28.10. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Tokijský autosalon 2017: Limuzíny i odvážné kreace ve velké fotogalerii (1.díl)

 

V Tokiu opět nemohou chybět roztodivné kreace domácích výrobců. Jsou mezi nimi krásný retro sporťák, vize nového hatchbacku nebo luxusní sedany.

Z evropského pohledu se může zdát, že éra autosalonů končí, vždyť o problémech organizátorů automobilových výstav v Paříži a Frankfurtu nad Mohanem jsme psali mnohokrát. Letošní, 45. ročník tokijské autoshow ale ukazuje, že to neplatí ve všech koutech světa. Jen se zkrátka pozornost výrobců upírá na jiné výstavy. V Tokiu totiž opět nechybí spoustu novinek z dílny domácích značek.

Stejně jako v Evropě je i v Japonsku znát trend elektrifikace a autonomního provozu. Mnohá díla jsou poháněná elektřinou a zvládnou jezdit sama. Pojďme si nejdůležitější tokijské novinky jednotlivých japonských značek představit:

Daihatsu – Budoucnost portfolia

Značka Daihatsu se na domácím autosalonu rozhodla naznačit budoucnost svoji nabídky, a to pomocí hned pětice konceptů, která má reagovat na dnešní společenské i klimatické změny. Daihatsu DN Pro Cargo je miniaturní vozítko s elektrickým pohonem, které může zastávat různé úkoly. Firma třeba nabízí možnost převozu seniorů, jejichž nastupování usnadňuje nízká podlaha. Podobně stylizován je také DN U-Space, který je naopak cílen na zaneprázdněné matky. Díky rozměrným dveřím (posuvným vpředu, bezdotykově otevíraným vzadu) se dovnitř snadno nastupuje, o pohon se stará agregát o objemu 600 cm3.

DN Compagno je zase sportovně laděný čtyřdveřový model pro „aktivní seniory,“ kterým mají vyhovovat nadmíru pohodlné přední sedačky. Auto se inspirovalo někdejším sporťáčkem Compagno ze šedesátých let, poháněno je buď přeplňovaným litrem nebo dvanáctistovkou kombinovanou s elektromotorem. S těmito motory se počítá také pro kompaktní SUV DN Trec, které patrně naznačuje podobu budoucí generace Teriosu. Pětku konceptů pak zakončuje DN Multisix, šestimístný minivan poháněný zážehovou patnáctistovkou. Přístup na zadní sedačky mimochodem šikovně usnadňuje ulička mezi sedadly v prostřední řadě.

Honda – Ve znamení retra

Honda už na frankfurtském autosalonu vsadila na retro koncept s elektrickým pohonem, dříve představený koncept Urban EV doplňuje v Tokiu o koncept Sports EV. Jedná se o pohledný sporťáček zabalený do retro stylizované karoserie. O moc víc toho však o něm nevíme, protože značka neodhalila ani techniku v útrobách, ani další plány s tímto konceptem. Urban EV se každopádně sériové verze dočká.

Lexus – Co nabídne budoucí vlajková loď?

Luxusní divize Toyoty láká na svém tokijském stánku na koncept LS+. Ano, jak název napovídá, jedná se o představu společnosti o budoucnosti vlajkové lodi, modelu LS. Lexus tím dokazuje, že s přípravou na budoucí léta neváhá, vždyť aktuální LS se teprve začne na českém trhu prodávat, v lednu 2018. Lexus LS+ vedle možné evoluce designu vozů značky prezentuje především jejich techniku. A ta bude, jak jinak, klást důraz na autonomní jízdu. Značka přitom myslí hlavně realisticky, protože se samočinnou jízdou počítá zatím jen na dálnicích. Specialitou je ale přístup k centrálnímu datovému centru, které umožní postupný rozvoj schopností vozu.

Mazda – Pořád krásný design

Mazda připoutala pozornost ke svému stánku pomocí dvou krásných konceptů. Kai naznačuje podobu nové generace kompaktního hatchbacku chystané pro modelový rok 2019, zatímco Vision Coupe je vize „čtyřdveřového kupé“ ukazující další vývoj designérského stylu Kodo. Zapomenout bychom neměli ani na prezentaci unikátního agregátu Skyactiv-X, kombinujícího prvky zážehových i vznětových motorů, který má být poprvé využit v příští generaci Mazdy 3.

Stánek značky ale není jen o konceptech. Mazda MX-5 modelového roku 2018 nabízí širší možnosti individualizace vzhledu (třeba dvoubarevnou střechu pro verzi RF) nebo lepší odhlučnění. Světu se pak v Tokiu poprvé ukazuje Mazda CX-8, nové SUV s třemi řadami sedadel, primárně určené pro domácí japonský trh. Nabízeno bude s turbodieselem 2.2 Skyactiv-D (140 kW a 450 N.m) v kombinaci se šestistupňovým automatem a novou generací pohonu všech kol.

Mitsubishi – Evo se vrací

Hvězdou stánku Mitsubishi je koncept e-Evolution. S někdejším „Evem“, tedy rychlým kompaktním sedanem proslaveným v rallye, má ale jen pramálo společného, jedná se totiž o crossover poháněný elektřinou. O pohon se starají hned tři elektromotory, jeden vpředu a dva vzadu, a aby toho nebylo málo, řidiči s jízdou pomáhá systém umělé inteligence. Ten nejenže asistuje s jízdou, ale dokonce učí řidiče, aby se jeho schopnosti za volantem zlepšovaly a zlepšovaly.

Vedle toho Mitsubishi pod vedením nového vlastníka, Aliance Renault-Nissan, odkrylo své strategické plány pro následující léta. Nadále chce stavět na své tradici perfektní inovativní techniky, avšak více se zaměří na udržitelnou budoucnost. To všechno přitom má ztělesňovat právě koncept e-Evolution.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra? Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra?

Nemusíme se dívat daleko do minulosti, abychom našli…

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu

V Příbrami hoří v průmyslovém areálu výrobce bazénů a…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 





 
Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Včera

Jeden z nejzvláštnějších exemplářů Ferrari se po delší době ukázal na veřejnosti. A co víc, rovnou se proháněl v uličkách města.




Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun, říká kouč Petržela

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun,…

Historicky první Afričan v Plzni zatím nedostal čuchnout. Má to těžké, jako každý průkopník. Ubong Ekpai,…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka? Bylo to horší, nebránili jsme se. Celých dvacet let!

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka?…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…