Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Legacy se Evropanům představí ve Frankfurtu

Diskuze (247)
Nová generace Subaru Legacy bude mít evropskou premiéru v září na frankfurtském autosalonu. Můžeme se těšit na turbodiesel boxer, motory vyhovující normě Euro 5 a novou bezestupňovou převodovku Lineartronic.

Pátá generace Subaru Legacy debutovala v dubnu na autosalonu v New Yorku. Zde se představil sedan a provedení Outback, premiéru kombi si automobilka schovala pro domácí prostředí a poprvé ho představila v Japonsku. Řada Legacy je tak nyní kompletní a do Frankfurtu přiveze Subaru všechny tři verze současně.

Nové Legacy si samozřejmě uchovává stálý pohon všech kol Symmetrical AWD a motory s protiběžnými písty. Karoserie sedanu je proti předchůdci o 30 mm delší, o 50 mm širší a o 80 mm vyšší. Vnější rozměry nové generace tak jsou 4730 x 1780 x 1505 mm. Rozvor se přitom prodloužil o 80 mm, což jde hlavně ve prospěch cestujících na zadních sedadlech, a převisy se dohromady zkrátily o 45 mm.

Kombi je proti sedanu o 65 mm delší (4775 mm) a o 30 mm vyšší (1535 mm), šířka i rozvor zůstávají stejné. Outback má o 5 mm zkrácený rozvor, kvůli terénním úpravám a integrovaným střešním ližinám přidává dalších 70 mm na výšku a je o 40 mm širší.

Novinkou je uložení motoru v pomocném rámu. Místo aby byla pohonná jednotka připevněná přímo k šasi, je ve čtyřech bodech uchycena k tomuto rámu. Toto řešení snižuje přenášené vibrace a hluk, ze stejného důvodu jsou také silentbloky vyplněné kapalinou. Navíc nové rozložení umožnilo u benzinové verze přesunout turbodmychadlo pod motor.

Přední náprava se vzpěrami McPherson a příčnými rameny je připevněna také k tomuto nosnému rámu. Kromě této změny byl proti předchozí generaci zvětšen průměr stabilizátorů. Vzadu je nová náprava s dvojitými lichoběžníky, také zavěšená na pomocném rámu, společně s diferenciálem. Pro větší tuhost a nižší hmotnost karoserie je na výrobu nejdůležitějších míst použita vysokopevnostní ocel.

V Evropě bude mít premiéru benzinový motor o objemu 2,0 litru – pro USA i Japonsko je základem až motor 2,5i (verze pro USA má 125 kW). Pro něj bude možné objednat bezestupňovou převodovku u Subaru nazvanou Lineartronic, která je o 6 až 7 % úspornější než klasický automat nabízený v Legacy dříve.

Klíčovým motorem pro evropské trhu bude dvoulitrový turbodiesel, na vybrané trh bude také směřovat přeplňovaný 2,5litr (v USA 195 kW). Jen pro Outback budou moci evropští zákazníci zvolit šestiválec 3,6 l (v USA 188 kW), tato karosářská verze se naopak nebude dodávat s benzinovým dvoulitrem.

Diskuze (247)
16. 8. 2009 17:05
Re: Milý white label(e) ...
Hele to je zajímavé:) Můžeš vysvětlit jak to myslíš. Protože tohle se subaru už věru nemá moc společného. O tom už se nebavíme hodně dlouho:)
Avatar - Hammunasakra
16. 8. 2009 15:36
Re: Milý white label(e) ...
... já myslela že VŠE souvisí se VŠÍM ;-)
PS: Ale chcete-li (to zjednodušit), tak DOBRÁ - V6 NEjde (ze SYMETRICKÝCH důvodů) spojit se symetrickým uspořádním (subaru) a to z důvodů NEsymetrie ... je to už lepší? ;-)
Pěkný den (plný symetrie ... vám přeji :-)
16. 8. 2009 15:32
Re: Milý white label(e) ...
Víš vůbec o čem se tu bavíme? Kolik symetrií jsme tu pomotali? Tušíš? Já jich napočítal 4? Dokážeš je vyjmenovat?
Avatar - Hammunasakra
16. 8. 2009 14:44
Re: Milý white label(e) ...
Tak TEĎ jsem vám to v právě odeslaném příspěvku s tou symetrií OPRAVDU trochu "zamotala"... ;-)
... ale NEbojte se, VÍM v čem je ta "finta" symetrického uspořádání subaru (kterou novináři tak chválí :yes:
PS: Ale co NEvím je proč to některým lidem ... řekněme až vadí ... je to prostě "lepší" konstrukce, stejně jako ten motor uprostřed, nevýhodou jsou poněkud VYŠŠí výrobní náklady - tak jak jsem napsala, snad se s vozy TÉTO koncepce (a i té s motory uprostřed) budeme i NADÁLE setkávat (trochu se BOJíM o cenovou kategorii - zatímco takové Porsche u řady 911 jistě u plochých motorů ještě ZŮSTANE, tam je cenový "polštář" řekněme "dostatečný", tak u vozu jako je Impreza MÁM "obavy"..
Konfekce typu McDonald prostě "vítězí"
PPS: Já si pod tou symetrií PŘEDSTAVUJi ... přesně to co ti novináři (jak jsem již řekla ;-)
Avatar - Hammunasakra
16. 8. 2009 14:38
Re: Milý white label(e) ...
ŽE a JAK je symetrie DŮLEŽITÁ pochopili už staří řekové (a možná i další dávno před nimi, ale z toho "řeckého" obdobní to máme "dochované" a platí to od Pythagora po Einstein(a) - teorie realitivity je "JEN" (pracující s ..) symetrie "prostoročasu" ;-)
PS: To že na hradech a zámcích vidíte (velmi často) "symetrické" uspořádání a vedle vchodů a v místnostech bývají vždy 2 vázy apod. NENí "náhoda" ...
... a i když vám to možná příjde "vzdálené", stejné je to i při té konstrukci vozu (stejně jako je "prima" když máte obě boty STEJNÉ (symetrické) a NE každou jinou (byť třeba podobné, když jsou STEJNÉ = SYMETRICKÉ, je to prostě LEPŠí ;-)