14.7. 2017 Jan Mička Jan Mička

Nissan Micra IG-T 90 vs. Suzuki Swift 1.0 BoosterJet SHVS – Dva revolucionáři

 

Každý z našich dnešních vozů přistupuje k revoluci po svém. Nissan Micra hlavně designem, Suzuki Swift mild-hybridní technikou. Vítěz ale může být jenom jeden…

Nissan Micra a Suzuki Swift lze v segmentu malých automobilů směle považovat za kultovní kousky. Vyrábějí se již od první poloviny osmdesátých let, tedy zhruba stejně dlouho jako Opel Corsa a Seat Ibiza, a starší jsou vlastně jenom Ford Fiesta (1976) a Volkswagen Polo (1975). Micra má aktuálně na kontě pět, a swift dokonce šest generací, přičemž ty poslední jsou z mého pohledu revoluční – v případě nissanu jde zejména o design, suzuki zase sází na hybridní techniku, která v tomto segmentu, i s přihlédnutím k Toyotě Yaris, rozhodně není ničím obvyklým.

Vozy byly uvedeny na náš trh nedlouho po sobě, což si přímo říkalo o srovnávací test. Požadovali jsme verze s přeplňovanými benzinovými motory a manuálními převodovkami, přestože oba sokové sázejí také na atmosférické agregáty. Tím se nám pole působnosti zúžilo vlastně jenom na dvě jednotky – „nula-devítku“ IG-T 90 Nissanu Micra, která není ničím jiným než tříválcem 0.9 TCe používaným v Renaultu Clio, vybraných daciích a smartech, a zcela nový litrový tříválec BoosterJet, který může (jako v našem dnešním případě), ale také nemusí, být vybaven mild-hybridním systémem SHVS. Kostky jsou vrženy!

Do 300.000 Kč se nevejdete

Možnost pořídit každý z našich dnešních vozů s přeplňovaným benzinovým motorem za méně než 300.000 korun by sice byla krásná, neodpovídá však realitě. Základní cenu mají téměř stejnou, necelých 260.000 korun, jenže to se v případě micry bavíme o litrovém atmosférickém tříválci s výkonem 52 kW a swift má pod kapotou čtyřválcovou dvanáctistovku DualJet se 66 kilowatty. Nabídky jsou to zajímavé, pohony však nesplňují to, co jsme původně hledali.

Nejlevnější Nissan Micra s přeplňovanou devítistovkou (66 kW) vychází přinejmenším na 308.000 Kč, je ale třeba vzít v potaz, že se jedná o druhou úroveň Visia+ s relativně slušnou základní výbavou. Ve standardu máte manuální klimatizaci, šest airbagů, elektrické stahování předních oken, rádio s MP3 přehrávačem a USB konektivitou, přední mlhovky, centrální zamykání nebo elektricky ovládaná zrcátka, na druhou stranu se však musíte smířit s patnáctipalcovými plechovými koly nebo faktem, že si nemůžete ani připlatit za zadní parkovací senzory nebo tempomat.

Nejmenší nissan samozřejmě dorazil do testu řádně vyšňořený, ostatně „individualita“ by obecně mohlo být jeho druhé jméno. Ke zkoušené výbavě N-Connecta zdarma dostanete individualizační balíček Plus obsahující sedmnáctipalcová litá kola a kontrastní díly karoserie, za oranžový lak se připlácí 11.000 Kč a oranžové provedení kokpitu s koženkovými prvky vyjde na rozumných 7500 Kč. V dané linii už máte i navigaci, automatickou klimatizaci, tempomat nebo bezklíčové startování. Za 12.500 Kč můžete mít plně diodové světlomety a osobně doporučuji i paket Tech Plus s 360stupňovým kamerovým systémem, sledováním slepého úhlu a audiosystémem Bose Personal s dvojicí reproduktorů zabudovaných v hlavové opěrce řidiče, které mají při poslechu originálních nosičů simulovat prostorový zvuk. Počítejte však s tím, že už se u podobně konfigurovaného vozu budete s cenou pohybovat okolo 400.000 Kč.

