14.7. 2017 Jan Mička Jan Mička

Nissan Micra IG-T 90 vs. Suzuki Swift 1.0 BoosterJet SHVS – Dva revolucionáři

 

Každý z našich dnešních vozů přistupuje k revoluci po svém. Nissan Micra hlavně designem, Suzuki Swift mild-hybridní technikou. Vítěz ale může být jenom jeden…

Nissan Micra a Suzuki Swift lze v segmentu malých automobilů směle považovat za kultovní kousky. Vyrábějí se již od první poloviny osmdesátých let, tedy zhruba stejně dlouho jako Opel Corsa a Seat Ibiza, a starší jsou vlastně jenom Ford Fiesta (1976) a Volkswagen Polo (1975). Micra má aktuálně na kontě pět, a swift dokonce šest generací, přičemž ty poslední jsou z mého pohledu revoluční – v případě nissanu jde zejména o design, suzuki zase sází na hybridní techniku, která v tomto segmentu, i s přihlédnutím k Toyotě Yaris, rozhodně není ničím obvyklým.

Vozy byly uvedeny na náš trh nedlouho po sobě, což si přímo říkalo o srovnávací test. Požadovali jsme verze s přeplňovanými benzinovými motory a manuálními převodovkami, přestože oba sokové sázejí také na atmosférické agregáty. Tím se nám pole působnosti zúžilo vlastně jenom na dvě jednotky – „nula-devítku“ IG-T 90 Nissanu Micra, která není ničím jiným než tříválcem 0.9 TCe používaným v Renaultu Clio, vybraných daciích a smartech, a zcela nový litrový tříválec BoosterJet, který může (jako v našem dnešním případě), ale také nemusí, být vybaven mild-hybridním systémem SHVS. Kostky jsou vrženy!

Do 300.000 Kč se nevejdete

Možnost pořídit každý z našich dnešních vozů s přeplňovaným benzinovým motorem za méně než 300.000 korun by sice byla krásná, neodpovídá však realitě. Základní cenu mají téměř stejnou, necelých 260.000 korun, jenže to se v případě micry bavíme o litrovém atmosférickém tříválci s výkonem 52 kW a swift má pod kapotou čtyřválcovou dvanáctistovku DualJet se 66 kilowatty. Nabídky jsou to zajímavé, pohony však nesplňují to, co jsme původně hledali.

Nejlevnější Nissan Micra s přeplňovanou devítistovkou (66 kW) vychází přinejmenším na 308.000 Kč, je ale třeba vzít v potaz, že se jedná o druhou úroveň Visia+ s relativně slušnou základní výbavou. Ve standardu máte manuální klimatizaci, šest airbagů, elektrické stahování předních oken, rádio s MP3 přehrávačem a USB konektivitou, přední mlhovky, centrální zamykání nebo elektricky ovládaná zrcátka, na druhou stranu se však musíte smířit s patnáctipalcovými plechovými koly nebo faktem, že si nemůžete ani připlatit za zadní parkovací senzory nebo tempomat.

Nejmenší nissan samozřejmě dorazil do testu řádně vyšňořený, ostatně „individualita“ by obecně mohlo být jeho druhé jméno. Ke zkoušené výbavě N-Connecta zdarma dostanete individualizační balíček Plus obsahující sedmnáctipalcová litá kola a kontrastní díly karoserie, za oranžový lak se připlácí 11.000 Kč a oranžové provedení kokpitu s koženkovými prvky vyjde na rozumných 7500 Kč. V dané linii už máte i navigaci, automatickou klimatizaci, tempomat nebo bezklíčové startování. Za 12.500 Kč můžete mít plně diodové světlomety a osobně doporučuji i paket Tech Plus s 360stupňovým kamerovým systémem, sledováním slepého úhlu a audiosystémem Bose Personal s dvojicí reproduktorů zabudovaných v hlavové opěrce řidiče, které mají při poslechu originálních nosičů simulovat prostorový zvuk. Počítejte však s tím, že už se u podobně konfigurovaného vozu budete s cenou pohybovat okolo 400.000 Kč.

Swift zvolil velmi zajímavou strategii. Nabízí se v podstatě pouze se dvěma motory (1.2 DualJet a 1.0 BoosterJet), oba ale lze kombinovat s mild-hybridním systémem SHVS a obě verze dvanáctistovky dokonce mohou hnát všechna čtyři kola pomocí systému AllGrip, což je kombinace v segmentu malých městských aut naprosto nevídaná. Jak již bylo řečeno, pro tento test jsme sáhli po litrovém tříválcovém hybridu, tady už se ale se základní cenou blížíme ke čtyřem stům tisícům, protože se můžete rozhodnout výhradně pro nejvyšší výbavu Elegance.

Za 392.900 Kč nicméně dostanete snad všechno, na co si můžete s ohledem na daný segment vzpomenout. Namátkou třeba šestnáctipalcová litá kola, elektrické stahování předních a zadních oken, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek, automatickou klimatizaci nebo vyhřívaná přední sedadla. Nechybí však ani luxusnější prvky jako navigace, adaptivní tempomat nebo plně diodové přední světlomety! Obecně vzato si už můžete připlatit pouze za metalízu (11.000 Kč) nebo dvoubarevné lakování jako v našem případě (20.000 Kč), z katalogu příslušenství však doporučuji vybrat rezervu s kompletní sadou nářadí za 8345 Kč. Je to dost peněz, ale znáte to – jistota je jistota. Tak či tak se pohybujeme v podobných relacích jako v případě zkoušené micry.

Pořizovací nákladyNissan MicraSuzuki Swift
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy0.9 IG-T 90 Visia+ - 308.000 Kč1.0 BoosterJet SHVS Elegance - 392.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Klimatizacemanuálníautomatická
Kola15palcová oceloválitá 16palcová
Elektrické stahování předních okenSvpředu i vzadu
Šest airbagůSS
Rezervní kolodojezdová, 2100 Kč8354 Kč - včetně heveru a příslušenství
Metalíza11.000 Kč11.000 Kč
Přední mlhovkySS
Tempomatpro Visia+ nelzeadaptivní s omezovačem rychlosti
Vyhřívání předních sedadelv paketu Cold za 7500 KčS
SvětlometyhalogenovéLED
Centrální zamykáníSS
Elektricky ovládaná zrcátkaSS
Parkovací senzory vzadupro Visia+ nelzenelze
Dělená zadní sedadlaSS
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]11.022/378027.361 - LED/8702
Přední/zadní nárazník [Kč]11.609/11.40511.793/13.392
Přední blatník [Kč]33164497
Čelní sklo [Kč]917510.100
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2733 + 4362793 + 252
Hodinová sazba v servisu [Kč]726630
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]Zatím nejsou k dispozici17.856
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/123/3/12
Prodloužená záruka2 roky/100.000 km - 6325 Kč, 2 roky/150.000 km - 7900 Kč2 roky/100.000 km - 5100 Kč

Co se cen vybraných náhradních dílů týče, doplácí testované Suzuki Swift na svou standardní výbavu. Jeden diodový přední světlomet vychází na 27.361 korun, tedy o nějakých šestnáct tisíc dráž než halogen micry, nejde ale o jediný případ. Zadní svítilna je dražší skoro o pět tisíc, za přední blatník necháte u suzuki o dvanáct stovek více a čelní sklo je dražší o necelou tisícovku. Přední brzdové destičky vycházejí plus minus stejně, výměna je ale naopak levnější u suzuki, a méně vám naúčtují také za hodinovou sazbu servisu.

