Subaru Forester 2.0 GX AT - Potichu kamkoli (02/2002)

Subaru Forester 2.0 GX AT - Potichu kamkoli (02/2002)

 
 

I když japonská automobilka již představila , současná verze se stále velmi slušně prodává. Oproti dříve testované špičkové verzi jsme nyní zvolili model s nepřeplňovaným boxerem a automatickou převodovkou.

I když japonská automobilka již představila faceliftovanou podobu Foresteru, současná verze se stále velmi slušně prodává. Oproti dříve testované špičkové verzi S-turbo jsme nyní zvolili model s nepřeplňovaným boxerem a automatickou převodovkou.

Zvenku se námi testovaná verze liší od variant s turbomotorem jen odlišným designem přední masky a absencí otvoru pro nasávání vzduchu na kapotě. Dovozce navíc nabízí za mírný příplatek i verzi Active, která kromě několika doplňků zahrnuje i zmíněnou, podle nás atraktivnější "turbo masku".

V interiéru čekají známá a nadmíru pohodlná sedadla s loketními opěrkami. Palubní deska nezapře původ v polovině devadesátých let, vše ale přesně lícuje a ani při jízdě terénem nepovrzává. Jednoduché a elegantní přístroje před řidičem kontrastují s titěrným tlačítkem klimatizace a vcelku obtížně přístupným spínačem zadních mlhovek. Už tak bohatý vnitřní prostor opticky zvětšuje rozměrné střešní okno a ke komfortu přispívá i značné množství dobře využitelných odkládacích prostor.

Pět osob se ve Foresteru sveze bez problémů - i přes vyšší nástupní hranu je zde dost místa pro hlavu i pro nohy a pochválit je třeba Subaru i za tříbodový pás pro cestujícího uprostřed. Relativně plochý zavazadlový prostor je daní za plnohodnotné rezervní kolo - 406 litrů ale pro běžné potřeby plně postačí a vyjmout krycí roletu a sklopit sedadla je v případě nouze o místo otázkou pár vteřin.

Na rozdíl od verze "S-turbo", kterou lze považovat bez nadsázky za sportovní nářadí, poskytuje dvoulitrhlavně jistý a stálý výkon při zachování nízké hladiny hluku. Kromě startování, kdy je na vteřinu řidiči dáno rozpoznat sílu protiběžných pístů, se pohonná jednotka chová až nezvykle kultivovaně a to i při rychlém vytáčení. Spojení s automatickou převodovkou se nám jeví jako optimální už kvůli zdůraznění onoho klidu, kterého si u konkurentů obvykle moc neužijeme. Sprint z místa sice není nejsilnější disciplínou, ale i z nebezpečně vypadajících předjíždění nás vytáhl okamžitě reagující kick-down. Přeřazování u Forestera patří k nejsilnějším disciplínám - během týdenního testu se nám stalo jen jednou, že by auto nepřeřadilo tehdy, kdy nám to velel cit. Tento velmi subjektivní pocit navíc podpořila i tichost a plynulost výměny převodových stupňů. Minimem hluku a rázů má tento manévr blízko k bezstupňovým převodovkám, pocitem kontaktu s motorem a zátahem pak k manuálu. Je jen škoda, že automat je pouze čtyřstupňový - dnes je však pět stupňů běžných i u automatů... V nijak úsporném režimu jsme s Foresterem dosáhli průměrné spotřeby 10,5 l/100 km. Značná část našich jízd přitom připadla na městský provoz a terén - proto lze toto hodnotu považovat za velmi dobrou.

Automat u Foresteru však bohužel znamená absenci redukční převodovky - i bez ní ale možnost blokování nižších převodových stupňů stačila na všechny nástrahy lehčího terénu, do kterých jsme se s Foresterem dostali. Zde je potřeba zmínit typickou stabilitu, danou uspořádáním motoru a pohonného ústrojí. Při jízdě šikmo rozbahněným svahem jsme sice karosérii ozdobili kilogramy ornice, ale auto jelo poslušně dál a volant jsme využívali jen ke změně směru, nikoli k vyrovnávání smyků - ty se totiž nekonaly. Jízdní stabilita je vůbec silnou stránkou Foresteru - minimální náklony a netečnost k příčným nerovnostem spolu s účinnými brzdami tvoří vskutku aktivní pocit bezpečí.

