Suzuki Celerio s litrovým motorem dosáhne spotřeby 3,7 l/100 km
Suzuki definuje svoji novinku jako zástupce kategorie A+, staví ji tedy na hranici městských miniaut a malých vozů. Model Celerio nahradí hned dvě současné Suzuki, Alto a Splash. Do prodeje se dostane na konci roku, nabídne jen benzinové motory a láká na rekordně nízkou spotřebu paliva.
Pětidveřový hatchback dlouhý 3600 mm využívá štědré výšky 1530 mm, rozvor je také velmi nadprůměrných 2425 mm. Zavazadlový prostor o objemu 254 l je přístupný přes vstupní otvor se spodní hranou ve výšce 682 mm nad vozovkou.
Navzdory shodným základním parametrům budou v nabídce dva technicky odlišné motory. Litrový tříválec K10B je známý ze současné nabídky Suzuki, má 50 kW a 90 N.m, na výběr bude pětistupňová manuální nebo robotizovaná převodovka. Spotřeba je v obou případech shodně 4,3 l/100 km, tomu odpovídají emise CO2 99 g/km.
Novinkou je motor K10C. Přes stejné základní parametry se vyznačuje vyšší kompresí (12,0:1 místo 11,0:1), má chlazený okruh recirkulace výfukových plynů (EGR), variabilní časování sacích ventilů, odlehčené pohyblivé díly a systém samočinného vypínání motoru EASS. Díky tomu klesne spotřeba na 3,7 l/100 km, potažmo emise CO2 na 85 g/km.