28.10. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Tokijský autosalon 2017: Limuzíny i odvážné kreace ve velké fotogalerii (1.díl)

 

V Tokiu opět nemohou chybět roztodivné kreace domácích výrobců. Jsou mezi nimi krásný retro sporťák, vize nového hatchbacku nebo luxusní sedany.

Z evropského pohledu se může zdát, že éra autosalonů končí, vždyť o problémech organizátorů automobilových výstav v Paříži a Frankfurtu nad Mohanem jsme psali mnohokrát. Letošní, 45. ročník tokijské autoshow ale ukazuje, že to neplatí ve všech koutech světa. Jen se zkrátka pozornost výrobců upírá na jiné výstavy. V Tokiu totiž opět nechybí spoustu novinek z dílny domácích značek.

Stejně jako v Evropě je i v Japonsku znát trend elektrifikace a autonomního provozu. Mnohá díla jsou poháněná elektřinou a zvládnou jezdit sama. Pojďme si nejdůležitější tokijské novinky jednotlivých japonských značek představit:

Daihatsu – Budoucnost portfolia

Značka Daihatsu se na domácím autosalonu rozhodla naznačit budoucnost svoji nabídky, a to pomocí hned pětice konceptů, která má reagovat na dnešní společenské i klimatické změny. Daihatsu DN Pro Cargo je miniaturní vozítko s elektrickým pohonem, které může zastávat různé úkoly. Firma třeba nabízí možnost převozu seniorů, jejichž nastupování usnadňuje nízká podlaha. Podobně stylizován je také DN U-Space, který je naopak cílen na zaneprázdněné matky. Díky rozměrným dveřím (posuvným vpředu, bezdotykově otevíraným vzadu) se dovnitř snadno nastupuje, o pohon se stará agregát o objemu 600 cm3.

DN Compagno je zase sportovně laděný čtyřdveřový model pro „aktivní seniory,“ kterým mají vyhovovat nadmíru pohodlné přední sedačky. Auto se inspirovalo někdejším sporťáčkem Compagno ze šedesátých let, poháněno je buď přeplňovaným litrem nebo dvanáctistovkou kombinovanou s elektromotorem. S těmito motory se počítá také pro kompaktní SUV DN Trec, které patrně naznačuje podobu budoucí generace Teriosu. Pětku konceptů pak zakončuje DN Multisix, šestimístný minivan poháněný zážehovou patnáctistovkou. Přístup na zadní sedačky mimochodem šikovně usnadňuje ulička mezi sedadly v prostřední řadě.

Honda – Ve znamení retra

Honda už na frankfurtském autosalonu vsadila na retro koncept s elektrickým pohonem, dříve představený koncept Urban EV doplňuje v Tokiu o koncept Sports EV. Jedná se o pohledný sporťáček zabalený do retro stylizované karoserie. O moc víc toho však o něm nevíme, protože značka neodhalila ani techniku v útrobách, ani další plány s tímto konceptem. Urban EV se každopádně sériové verze dočká.

Lexus – Co nabídne budoucí vlajková loď?

Luxusní divize Toyoty láká na svém tokijském stánku na koncept LS+. Ano, jak název napovídá, jedná se o představu společnosti o budoucnosti vlajkové lodi, modelu LS. Lexus tím dokazuje, že s přípravou na budoucí léta neváhá, vždyť aktuální LS se teprve začne na českém trhu prodávat, v lednu 2018. Lexus LS+ vedle možné evoluce designu vozů značky prezentuje především jejich techniku. A ta bude, jak jinak, klást důraz na autonomní jízdu. Značka přitom myslí hlavně realisticky, protože se samočinnou jízdou počítá zatím jen na dálnicích. Specialitou je ale přístup k centrálnímu datovému centru, které umožní postupný rozvoj schopností vozu.

Mazda – Pořád krásný design

Mazda připoutala pozornost ke svému stánku pomocí dvou krásných konceptů. Kai naznačuje podobu nové generace kompaktního hatchbacku chystané pro modelový rok 2019, zatímco Vision Coupe je vize „čtyřdveřového kupé“ ukazující další vývoj designérského stylu Kodo. Zapomenout bychom neměli ani na prezentaci unikátního agregátu Skyactiv-X, kombinujícího prvky zážehových i vznětových motorů, který má být poprvé využit v příští generaci Mazdy 3.

Stánek značky ale není jen o konceptech. Mazda MX-5 modelového roku 2018 nabízí širší možnosti individualizace vzhledu (třeba dvoubarevnou střechu pro verzi RF) nebo lepší odhlučnění. Světu se pak v Tokiu poprvé ukazuje Mazda CX-8, nové SUV s třemi řadami sedadel, primárně určené pro domácí japonský trh. Nabízeno bude s turbodieselem 2.2 Skyactiv-D (140 kW a 450 N.m) v kombinaci se šestistupňovým automatem a novou generací pohonu všech kol.

Mitsubishi – Evo se vrací

Hvězdou stánku Mitsubishi je koncept e-Evolution. S někdejším „Evem“, tedy rychlým kompaktním sedanem proslaveným v rallye, má ale jen pramálo společného, jedná se totiž o crossover poháněný elektřinou. O pohon se starají hned tři elektromotory, jeden vpředu a dva vzadu, a aby toho nebylo málo, řidiči s jízdou pomáhá systém umělé inteligence. Ten nejenže asistuje s jízdou, ale dokonce učí řidiče, aby se jeho schopnosti za volantem zlepšovaly a zlepšovaly.

Vedle toho Mitsubishi pod vedením nového vlastníka, Aliance Renault-Nissan, odkrylo své strategické plány pro následující léta. Nadále chce stavět na své tradici perfektní inovativní techniky, avšak více se zaměří na udržitelnou budoucnost. To všechno přitom má ztělesňovat právě koncept e-Evolution.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…