Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další automobilky se v Evropě zbavují dieselových motorů. Které tentokrát?

David Bureš
Diskuze (29)
Zatímco některé automobilky v souvislosti s novými emisními normami omezují svou nabídku vznětových motorů, jiné se jich rovnou zbavují.

Nabídka vznětových motorů po nástupu nových emisních norem se postupně zužuje. Turbodiesely sice zůstávají úsporné, jejich technika je ale natolik nákladná a složitá, že se přestávají finančně vyplácet. Přidejte k tomu brojení různých měst proti naftě a zavádění zákazů vjezdu takových aut a je jasné, že zájem Evropanů o dieselové agregáty bude postupně klesat. Výrobci se už na to připravují.

Někteří tak v Evropě omezují nabídku turbodieselů, a to primárně u menších automobilů, kde přestávají dávat finanční smysl – Škoda tak nenabízí vznětový agregát pro Fabii nebo aktuální Rapid. Jiní sáhli k radikálnějšímu kroku, diesely zcela škrtají ze své evropské nabídky.

Nejnověji k tomuto kroku přikročily dvě asijské značky, Suzuki a Mitsubishi. První už modernizovanou Vitaru uvádí na český trh zcela bez turbodieselů, také nový Jimny si ponechá jen benzinový motor. Vznětové agregáty nenajdeme ani v říjnovém ceníku S-Crossu, který donedávna nabízel čtyřválec 1.6 DDiS (88 kW). A bez dieselů se obejdou také další modely této japonské značky.

Podobně je tomu tak u Mitsubishi, jehož Outlander turbodiesel od modelového roku 2019 už nenabízí. Výběr se tak omezil na benzinový dvoulitr se 110 kW (dostupný i ve verzi na LPG) a plug-in hybrid. ASX se pak nově musí omezit bez 2.2 DI-D (110 kW). Tři diamanty tak ponechávají vznětový agregát jen u pick-upu L200 a končícího Pajera.

Suzuki a Mitsubishi tak rozšiřují počet značek, které už vznětový agregát nenabízí. Porsche se takových motorů zbavilo už na začátku roku a do nabídky je už nevrátí – místo nich se chce orientovat na plug-in hybridy. Dieselová osobní auta už nenabízí ani Toyota, která dlouhá léta propaguje hybridní pohon.

Další značky pak s koncem turbodieselů v osobních autech počítají v následujících letech. Postupně se jich chce zbavit Fiat, Jeep nebo Nissan, Volvo už trend zahájilo – novou S60 už nenabídne s turbodieselem, přestože jsou takové motory ve střední třídě nadále prodejně oblíbené. Peugeot pak oznámil ukončení dalšího vývoje vznětových agregátů, konkurenční Renault pak v následujících letech postupně omezí nabídku turbodieselů, ve prospěch hybridů.

Naopak BMW nic takového nechystá, dokonce tvrdí, že má víceméně nejlepší turbodiesely na trhu, a tak je nesmysl se jich zbavovat. Podobně je na tom konkurenční Mercedes-Benz, který letos uvádí na trh naftové plug-in hybridy. Dieselovým agregátům pak nadále věří také Volkswagen nebo Kia.

David Bureš
Diskuze (29)
18. 10. 2018 18:15
Re: Ježiš to jsou kecy.
Kdybych měl Vitaru považovat za offrouta tak bych si jí nikdy nekoupil. Mam jí protože je to hezky tvarovanej, oplastovanej hatchback.
Avatar - mariov8
18. 10. 2018 09:46
Re: Ježiš to jsou kecy.
Bohužel, poslední off-road pro normální lidi nám v současné generaci vyměkl na malé SUV...
Avatar - Jerry.Gunman
18. 10. 2018 08:45
Re: Ježiš to jsou kecy.
No, já bych si ve Vitaře naftu představit dokázal (kamarád má tu předešlou generaci a té by nafta vysloveně šla k pleti ), ale je fakt, že stávající Vitka je spíše menší + lehčí SUV nežli pravověrný offrouťák
Avatar - KANKUNEN
18. 10. 2018 06:49
Abychom si to ujasnili, do městských krabiček
nepatří diesel, je zbytečný. To kdysi bylo předieslováno a teď se to vrací do normálu. Ale pozor , do větších aut a na dálnici ten diesel patří.
18. 10. 2018 05:55
Re: Ježiš to jsou kecy.
Zdar, taky tě rád čtu. Tady vyjadřuju jenom názor na nesmyslnost nafty ve Vitaře. Jinde často opodstatnění má.