28.10. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Tokijský autosalon 2017: Limuzíny i odvážné kreace ve velké fotogalerii (1.díl)

 

V Tokiu opět nemohou chybět roztodivné kreace domácích výrobců. Jsou mezi nimi krásný retro sporťák, vize nového hatchbacku nebo luxusní sedany.

Z evropského pohledu se může zdát, že éra autosalonů končí, vždyť o problémech organizátorů automobilových výstav v Paříži a Frankfurtu nad Mohanem jsme psali mnohokrát. Letošní, 45. ročník tokijské autoshow ale ukazuje, že to neplatí ve všech koutech světa. Jen se zkrátka pozornost výrobců upírá na jiné výstavy. V Tokiu totiž opět nechybí spoustu novinek z dílny domácích značek.

Stejně jako v Evropě je i v Japonsku znát trend elektrifikace a autonomního provozu. Mnohá díla jsou poháněná elektřinou a zvládnou jezdit sama. Pojďme si nejdůležitější tokijské novinky jednotlivých japonských značek představit:

Daihatsu – Budoucnost portfolia

Značka Daihatsu se na domácím autosalonu rozhodla naznačit budoucnost svoji nabídky, a to pomocí hned pětice konceptů, která má reagovat na dnešní společenské i klimatické změny. Daihatsu DN Pro Cargo je miniaturní vozítko s elektrickým pohonem, které může zastávat různé úkoly. Firma třeba nabízí možnost převozu seniorů, jejichž nastupování usnadňuje nízká podlaha. Podobně stylizován je také DN U-Space, který je naopak cílen na zaneprázdněné matky. Díky rozměrným dveřím (posuvným vpředu, bezdotykově otevíraným vzadu) se dovnitř snadno nastupuje, o pohon se stará agregát o objemu 600 cm3.

DN Compagno je zase sportovně laděný čtyřdveřový model pro „aktivní seniory,“ kterým mají vyhovovat nadmíru pohodlné přední sedačky. Auto se inspirovalo někdejším sporťáčkem Compagno ze šedesátých let, poháněno je buď přeplňovaným litrem nebo dvanáctistovkou kombinovanou s elektromotorem. S těmito motory se počítá také pro kompaktní SUV DN Trec, které patrně naznačuje podobu budoucí generace Teriosu. Pětku konceptů pak zakončuje DN Multisix, šestimístný minivan poháněný zážehovou patnáctistovkou. Přístup na zadní sedačky mimochodem šikovně usnadňuje ulička mezi sedadly v prostřední řadě.

Honda – Ve znamení retra

Honda už na frankfurtském autosalonu vsadila na retro koncept s elektrickým pohonem, dříve představený koncept Urban EV doplňuje v Tokiu o koncept Sports EV. Jedná se o pohledný sporťáček zabalený do retro stylizované karoserie. O moc víc toho však o něm nevíme, protože značka neodhalila ani techniku v útrobách, ani další plány s tímto konceptem. Urban EV se každopádně sériové verze dočká.

Lexus – Co nabídne budoucí vlajková loď?

Luxusní divize Toyoty láká na svém tokijském stánku na koncept LS+. Ano, jak název napovídá, jedná se o představu společnosti o budoucnosti vlajkové lodi, modelu LS. Lexus tím dokazuje, že s přípravou na budoucí léta neváhá, vždyť aktuální LS se teprve začne na českém trhu prodávat, v lednu 2018. Lexus LS+ vedle možné evoluce designu vozů značky prezentuje především jejich techniku. A ta bude, jak jinak, klást důraz na autonomní jízdu. Značka přitom myslí hlavně realisticky, protože se samočinnou jízdou počítá zatím jen na dálnicích. Specialitou je ale přístup k centrálnímu datovému centru, které umožní postupný rozvoj schopností vozu.

