Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Suzuki Baleno 1.6 GLX WGN

Tomáš Zajíček
Diskuze (0)

Málo vídané auto nižší střední třídy s originálním designem a atraktivní cenou - takové je Suzuki Baleno v provedení kombi - ovšem jen na první pohled.

Týdenní test tohoto vozu prokázal, že první dojem a několik kilometrů jízdy, které má šanci absolvovat zájemce autosalonu, nemusejí být pro úplné seznámení s vozem dostatečné.

Zkušenosti prodejců potvrzují, že jedním z hlavních důvodů, proč zákazníci vyhledávají právě tohle auto, je design. A skutečně, o vnějších tvarech vozu se rozhodně nedá říct, že by podléhaly stále postupujícímu přibližování vzhledu modelů ostatních značek. Exteriér zatraktivňuje spoiler nad zadním oknem a odvážně řešený "C" sloupek karosérie. Námi testovaný vůz byl sice kvůli zimnímu obutí vybaven pouze třináctipalcovými koly, ale i tak se dá říci, že zvenku působí Baleno dynamickým dojmem a příslušnost k nižší střední třídě si alespoň z tohoto pohledu zaslouží.

To ovšem neplatí o interiéru. Až nezvykle lacině působící výplně dveří s nevýrazným šedým plastem jsou prvním překvapením. Řidiče pak čeká relativně velký volant s malým průměrem věnce a ovládací prvky, které působí v jinak solidně vybaveném autě zastarale. U kolébkového seřizovače vnějších zrcátek chybí podsvětlení a páčka intenzity vytápění se dá ovládat jen velmi ztuha. Samotné topení pak i přes veškerou snahu zná jen dvě polohy: topí-netopí. Větrák i v nejvyšších otáčkách nestačí v přijatelné době odmlžit sklo, natož vyměnit vzduch ve voze - kromě toho je dosti hlučný.

Přední sedadla jsou všestranně nastavitelná a i při jízdě drží tělo přijatelným způsobem. Také na zadní řadě sedadel najdou při troše skromnosti prostor tři cestující, omezení ovšem dosti malým prostorem pro kolena při maximálně vysunutých předních sedadlech. Ve standardní výbavě jsou dva airbagy, elektrické ovládání předních oken a zrcátek a centrální zamykání. Dovozce montuje zdarma autorádio Clairon.

Zavazadlový prostor je už v základní podobě dostatečně rozměrný. Páté dveře se ale dají otevřít jen do malé výšky a plynové vzpěry je zdvihají poměrně nebezpečnou rychlostí. K zavírání je nutno použít dosti značného švihu.

Baleno se v provedení kombi prodává pouze se zážehovým čtyřválcem1,6 o výkonu 70,5 kW/6000 ot/min. Výkon motoru se zdál zpočátku dostatečný, v provozu však byl znát relativně malý točivý moment 127 Nm při 3000 ot/min. Baleno se při polovičním zatížení chovalo poměrně líně, což nutí řidiče častěji řadit. Dokonce i na dálnici jsme do delších svahů s téměř prázdným autem museli podřazovat. Bezpečně zrychlovat se dá překvapivě pouze na třetí rychlostní stupeň, což se ale nepříznivě projevuje na jinak přijatelné úrovni hluku v kabině.

Kromě výše uvedených specifik je Baleno výrazně citlivé na boční vítr a jízdu ve vyjetých kolejích. V obou případech je jízda nad 120 km/hod v podstatě neustálým vyrovnáváním vozu, jehož podvozek navíc reaguje i na malé příčné nerovnosti. V zatáčkách se auto chová předvídatelně, jen v extrémnějších průjezdech dalo Baleno najevo, že někdy si z natočených kol mnoho nedělá a chvíli pokračovalo rovně. Brzdy naopak v průběhu testu reagovaly spolehlivě i po větším zatížení. Při relativně vysokém využití výkonu motoru se pak námi naměřená osmiapůllitrová spotřeba jeví na hranici přijatelnosti. Je ale pravda, že s vozem jsme značnou část testu strávili rychlou jízdou na dálnicích a v městském provozu.

Suzuki Baleno Wagon vyvažuje atraktivní vzhled a nízkou cenu (379 900,- Kč) horšími jízdními vlastnostmi a komfortem v kabině - i přes solidní základní výbavu. Relativně málo pružný motor spolu s spíše "ekonomicky" odstupňovanou převodovkou pak toto auto předurčuje spíše pro nenáročné motoristy, kteří vzhledu a spolehlivosti dávají přednost před výkony.

Tomáš Zajíček
Diskuze (0)
Cena základní sestavy 379 900 Kč
Výbava základní sestavy pylový mikrofiltr, předpínače bezp. pásů, airbag řidiče, airbag spolujezdce, imobilizer, centrální zamykání, el. ovládaná okna, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, stěrač zadního okna, přední mlhová světla, nárazníky v barvě vozu, el. ovládaná zpětná zrcátka, střešní lyžiny Kč
Cena testované sestavy 387 900 Kč
Výbava testované sestavy metalíza (+ 8000,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 70 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 127 / 3000 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 375 / 1377
Objem nádrže (l): 51
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1030 / 530
Rozměr pneu: 185
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4375
b) šířka (mm): 1690
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2480
e) rozchod vpředu (mm): 1440
f) rozchod vzadu (mm): 1435
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 540
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano