Subaru Impreza 2.0 WRX

Subaru Impreza 2.0 WRX

 
 

Málokdy se testovaný vůz těšil takové pozornosti kolemjdoucích jako nová Impreza WRX (podrobný popis ). Není divu - modernizace udělala z tohoto bezmála kultovního vozu atraktivní objekt i pro oko neznalce. Modrá metalíza, se kterou je Impreza vidění i v automobilových soutěžích pak spolu s atraktivními 17palcovými litými koly a sportovním vzhledem přitahuje trvale...

Málokdy se testovaný vůz těšil takové pozornosti kolemjdoucích jako nová Impreza WRX (podrobný popis zde). Není divu - modernizace udělala z tohoto bezmála kultovního vozu atraktivní objekt i pro oko neznalce. Modrá metalíza, se kterou je Impreza vidění i v automobilových soutěžích pak spolu s atraktivními 17palcovými litými koly a sportovním vzhledem přitahuje trvale pozornost i něžné poloviny lidstva.

Na nový vnější design Imprezy se dle očí příznivce této svébytné japonské značky téměř nezměnil - stále nepodléhá módním trendům, stále kombinuje dravý sportovní vzhled s přizpůsobením běžnému provozu. Obě karosářské varianty - sedan i sportovní kombi jsou charakteristické prolomenou přední maskou, na jejíchž okrajích vystupují dominantní oválné světlomety s čirou optikou. Zachovány zůstaly i výrazné mlhovky v masivních náraznících. Dominantou přední části modelu WRX je přední i přídavný horní tvor přívodu vzduchu k motoru. Při pohledu z boku zaujme Impreza prakticky jen jakoby useknutou zádí (v našem případě doplněnou o elegantní přítlačné křídlo) a nezvykle umístěnými předními blikači. Ani zezadu nezdůrazňuje toto auto svůj pravý charakter - snad jen široké pneumatiky a koncovka výfuku napoví, že Impreza není jen obyčejný sedan.

Oproti předchozí verzi získal interiér na pohodlnosti, ale konstruktérům se přesto podařilo zachovat jeho sportovní vzhled. Ten charakterizují především skořepinové sedačky s bezchybným bočním vedením a sportovní volant Momo. V interiéru je tak nově výrazně zastoupen hliník, ať už na obložení středového panelu, nebo na vrtaných sportovních pedálech. Z ergonomického hlediska se nové Impreze nedá vytknout nic - tady proběhly podle mého jedny z nejužitečnějších změn. Všechny ukazatele a ovládací prvky jsou nyní nejen snadno dosažitelné, ale i ovladatelné, což se u předchozího modelu říci nedalo. Výbava vozu pak posouvá využitelnost vozu i jako běžného rodinného sedanu - kromě klimatizace a tónovaných skel je tu například i překvapivě velké množství odkládacích prostor.

I na zadních sedadlech lze ve sportovní Impreze cestovat pohodlně - krátké zadní sedáky jsou vyváženy velmi pohodlnými vysokými opěradly a i prostor pro kolena lze označit za přijatelný. Zavazadlový prostor pak disponuje u sedanu slušným objemem 401 litrů. Víko kufru však postrádá jakékoli čalounění. Daní za větší zavazadlový prostor je pouze úzká dojezdová rezerva, protože široká plnohodnotná rezerva (rozměr pneu 215/45 R17) by jej neúměrně zmenšila.

Pod kapotou Imprezy WRX je známý čtyřválcový boxer, který poskytuje maximální výkon 160 kW při 5600 ot/min. Oproti předchozí verzi došlo u tohoto motoru pouze ke zvýšení maxima točivého momentu při nižších otáčkách (290 Nm při 3600 ot/min) Naladění turbodmychadla však způsobuje, že v nízkém spektru otáček se motor chová jako běžný pružný dvoulitr a svůj sportovní charakter dává najevo jen ostřejším zvukem. Po překročení hranice 3000 otáček však turbodmychadlo udělí vozu takovou razanci, že slovní obrat o "zatlačení do sedadel" přestane být frází. Jadrný zvuk ve vysokých otáčkách doprovázený hvízdáním turba pak připomíná, že konstruktéři měli na paměti i ty řidiče, kteří chtějí svezení s tímto vozem prožívat více smysly. Téměř ideálně odstupňovaná převodovka s krátkými dráhami řazení pak umožňuje řidiči volit jízdní režimy skutečně podle aktuální potřeby - motor si nechá líbit téměř všechno, pokud je udržován v otáčkách.

