Subaru Forester 2.0 GX AT - Potichu kamkoli (02/2002)

Subaru Forester 2.0 GX AT - Potichu kamkoli (02/2002)

 
 

I když japonská automobilka již představila , současná verze se stále velmi slušně prodává. Oproti dříve testované špičkové verzi jsme nyní zvolili model s nepřeplňovaným boxerem a automatickou převodovkou.

I když japonská automobilka již představila faceliftovanou podobu Foresteru, současná verze se stále velmi slušně prodává. Oproti dříve testované špičkové verzi S-turbo jsme nyní zvolili model s nepřeplňovaným boxerem a automatickou převodovkou.

Zvenku se námi testovaná verze liší od variant s turbomotorem jen odlišným designem přední masky a absencí otvoru pro nasávání vzduchu na kapotě. Dovozce navíc nabízí za mírný příplatek i verzi Active, která kromě několika doplňků zahrnuje i zmíněnou, podle nás atraktivnější "turbo masku".

V interiéru čekají známá a nadmíru pohodlná sedadla s loketními opěrkami. Palubní deska nezapře původ v polovině devadesátých let, vše ale přesně lícuje a ani při jízdě terénem nepovrzává. Jednoduché a elegantní přístroje před řidičem kontrastují s titěrným tlačítkem klimatizace a vcelku obtížně přístupným spínačem zadních mlhovek. Už tak bohatý vnitřní prostor opticky zvětšuje rozměrné střešní okno a ke komfortu přispívá i značné množství dobře využitelných odkládacích prostor.

Pět osob se ve Foresteru sveze bez problémů - i přes vyšší nástupní hranu je zde dost místa pro hlavu i pro nohy a pochválit je třeba Subaru i za tříbodový pás pro cestujícího uprostřed. Relativně plochý zavazadlový prostor je daní za plnohodnotné rezervní kolo - 406 litrů ale pro běžné potřeby plně postačí a vyjmout krycí roletu a sklopit sedadla je v případě nouze o místo otázkou pár vteřin.

Na rozdíl od verze "S-turbo", kterou lze považovat bez nadsázky za sportovní nářadí, poskytuje dvoulitrhlavně jistý a stálý výkon při zachování nízké hladiny hluku. Kromě startování, kdy je na vteřinu řidiči dáno rozpoznat sílu protiběžných pístů, se pohonná jednotka chová až nezvykle kultivovaně a to i při rychlém vytáčení. Spojení s automatickou převodovkou se nám jeví jako optimální už kvůli zdůraznění onoho klidu, kterého si u konkurentů obvykle moc neužijeme. Sprint z místa sice není nejsilnější disciplínou, ale i z nebezpečně vypadajících předjíždění nás vytáhl okamžitě reagující kick-down. Přeřazování u Forestera patří k nejsilnějším disciplínám - během týdenního testu se nám stalo jen jednou, že by auto nepřeřadilo tehdy, kdy nám to velel cit. Tento velmi subjektivní pocit navíc podpořila i tichost a plynulost výměny převodových stupňů. Minimem hluku a rázů má tento manévr blízko k bezstupňovým převodovkám, pocitem kontaktu s motorem a zátahem pak k manuálu. Je jen škoda, že automat je pouze čtyřstupňový - dnes je však pět stupňů běžných i u automatů... V nijak úsporném režimu jsme s Foresterem dosáhli průměrné spotřeby 10,5 l/100 km. Značná část našich jízd přitom připadla na městský provoz a terén - proto lze toto hodnotu považovat za velmi dobrou.

Automat u Foresteru však bohužel znamená absenci redukční převodovky - i bez ní ale možnost blokování nižších převodových stupňů stačila na všechny nástrahy lehčího terénu, do kterých jsme se s Foresterem dostali. Zde je potřeba zmínit typickou stabilitu, danou uspořádáním motoru a pohonného ústrojí. Při jízdě šikmo rozbahněným svahem jsme sice karosérii ozdobili kilogramy ornice, ale auto jelo poslušně dál a volant jsme využívali jen ke změně směru, nikoli k vyrovnávání smyků - ty se totiž nekonaly. Jízdní stabilita je vůbec silnou stránkou Foresteru - minimální náklony a netečnost k příčným nerovnostem spolu s účinnými brzdami tvoří vskutku aktivní pocit bezpečí.

Auto je sice opticky nižší než většina SUV, prostorem a jeho využitelností je ale plně srovnatelné. Chybu nelze nalézt na ovládání, pohonné jednotce ani jízdních vlastnostech - naopak interiér není hypermoderní a cena může také leckoho odradit. Připomínáme ale, že Forester lze dodat i v provedení N1 a uplatnit nárok na odpočet DPH. A to už je jiná káva.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 938 000 Kč Cena v testované výbavě: 950 000 Kč

Základní výbava:ABS, 2 čelní a 2 boční airbagy, napínač bezp. pásů, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, el. ovládání oken a zrcátek, 4 reproduktory, 4 držáky nápojů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, integrovaná anténa v zadním bočním okně, manuální klimatizace, kola z lehkých slitin, vyhřívání předních sedaček a zpětných zrcátek, rozmrazovač stěračů, střešní okno, podélné střešní nosiče, automatické vyrovnávání nivelity, tempomat

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+12.000,-)

Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie

Nízká cena ropy nutí ropné firmy k nasazování nových…

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let

Británie směřuje k nejdelšímu propadu životní úrovně od…

Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

 

Štítky SUV Subaru Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1994
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 184 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 167
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 7.5 / 9.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 406 / 1525
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 530
Rozměr pneu:205/70 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4460
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1595
d) rozvor (mm): 2525
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1465
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,52
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Subaru Forester dokáže zdolat okruh ve Vysokém Mýtě i po dvou kolech Subaru Forester dokáže zdolat okruh ve Vysokém Mýtě i po dvou kolech

Subaru staví svou image zejména na tom, že má pohon všech…

Subaru Forester: S faceliftem přijde EyeSight, pro Evropu ale zatím ne Subaru Forester: S faceliftem přijde EyeSight, pro Evropu ale zatím ne

Subaru na blížícím se tokijském autosalonu představí…

 



 
Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Dnes 08:00

Ani druhá generace Insignie nezapomíná na dobrodruhy. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá ani chytrý pohon všech kol.




Blesk.cz

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli 850 čtenářům

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli…

Hloupá otázka je jen ta, kterou nepoložíte. To se stalo mottem projektu Blesku, jehož cílem bylo poradit…

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Tomáš Klus (31) má nyní starostí nad hlavu. Nejenže mají s manželkou Tamarou (29) na starosti hned tři malé…

 

iSport.cz

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to udělá, přiznal Šilhavý

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to…

V prvním poločase občas, zakroutil hlavou, hodil rukama, ale nakonec je zvednul šťastně k nebi. Trenér Jaroslav…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo zbytečných kampaní najít chlapce

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo…

Ženy tak dlouho bojovaly za svou rovnoprávnost, až jí dosáhly. A v momentě, kdy dosáhly uznání, že jsou stejně…

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…