reklama


Subaru Forester 2.0 GX AT - Potichu kamkoli (02/2002)

Subaru Forester 2.0 GX AT - Potichu kamkoli (02/2002)

 
 

I když japonská automobilka již představila , současná verze se stále velmi slušně prodává. Oproti dříve testované špičkové verzi jsme nyní zvolili model s nepřeplňovaným boxerem a automatickou převodovkou.

I když japonská automobilka již představila faceliftovanou podobu Foresteru, současná verze se stále velmi slušně prodává. Oproti dříve testované špičkové verzi S-turbo jsme nyní zvolili model s nepřeplňovaným boxerem a automatickou převodovkou.

Zvenku se námi testovaná verze liší od variant s turbomotorem jen odlišným designem přední masky a absencí otvoru pro nasávání vzduchu na kapotě. Dovozce navíc nabízí za mírný příplatek i verzi Active, která kromě několika doplňků zahrnuje i zmíněnou, podle nás atraktivnější "turbo masku".

V interiéru čekají známá a nadmíru pohodlná sedadla s loketními opěrkami. Palubní deska nezapře původ v polovině devadesátých let, vše ale přesně lícuje a ani při jízdě terénem nepovrzává. Jednoduché a elegantní přístroje před řidičem kontrastují s titěrným tlačítkem klimatizace a vcelku obtížně přístupným spínačem zadních mlhovek. Už tak bohatý vnitřní prostor opticky zvětšuje rozměrné střešní okno a ke komfortu přispívá i značné množství dobře využitelných odkládacích prostor.

Pět osob se ve Foresteru sveze bez problémů - i přes vyšší nástupní hranu je zde dost místa pro hlavu i pro nohy a pochválit je třeba Subaru i za tříbodový pás pro cestujícího uprostřed. Relativně plochý zavazadlový prostor je daní za plnohodnotné rezervní kolo - 406 litrů ale pro běžné potřeby plně postačí a vyjmout krycí roletu a sklopit sedadla je v případě nouze o místo otázkou pár vteřin.

Na rozdíl od verze "S-turbo", kterou lze považovat bez nadsázky za sportovní nářadí, poskytuje dvoulitrhlavně jistý a stálý výkon při zachování nízké hladiny hluku. Kromě startování, kdy je na vteřinu řidiči dáno rozpoznat sílu protiběžných pístů, se pohonná jednotka chová až nezvykle kultivovaně a to i při rychlém vytáčení. Spojení s automatickou převodovkou se nám jeví jako optimální už kvůli zdůraznění onoho klidu, kterého si u konkurentů obvykle moc neužijeme. Sprint z místa sice není nejsilnější disciplínou, ale i z nebezpečně vypadajících předjíždění nás vytáhl okamžitě reagující kick-down. Přeřazování u Forestera patří k nejsilnějším disciplínám - během týdenního testu se nám stalo jen jednou, že by auto nepřeřadilo tehdy, kdy nám to velel cit. Tento velmi subjektivní pocit navíc podpořila i tichost a plynulost výměny převodových stupňů. Minimem hluku a rázů má tento manévr blízko k bezstupňovým převodovkám, pocitem kontaktu s motorem a zátahem pak k manuálu. Je jen škoda, že automat je pouze čtyřstupňový - dnes je však pět stupňů běžných i u automatů... V nijak úsporném režimu jsme s Foresterem dosáhli průměrné spotřeby 10,5 l/100 km. Značná část našich jízd přitom připadla na městský provoz a terén - proto lze toto hodnotu považovat za velmi dobrou.

Automat u Foresteru však bohužel znamená absenci redukční převodovky - i bez ní ale možnost blokování nižších převodových stupňů stačila na všechny nástrahy lehčího terénu, do kterých jsme se s Foresterem dostali. Zde je potřeba zmínit typickou stabilitu, danou uspořádáním motoru a pohonného ústrojí. Při jízdě šikmo rozbahněným svahem jsme sice karosérii ozdobili kilogramy ornice, ale auto jelo poslušně dál a volant jsme využívali jen ke změně směru, nikoli k vyrovnávání smyků - ty se totiž nekonaly. Jízdní stabilita je vůbec silnou stránkou Foresteru - minimální náklony a netečnost k příčným nerovnostem spolu s účinnými brzdami tvoří vskutku aktivní pocit bezpečí.

Auto je sice opticky nižší než většina SUV, prostorem a jeho využitelností je ale plně srovnatelné. Chybu nelze nalézt na ovládání, pohonné jednotce ani jízdních vlastnostech - naopak interiér není hypermoderní a cena může také leckoho odradit. Připomínáme ale, že Forester lze dodat i v provedení N1 a uplatnit nárok na odpočet DPH. A to už je jiná káva.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 938 000 Kč Cena v testované výbavě: 950 000 Kč

Základní výbava:ABS, 2 čelní a 2 boční airbagy, napínač bezp. pásů, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, el. ovládání oken a zrcátek, 4 reproduktory, 4 držáky nápojů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, integrovaná anténa v zadním bočním okně, manuální klimatizace, kola z lehkých slitin, vyhřívání předních sedaček a zpětných zrcátek, rozmrazovač stěračů, střešní okno, podélné střešní nosiče, automatické vyrovnávání nivelity, tempomat

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+12.000,-)

Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu

Podle prvních odhadů Italové v referendu jasně odmítli…

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1994
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 184 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 167
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 7.5 / 9.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 406 / 1525
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 530
Rozměr pneu:205/70 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4460
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1595
d) rozvor (mm): 2525
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1465
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,52
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Subaru Forester dokáže zdolat okruh ve Vysokém Mýtě i po dvou kolech Subaru Forester dokáže zdolat okruh ve Vysokém Mýtě i po dvou kolech

Subaru staví svou image zejména na tom, že má pohon všech…

Subaru Forester: S faceliftem přijde EyeSight, pro Evropu ale zatím ne Subaru Forester: S faceliftem přijde EyeSight, pro Evropu ale zatím ne

Subaru na blížícím se tokijském autosalonu představí…

 



 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Včera

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily Krkonoše i Orlické hory

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily…

Mrazivé a slunečné počasí přilákalo do lyžařských areálů v Krkonoších o víkendu kolem 7000 lidí. Lanovky a vleky…

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý přijde o tlačítko Home

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý…

U nového iPhonu 7 se Apple odhodlal k odebrání tradičního audiokonektoru a podobně odvážný krok by měl přijít i…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama