Suzuki Baleno 1.6 GLX WGN

Suzuki Baleno 1.6 GLX WGN

 
 

Málo vídané auto nižší střední třídy s originálním designem a atraktivní cenou - takové je Suzuki Baleno v provedení kombi - ovšem jen na první pohled.

Týdenní test tohoto vozu prokázal, že první dojem a několik kilometrů jízdy, které má šanci absolvovat zájemce autosalonu, nemusejí být pro úplné seznámení s vozem dostatečné.

Zkušenosti prodejců potvrzují, že jedním z hlavních důvodů, proč zákazníci vyhledávají právě tohle auto, je design. A skutečně, o vnějších tvarech vozu se rozhodně nedá říct, že by podléhaly stále postupujícímu přibližování vzhledu modelů ostatních značek. Exteriér zatraktivňuje spoiler nad zadním oknem a odvážně řešený "C" sloupek karosérie. Námi testovaný vůz byl sice kvůli zimnímu obutí vybaven pouze třináctipalcovými koly, ale i tak se dá říci, že zvenku působí Baleno dynamickým dojmem a příslušnost k nižší střední třídě si alespoň z tohoto pohledu zaslouží.

To ovšem neplatí o interiéru. Až nezvykle lacině působící výplně dveří s nevýrazným šedým plastem jsou prvním překvapením. Řidiče pak čeká relativně velký volant s malým průměrem věnce a ovládací prvky, které působí v jinak solidně vybaveném autě zastarale. U kolébkového seřizovače vnějších zrcátek chybí podsvětlení a páčka intenzity vytápění se dá ovládat jen velmi ztuha. Samotné topení pak i přes veškerou snahu zná jen dvě polohy: topí-netopí. Větrák i v nejvyšších otáčkách nestačí v přijatelné době odmlžit sklo, natož vyměnit vzduch ve voze - kromě toho je dosti hlučný.

Přední sedadla jsou všestranně nastavitelná a i při jízdě drží tělo přijatelným způsobem. Také na zadní řadě sedadel najdou při troše skromnosti prostor tři cestující, omezení ovšem dosti malým prostorem pro kolena při maximálně vysunutých předních sedadlech. Ve standardní výbavě jsou dva airbagy, elektrické ovládání předních oken a zrcátek a centrální zamykání. Dovozce montuje zdarma autorádio Clairon.

Zavazadlový prostor je už v základní podobě dostatečně rozměrný. Páté dveře se ale dají otevřít jen do malé výšky a plynové vzpěry je zdvihají poměrně nebezpečnou rychlostí. K zavírání je nutno použít dosti značného švihu.

Baleno se v provedení kombi prodává pouze se zážehovým čtyřválcem1,6 o výkonu 70,5 kW/6000 ot/min. Výkon motoru se zdál zpočátku dostatečný, v provozu však byl znát relativně malý točivý moment 127 Nm při 3000 ot/min. Baleno se při polovičním zatížení chovalo poměrně líně, což nutí řidiče častěji řadit. Dokonce i na dálnici jsme do delších svahů s téměř prázdným autem museli podřazovat. Bezpečně zrychlovat se dá překvapivě pouze na třetí rychlostní stupeň, což se ale nepříznivě projevuje na jinak přijatelné úrovni hluku v kabině.

Kromě výše uvedených specifik je Baleno výrazně citlivé na boční vítr a jízdu ve vyjetých kolejích. V obou případech je jízda nad 120 km/hod v podstatě neustálým vyrovnáváním vozu, jehož podvozek navíc reaguje i na malé příčné nerovnosti. V zatáčkách se auto chová předvídatelně, jen v extrémnějších průjezdech dalo Baleno najevo, že někdy si z natočených kol mnoho nedělá a chvíli pokračovalo rovně. Brzdy naopak v průběhu testu reagovaly spolehlivě i po větším zatížení. Při relativně vysokém využití výkonu motoru se pak námi naměřená osmiapůllitrová spotřeba jeví na hranici přijatelnosti. Je ale pravda, že s vozem jsme značnou část testu strávili rychlou jízdou na dálnicích a v městském provozu.

