Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Jimny na prvních oficiálních snímcích. Retro krabička na kolech se fakt povedla!

Stanislav Kolman
Diskuze (39)
Po několika špionážních únicích se můžeme novým Suzuki Jimny pokochat i na oficiálních fotografiích. A zatím považujeme novou generaci za hodně zdařilou.

Ještě je hodně brzy na jakékoliv závěry, ale zdá se, že s modelem Jimny vykročilo japonské Suzuki správným směrem. Už Mercedes si vysloužil pochvalu za to, že ikonickému „géčku“ nechává hranaté tvary, což nyní platí i pro novou generaci roztomilého malého SUV.

Jde o čtvrtého pokračovatele modelu Jimny, přičemž předchozí provedení bylo na trhu dlouhých dvacet let. Už v loňském roce se objevila první várka špionážních snímků, která byla v posledních týdnech rozšířena o další fotografie. Nyní už máme k dispozici oficiální galerii, díky které se můžeme s automobilem seznámit podrobněji.

Zatímco zvenčí vůz i nadále sází na krabicovitý vzhled, uvnitř nezůstal kámen na kameni. Velkého přepracování se dočkala palubní deska, která dostala dotykovou obrazovku umístěnou vysoko na středové konzole. Interiér si zaslouží pochvalu, i když jde ve srovnání s předchůdcem o obrovský posun, stále pracoviště řidiče působí bytelně, jak se na čistokrevný offroad sluší a patří.

Odhalené technické informace prozrazují jen nutné minimum. Jimny má i nadále žebřinový rám, terénu uzpůsobené nápravy či redukční převodovku. O pohonných jednotkách zatím zmínka nepadla, ale spekulace ze světa hovoří o patnáctistovce, případně malém motůrku s objemem 0,66 litru. Oba motory mohou být párovány se čtyř- či pětistupňovou samočinnou převodovkou. Zaměříme-li se na Evropu, tady se očekává sázka na litrový Booster Jet.

Poodhalené podrobnosti z konfigurátoru potvrzují kola o patnácti a šestnácti palcích, startování pomocí tlačítka, multifunkční volant či klimatizaci. Mezi bezpečnostními asistenty nebude chybět ani automatické nouzové brzdění. Nová generace Suzuki Jimny se světu prvně oficiálně odhalí 5. července, kdy se o autě dozvíme veškeré zbývající podrobnosti.

Stanislav Kolman
Diskuze (39)
Avatar - wakantanka
19. 6. 2018 09:58
Re: Hezké, ale
Ano. U lodi su problemom hlavne tie stare herky co jazdia na hocico. Aj tam uz sa to ale ciastkovo riesi zakazmi vplavania do pristavov a pod.
19. 6. 2018 09:41
Re: Hezké, ale
Ty "legendární emise" jako všechny auta světa se tykají pouze SOx, které auta skoro nevypouští. Motory tankerů jsou podobné spíš elektrárnám a s těma by se měli srovnávát a hlavně na ně uplatnit stejný metr z hlediska emisí (odsíření apod.).
Avatar - Beefcake
18. 6. 2018 20:42
Samurai
Nam pred domom parkuje Suzuki Samurai - pekne auticko. Sice z neho tusim trochu kvape olej, ale inak radost pozerat.
18. 6. 2018 20:14
Re: Hezké, ale
U lodí se to řeší minimálně stejně dlouho jako u aut a ve stejné míře. Jenomže zatímco generace aut se mění v rozmezí několika let u lodí jsou to desetiletí, proto to bude trvat déle. Problém taky je, že se to bohužel řeší jen v civilizovaném světě. Nicméně momentálně se začíná přidávat i Čína.
18. 6. 2018 20:09
Re: Hezké, ale
Viděl jsi reklamy na TDI v USA ? Potom bys tak blbě nežvanil.
Nikdo totiž nikdy netvrdil, že lodě jsou ekologické. Volkswagen to totiž svým zákazníkům tvrdil. Také tvrdil, že splňuje přísné emisní limity. A hádej co - vědomě podváděl.
Nehledě na to, že minimálně Wartsila je velmi společensky odpovědnou firmou a léta vyvíjí a uvádí do praxe spoustu enviromentálně šetrných technologií. Momentálně spouští projekt na vyčištění oceánů od nepořádku a filtraci olejem zanesených vod. Také vyrábí spoustu LNG poháněných lodí a experimentují s bezemisními loděmi poháněnými elektřinou a větrem.

BTW: Lodě vybavené motory od Wartsily zdaleka nejsou zdrojem onoho pověstného znečištění lodní dopravou. Většinou jsou to asijské zastaralé stroje, jež měly být dávno vyřazeny a pálí kdejakou břečku co do toho načepují.