14.7. 2017 Jan Mička Jan Mička

Nissan Micra IG-T 90 vs. Suzuki Swift 1.0 BoosterJet SHVS – Dva revolucionáři

 

Každý z našich dnešních vozů přistupuje k revoluci po svém. Nissan Micra hlavně designem, Suzuki Swift mild-hybridní technikou. Vítěz ale může být jenom jeden…

Nissan Micra a Suzuki Swift lze v segmentu malých automobilů směle považovat za kultovní kousky. Vyrábějí se již od první poloviny osmdesátých let, tedy zhruba stejně dlouho jako Opel Corsa a Seat Ibiza, a starší jsou vlastně jenom Ford Fiesta (1976) a Volkswagen Polo (1975). Micra má aktuálně na kontě pět, a swift dokonce šest generací, přičemž ty poslední jsou z mého pohledu revoluční – v případě nissanu jde zejména o design, suzuki zase sází na hybridní techniku, která v tomto segmentu, i s přihlédnutím k Toyotě Yaris, rozhodně není ničím obvyklým.

Vozy byly uvedeny na náš trh nedlouho po sobě, což si přímo říkalo o srovnávací test. Požadovali jsme verze s přeplňovanými benzinovými motory a manuálními převodovkami, přestože oba sokové sázejí také na atmosférické agregáty. Tím se nám pole působnosti zúžilo vlastně jenom na dvě jednotky – „nula-devítku“ IG-T 90 Nissanu Micra, která není ničím jiným než tříválcem 0.9 TCe používaným v Renaultu Clio, vybraných daciích a smartech, a zcela nový litrový tříválec BoosterJet, který může (jako v našem dnešním případě), ale také nemusí, být vybaven mild-hybridním systémem SHVS. Kostky jsou vrženy!

Do 300.000 Kč se nevejdete

Možnost pořídit každý z našich dnešních vozů s přeplňovaným benzinovým motorem za méně než 300.000 korun by sice byla krásná, neodpovídá však realitě. Základní cenu mají téměř stejnou, necelých 260.000 korun, jenže to se v případě micry bavíme o litrovém atmosférickém tříválci s výkonem 52 kW a swift má pod kapotou čtyřválcovou dvanáctistovku DualJet se 66 kilowatty. Nabídky jsou to zajímavé, pohony však nesplňují to, co jsme původně hledali.

Nejlevnější Nissan Micra s přeplňovanou devítistovkou (66 kW) vychází přinejmenším na 308.000 Kč, je ale třeba vzít v potaz, že se jedná o druhou úroveň Visia+ s relativně slušnou základní výbavou. Ve standardu máte manuální klimatizaci, šest airbagů, elektrické stahování předních oken, rádio s MP3 přehrávačem a USB konektivitou, přední mlhovky, centrální zamykání nebo elektricky ovládaná zrcátka, na druhou stranu se však musíte smířit s patnáctipalcovými plechovými koly nebo faktem, že si nemůžete ani připlatit za zadní parkovací senzory nebo tempomat.

Nejmenší nissan samozřejmě dorazil do testu řádně vyšňořený, ostatně „individualita“ by obecně mohlo být jeho druhé jméno. Ke zkoušené výbavě N-Connecta zdarma dostanete individualizační balíček Plus obsahující sedmnáctipalcová litá kola a kontrastní díly karoserie, za oranžový lak se připlácí 11.000 Kč a oranžové provedení kokpitu s koženkovými prvky vyjde na rozumných 7500 Kč. V dané linii už máte i navigaci, automatickou klimatizaci, tempomat nebo bezklíčové startování. Za 12.500 Kč můžete mít plně diodové světlomety a osobně doporučuji i paket Tech Plus s 360stupňovým kamerovým systémem, sledováním slepého úhlu a audiosystémem Bose Personal s dvojicí reproduktorů zabudovaných v hlavové opěrce řidiče, které mají při poslechu originálních nosičů simulovat prostorový zvuk. Počítejte však s tím, že už se u podobně konfigurovaného vozu budete s cenou pohybovat okolo 400.000 Kč.

