Subaru Legacy se Evropanům představí ve Frankfurtu
Pátá generace Subaru Legacy debutovala v dubnu na autosalonu v New Yorku. Zde se představil sedan a provedení Outback, premiéru kombi si automobilka schovala pro domácí prostředí a poprvé ho představila v Japonsku. Řada Legacy je tak nyní kompletní a do Frankfurtu přiveze Subaru všechny tři verze současně.
Nové Legacy si samozřejmě uchovává stálý pohon všech kol Symmetrical AWD a motory s protiběžnými písty. Karoserie sedanu je proti předchůdci o 30 mm delší, o 50 mm širší a o 80 mm vyšší. Vnější rozměry nové generace tak jsou 4730 x 1780 x 1505 mm. Rozvor se přitom prodloužil o 80 mm, což jde hlavně ve prospěch cestujících na zadních sedadlech, a převisy se dohromady zkrátily o 45 mm.
Kombi je proti sedanu o 65 mm delší (4775 mm) a o 30 mm vyšší (1535 mm), šířka i rozvor zůstávají stejné. Outback má o 5 mm zkrácený rozvor, kvůli terénním úpravám a integrovaným střešním ližinám přidává dalších 70 mm na výšku a je o 40 mm širší.
Novinkou je uložení motoru v pomocném rámu. Místo aby byla pohonná jednotka připevněná přímo k šasi, je ve čtyřech bodech uchycena k tomuto rámu. Toto řešení snižuje přenášené vibrace a hluk, ze stejného důvodu jsou také silentbloky vyplněné kapalinou. Navíc nové rozložení umožnilo u benzinové verze přesunout turbodmychadlo pod motor.
Přední náprava se vzpěrami McPherson a příčnými rameny je připevněna také k tomuto nosnému rámu. Kromě této změny byl proti předchozí generaci zvětšen průměr stabilizátorů. Vzadu je nová náprava s dvojitými lichoběžníky, také zavěšená na pomocném rámu, společně s diferenciálem. Pro větší tuhost a nižší hmotnost karoserie je na výrobu nejdůležitějších míst použita vysokopevnostní ocel.
V Evropě bude mít premiéru benzinový motor o objemu 2,0 litru – pro USA i Japonsko je základem až motor 2,5i (verze pro USA má 125 kW). Pro něj bude možné objednat bezestupňovou převodovku u Subaru nazvanou Lineartronic, která je o 6 až 7 % úspornější než klasický automat nabízený v Legacy dříve.
Klíčovým motorem pro evropské trhu bude dvoulitrový turbodiesel, na vybrané trh bude také směřovat přeplňovaný 2,5litr (v USA 195 kW). Jen pro Outback budou moci evropští zákazníci zvolit šestiválec 3,6 l (v USA 188 kW), tato karosářská verze se naopak nebude dodávat s benzinovým dvoulitrem.