Suzuki Baleno 1.6 GLX WGN

Suzuki Baleno 1.6 GLX WGN

 
 

Málo vídané auto nižší střední třídy s originálním designem a atraktivní cenou - takové je Suzuki Baleno v provedení kombi - ovšem jen na první pohled.

Týdenní test tohoto vozu prokázal, že první dojem a několik kilometrů jízdy, které má šanci absolvovat zájemce autosalonu, nemusejí být pro úplné seznámení s vozem dostatečné.

Zkušenosti prodejců potvrzují, že jedním z hlavních důvodů, proč zákazníci vyhledávají právě tohle auto, je design. A skutečně, o vnějších tvarech vozu se rozhodně nedá říct, že by podléhaly stále postupujícímu přibližování vzhledu modelů ostatních značek. Exteriér zatraktivňuje spoiler nad zadním oknem a odvážně řešený "C" sloupek karosérie. Námi testovaný vůz byl sice kvůli zimnímu obutí vybaven pouze třináctipalcovými koly, ale i tak se dá říci, že zvenku působí Baleno dynamickým dojmem a příslušnost k nižší střední třídě si alespoň z tohoto pohledu zaslouží.

To ovšem neplatí o interiéru. Až nezvykle lacině působící výplně dveří s nevýrazným šedým plastem jsou prvním překvapením. Řidiče pak čeká relativně velký volant s malým průměrem věnce a ovládací prvky, které působí v jinak solidně vybaveném autě zastarale. U kolébkového seřizovače vnějších zrcátek chybí podsvětlení a páčka intenzity vytápění se dá ovládat jen velmi ztuha. Samotné topení pak i přes veškerou snahu zná jen dvě polohy: topí-netopí. Větrák i v nejvyšších otáčkách nestačí v přijatelné době odmlžit sklo, natož vyměnit vzduch ve voze - kromě toho je dosti hlučný.

Přední sedadla jsou všestranně nastavitelná a i při jízdě drží tělo přijatelným způsobem. Také na zadní řadě sedadel najdou při troše skromnosti prostor tři cestující, omezení ovšem dosti malým prostorem pro kolena při maximálně vysunutých předních sedadlech. Ve standardní výbavě jsou dva airbagy, elektrické ovládání předních oken a zrcátek a centrální zamykání. Dovozce montuje zdarma autorádio Clairon.

Zavazadlový prostor je už v základní podobě dostatečně rozměrný. Páté dveře se ale dají otevřít jen do malé výšky a plynové vzpěry je zdvihají poměrně nebezpečnou rychlostí. K zavírání je nutno použít dosti značného švihu.

Baleno se v provedení kombi prodává pouze se zážehovým čtyřválcem1,6 o výkonu 70,5 kW/6000 ot/min. Výkon motoru se zdál zpočátku dostatečný, v provozu však byl znát relativně malý točivý moment 127 Nm při 3000 ot/min. Baleno se při polovičním zatížení chovalo poměrně líně, což nutí řidiče častěji řadit. Dokonce i na dálnici jsme do delších svahů s téměř prázdným autem museli podřazovat. Bezpečně zrychlovat se dá překvapivě pouze na třetí rychlostní stupeň, což se ale nepříznivě projevuje na jinak přijatelné úrovni hluku v kabině.

Kromě výše uvedených specifik je Baleno výrazně citlivé na boční vítr a jízdu ve vyjetých kolejích. V obou případech je jízda nad 120 km/hod v podstatě neustálým vyrovnáváním vozu, jehož podvozek navíc reaguje i na malé příčné nerovnosti. V zatáčkách se auto chová předvídatelně, jen v extrémnějších průjezdech dalo Baleno najevo, že někdy si z natočených kol mnoho nedělá a chvíli pokračovalo rovně. Brzdy naopak v průběhu testu reagovaly spolehlivě i po větším zatížení. Při relativně vysokém využití výkonu motoru se pak námi naměřená osmiapůllitrová spotřeba jeví na hranici přijatelnosti. Je ale pravda, že s vozem jsme značnou část testu strávili rychlou jízdou na dálnicích a v městském provozu.

Suzuki Baleno Wagon vyvažuje atraktivní vzhled a nízkou cenu (379 900,- Kč) horšími jízdními vlastnostmi a komfortem v kabině - i přes solidní základní výbavu. Relativně málo pružný motor spolu s spíše "ekonomicky" odstupňovanou převodovkou pak toto auto předurčuje spíše pro nenáročné motoristy, kteří vzhledu a spolehlivosti dávají přednost před výkony.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 379 900 Kč Cena v testované výbavě: 387 900 Kč

Základní výbava:pylový mikrofiltr, předpínače bezp. pásů, airbag řidiče, airbag spolujezdce, imobilizer, centrální zamykání, el. ovládaná okna, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, stěrač zadního okna, přední mlhová světla, nárazníky v barvě vozu, el. ovládaná zpětná zrcátka, střešní lyžiny

Výbava testovaného vozu:metalíza (+ 8000,-)

Češi našli náhradu za zdražující máslo, houfně začali skupovat margarín Češi našli náhradu za zdražující máslo, houfně začali skupovat margarín

Češi začali v posledních týdnech více kupovat margaríny z…

Česká národní banka zvýší úrokové sazby spíše v listopadu, tuší analytici Česká národní banka zvýší úrokové sazby spíše v listopadu, tuší analytici

Bankovní rada ČNB na středečním zasedání spíše ponechá…

Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující? Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující?

Regionální spoje železniční dotované dopravy provozují…

Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici

Osmdesátiletý herec Jan Tříska je po zranění ve vážném…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 70 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 127 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 375 / 1377
Objem nádrže (l):51
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1030 / 530
Rozměr pneu:185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4375
b) šířka (mm): 1690
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2480
e) rozchod vpředu (mm): 1440
f) rozchod vzadu (mm): 1435
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 540
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,20
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Suzuki Baleno: Na českém trhu od 293.300 Kč Suzuki Baleno: Na českém trhu od 293.300 Kč

Suzuki Baleno se na českém trhu vešlo v základní verzi…

Suzuki Baleno: Jízdní dojmy z Maďarska Suzuki Baleno: Jízdní dojmy z Maďarska

Novinka japonské značky míří do segmentu oblíbených…

 



 
Řidič projel na červenou a málem srazil dívku. Karma mu to okamžitě vrátila

Řidič projel na červenou a málem srazil dívku. Karma mu to okamžitě vrátila

Dnes 15:18

Palubní záběry z jihozápadu Ruska ukazují, jak nebezpečné může být nerespektování dopravních předpisů. Naštěstí se vše obešlo bez vážných zranění.




Blesk.cz

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní konkurenci v benchmarku naprosto zesměšnil

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní…

Novinka ještě není mezi běžnými smrtelníky, a tak do benchmarků probublává jen velmi pomalu. V logu Geekbench se…

Jan Tříska (80) v kritickém stavu: Co mu vzkazují kolegové?

Jan Tříska (80) v kritickém stavu: Co mu vzkazují kolegové?

Záhadný pád či skok herce Jana Třísky (80) z Karlova mostu šokuje i jeho kolegy! Oblíbenému kamarádovi, který…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…