Swift zvolil velmi zajímavou strategii. Nabízí se v podstatě pouze se dvěma motory (1.2 DualJet a 1.0 BoosterJet), oba ale lze kombinovat s mild-hybridním systémem SHVS a obě verze dvanáctistovky dokonce mohou hnát všechna čtyři kola pomocí systému AllGrip, což je kombinace v segmentu malých městských aut naprosto nevídaná. Jak již bylo řečeno, pro tento test jsme sáhli po litrovém tříválcovém hybridu, tady už se ale se základní cenou blížíme ke čtyřem stům tisícům, protože se můžete rozhodnout výhradně pro nejvyšší výbavu Elegance.

Za 392.900 Kč nicméně dostanete snad všechno, na co si můžete s ohledem na daný segment vzpomenout. Namátkou třeba šestnáctipalcová litá kola, elektrické stahování předních a zadních oken, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek, automatickou klimatizaci nebo vyhřívaná přední sedadla. Nechybí však ani luxusnější prvky jako navigace, adaptivní tempomat nebo plně diodové přední světlomety! Obecně vzato si už můžete připlatit pouze za metalízu (11.000 Kč) nebo dvoubarevné lakování jako v našem případě (20.000 Kč), z katalogu příslušenství však doporučuji vybrat rezervu s kompletní sadou nářadí za 8345 Kč. Je to dost peněz, ale znáte to – jistota je jistota. Tak či tak se pohybujeme v podobných relacích jako v případě zkoušené micry.

Pořizovací nákladyNissan MicraSuzuki Swift
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy0.9 IG-T 90 Visia+ - 308.000 Kč1.0 BoosterJet SHVS Elegance - 392.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Klimatizacemanuálníautomatická
Kola15palcová oceloválitá 16palcová
Elektrické stahování předních okenSvpředu i vzadu
Šest airbagůSS
Rezervní kolodojezdová, 2100 Kč8354 Kč - včetně heveru a příslušenství
Metalíza11.000 Kč11.000 Kč
Přední mlhovkySS
Tempomatpro Visia+ nelzeadaptivní s omezovačem rychlosti
Vyhřívání předních sedadelv paketu Cold za 7500 KčS
SvětlometyhalogenovéLED
Centrální zamykáníSS
Elektricky ovládaná zrcátkaSS
Parkovací senzory vzadupro Visia+ nelzenelze
Dělená zadní sedadlaSS
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]11.022/378027.361 - LED/8702
Přední/zadní nárazník [Kč]11.609/11.40511.793/13.392
Přední blatník [Kč]33164497
Čelní sklo [Kč]917510.100
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2733 + 4362793 + 252
Hodinová sazba v servisu [Kč]726630
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]Zatím nejsou k dispozici17.856
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/123/3/12
Prodloužená záruka2 roky/100.000 km - 6325 Kč, 2 roky/150.000 km - 7900 Kč2 roky/100.000 km - 5100 Kč

Co se cen vybraných náhradních dílů týče, doplácí testované Suzuki Swift na svou standardní výbavu. Jeden diodový přední světlomet vychází na 27.361 korun, tedy o nějakých šestnáct tisíc dráž než halogen micry, nejde ale o jediný případ. Zadní svítilna je dražší skoro o pět tisíc, za přední blatník necháte u suzuki o dvanáct stovek více a čelní sklo je dražší o necelou tisícovku. Přední brzdové destičky vycházejí plus minus stejně, výměna je ale naopak levnější u suzuki, a méně vám naúčtují také za hodinovou sazbu servisu.

