Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Supersportovního Ferrari s hybridním pohonem se máme dočkat letos

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Ferrari plánuje představení supersportu s vidlicovým osmiválcem před zadní nápravou v kombinaci s elektrickým pohonem na letošní rok. Novinka nemá být limitovanou edicí.

Ferrari vedle drtivé většiny svých blízkých i vzdálených konkurentů představuje poměrně konzervativní značku, která se věnuje svým tradičním sportovním, supersportovním a GT vozům s osmiválcovými a dvanáctiválcovými motory.

Své tradice porušuje velmi decentním způsobem a prozatím vždy s jistým úspěchem u zákazníků, čehož velmi dobrým důkazem je model FF spolu se svým nástupcem GTC4Lusso, disponující pohonem všech kol nebo hypersporty LaFerrari a LaFerrari Aperta, využívající hybridní pohonný systém.

V letošním roce se máme dočkat Ferrari s tzv. druhou generací hybridního pohonu. Tato novinka se má podle informací, které zveřejnil Automotive News, představit během letošního roku. Premiéra se neočekává během autosalonu v Ženevě, ale později v rámci soukromé akce.

Nový hybrid se vzpínajícím se koněm ve znaku má vycházet z aktuální modelové řady 488 a díky kombinaci přeplňovaného vidlicového osmiválce a elektrického pohonu má disponovat vyšším výkonem než modely 488 Pista a 488 Pista Spider. Připomenout lze, že tuto dvojici spojuje 3,9litrový vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly naladěný na 720 koní (530 kW) a 770 N.m.

Tento očekávaný model má být prvním z řady vozů značky Ferrari dodávaných standardně s hybridním pohonným systémem. Ten má pomoci k dosažení vyšších výkonů a zároveň snížení nejen v rámci Evropské unie tolik sledovaných emisí škodlivých výfukových plynů. Podle starších zpráv z loňského roku pak má do roku 2022 hybridním pohonem disponovat 60 % vozů značky Ferrari.

Na modely s hybridním pohonným systémem může navázat i čistě elektřinou poháněný zástupce značky Ferrari, ale jeho příchod se očekává nejdříve v roce 2022.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)