Swift zvolil velmi zajímavou strategii. Nabízí se v podstatě pouze se dvěma motory (1.2 DualJet a 1.0 BoosterJet), oba ale lze kombinovat s mild-hybridním systémem SHVS a obě verze dvanáctistovky dokonce mohou hnát všechna čtyři kola pomocí systému AllGrip, což je kombinace v segmentu malých městských aut naprosto nevídaná. Jak již bylo řečeno, pro tento test jsme sáhli po litrovém tříválcovém hybridu, tady už se ale se základní cenou blížíme ke čtyřem stům tisícům, protože se můžete rozhodnout výhradně pro nejvyšší výbavu Elegance.

Za 392.900 Kč nicméně dostanete snad všechno, na co si můžete s ohledem na daný segment vzpomenout. Namátkou třeba šestnáctipalcová litá kola, elektrické stahování předních a zadních oken, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek, automatickou klimatizaci nebo vyhřívaná přední sedadla. Nechybí však ani luxusnější prvky jako navigace, adaptivní tempomat nebo plně diodové přední světlomety! Obecně vzato si už můžete připlatit pouze za metalízu (11.000 Kč) nebo dvoubarevné lakování jako v našem případě (20.000 Kč), z katalogu příslušenství však doporučuji vybrat rezervu s kompletní sadou nářadí za 8345 Kč. Je to dost peněz, ale znáte to – jistota je jistota. Tak či tak se pohybujeme v podobných relacích jako v případě zkoušené micry.

Pořizovací nákladyNissan MicraSuzuki Swift
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy0.9 IG-T 90 Visia+ - 308.000 Kč1.0 BoosterJet SHVS Elegance - 392.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Klimatizacemanuálníautomatická
Kola15palcová oceloválitá 16palcová
Elektrické stahování předních okenSvpředu i vzadu
Šest airbagůSS
Rezervní kolodojezdová, 2100 Kč8354 Kč - včetně heveru a příslušenství
Metalíza11.000 Kč11.000 Kč
Přední mlhovkySS
Tempomatpro Visia+ nelzeadaptivní s omezovačem rychlosti
Vyhřívání předních sedadelv paketu Cold za 7500 KčS
SvětlometyhalogenovéLED
Centrální zamykáníSS
Elektricky ovládaná zrcátkaSS
Parkovací senzory vzadupro Visia+ nelzenelze
Dělená zadní sedadlaSS
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]11.022/378027.361 - LED/8702
Přední/zadní nárazník [Kč]11.609/11.40511.793/13.392
Přední blatník [Kč]33164497
Čelní sklo [Kč]917510.100
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2733 + 4362793 + 252
Hodinová sazba v servisu [Kč]726630
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]Zatím nejsou k dispozici17.856
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/123/3/12
Prodloužená záruka2 roky/100.000 km - 6325 Kč, 2 roky/150.000 km - 7900 Kč2 roky/100.000 km - 5100 Kč

Co se cen vybraných náhradních dílů týče, doplácí testované Suzuki Swift na svou standardní výbavu. Jeden diodový přední světlomet vychází na 27.361 korun, tedy o nějakých šestnáct tisíc dráž než halogen micry, nejde ale o jediný případ. Zadní svítilna je dražší skoro o pět tisíc, za přední blatník necháte u suzuki o dvanáct stovek více a čelní sklo je dražší o necelou tisícovku. Přední brzdové destičky vycházejí plus minus stejně, výměna je ale naopak levnější u suzuki, a méně vám naúčtují také za hodinovou sazbu servisu.

V oblasti záruk jsou na tom oba vozy vlastně stejně – tři roky na celý vůz a lak, dvanáct let na neprorezivění karoserie, rozdíly však najdeme v nabídkách prodloužených záruk. U Nissanu Micra si můžete vybrat mezi prodloužením garance na sto nebo sto padesát tisíc ujetých kilometrů (v obou případech se záruka prodlouží o dva roky), u suzuki máte pouze dva roky, nebo sto tisíc ujetých kilometrů. Tak či tak oproti nissanu ušetříte více než dvanáct stovek.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮNissan MicraSuzuki Swift
Základní cena75
Standardní výbava a příplatky79
Servis87
Záruky99
Průměr7,757,50

1/4 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Micra IG-T 90

Cena v základní výbavě: 349 000 Kč Cena v testované výbavě: 396 400 Kč

Suzuki Swift 1.0 BoosterJet SHVS

Cena v základní výbavě: 392 900 Kč Cena v testované výbavě: 412 900 Kč

Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést  nižší DPH na palivové dřevo Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést nižší DPH na palivové dřevo

