Subaru Impreza 2.0 WRX

Subaru Impreza 2.0 WRX

 
 

Málokdy se testovaný vůz těšil takové pozornosti kolemjdoucích jako nová Impreza WRX (podrobný popis ). Není divu - modernizace udělala z tohoto bezmála kultovního vozu atraktivní objekt i pro oko neznalce. Modrá metalíza, se kterou je Impreza vidění i v automobilových soutěžích pak spolu s atraktivními 17palcovými litými koly a sportovním vzhledem přitahuje trvale...

Málokdy se testovaný vůz těšil takové pozornosti kolemjdoucích jako nová Impreza WRX (podrobný popis zde). Není divu - modernizace udělala z tohoto bezmála kultovního vozu atraktivní objekt i pro oko neznalce. Modrá metalíza, se kterou je Impreza vidění i v automobilových soutěžích pak spolu s atraktivními 17palcovými litými koly a sportovním vzhledem přitahuje trvale pozornost i něžné poloviny lidstva.

Na nový vnější design Imprezy se dle očí příznivce této svébytné japonské značky téměř nezměnil - stále nepodléhá módním trendům, stále kombinuje dravý sportovní vzhled s přizpůsobením běžnému provozu. Obě karosářské varianty - sedan i sportovní kombi jsou charakteristické prolomenou přední maskou, na jejíchž okrajích vystupují dominantní oválné světlomety s čirou optikou. Zachovány zůstaly i výrazné mlhovky v masivních náraznících. Dominantou přední části modelu WRX je přední i přídavný horní tvor přívodu vzduchu k motoru. Při pohledu z boku zaujme Impreza prakticky jen jakoby useknutou zádí (v našem případě doplněnou o elegantní přítlačné křídlo) a nezvykle umístěnými předními blikači. Ani zezadu nezdůrazňuje toto auto svůj pravý charakter - snad jen široké pneumatiky a koncovka výfuku napoví, že Impreza není jen obyčejný sedan.

Oproti předchozí verzi získal interiér na pohodlnosti, ale konstruktérům se přesto podařilo zachovat jeho sportovní vzhled. Ten charakterizují především skořepinové sedačky s bezchybným bočním vedením a sportovní volant Momo. V interiéru je tak nově výrazně zastoupen hliník, ať už na obložení středového panelu, nebo na vrtaných sportovních pedálech. Z ergonomického hlediska se nové Impreze nedá vytknout nic - tady proběhly podle mého jedny z nejužitečnějších změn. Všechny ukazatele a ovládací prvky jsou nyní nejen snadno dosažitelné, ale i ovladatelné, což se u předchozího modelu říci nedalo. Výbava vozu pak posouvá využitelnost vozu i jako běžného rodinného sedanu - kromě klimatizace a tónovaných skel je tu například i překvapivě velké množství odkládacích prostor.

I na zadních sedadlech lze ve sportovní Impreze cestovat pohodlně - krátké zadní sedáky jsou vyváženy velmi pohodlnými vysokými opěradly a i prostor pro kolena lze označit za přijatelný. Zavazadlový prostor pak disponuje u sedanu slušným objemem 401 litrů. Víko kufru však postrádá jakékoli čalounění. Daní za větší zavazadlový prostor je pouze úzká dojezdová rezerva, protože široká plnohodnotná rezerva (rozměr pneu 215/45 R17) by jej neúměrně zmenšila.

Pod kapotou Imprezy WRX je známý čtyřválcový boxer, který poskytuje maximální výkon 160 kW při 5600 ot/min. Oproti předchozí verzi došlo u tohoto motoru pouze ke zvýšení maxima točivého momentu při nižších otáčkách (290 Nm při 3600 ot/min) Naladění turbodmychadla však způsobuje, že v nízkém spektru otáček se motor chová jako běžný pružný dvoulitr a svůj sportovní charakter dává najevo jen ostřejším zvukem. Po překročení hranice 3000 otáček však turbodmychadlo udělí vozu takovou razanci, že slovní obrat o "zatlačení do sedadel" přestane být frází. Jadrný zvuk ve vysokých otáčkách doprovázený hvízdáním turba pak připomíná, že konstruktéři měli na paměti i ty řidiče, kteří chtějí svezení s tímto vozem prožívat více smysly. Téměř ideálně odstupňovaná převodovka s krátkými dráhami řazení pak umožňuje řidiči volit jízdní režimy skutečně podle aktuální potřeby - motor si nechá líbit téměř všechno, pokud je udržován v otáčkách.

