Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru WRX STI: Velké křídlo a 2,5litrový boxer zůstávají i v nové generaci

David Bureš
Diskuze (23)
Nová generace rychlého sedanu s plejádami ve znaku přijíždí se známou technikou, nemění se ani charakter auta.

Různé informace o nové generaci rychlého sedanu Subaru WRX STI vyplouvaly na veřejnost už před jeho premiérou. Při oficiálním debutu na autosalonu NAIAS japonský výrobce většinu z nich potvrdil.

Pod kapotou automobilu zůstává turbodmychlem přeplňovaný čtyřválec typu boxer o objemu 2,5 litru. Ani parametry motoru se proti předchůdci tolik nezměnily, výkon narostl o pět koní, točivý moment nečekaně klesl o 14 N.m. Výsledkem je tedy 224 kW (305 koní) při 6000 min-1 a 393 N.m v 4000 min-1.

Motor spolupracuje výhradně se šestistupňovým manuálem. Ten byl vylepšen, aby nabídl lepší zpětnou vazbu. Spekulovalo se také o nasazení dvouspojkové převodovky, ta však potvrzena nebyla.

Samozřejmostí je pohon všech kol. Mezinápravový diferenciál DCCD byl převzat z odcházející generace, několik jeho režimů umožní úpravu jízdních charakteristik auta. Výchozím nastavením je rozdělení točivého momentu mezi nápravy v poměru 41:59.

Nastavitelný stabilizační systém a aktivní vektorování točivého momentu pak pomohou se zábavou za volantem. Řízení nabízí lepší odezvu, mezi dorazy je 2,5 otáčky (u výchozího WRX to je 2,8 otáčky).

Nové WRX STI je dlouhé 4.595 mm, široké 1.795 mm a vysoké 1.475 mm, rozvor je dlouhý 2.650 mm, což je o 25 mm více než u předchůdce. Delší rozvor pomáhá prostornosti kabiny.

Charakter designu se nemění – otvor v kapotě, svalnaté blatníky i mohutný přítlačný spoiler na zádi zůstávají i v nové generaci.

Kabina vychází z Foresteru. Menší displej s úhlopříčkou 3,5 palce na vrchu centrálního panelu zobrazuje například údaje o zařazeném stupni nebo o nedostatku oleje. Na vedlejší větší, 4,3palcové obrazovce jsou zobrazováno informace z multimediálního systému. Za příplatek je ještě navigace s 6,1palcovou obrazovkou.

Jako první dorazí na trh WRX STI v edici Launch. Ta dostane modrý lak WR a zlatá kovaná kola z dílny BBS, což je typická kombinace pro tento model. Uvnitř auta se pak objeví speciální čalounění. Subaru postaví pouze 1.000 kusů WRX STI Launch Edition.

David Bureš
Diskuze (23)
Avatar - Enthusiastic.driver
16. 1. 2014 07:53
Re: Klasika...
No, STI má +-300 koní od první generace z počátku 90.let a žádné mezigenerační výkonové skoky se nekonají, takže proto očekávatelné.
15. 1. 2014 22:46
Re: Mitsubishi, vem si příklad!
No hybrid to určitě není (a nebude) ;-)
15. 1. 2014 20:50
Re: Klasika...
no zřejmě ví, co ta 2,5ka dokáže natropit za paseku ;-) . Já jsem matně doufal v nástup dvoulitru.... inu tak snad příště.....
15. 1. 2014 20:41
Re: Klasika...
parametry zajímavé a očekávané? já bych čekal víc, než +5 hp. po pěti nebo kolika letech nová generace s prakticky stejným výkonem? co bude na tom autě jiného, krom
kastle?
15. 1. 2014 20:13
Re: Tak jak s technikou
no bude to asi "rychlejší" ESP a bude to pomáhat při projíždění zatáček - obdoba toho, co má třeba Audi či Bavor - jestli se nepletu....