Ministerstvo zemědělství chystá novelu lesního zákona,…

Butinovou k přiznání donutili mučením, prohlásil ruský ministr zahraničí Lavrov Butinovou k přiznání donutili mučením, prohlásil ruský ministr zahraničí Lavrov

Ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov chápe rozhodnutí…

Trinity, nebo Q bank? Moravský peněžní ústav získal bankovní licenci, hledá nové jméno Trinity, nebo Q bank? Moravský peněžní ústav získal bankovní licenci, hledá nové jméno

Největší česká kampelička bude moci s novým rokem zahájit…

Kosovský parlament schválil vznik armády. Mír v regionu je ohrožen, varuje Srbsko Kosovský parlament schválil vznik armády. Mír v regionu je ohrožen, varuje Srbsko

Kosovský parlament velkou většinou schválil transformaci…

 
Technické údaje
Motor Nissan Micra IG-T 90Suzuki Swift 1.0 BoosterJet SHVS
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 43 / 4
Zdvihový objem (ccm): 898998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 550082 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 140 / 2250170 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.710.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.8 / 3.9 / 4.64.8 / 4 / 4.3
Emise CO2:10497
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / -265 / 947
Objem nádrže (l):4137
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1053 / 477950 / 505
Rozměr pneu:205/ 45 R17185/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 39993840
b) šířka (mm): 17431735
c) výška (mm): 14551480
d) rozvor (mm): 25252450
e) rozchod vpředu (mm): 15101520
f) rozchod vzadu (mm): 15201530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1090 / 550820 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 780 / 870610 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9901010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900930
k) šířka vpředu (mm): 14201420
l) šířka vzadu (mm): 13801360
délka sedáku vpředu (mm): 510490
délka sedáku vzadu (mm): 460450
výška opěradla vpředu (mm): 640600
výška opěradla vzadu (mm): 600600
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Nissan Micra IG-T 90 vs. Suzuki Swift 1.0…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč? Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet…

 



Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI – Vzájemná výměna rolí? Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI – Vzájemná výměna rolí?

S novinkami mezi malými vozy se letos roztrhl pytel a…

Euro NCAP 2017: Nissan Micra – Dva výsledky dle výbavy Euro NCAP 2017: Nissan Micra – Dva výsledky dle výbavy

Organizace Euro NCAP pro Nissan Micra zveřejnila dvě…

 



 
V Americe sestavili žebříček aut s nejspolehlivější elektronikou. Vyhrála známá jména

V USA sestavili žebříček aut s nejspolehlivější elektronikou. Vyhrála známá jména

Dnes 14:50

Společnost CarMD každoročně provádí průzkum spolehlivosti aut zaměřený na problémy s elektronikou.




Blesk.cz

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

Peklo na D1: Filmaři Honza a Honza tu strávili 13,5 hodiny! „Hodně aut zhaslo, čekáme na vlky...“

Peklo na D1: Filmaři Honza a Honza tu strávili 13,5…

„Začíná tu být tma, hodně aut zhaslo. Čekáme na vlky.“ Tuhle lehce humornou zprávu posílali mobilem domů ve…

 

iSport.cz

Návrat tam, kde se dařilo? Schicka chce z AS Řím získat Sampdoria

Návrat tam, kde se dařilo? Schicka chce z AS Řím…

Sampdoria Janov by v zimě ráda přivedla zpět do svého kádru českého fotbalistu Patrika Schicka. Podle italského…

KOEFICIENT: Skvostný český týden! Kluby bojují o PĚT míst v pohárech

KOEFICIENT: Skvostný český týden! Kluby bojují o PĚT…

Zatímco v průběhu podzimu stále více hrozilo, že český fotbal bude mít za dva roky jen čtyři zástupce v…

 

Reflex.cz

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než kvůli střetu zájmů. Tady jde o mnohem víc

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než…

Ačkoli se na první pohled týká verdikt Evropského parlamentu o „zastavení“ dotací pro společnost Agrofert z…

Jste mlhavá, řekl prý Juncker britské premiérce Mayové. Ta věří, že od EU získá další záruky k brexitu

Jste mlhavá, řekl prý Juncker britské premiérce…

Britská premiérka Theresa Mayová je přesvědčena, že je i nadále možné získat od Evropské unie další dodatečné…