Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru WRX dostane manuální převodovku i v nové generaci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Subaru u svých rodinných modelů opouští manuální převodovky, ale v případě sportovního WRX s ní počítá i pro jeho novou generaci.

Subaru prostřednictvím svých zástupců i současné palety modelů dává jasně najevo, že končí s manuálními převodovkami. Za poslední důkaz tohoto postupu můžeme ostatně považovat i na autosalonu v New Yorku představené SUV Forester, které využívá výhradně převodovku CVT, pro níž značka využívá obchodní označení Lineartronic.

Za koncem manuálních převodovek u většiny modelů značky Subaru stojí především její současná orientace na zvyšování bezpečnosti provozu za pomoci asistenčních systémů, spolupracujících výhradně s převodovkou CVT a rovněž malý zájem ze strany zákazníků.

Subaru se tedy u většiny svých modelů manuálních převodovek vzdává, ale podle informací, které získal australský magazín Drive od ředitele Subaru pro Severní Ameriku Toma Dolla během autosalonu v New Yorku, se to prozatím netýká modelu WRX. Ten má mít i ve své nové generaci převodovku manuální.

Subaru WRX nové generace se máme dočkat nové generace a vedle manuální převodovky má nejen své příznivce nadchnout svými jízdními výkony a designem karoserie, vycházejícím z dynamických linií konceptu Viziv Performance, jehož premiéra se odehrála na loňském podzimním tokijském autosalonu.

Základem pro novou generaci WRX má být platforma Subaru Global Platform a prvním odklonem od tradičních řešení se má namísto převodovky stát pohon, který využije hybridní systém s přeplňovaným dvoulitrem v kombinaci s elektromotorem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Avatar - Beefcake
10. 4. 2018 21:47
Re: ještě vynechat elektromotor...
STI konci len docasne. Rovnako ako aj ine modely. Ze ma CVT aj vyhody, to ti tu ale nebudem vysvetlovat.
Avatar - Beefcake
10. 4. 2018 19:19
Re: ještě vynechat elektromotor...
"nový hybridný systém SUBARU, ktorý vyvíjajú aj s Tyotou a Mazdou" - tak to je vyborna zostava na vyvoj a super sprava.
To je asi jedine mozne miesto, kam ho mozu rozumne dat, aby ostalo vsetko dobre zachovane. Dalsia spojka do Lineartronicu na pripojenie el.motora, ostatne je SW.
Avatar - feroj
10. 4. 2018 17:40
Re: ještě vynechat elektromotor...
ale to "co nabízi" SUBARU v EU určuje svojimi nezmyselnými pravidlami a obmedzeniami úradník EU...ktorému sa tie nezmysly cez materské vlády vtlačili do rozhodnutí z VW-Grup a PSA a obchodník SUBARU, zastúpený súkromnou firmou Emil Frey zo Švajčiarska sa tomu musí podriadiť... ale to by si trochu rozhľadený človek našiel aj sám...

Takže v Subaru budú ďalej boxer motory, v niektorých modeloch ostávajú stále klasické prevodovky BRZ, WRX a WRX STi, nový hybridný systém SUBARU, ktorý vyvíjajú aj s Tyotou a Mazdou bude mať v SUBARUspriahnutý boxer motor a elektromotor bude medzi motorom a Lineartronicom, teda ostáva aj mechanické 4x4 ... k článku - celé to vyzerá to ako automatický generovaný preklad nejakým softom, bez ľudskej korekcie aby si tam opravili tie nezmysly...
Avatar - Beefcake
10. 4. 2018 12:22
Re: ještě vynechat elektromotor...
O com zase rozpravas ? Aka modla ? STI tu stale je, vzdy bolo a ake bude, sa este nevie. Subaru predava aj auta pre normalnych ludi a civilnejsie pouzitie. A tam je 110-125kW motor viac nez postacujuci.
Tie auta su lepsie vo vela ohladoch, ako boli. Napriklad podla vsetkych testov je konkretne STI2018 nejlepsie, ake doteraz bolo.
Nie, ty si Subaru isto nechces kupit, inak by si netrepal taketo veci.
Skoda reci.
Avatar - kari.laz
10. 4. 2018 12:03
Re: ještě vynechat elektromotor...
Ale mě je jedno co nabízí jinde, když si chci Subaru pořídit tady. Impreza má možná super podvozek, ale na tom to končí. A tak to jde s kopce zatím se všemi nově představenými motory. Fans je pěkné, ale měl by jsi umět i připustit, že tvá modla se značně odchýlila od toho, co byla.