Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v listopadu 2008: Superb ve střední třídě kraluje už i celoročnímu žebříčku

Aleš Dragoun
Diskuze (56)
Na prvních pěti místech v žebříčku nižší střední třídy za měsíc listopad se nic nezměnilo. Objevily se ovšem první nákladní Superby, C5 se odporoučela z první desítky a u českých zákazníků začíná zabírat nová generace Hondy Accord.

Lídr se ovšem změnil v důležitější celoroční statistice od ledna. Ale popořádku...

Novým registracím v této kategorii dominoval opět Superb, tentokrát našlo své majitele 236 vozů z Kvasin, což tomuto modelu zajistilo již páté prvenství v řadě. Ovšem novinkou je to, že devět z nich bylo ve verzi N1. Na druhém místě skončil tradiční koncernový konkurent Volkswagen Passat se 173 kusy, na třetí příčce najdeme Ford Mondeo se 115 vozy. Audi A4 patří nepopulární čtvrté místo s 81 novými automobily, BMW řady 3 obsadilo pátou příčku s 48 kusy. Nomen omen - šestá šestka, Mazdě 6 patří v listopadovém žebříčku právě toto místo s 38 novými registracemi. Sedmý je Mercedes-Benz C (34), osmý Renault Laguna (31), devátá Honda Accord (28) a nejlepší desítku, v listopadu ovšem jedenáctku uzavírají Peugeot 407 a Toyota Avensis shodně s 27 vozy. Citroën C5 skončil v listopadu až dvanáctý.

Srovnání prvních pěti s jedenáctým měsícem loňského roku vypadá následovně: Superbů se loni v listopadu prodalo celkem 94 kusů, letošní rok tedy znamená navýšení o 151,1 %, nová generace největšího modelu Škody je na tom opět velmi dobře. Passat si naopak oproti 332 loňským vozům pohoršil o takřka polovinu, přesně o 47,9 %. Vzácná shoda panuje u Fordu Mondeo – 115 vozů v listopadu 2007 odpovídá letošnímu počtu. Audi hlásí navýšení o 84,1 %, loni se prodalo jen 44 kusů, ovšem stejně jako u Superbu šlo ještě o předchozí generaci. BMW 3 si oproti loňským 51 vozům pohoršilo o tři kusy, tedy o 5,9 %.

Ofenziva limuzíny z Kvasin přináší své ovoce – domácí Superb nahradil na čele celoroční tabulky Passat. Superbů bylo od ledna zaregistrováno 2.202 (podíl 19,8 %), Passat s 2.195 kusy zaostává o sedm vozů a desetinku procenta. Na třetím místě je Mondeo s 1.377 vozy (12,4 %), čtvrtá je á-čtyřka s 933 kusy (8,4 %) a první pětku uzavírá Mazda 6 (569 kusů, 5,1 %).

Střední třída, registrace na českém trhu v listopadu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období11/20081-11/200811/20081-11/2008
1.Škoda SUPERB236220225,0%19,8%
2.Volkswagen PASSAT173219518,3%19,7%
3.Ford MONDEO115137712,2%12,4%
4.Audi A4819338,6%8,4%
5.BMW 3485225,1%4,7%
6.Mazda 6385694,0%5,1%
7.Mercedes-Benz C344783,6%4,3%
8.Renault LAGUNA314143,3%3,7%
9.Honda ACCORD281383,0%1,2%
10.Peugeot 407273892,9%3,5%
10.Toyota AVENSIS274052,9%3,6%
12.Citroën C5242482,5%2,2%
13.Subaru LEGACY173031,8%2,7%
14.Kia MAGENTIS14651,5%0,6%
15.Alfa Romeo 15910981,1%0,9%
16.Volvo 608640,8%0,6%
17.Lexus IS7400,7%0,4%
18.Opel VECTRA62420,6%2,2%
19.Saab 9-34880,4%0,8%
20.Hyundai SONATA31020,3%0,9%
20.Toyota PRIUS3940,3%0,8%
-Ostatní modely91551,0%1,4%
-CELKEM94311121100,0%100,0%

V meziročním srovnání Superb drtí Passat jednoznačně, polepšil si o 67,2 % (loni 1.317 kusů), zatímco Passatů je letos naopak o 13,7 % méně (v loňském roce 2.544). Mondeo si také polepšilo o 37,6 % (loni 1.001). Navýšení registrací domácího vozu sleduje s mírným odstupem Audi A4. Loni 570, letos 933, tedy + 63,7 % je také bezesporu výborný výsledek. Jediný japonský zástupce v Top 5 je na tom prakticky shodně, 569 kusů oproti 572 loňským znamená pokles o pouhých 0,5 %.