Mazda – Pořád krásný design

Mazda připoutala pozornost ke svému stánku pomocí dvou krásných konceptů. Kai naznačuje podobu nové generace kompaktního hatchbacku chystané pro modelový rok 2019, zatímco Vision Coupe je vize „čtyřdveřového kupé“ ukazující další vývoj designérského stylu Kodo. Zapomenout bychom neměli ani na prezentaci unikátního agregátu Skyactiv-X, kombinujícího prvky zážehových i vznětových motorů, který má být poprvé využit v příští generaci Mazdy 3.

Stánek značky ale není jen o konceptech. Mazda MX-5 modelového roku 2018 nabízí širší možnosti individualizace vzhledu (třeba dvoubarevnou střechu pro verzi RF) nebo lepší odhlučnění. Světu se pak v Tokiu poprvé ukazuje Mazda CX-8, nové SUV s třemi řadami sedadel, primárně určené pro domácí japonský trh. Nabízeno bude s turbodieselem 2.2 Skyactiv-D (140 kW a 450 N.m) v kombinaci se šestistupňovým automatem a novou generací pohonu všech kol.

Mitsubishi – Evo se vrací

Hvězdou stánku Mitsubishi je koncept e-Evolution. S někdejším „Evem“, tedy rychlým kompaktním sedanem proslaveným v rallye, má ale jen pramálo společného, jedná se totiž o crossover poháněný elektřinou. O pohon se starají hned tři elektromotory, jeden vpředu a dva vzadu, a aby toho nebylo málo, řidiči s jízdou pomáhá systém umělé inteligence. Ten nejenže asistuje s jízdou, ale dokonce učí řidiče, aby se jeho schopnosti za volantem zlepšovaly a zlepšovaly.

Vedle toho Mitsubishi pod vedením nového vlastníka, Aliance Renault-Nissan, odkrylo své strategické plány pro následující léta. Nadále chce stavět na své tradici perfektní inovativní techniky, avšak více se zaměří na udržitelnou budoucnost. To všechno přitom má ztělesňovat právě koncept e-Evolution.

Spolupracujeme s TipCars.com
Lodě v Česku mají být povinně napojeny na systém sledování pohybu Lodě v Česku mají být povinně napojeny na systém sledování pohybu

Lodě na vnitrozemských plavbách mají být povinně vybaveny…

Českým firmám se do Spojených států daří vyvážet s vyšší marží Českým firmám se do Spojených států daří vyvážet s vyšší marží

Českých firmám se daří vyvážet do USA a díky výrobkům s…

Zápisník Daniela Nováka: Stehlík do Poldovky Zápisník Daniela Nováka: Stehlík do Poldovky

Firma OIG Power ze skupiny bývalého ministra průmyslu a…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 





 
Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Včera

Všestranný, jednoduchý, levný a spolehlivý. Přesně takový byl Citroën Méhari, který slaví kulaté jubileum.




Blesk.cz

Těhotná Marie Doležalová: Svatbu s tanečníkem odmítá!

Těhotná Marie Doležalová: Svatbu s tanečníkem odmítá!

Marie Doležalová (31) sice s partnerem Markem Zelinkou (31) čeká miminko, svatbu ale zatím rozhodně nechystá.…

Hrůzné foto mrtvoly na plotě: Vrahovi na útěku selhala zbraň!

Hrůzné foto mrtvoly na plotě: Vrahovi na útěku…

Rozešla se s ním a našla si jiného! Argentinec Anibal Fernandez nedokázal ukočírovat žárlivost a rozhodl se…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil také za Fischerem

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil…

Za oceán odlétal plný nadějí a snů o nejlepší hokejové lize světa. Realita však byla pro brankáře Matěje…

 

Reflex.cz

Never More: Youtubera štve majitel Facebooku a poslanec za ANO by zrušil silvestry s Menšíkem

Never More: Youtubera štve majitel Facebooku a…

V rubrice Never More se časopis Reflex už 25 let ptá na to, co známým tvářím zkazilo v poslední době náladu.…

Troglodyté z pistáciových hor. To jsou obyvatelé skalních obydlí ve vesnici Meymand

Troglodyté z pistáciových hor. To jsou obyvatelé…

Vesnička Meymand leží na jihu Íránu, daleko od všech známých turistických atrakcí. Její svérázní obyvatelé…