Subaru Impreza 2.0 WRX

Subaru Impreza 2.0 WRX

 
 

Málokdy se testovaný vůz těšil takové pozornosti kolemjdoucích jako nová Impreza WRX (podrobný popis ). Není divu - modernizace udělala z tohoto bezmála kultovního vozu atraktivní objekt i pro oko neznalce. Modrá metalíza, se kterou je Impreza vidění i v automobilových soutěžích pak spolu s atraktivními 17palcovými litými koly a sportovním vzhledem přitahuje trvale...

Málokdy se testovaný vůz těšil takové pozornosti kolemjdoucích jako nová Impreza WRX (podrobný popis zde). Není divu - modernizace udělala z tohoto bezmála kultovního vozu atraktivní objekt i pro oko neznalce. Modrá metalíza, se kterou je Impreza vidění i v automobilových soutěžích pak spolu s atraktivními 17palcovými litými koly a sportovním vzhledem přitahuje trvale pozornost i něžné poloviny lidstva.

Na nový vnější design Imprezy se dle očí příznivce této svébytné japonské značky téměř nezměnil - stále nepodléhá módním trendům, stále kombinuje dravý sportovní vzhled s přizpůsobením běžnému provozu. Obě karosářské varianty - sedan i sportovní kombi jsou charakteristické prolomenou přední maskou, na jejíchž okrajích vystupují dominantní oválné světlomety s čirou optikou. Zachovány zůstaly i výrazné mlhovky v masivních náraznících. Dominantou přední části modelu WRX je přední i přídavný horní tvor přívodu vzduchu k motoru. Při pohledu z boku zaujme Impreza prakticky jen jakoby useknutou zádí (v našem případě doplněnou o elegantní přítlačné křídlo) a nezvykle umístěnými předními blikači. Ani zezadu nezdůrazňuje toto auto svůj pravý charakter - snad jen široké pneumatiky a koncovka výfuku napoví, že Impreza není jen obyčejný sedan.

Oproti předchozí verzi získal interiér na pohodlnosti, ale konstruktérům se přesto podařilo zachovat jeho sportovní vzhled. Ten charakterizují především skořepinové sedačky s bezchybným bočním vedením a sportovní volant Momo. V interiéru je tak nově výrazně zastoupen hliník, ať už na obložení středového panelu, nebo na vrtaných sportovních pedálech. Z ergonomického hlediska se nové Impreze nedá vytknout nic - tady proběhly podle mého jedny z nejužitečnějších změn. Všechny ukazatele a ovládací prvky jsou nyní nejen snadno dosažitelné, ale i ovladatelné, což se u předchozího modelu říci nedalo. Výbava vozu pak posouvá využitelnost vozu i jako běžného rodinného sedanu - kromě klimatizace a tónovaných skel je tu například i překvapivě velké množství odkládacích prostor.

I na zadních sedadlech lze ve sportovní Impreze cestovat pohodlně - krátké zadní sedáky jsou vyváženy velmi pohodlnými vysokými opěradly a i prostor pro kolena lze označit za přijatelný. Zavazadlový prostor pak disponuje u sedanu slušným objemem 401 litrů. Víko kufru však postrádá jakékoli čalounění. Daní za větší zavazadlový prostor je pouze úzká dojezdová rezerva, protože široká plnohodnotná rezerva (rozměr pneu 215/45 R17) by jej neúměrně zmenšila.

Pod kapotou Imprezy WRX je známý čtyřválcový boxer, který poskytuje maximální výkon 160 kW při 5600 ot/min. Oproti předchozí verzi došlo u tohoto motoru pouze ke zvýšení maxima točivého momentu při nižších otáčkách (290 Nm při 3600 ot/min) Naladění turbodmychadla však způsobuje, že v nízkém spektru otáček se motor chová jako běžný pružný dvoulitr a svůj sportovní charakter dává najevo jen ostřejším zvukem. Po překročení hranice 3000 otáček však turbodmychadlo udělí vozu takovou razanci, že slovní obrat o "zatlačení do sedadel" přestane být frází. Jadrný zvuk ve vysokých otáčkách doprovázený hvízdáním turba pak připomíná, že konstruktéři měli na paměti i ty řidiče, kteří chtějí svezení s tímto vozem prožívat více smysly. Téměř ideálně odstupňovaná převodovka s krátkými dráhami řazení pak umožňuje řidiči volit jízdní režimy skutečně podle aktuální potřeby - motor si nechá líbit téměř všechno, pokud je udržován v otáčkách.

Podvozek Imprezy, založený na systému stálého pohonu všech kol, poskytuje i při velmi dynamické jízdě dostatek stability i možnost kontroly nad vozidlem. Do zatáček je možno najíždět rychleji, auto si nechá líbit i náhlá trhnutí volantem. Boční náklon v zatáčkáchje sice znatelný, ale díky nízko položenému těžišti se není třeba obávat nestability. Díky "obejmutí" sportovních sedadel má řidič intenzivní kontakt s vozem a může tak lépe předvídat jeho příští reakce. Strhnout vůz úmyslně do neovladatelnosti je však velmi těžké. Zážitek, kdy se Impreza řítí ostrou zatáčkou v řízeném smyku, a přesto jede tam, kam volant přikáže, je nezapomenutelný. Výhodou je zde strmé řízení - i ve vyšších rychlostech stačí otočit volantem a auto poslušně a s kvílejícím pneumatikami jede tam, kam je třeba. Brzdy mají subjektivně progresivní účinek - nijak jedovaté, ale při intenzivním brázdění dostatečně účinné.

Dynamické jízdě s takto dimenzovaným vozem odpovídá i spotřeba, která se v námi testovaném relativně "syrovém" voze pohybovala okolo 15 l/100 km. Je ovšem pravda, že 90% provozu připadlo na jízdy po městě, případně velmi dynamické příměstské jízdy s plným využíváním výkonového potenciálu vozu.

Subaru Impreza představuje ve variantě WRX osobitý sportovně laděný vůz, který může díky výbavě a vnitřnímu komfortu sloužit i jako plnohodnotné rodinné auto. Vzhledem k výjimečnosti konstrukce, jízdním vlastnostem a míře aktivní i pasivní bezpečnosti lze považovat prodejní cenu přes milion korun za odpovídající.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 168 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 180 000 Kč

Základní výbava:ABS, 4x airbag, výškově stavitelný volant a sedačka řidiče, ISOFIX úchyt dětských sedaček, tříbodové pásy na pěti sedadlech, samosvorný zadní diferenciál, otáčkoměr, digitální hodiny, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken a vyhřívaných zrcátek, příprava pro rádio, 4x repro, manuální klimatizace, 17" kola z lehkých slitin, přední mlhovky

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+ 12.000,-)

České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1994
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 160 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 290 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.2 / 10.2 / 10.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 401 / 401
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1365 / 455
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4405
b) šířka (mm): 1730
c) výška (mm): 1440
d) rozvor (mm): 2525
e) rozchod vpředu (mm): 1485
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,73
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 






 
Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

TEST: Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

Dnes 12:51

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny vzhledu a doplnění výbavy. Otestovali jsme „terénní“ verzi X-MOD v kombinaci s nejsilnějším turbodieselem nabídky.




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak srovnal kapitána

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak…

Šest vstřelených gólů, šest rvaček a celkem 138 trestných minut. Zábava potexasku. Hodně divoký zápas viděli…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…