Subaru Impreza WRX STi - Je libo čtyřmístný supersport?

Subaru Impreza WRX STi - Je libo čtyřmístný supersport?

 
 

Subaru vyrobilo bonbónek pro ty, kterým se zdá být Impreza WRX příliš slabá a komfortní.

Mezi supersportovní automobily dneška už dávno nepatří jen hrstka vozů od značek jako Ferrari a Porsche. Do této prestižní kategorie se začaly sápat nejen čistě sportovní kupé, ale dokonce už i sedany. Subaru se rozhodlo zúročit úspěchy svého speciálu Impreza WRX v rally a již před časem představilo silniční provedení "vé-er-ikska" (test WRX najdete zde). Tento model je sice působivý, nicméně stále ještě srovnatelný s řadou ostatních sportovních kupé, nyní je tu však jeho o poznání ostřejší sourozenec s přídomkem STi. Z něho už musí mít respekt i výrazně renomovanější výrobci supersportů, protože jistě bude schopný řadu z nich na závodní trati strčit do kapsy. Jeho největším rivalem tak zřejmě bude další sedan, který vznikl stejnou cestou, tedy od závodního speciálu k silniční verzi. Tím je další japonský specialista na rally, Mitsubishi. Firma se třemi diamanty ve znaku proti STi nasadila vůz Lancer Evo VII.

Subaru Impreza WRX STi dorazila nedávno i k nám do České republiky a je možné si ji pořídit za 1.358.000 korun buď v klasické modré barvě WRX, případně s bílým, stříbrným nebo tmavomodrým lakem. A tedy za tyto rozhodně ne zrovna krátké peníze dostanete?

Rozhodně ne radikálně odlišný design. "Es-té-íčko" je až na pár výjimek v exteriéru i interiéru "obyčejným" WRX. Pokud pomineme nápisy STi, které mimochodem znamenají Subaru Tecnica International (což je divize automobilky, specializující se na soutěžní úpravy vozů této značky), umístěné na masce chladiče, předních dveřích a zádi, asi byste nepoznali, jakého dravce máte před sebou. STi totiž poznáte pouze podle o něco většího otvoru pro přístup vzduchu k mezichladiči turbodmychadla, umístěného v horní části kapoty a též díky projektorovým světlometům. Ostatní prvky, jako lakované prahy nebo větší koncovka tlumiče už jsou těžko postřehnutelné a navíc je najdete i u většiny WRX, které se po našich silnicích již prohánějí.

Takže pokud 1,4 milionu nedáte za vzhled, změny asi budou někde jinde, tedy zřejmě na podvozku a motoru. Pohonná jednotka byla nadopována na výkon 195 kW (WRX 160 kW), kterých dosahuje při 6000/min, točivý moment známého dvoulitru nyní činí obdivuhodných 343 N. m při 4000/min (WRX 292 N. m). Výfukové ventily jsou plněny sodíkem, sací jsou duté, blok motoru byl vyztužen a byly použity kované písty. Chladič vzduchu byl zvětšen a v rámci zlepšení jeho funkce doplněn o ostřik vodou.

Přemíru výkonu i točivého momentu krotí kotoučové brzdy Brembo s vnitřním chlazením a čtyřmi pístky vpředu a dvěma vzadu. Soustava je zkombinována se sportovně nastaveným ABS. Brzdy by však samy o sobě takovou porci nezvládly, takže musel být modifikován též podvozek. Ten má ještě tvrdší tlumiče s obráceným uložením, samosvorné diferenciály na obou nápravách, vzadu navíc se zvýšenou svorností. Pro WRX STi byly použita sedmnáctipalcová hliníková kola, obutá do pneumatik 225/45. Ovládání vozu usnadní také strmější řízení.

Tím však nabídka ostrých STi nekončí. Ten, kdo by chtěl investovat do tohoto subaru dalších 140 tisíc korun a dostat se tak na sumu 1.498.000 Kč, přičemž odměnou by mu bylo to, že vlastní v Evropě jeden z pouhých tisíce kusů, je pro něho připravena varianta WRX STi Prodrive Style. Ta vznikla díky výborné spolupráci se závodním týmem stejného jména a od již zmiňovaného STi se liší drobnými retušemi masky, nárazníků, prahů a spoilerů. V interiéru pak najdeme modré přístroje s červenými ručkami. To sice za uvedené peníze není mnoho, exkluzivita však má bezpochyby svou cenu.



Štítky Design Subaru

 

Tapety

Subaru Impreza WRX STi Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi Subaru Impreza WRX STi
Subaru Impreza WRX STi Subaru Impreza WRX STi
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

PraPraha: Kde se usídlili první »Pražané«? To budete koukat

PraPraha: Kde se usídlili první »Pražané«? To budete koukat

Každý ví, že historické centrum Prahy se rozkládá v kotlině mezi Pražským hradem a Vyšehradem. Jenže tomu tak…

Izraelský exprezident Šimon Peres zemřel. Bylo mu 93 let

Izraelský exprezident Šimon Peres zemřel. Bylo mu 93 let

Ve věku 93 let dnes zemřel bývalý izraelský prezident Šimon Peres. Informovala o tom izraelská tisková agentura…

 

iSport.cz

Co vše stihl Ronaldo v Dortmundu? Gól, udobření se Zidanem i oplácení

Co vše stihl Ronaldo v Dortmundu? Gól, udobření se…

Byl hlavní postavou hvězdného duelu už ve chvíli, kdy ani nezačal. Ale byl jí i během něj. Útočník Realu Madrid…

Hrát proti tátovi? Krásný pocit! Galvas si souboj s otcem užil

Hrát proti tátovi? Krásný pocit! Galvas si souboj s…

Je první, komu se něco takového povedlo. Sedmnáctiletý olomoucký obránce Jakub Galvas si zahrál ostrý…

 

Reflex.cz

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z něj senzaci, říká syn drogového bosse Pabla Escobara

Seriál Narcos život mého otce překroutil a udělal z…

Syn legendárního kolumbijského obchodníka s kokainem Pabla Escobara dal brazilskému deníku Estado rozhovor,…

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…