Suzuki Baleno Wagon vyvažuje atraktivní vzhled a nízkou cenu (379 900,- Kč) horšími jízdními vlastnostmi a komfortem v kabině - i přes solidní základní výbavu. Relativně málo pružný motor spolu s spíše "ekonomicky" odstupňovanou převodovkou pak toto auto předurčuje spíše pro nenáročné motoristy, kteří vzhledu a spolehlivosti dávají přednost před výkony.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 379 900 Kč Cena v testované výbavě: 387 900 Kč

Základní výbava:pylový mikrofiltr, předpínače bezp. pásů, airbag řidiče, airbag spolujezdce, imobilizer, centrální zamykání, el. ovládaná okna, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, stěrač zadního okna, přední mlhová světla, nárazníky v barvě vozu, el. ovládaná zpětná zrcátka, střešní lyžiny

Výbava testovaného vozu:metalíza (+ 8000,-)

Britové po atentátu zadržují osm lidí, nalezeny byly i výbušniny Britové po atentátu zadržují osm lidí, nalezeny byly i výbušniny

Britská policie v souvislosti s pondělním teroristickým…

Pilný není žádná změna, míní opozice Pilný není žádná změna, míní opozice

Premiér Bohuslav Sobotka od nového ministra financí…

Duda chce referendum o polské ústavě, kritici varují před autoritářstvím Duda chce referendum o polské ústavě, kritici varují před autoritářstvím

Polský prezident Andrzej Duda by chtěl referendum o změně…

Zápisník Jana Stuchlíka: Vytěžit a odkopnout Zápisník Jana Stuchlíka: Vytěžit a odkopnout

Takhle to nepůjde, pánové. Na nedávném pražském jaderném…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 70 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 127 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 375 / 1377
Objem nádrže (l):51
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1030 / 530
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4375
b) šířka (mm): 1690
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2480
e) rozchod vpředu (mm): 1440
f) rozchod vzadu (mm): 1435
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 540
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,20
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Suzuki Baleno: Na českém trhu od 293.300 Kč Suzuki Baleno: Na českém trhu od 293.300 Kč

Suzuki Baleno se na českém trhu vešlo v základní verzi…

Suzuki Baleno: Jízdní dojmy z Maďarska Suzuki Baleno: Jízdní dojmy z Maďarska

Novinka japonské značky míří do segmentu oblíbených…

 



 
Zapomenuté koncepty: Lamborghini Marzal (1967) – Okřídlený šestiúhelník

Zapomenuté koncepty: Lamborghini Marzal (1967) – Okřídlený šestiúhelník

Dnes 08:00

Marzal předznamenával Espadu, proháněl se v Monaku a poháněla jej polovina motoru slavné Miury, řadový šestiválec.




Blesk.cz

Metro C stojí kvůli pádu osoby do kolejiště: Na místě zasahuje policie a záchranka

Metro C stojí kvůli pádu osoby do kolejiště: Na…

Ve čtvrtek ráno krátce před osmou hodinou byla zastavena dopravním podnikem linka C pražského metra. Důvodem je…

Britové po atentátu našli výbušniny. Podezřelých je zatím osm lidí

Britové po atentátu našli výbušniny. Podezřelých je…

Britská policie v souvislosti s pondělním teroristickým útokem v Manchesteru dosud zadržela devět osob, jednou z…

 

iSport.cz

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba a Mchitarjan

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba…

Fotbalisté Manchesteru United poprvé v historii vyhráli Evropskou ligu. Svěřenci Josého Mourinha ve finále ve…

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše smlouvu se Spartou

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše…

Ital Andrea Stramaccioni, který se stane novým trenérem Sparty, už přiletěl do Prahy. Jedenačtyřicetiletý kouč…

 

Reflex.cz

Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Díky Babišově EET v Česku bitcoin vytlačí korunu

Jistě, titulek je trochu přehnaný. Trochu víc. Nicméně rychlý růst objemu plateb v kryptoměně bitcoin je na…

Vachánské údolí: Ráj horských velikánů a pohostinných obyvatel pod vrcholem Karla Marxe

Vachánské údolí: Ráj horských velikánů a…

Představte si ty výhledy: na severu Pamír s nejvyššími vrcholy, na jihu Hindúkuš a na východě velikány protkaný…