V oblasti záruk jsou na tom oba vozy vlastně stejně – tři roky na celý vůz a lak, dvanáct let na neprorezivění karoserie, rozdíly však najdeme v nabídkách prodloužených záruk. U Nissanu Micra si můžete vybrat mezi prodloužením garance na sto nebo sto padesát tisíc ujetých kilometrů (v obou případech se záruka prodlouží o dva roky), u suzuki máte pouze dva roky, nebo sto tisíc ujetých kilometrů. Tak či tak oproti nissanu ušetříte více než dvanáct stovek.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮNissan MicraSuzuki Swift
Základní cena75
Standardní výbava a příplatky79
Servis87
Záruky99
Průměr7,757,50

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Micra IG-T 90

Cena v základní výbavě: 349 000 Kč Cena v testované výbavě: 396 400 Kč

Komentář: Realitní bublina je opět ve hře Komentář: Realitní bublina je opět ve hře

Ve středu byla zveřejněna statistika Eurostatu vývoje cen…

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu Senát dnes v noci…

Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci

Irácký velvyslanec Valíd Šiltágh vyzval české firmy k…

O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

 
Technické údaje
Motor Nissan Micra IG-T 90Suzuki Swift 1.0 BoosterJet SHVS
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 43 / 4
Zdvihový objem (ccm): 898998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 550082 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 140 / 2250170 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.710.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.8 / 3.9 / 4.64.8 / 4 / 4.3
Emise CO2:10497
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / -265 / 947
Objem nádrže (l):4137
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1053 / 477950 / 505
Rozměr pneu:205/ 45 R17185/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 39993840
b) šířka (mm): 17431735
c) výška (mm): 14551480
d) rozvor (mm): 25252450
e) rozchod vpředu (mm): 15101520
f) rozchod vzadu (mm): 15201530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1090 / 550820 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 780 / 870610 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9901010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900930
k) šířka vpředu (mm): 14201420
l) šířka vzadu (mm): 13801360
délka sedáku vpředu (mm): 510490
délka sedáku vzadu (mm): 460450
výška opěradla vpředu (mm): 640600
výška opěradla vzadu (mm): 600600
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Nissan Micra IG-T 90 vs. Suzuki Swift 1.0…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Euro NCAP 2017: Nissan Micra – Dva výsledky dle výbavy Euro NCAP 2017: Nissan Micra – Dva výsledky dle výbavy

Organizace Euro NCAP pro Nissan Micra zveřejnila dvě…

Nissan Micra: Přeplňovaný tříválec je dynamický, ale je současně i úsporný? Nissan Micra: Přeplňovaný tříválec je dynamický, ale je současně i úsporný?

Po premiéře v Chorvatsku jsme dostali možnost vyzkoušet…

 



 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Včera

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Kubera o „boji“ o Hrad: Valenta dodá vrtulník, žena se na mou kandidaturu mračí

Kubera o „boji“ o Hrad: Valenta dodá vrtulník, žena…

Senátor a dlouholetý teplický primátor Jaroslav Kubera (ODS) se už chystá na případnou prezidentskou kampaň.…

„Osekaná“ kandidátka ČSSD na jihu Čech je kompletní. Po Zimolovi odešlo 9 lidí

„Osekaná“ kandidátka ČSSD na jihu Čech je kompletní.…

Jihočeští sociální demokraté po sporech s celostátním vedením ČSSD potvrdili v korespondečním hlasování členů,…

 

iSport.cz

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a zdravil legendu Tour

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a…

PŘÍMO Z FRANCIE | V naprosté pohodě je na Tour de France obhájce titulu Chris Froome. Až v takové, že si během…

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné otazníky mám vyřešené

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné…

Pětigólový ranec si odnesl ostravský Baník z generálky proti druholigovému Třinci. Soupeři, s nímž v minulé…

 

Reflex.cz

Michal Hrůza o svém úrazu v Ostravě a o tom, jak se podruhé narodil

Michal Hrůza o svém úrazu v Ostravě a o tom, jak se…

Přemýšlel jsem, bez které „hlášky“ by se žádný hudební festival neobešel. Kterou větu slýchám každou chvíli,…

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…