Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Super Jag=Daimler Super Eight

Ondřej Láník
Diskuze (44)
Ultra, super, special, extra a mnohé další superlativy použil Jaguar v tiskových materiálech k novému luxusnímu modelu, který se již tradičně prodává pod značkou Daimler.

Značka Daimler sahající do automobilové prehistorie (1896) se od roku 1960 nachází pod křídly Jaguaru. V dobách kdy Daimlery nebyly pouze luxusními Jaguary, nabízela automobilka luxus, který si oblíbili britští aristokraté, poslanci parlamentu, ale také diplomaté a další mocní světa.

Největší Jaguar XJ se i ve své aktuální podobě převlékl do roucha Daimlerova. Skákající kočkovitou šelmu nahradilo decentnější ozdobné písmeno D, přibylo chromu, ale technicky jde stále o Jag. Technicky vyspělá konstrukce této limuzíny je paradoxně to, co tradičním značkám mnohdy scházelo, ale Jaguar s penězi od Fordu vyrábí svou největší limuzínu s karosérií, motorem i podvozkem z hliníku. Problém Jaguaru je momentálně v prodávaném objemu produkce, který stěží překročí 120 tisíc vozů ročně, ačkoli se na svět dostávají hned tři řady limuzín a k tomu ještě kupé a kabriolet XK. Na mnoha trzích má Jaguar pověst předraženého luxusu, jinde značku takřka neznají nebo příliš není známo, co se vlastně nabízí.

Daimler bude usilovat o tu nejlepší prestiž, kterou by v ideálním případě viděl marketing Jaguaru v celé řadě XJ. Super Eight má pod kapotou kompresorem přeplňovaný osmiválec 4,2 l o výkonu 291 kW, točivý moment 541 Nm je k dispozici při 3500 ot./min. Tedy velmi slušné parametry, ale technicky nic nového pod sluncem. Ty tam jsou doby vidlicových dvanáctiválců. I s osmiválcem ale dokáže Daimler zrychlovat na 100 km/h za 5,3 sekund, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Vše výše uvedené je docíleno s pomocí šestistupňové automatické převodovky.

Zákazníci zřejmě dají na vnější vzhled Daimleru, který se nabízí v šesti barevných odstínech, z nichž dva jsou vyhrazeny pouze této luxusní odnoži. Nová je maska, osmnáctipalcová kola, chromovaná zrcátka a okolí koncových světel.

Hlavním stimulem pro zákazníky má být luxus, komfort a atmosféra na palubě. Velkorysý prodloužený rozvor 3159 mm úspěšně překonává všechny současné konkurenty, více nabídne pouze nový Mercedes-Benz S (3165 mm), v prodloužené verzi. Vzadu sedící cestující mají k dispozici sedadla nastavitelná ve čtyřech směrech a navíc jsou přední sedadla elektricky posuvná pomocí ovladačů dostupných cestujícím sedícím vzadu.

Pracovní prostředí na cestách zpříjemní výklopné stolky v zadní stěně přední sedadel, přípojky pro napájení notebooku, o zábavu se postarají proti příplatku do opěrek vestavěné LCD displeje, multimediální systém schopný spolupráce s MP3 přehrávačem nebo iPodem.

Řidič má k dispozici elektricky nastavitelný volant i pedály, automatickou klimatizaci lze nastavit pro každou ze čtyř zón samostatně.

Jaguar/Daimler věří v úspěch především na domácím trhu, na novinku se těší údajně také Švýcaři, Francouzi, Nizozemci, Italové a Belgičané. Mimo nezůstanou ani asijské trhy (Japonsko, Thajsko, Malajsie) a arabský svět.

Ondřej Láník
Diskuze (44)
Avatar - Pekelná Micinka
2. 4. 2010 21:15
Re: Daimler - Maybach
No vidíš Marko, tolik se toho změnilo. Je skoro o pět let víc, a jeden by se nestačil divit, co všechno se nepovedlo udělat. Ani Lexus, ani Cadillac, nová generace XJ je už na světě, příští určitě nebude již v roce 2012, snad ta Lagonda v konceptu, ale to zas není žádná výhra.