ve spolupráci s Toyotou všude, kde může. Pro japonské zákazníky přichystal nový balíček vizuálních úprav.

Subaru nejnovější variantu BRZ nazvalo trochu neskromně Premium Sports Edition a dle svých vlastních slov ji přichystalo pro „hravé dospělé.“. Jedná se vlastně o produkční verzi konceptu, který byl představen letos v lednu na Tokyo Auto Salon. Prosím, neplést s klasickým podzimním autosalonem v japonské metropoli, tedy Motor Show, Auto Salon je totiž výstavou převážně tuningovou. Sériová verze ale přišla o výraznější aerodynamické prvky, které měla studie.

BRZ Premium Sports Edition je k mání nejen v modrošedé metalíze, jak ukazují firemní fotografie, Japonci si budou moci vybrat i další, zatím blíže nespecifikované odstíny laku. Nádherná sedmnáctipalcová černá litá kola mají patnáct paprsků a nesou emblém Subaru Tecnica International. Stejnou barvu mají i vnější zpětná zrcátka, alespoň tedy jejich horní část. Dvojice blyštivých koncovek výfuku působí až hrozivě. Ale to je zvenčí prakticky vše. Bohužel? No, ani obyčejné BRZ přece nevypadá špatně!

Nahlédněme však také dovnitř. Zde zůstala spousta věcí z prototypu zachována, takže onen v úvodu zmíněný název zase není tak daleko od pravdy. Interiér je čalouněn kombinací černé a světle hnědé kůže včetně tříramenného volantu, sedadel i výplní dveří. Na opěrkách nechybí loga BRZ. Přístrojová deska je potažena Alcantarou a prošita žlutou nití, například tmavá kůže na ruční brzdě a řadicí páce mají zase hnědou. Lesknou se vnitřní kliky, nebo výdechy ventilace. Celek doplňují karbonové prvky na palubní desce a hliníkové děrované pedály. I zde se vyřádili hoši od STi, jejich logo zdobí červené tlačítko startování a vypínání motoru.

Pokud čekáte, že dvoulitrový boxer původně se 147 kW (200 k) dostal od STi také nějakou tu posilu, bohužel vás zklameme. Technika zůstala nezměněna. Zadní kola může pohánět nejen šestistupňový manuál jako na fotkách, ale i automat se stejným počtem rychlostí. Zřejmě se daleko na východě najdou i tací, kteří ve sporťáku nechtějí řadit. Proti gustu..., ale my raději klasiku. Prodej „prémiové edice“ začne na konci letošního roku a zájemce za svůj nový vůz zaplatí těsně přes tři miliony. Jenů, pochopitelně. Částka 3.034.500 jenů odpovídá sumě 582.300 korun.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)