Podvozek Imprezy, založený na systému stálého pohonu všech kol, poskytuje i při velmi dynamické jízdě dostatek stability i možnost kontroly nad vozidlem. Do zatáček je možno najíždět rychleji, auto si nechá líbit i náhlá trhnutí volantem. Boční náklon v zatáčkáchje sice znatelný, ale díky nízko položenému těžišti se není třeba obávat nestability. Díky "obejmutí" sportovních sedadel má řidič intenzivní kontakt s vozem a může tak lépe předvídat jeho příští reakce. Strhnout vůz úmyslně do neovladatelnosti je však velmi těžké. Zážitek, kdy se Impreza řítí ostrou zatáčkou v řízeném smyku, a přesto jede tam, kam volant přikáže, je nezapomenutelný. Výhodou je zde strmé řízení - i ve vyšších rychlostech stačí otočit volantem a auto poslušně a s kvílejícím pneumatikami jede tam, kam je třeba. Brzdy mají subjektivně progresivní účinek - nijak jedovaté, ale při intenzivním brázdění dostatečně účinné.

Dynamické jízdě s takto dimenzovaným vozem odpovídá i spotřeba, která se v námi testovaném relativně "syrovém" voze pohybovala okolo 15 l/100 km. Je ovšem pravda, že 90% provozu připadlo na jízdy po městě, případně velmi dynamické příměstské jízdy s plným využíváním výkonového potenciálu vozu.

Subaru Impreza představuje ve variantě WRX osobitý sportovně laděný vůz, který může díky výbavě a vnitřnímu komfortu sloužit i jako plnohodnotné rodinné auto. Vzhledem k výjimečnosti konstrukce, jízdním vlastnostem a míře aktivní i pasivní bezpečnosti lze považovat prodejní cenu přes milion korun za odpovídající.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 168 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 180 000 Kč

Základní výbava:ABS, 4x airbag, výškově stavitelný volant a sedačka řidiče, ISOFIX úchyt dětských sedaček, tříbodové pásy na pěti sedadlech, samosvorný zadní diferenciál, otáčkoměr, digitální hodiny, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken a vyhřívaných zrcátek, příprava pro rádio, 4x repro, manuální klimatizace, 17" kola z lehkých slitin, přední mlhovky

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+ 12.000,-)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1994
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 160 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 290 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.2 / 10.2 / 10.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 401 / 401
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1365 / 455
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4405
b) šířka (mm): 1730
c) výška (mm): 1440
d) rozvor (mm): 2525
e) rozchod vpředu (mm): 1485
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,73
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Video: Obojživelné Subaru Impreza brázdí novozélandské vody Video: Obojživelné Subaru Impreza brázdí novozélandské vody

Heslo Subaru zní „go anywhere, do anything“, tedy „jeď…

Co to je? Audi, BMW nebo Subaru? Co to je? Audi, BMW nebo Subaru?

Ve Velké Británii je prodáván netradiční hybrid vyrobený…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Video, z kterého běhá mráz po zádech: Třísetletá mrtvola dětské světice otevřela oči!

Video, z kterého běhá mráz po zádech: Třísetletá…

Z toho videa běhá mráz po zádech! Turista v mexické katedrále Guadalajara si natáčel na kameru ostatky dětské…

Manažerka (†36) Dary Rolins po sobě zanechala dceru (8): Co s ní teď bude?

Manažerka (†36) Dary Rolins po sobě zanechala dceru…

Během nemoci, kdy bylo manažerce Dary Rolins (43) Evě Skallové (†36) úplně nejhůř, dělala vše proto, aby u toho…

 

iSport.cz

Karanténu Baroš ještě nezažil. Snad to klukům uvolní hlavu, věří před EL

Karanténu Baroš ještě nezažil. Snad to klukům uvolní…

Útočník Milan Baroš by se ve čtvrtečním utkání druhého kola základní skupiny Evropské ligy proti PAOK Soluň mohl…

Bláznivá LM! Penaltové drama, přestřelka City i vtípek s autobusem

Bláznivá LM! Penaltové drama, přestřelka City i…

Co se to dělo? Středeční zápasy Ligy mistrů byly skutečně bláznivé! Tak například v utkání Celtiku s…

 

Reflex.cz

Australský expremiér Tony Abbott: Pokud někdo vstoupí nelegálně do jiného státu, je to invaze

Australský expremiér Tony Abbott: Pokud někdo…

Reflexu na téma imigrace poskytl rozhovor jeden z nejvlivnějších světových politiků, Tony Abbott, který před…

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…