Podvozek Imprezy, založený na systému stálého pohonu všech kol, poskytuje i při velmi dynamické jízdě dostatek stability i možnost kontroly nad vozidlem. Do zatáček je možno najíždět rychleji, auto si nechá líbit i náhlá trhnutí volantem. Boční náklon v zatáčkáchje sice znatelný, ale díky nízko položenému těžišti se není třeba obávat nestability. Díky "obejmutí" sportovních sedadel má řidič intenzivní kontakt s vozem a může tak lépe předvídat jeho příští reakce. Strhnout vůz úmyslně do neovladatelnosti je však velmi těžké. Zážitek, kdy se Impreza řítí ostrou zatáčkou v řízeném smyku, a přesto jede tam, kam volant přikáže, je nezapomenutelný. Výhodou je zde strmé řízení - i ve vyšších rychlostech stačí otočit volantem a auto poslušně a s kvílejícím pneumatikami jede tam, kam je třeba. Brzdy mají subjektivně progresivní účinek - nijak jedovaté, ale při intenzivním brázdění dostatečně účinné.

Dynamické jízdě s takto dimenzovaným vozem odpovídá i spotřeba, která se v námi testovaném relativně "syrovém" voze pohybovala okolo 15 l/100 km. Je ovšem pravda, že 90% provozu připadlo na jízdy po městě, případně velmi dynamické příměstské jízdy s plným využíváním výkonového potenciálu vozu.

Subaru Impreza představuje ve variantě WRX osobitý sportovně laděný vůz, který může díky výbavě a vnitřnímu komfortu sloužit i jako plnohodnotné rodinné auto. Vzhledem k výjimečnosti konstrukce, jízdním vlastnostem a míře aktivní i pasivní bezpečnosti lze považovat prodejní cenu přes milion korun za odpovídající.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 168 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 180 000 Kč

Základní výbava:ABS, 4x airbag, výškově stavitelný volant a sedačka řidiče, ISOFIX úchyt dětských sedaček, tříbodové pásy na pěti sedadlech, samosvorný zadní diferenciál, otáčkoměr, digitální hodiny, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken a vyhřívaných zrcátek, příprava pro rádio, 4x repro, manuální klimatizace, 17" kola z lehkých slitin, přední mlhovky

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+ 12.000,-)

Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

České zdravotnictví je nejlepší z Visegrádské čtyřky České zdravotnictví je nejlepší z Visegrádské čtyřky

V novém celosvětovém indexu dostupnosti a kvality…

Bitcoin trhnul další rekord, už stojí přes 2200 dolarů Bitcoin trhnul další rekord, už stojí přes 2200 dolarů

Kybernetická měna bitcoin pokračuje v růstech na nové…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1994
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 160 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 290 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.2 / 10.2 / 10.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 401 / 401
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1365 / 455
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4405
b) šířka (mm): 1730
c) výška (mm): 1440
d) rozvor (mm): 2525
e) rozchod vpředu (mm): 1485
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,73
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 




Video: Obojživelné Subaru Impreza brázdí novozélandské vody Video: Obojživelné Subaru Impreza brázdí novozélandské vody

Heslo Subaru zní „go anywhere, do anything“, tedy „jeď…

Co to je? Audi, BMW nebo Subaru? Co to je? Audi, BMW nebo Subaru?

Ve Velké Británii je prodáván netradiční hybrid vyrobený…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Dnes 19:17

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Rusové a Turci zrušili vzájemné sankce. Usmířili se po sestřelení ruského bombardéru

Rusové a Turci zrušili vzájemné sankce. Usmířili se…

Turecko s Ruskem podepsaly v pondělí prohlášení o vzájemném zrušení obchodních sankcí. Ty Rusko původně přijalo…

Zimolova zlost: Sobotka likviduje odpůrce. ČSSD může ztratit jih Čech

Zimolova zlost: Sobotka likviduje odpůrce. ČSSD může…

ČSSD má před sněmovními volbami problém. Jihočeši se bouří proti zásahu vedení strany do kandidátky a trvají na…

 

iSport.cz

Leicester září i na 12. místě! Jeho trávníkář se na konci ligy vyznamenal

Leicester září i na 12. místě! Jeho trávníkář se na…

Sezona fotbalistů Leicesteru neprobíhala zrovna podle představ. Tým, který loni senzačně získal titul, se…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…