Auto je sice opticky nižší než většina SUV, prostorem a jeho využitelností je ale plně srovnatelné. Chybu nelze nalézt na ovládání, pohonné jednotce ani jízdních vlastnostech - naopak interiér není hypermoderní a cena může také leckoho odradit. Připomínáme ale, že Forester lze dodat i v provedení N1 a uplatnit nárok na odpočet DPH. A to už je jiná káva.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 938 000 Kč Cena v testované výbavě: 950 000 Kč

Základní výbava:ABS, 2 čelní a 2 boční airbagy, napínač bezp. pásů, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, el. ovládání oken a zrcátek, 4 reproduktory, 4 držáky nápojů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, integrovaná anténa v zadním bočním okně, manuální klimatizace, kola z lehkých slitin, vyhřívání předních sedaček a zpětných zrcátek, rozmrazovač stěračů, střešní okno, podélné střešní nosiče, automatické vyrovnávání nivelity, tempomat

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+12.000,-)

O Tibetu se nediskutuje. Čekáme respekt, říká obchodní rada čínské ambasády O Tibetu se nediskutuje. Čekáme respekt, říká obchodní rada čínské ambasády

Obchodní výměna s Čínou stále se rozšiřuje. Nejde jen o…

Neznámí hackeři zaútočili na britský parlament Neznámí hackeři zaútočili na britský parlament

Britský parlament se stal terčem kybernetického útoku.…

Toyota v Boleslavi ukázala auto na vodík, ostatní ale sází spíš na elektromobily Toyota v Boleslavi ukázala auto na vodík, ostatní ale sází spíš na elektromobily

V poslední době opanovaly diskuze o alternativních…

Eurozóna uvolnila další peníze Řecku, tomu tak stoupá úvěrový rating Eurozóna uvolnila další peníze Řecku, tomu tak stoupá úvěrový rating

Mezinárodní ratingová agentura Moody ?s zlepšila v závěru…

 

Štítky SUV Subaru Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1994
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 184 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 167
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 7.5 / 9.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 406 / 1525
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 530
Rozměr pneu:205/70 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4460
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1595
d) rozvor (mm): 2525
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1465
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,52
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 




Subaru Forester dokáže zdolat okruh ve Vysokém Mýtě i po dvou kolech Subaru Forester dokáže zdolat okruh ve Vysokém Mýtě i po dvou kolech

Subaru staví svou image zejména na tom, že má pohon všech…

Subaru Forester: S faceliftem přijde EyeSight, pro Evropu ale zatím ne Subaru Forester: S faceliftem přijde EyeSight, pro Evropu ale zatím ne

Subaru na blížícím se tokijském autosalonu představí…

 



 
Jízdní dojmy: Ford F-150 Raptor pro Rallye Dakar. Říkají mu Shrek!

Jízdní dojmy: Ford F-150 Raptor pro Rallye Dakar. Říkají mu Shrek!

Dnes 19:20

Dakarský speciál Martina Prokopa a týmu MP Sports opravdu vypadá jako v USA velmi populární pick-up Ford F-150 Raptor. Ale platí to také o technice? A jaké to je, svézt se na horkém sedadlem spolujezdce?




Blesk.cz

Nejkrásnější egyptské pláže: Nádhera, kam se podíváš!

Nejkrásnější egyptské pláže: Nádhera, kam se podíváš!

Češi se vrací do Egypta! Cestovní kanceláře zaznamenávají až sedminásobný nárůst poptávky po této destinaci…

Aktivisté z ciziny najeli do vepřína v Letech: „Čekáme přes 40 let“

Aktivisté z ciziny najeli do vepřína v Letech:…

Evropská unie musí zastavit dotace firmě AGPI, která vlastní vepřín v Letech u Písku v místech, kde stával…

 

iSport.cz

V Plzni nehrál, na EURO Chrien září. Je výjimečný, chválí ho Hapal

V Plzni nehrál, na EURO Chrien září. Je výjimečný,…

Do Plzně přišel už v létě roku 2014 jako velký talent slovenského fotbalu z Banské Bystrice. Jenže od té doby…

Messi slaví třicítku! Podívejte se na úžasných 30 rekordů, které překonal

Messi slaví třicítku! Podívejte se na úžasných 30…

Stačí říct jen dvě slova - Lionel Messi. Tento fenomén snad netřeba představovat. Asi navždy už se fanoušci…

 

Reflex.cz

Být policajtem, to je vyražení

Být policajtem, to je vyražení

Výsledek vyšetřování: policii nevadí civil z Hradu v nabouraném BMW. Mně taky ne. Ale vadí mi ta bouračka, vadí…

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší pravděpodobnost těhotenství, ukázal výzkum

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší…

Tým vědců z Helsinské univerzity testoval vztah mezi zvýšenou přítomností bakterií ve slinách žen a mírou jejich…