Super Jag=Daimler Super Eight

Super Jag=Daimler Super Eight

 
 

Ultra, super, special, extra a mnohé další superlativy použil Jaguar v tiskových materiálech k novému luxusnímu modelu, který se již tradičně prodává pod značkou Daimler.

Značka Daimler sahající do automobilové prehistorie (1896) se od roku 1960 nachází pod křídly Jaguaru. V dobách kdy Daimlery nebyly pouze luxusními Jaguary, nabízela automobilka luxus, který si oblíbili britští aristokraté, poslanci parlamentu, ale také diplomaté a další mocní světa.

Největší Jaguar XJ se i ve své aktuální podobě převlékl do roucha Daimlerova. Skákající kočkovitou šelmu nahradilo decentnější ozdobné písmeno D, přibylo chromu, ale technicky jde stále o Jag. Technicky vyspělá konstrukce této limuzíny je paradoxně to, co tradičním značkám mnohdy scházelo, ale Jaguar s penězi od Fordu vyrábí svou největší limuzínu s karosérií, motorem i podvozkem z hliníku. Problém Jaguaru je momentálně v prodávaném objemu produkce, který stěží překročí 120 tisíc vozů ročně, ačkoli se na svět dostávají hned tři řady limuzín a k tomu ještě kupé a kabriolet XK. Na mnoha trzích má Jaguar pověst předraženého luxusu, jinde značku takřka neznají nebo příliš není známo, co se vlastně nabízí.

Daimler bude usilovat o tu nejlepší prestiž, kterou by v ideálním případě viděl marketing Jaguaru v celé řadě XJ. Super Eight má pod kapotou kompresorem přeplňovaný osmiválec 4,2 l o výkonu 291 kW, točivý moment 541 Nm je k dispozici při 3500 ot./min. Tedy velmi slušné parametry, ale technicky nic nového pod sluncem. Ty tam jsou doby vidlicových dvanáctiválců. I s osmiválcem ale dokáže Daimler zrychlovat na 100 km/h za 5,3 sekund, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Vše výše uvedené je docíleno s pomocí šestistupňové automatické převodovky.

Zákazníci zřejmě dají na vnější vzhled Daimleru, který se nabízí v šesti barevných odstínech, z nichž dva jsou vyhrazeny pouze této luxusní odnoži. Nová je maska, osmnáctipalcová kola, chromovaná zrcátka a okolí koncových světel.

Hlavním stimulem pro zákazníky má být luxus, komfort a atmosféra na palubě. Velkorysý prodloužený rozvor 3159 mm úspěšně překonává všechny současné konkurenty, více nabídne pouze nový Mercedes-Benz S (3165 mm), v prodloužené verzi. Vzadu sedící cestující mají k dispozici sedadla nastavitelná ve čtyřech směrech a navíc jsou přední sedadla elektricky posuvná pomocí ovladačů dostupných cestujícím sedícím vzadu.

Pracovní prostředí na cestách zpříjemní výklopné stolky v zadní stěně přední sedadel, přípojky pro napájení notebooku, o zábavu se postarají proti příplatku do opěrek vestavěné LCD displeje, multimediální systém schopný spolupráce s MP3 přehrávačem nebo iPodem.

Řidič má k dispozici elektricky nastavitelný volant i pedály, automatickou klimatizaci lze nastavit pro každou ze čtyř zón samostatně.

Jaguar/Daimler věří v úspěch především na domácím trhu, na novinku se těší údajně také Švýcaři, Francouzi, Nizozemci, Italové a Belgičané. Mimo nezůstanou ani asijské trhy (Japonsko, Thajsko, Malajsie) a arabský svět.

Spolupracujeme s TipCars.com
ČSSD zvažuje odchod z Babišovy vlády ČSSD zvažuje odchod z Babišovy vlády

Až koncem příštího týdne má šéf strany Jan Hamáček…

Poslanecký klub ANO stojí jednoznačně za Babišem, řekl Faltýnek Poslanecký klub ANO stojí jednoznačně za Babišem, řekl Faltýnek

Poslanecký klub ANO jednoznačně stojí za premiérem a…

Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: Produktivita v Itálii musí vzrůst Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: Produktivita v Itálii musí vzrůst

Poslední týdny je Itálie opět ve středu dění. Roztržky…

 
 

Tapety

Jaguar Daimler Super Eight Jaguar Daimler Super Eight
Jaguar Daimler Super Eight Jaguar Daimler Super Eight
Jaguar Daimler Super Eight Jaguar Daimler Super Eight
Jaguar Daimler Super Eight Jaguar Daimler Super Eight
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí

Se zajímavou statistikou přišla britská pojišťovna Veygo.…

 





 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Dnes 18:50

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Rozina z Mise nový domov po natáčení: Rodinu zasáhla další rána!

Rozina z Mise nový domov po natáčení: Rodinu zasáhla…

Ve středečním díle moderátorka Tereza Pergnerová (44) výrazně pomohla mladé a šťastné rodině ze Slovácka. Otec…

 

iSport.cz

Stopky pro Ďuricu i Budínského, Sparta i Slavia dostaly pokuty za derby

Stopky pro Ďuricu i Budínského, Sparta i Slavia…

Obránce pražské Dukly Ján Ďurica a záložník Karviné Lukáš Budínský dostali od disciplinární komise Ligové…

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal životopisy: Byl jsem zoufalý

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal…

Dvě chycené penalty, pět čistých kont z šesti ligových zápasů. Brankář Filip Nguyen si aktuálně prožívá svůj…

 

Reflex.cz

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…

Babiš mladší: Můj otec lže, překročil červenou čáru. Nejsem vůbec pod dozorem

Babiš mladší: Můj otec lže, překročil červenou čáru.…

„Teď čtu v novinách, že můj otec řekl, že musím být pod ‚neustálým dozorem‘ vzhledem k mé pseudonemoci, které se…