Subaru WRX dostane manuální převodovku i v nové generaci
Subaru prostřednictvím svých zástupců i současné palety modelů dává jasně najevo, že končí s manuálními převodovkami. Za poslední důkaz tohoto postupu můžeme ostatně považovat i na autosalonu v New Yorku představené SUV Forester, které využívá výhradně převodovku CVT, pro níž značka využívá obchodní označení Lineartronic.
Za koncem manuálních převodovek u většiny modelů značky Subaru stojí především její současná orientace na zvyšování bezpečnosti provozu za pomoci asistenčních systémů, spolupracujících výhradně s převodovkou CVT a rovněž malý zájem ze strany zákazníků.
Subaru se tedy u většiny svých modelů manuálních převodovek vzdává, ale podle informací, které získal australský magazín Drive od ředitele Subaru pro Severní Ameriku Toma Dolla během autosalonu v New Yorku, se to prozatím netýká modelu WRX. Ten má mít i ve své nové generaci převodovku manuální.
Subaru WRX nové generace se máme dočkat nové generace a vedle manuální převodovky má nejen své příznivce nadchnout svými jízdními výkony a designem karoserie, vycházejícím z dynamických linií konceptu Viziv Performance, jehož premiéra se odehrála na loňském podzimním tokijském autosalonu.
Základem pro novou generaci WRX má být platforma Subaru Global Platform a prvním odklonem od tradičních řešení se má namísto převodovky stát pohon, který využije hybridní systém s přeplňovaným dvoulitrem v kombinaci s elektromotorem.