Nejvíce automobilů kategorie N1 prodal ve střední třídě Ford, zákazníci si koupili celkem 72 kombi řady Mondeo s přepážkou. Následuje Passat (62) a třetí je Audi A4 (32 kusů). Mondeo zvítězilo i v procentní statistice, 62,6 % největších evropských osobních aut s modrým oválem bylo v listopadu ve verzi N1. Přes polovinu měla i Toyota Avensis (15 z 27, 55,6 %), přesně na této hranici se octla Alfa Romeo 159 (2 ze 4).

Poměr vznětových motorů činil v listopadu u Superbu 58,5 %, celkem 138 novým vozům klapal pod kapotami turbodiesel. U Passatu panuje tradičně naprostá převaha turbokamen - 91,3 % , 158 automobilů. Mondeo mělo podíl ještě vyšší, rovných 93 %. 107 velkých fordů bylo vybaveno úspornými agregáty spalujícími naftu. U A4 je to 62 kusů, tedy 76,5 %, u BMW 3 24 vozů, tedy přesná polovina.

Aleš Dragoun
Diskuze (56)
Avatar - Dinar
15. 12. 2008 20:11
Re: GTIosní ejakulát
No, ano, ten test 730d, poslední kliniec do rakvy mého předplatného Autocaru. Zajímavé, jak pár čísel zpět, při prvním seznámení a srovnání s eskem sedmu chválili a najednou je všechno špatně. Asi jezdíme jinými auty, pro mě je nová sedma celkem jasný leader ve třídě. A pokud jde o interier, esko sice nestíhá, ale svou noblesou pořád stačí navodit patřičný dojem, LS je ve srovnání se 7er vevnitř jen velká toyota, jedno jestli se mluví o ergonomii nebo sladění jednotlivých prvků, chodu ovladačů nebo vůbec o designovém stylu, kromě kvality slícování je to vedle sedmy prostě zastaralé auto.
Avatar - Dinar
15. 12. 2008 10:28
Re: GTIosní ejakulát
Jsem jeden z nich, z mého pohledu LS na eskládu nestačí, nestačí ani na starou A8 a o nové sedmě ani nemá smysl mluvit. Je unikátní hybridem a totální orientací na pasažéra vpravo vzadu, což je, řekl bych, v Evropě spíše na škodu i v této kategorii. Naopak auto z portfolia Lexe, které mě dává smysl, je právě IS a nesouhlasím s tím, že je v přímém srovnání porovnatelné motorizace horší než Evropané. Má ale dva problémy jako model, první, tam, kde má čím konkurovat, tj. nižší výbavy s dýzlem a 2,5 benzínem, je dnes na trhu spousta stejně dobrých aut z mainstreamu, aut která jsou v těchto konfiguracích schopna konkurovat i premii. A s tím souvisí i druhý prolbém, a totiž, že tam, kam už mainstream nedosáhne, tj. v motorizacích a výbavách na špičce dané třídy, které jsou doménou premie, tak tam nemá IS co nabídnout. Chybí výkonný šestiválec jak v benzínu, tak v naftě a poslední technologické fičůrky, které něm. trojka nabízí. Logickým důsledkem obou těchto problémů jsou prodejní čísla IS.
15. 12. 2008 10:12
Re: čísla,čísla a zase čísla
tak a teď upřimně - nepřipadáš si trochu jako Don Chichot? ;-)

ne ne, tvůj boj je marný, český trh je přece nejzásadnější, nejsměrodatnější, nejpodstatnější :-!
Avatar - Dinar
15. 12. 2008 09:50
Re: PASSÁTNÍ SUPERB - SUPERBÁLNÍ PASSAT
Vnímat nízký výskyt jako výhodu je u kofekčního produktu velmi zvláštní pohled. Nebo jsi jeden z těch, který dává rovnítko mezi slovo "exkluzivní" a prosté "neprodává se"?
Avatar - Dinar
15. 12. 2008 09:47
Re: PASSÁTNÍ SUPERB - SUPERBÁLNÍ PASSAT
Nevím, jestli ty odvětrávané sedačky 3-er po FL nemá taky, ale v A4 je můžeš mít určitě stejně jako v passatu. ;-)