V oblasti záruk jsou na tom oba vozy vlastně stejně – tři roky na celý vůz a lak, dvanáct let na neprorezivění karoserie, rozdíly však najdeme v nabídkách prodloužených záruk. U Nissanu Micra si můžete vybrat mezi prodloužením garance na sto nebo sto padesát tisíc ujetých kilometrů (v obou případech se záruka prodlouží o dva roky), u suzuki máte pouze dva roky, nebo sto tisíc ujetých kilometrů. Tak či tak oproti nissanu ušetříte více než dvanáct stovek.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮNissan MicraSuzuki Swift
Základní cena75
Standardní výbava a příplatky79
Servis87
Záruky99
Průměr7,757,50

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Do vedení Sněmovny chtějí Fiala, Pikal, Okamura, Filip a Hamáček Do vedení Sněmovny chtějí Fiala, Pikal, Okamura, Filip a Hamáček

Na místopředsedy Sněmovny budou kandidovat Petr Fiala…

Akcie CME rostly po zprávě o zájmu CEFC a Penty Akcie CME rostly po zprávě o zájmu CEFC a Penty

Zájem o „planetu Nova“ projevil čínský obr CEFC. Má dost…

Google má problém. Android sbírá lokalizační data, i když to uživatel zakáže Google má problém. Android sbírá lokalizační data, i když to uživatel zakáže

Společnost Quartz obvinila Google, že sbírá data o poloze…

Komentář Martina Čabana: Varovné výstřely ve sněmovně Komentář Martina Čabana: Varovné výstřely ve sněmovně

Jestli má být otevřená spolupráce s komunisty a…

 
Technické údaje
Motor Nissan Micra IG-T 90Suzuki Swift 1.0 BoosterJet SHVS
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 43 / 4
Zdvihový objem (ccm): 898998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 550082 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 140 / 2250170 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.710.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.8 / 3.9 / 4.64.8 / 4 / 4.3
Emise CO2:10497
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / -265 / 947
Objem nádrže (l):4137
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1053 / 477950 / 505
Rozměr pneu:205/ 45 R17185/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 39993840
b) šířka (mm): 17431735
c) výška (mm): 14551480
d) rozvor (mm): 25252450
e) rozchod vpředu (mm): 15101520
f) rozchod vzadu (mm): 15201530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1090 / 550820 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 780 / 870610 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9901010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900930
k) šířka vpředu (mm): 14201420
l) šířka vzadu (mm): 13801360
délka sedáku vpředu (mm): 510490
délka sedáku vzadu (mm): 460450
výška opěradla vpředu (mm): 640600
výška opěradla vzadu (mm): 600600
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Nissan Micra IG-T 90 vs. Suzuki Swift 1.0…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 



Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI – Vzájemná výměna rolí? Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI – Vzájemná výměna rolí?

S novinkami mezi malými vozy se letos roztrhl pytel a…

Euro NCAP 2017: Nissan Micra – Dva výsledky dle výbavy Euro NCAP 2017: Nissan Micra – Dva výsledky dle výbavy

Organizace Euro NCAP pro Nissan Micra zveřejnila dvě…

 



 
Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Tahle střela chce být přemožitel extrémně rychlé Tesly Roadster. Staví ji... Číňané!

Dnes 18:53

Tak to netrvalo dlouho! Jen krátce po představení nové generace Tesly Roadster přichází auto, které chce být ještě rychlejší než ona. Opravdu má šanci na realizaci?




Blesk.cz

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je obětí zvrhlíka dítě

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je…

Velká část pachatelů, které soudy v Česku loni odsoudily za znásilnění, dostala podmínečný trest. Ve většině…

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

 

iSport.cz

Rozhodčí poškodili Vítkovice, klub se proti jejich výkonu ohradil

Rozhodčí poškodili Vítkovice, klub se proti jejich…

Zástupci Vítkovic se ohradili proti výkonu rozhodčích Vladimira Balušky a Miroslava Štefíka z 24. kola Tipsport…

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho ohromuje každý večer

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho…

Hokejový útočník Jaromír Jágr se v minulých dnech představil ve dvou bývalých působištích, ale žádnou nostalgii…

 

Reflex.cz

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek Vondráček z Babišova ANO

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek…

Předsedou Sněmovny dnes zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě…

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…