24.9. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Je to oficiální! Porsche končí s naftovými motory

 

Po měsících spekulací je jasno. Vznětové motory se do nabídky značky Porsche nevrátí.

Značka Porsche je skvělým příkladem, jakým vývojem prošly v minulých letech vznětové motory. Když rozšířila nabídku o Cayenne a další „ne sporťáky,“ kvůli oblibě je postupně nabídla i turbodieselem, byť to tradiční fandové podobně jako nabídnutí SUV těžce nesli. I kvůli tomu, že nešlo o vlastní dílo, ale techniku převzatou v rámci VW Group. Když však zájem Evropanů o naftu zase klesá, začalo vedení Porsche jednat o tom, zda se takových motorů zase nezbavit. A teď už je to jasné.

Automobilka oficiálně potvrdila, že dieselové motory už v její nabídce neuvidíme. Jestliže se tak ještě na začátku roku mluvilo o tom, že by se čtyřlitrový naftový osmiválec po zhomologování podle nových emisních norem mohl zase vrátit do nabídky Panamery a Cayennu, nyní je jasné, že se tomu tak již nestane.

Otestovali jsme: Porsche Panamera 4S Diesel – Pětidveřová 911, nebo něco víc?

„Porsche nedémonizuje naftu. Je a zůstane důležitou pohonnou technikou. My jakožto výrobce sportovních aut, pro kterého hrál diesel vždy až sekundární roli, jsme však dospěli k názoru, že bychom byli rádi, aby naše budoucnost byla bez nafty,“ komentuje rozhodnutí generální ředitel Porsche Oliver Blume.

Stuttgartský výrobce naftové verze svých aut nenabízí už od února, od kdy se spekulovalo, zda se ještě do nabídky vrátí. Porsche celou dobu tvrdilo, že rozhodne zákaznický zájem, který se opravdu projevil. Respektive tedy nezájem, firma jasně registruje klesající zájem zákazníků o taková auta s tím, že jen 12 % loňských prodejů Porsche tvořily vozy s turbodieselem.

Roste naopak zájem o hybridní modely. Konkrétně v Evropě tvoří dnes už 63 % prodejů Panamery právě hybridní verze. I proto automobilka chce do e-mobility investovat do roku 2022 více než šest miliard eur (cca 154 miliard korun).

Výsledkem této investice bude již avizovaný elektromobil Taycan, který na trh dorazí v roce 2019. To ale není vše, automobilka plánuje, že do roku 2025 bude každé druhé její auto elektrifikované – tedy s hybridním nebo čistě elektrickým pohonem.

Firma ale nezapomíná ani na spalovací motory, které hodná dále vyvíjet. Dokonce zdůrazňuje, že puristická, emocionální a silná sportovní auta budou nadále důležitou roli v jejím produktovém portfoliu.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Mayová už konzervativce do dalších voleb nepovede Mayová už konzervativce do dalších voleb nepovede

Britská premiérka Theresa Mayová už do řádných voleb v…

Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení

Soud na newyorském Manhattanu ve středu poslal Michaela…

Unie stopne Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma Unie stopne Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma

Dokud nebude vyjasněna situace okolo možného střetu zájmů…

Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny

V Česku se uskutečnila další transakce s obchodními…

 

Štítky Porsche Diesely

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

 





 
Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Dnes 19:35

Takhle rychle jste sedm lidí ve škodovce ještě nikdy nesvezli. Nová Škoda Kodiaq RS má pod kapotou vznětový dvoulitr o výkonu 176 kW a my ho poprvé vyzkoušeli.




Blesk.cz

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Série Just Cause byla vždy o extrémní a šílené akci, která popírala jakýkoliv realismus nebo zdravý rozum.…

Svalovec Andrey Pomeje se vybarvil: Přiznala hádky, žárlivec se odkopal

Svalovec Andrey Pomeje se vybarvil: Přiznala hádky,…

Měl to být večer oslavující krásu DJky Andrey Pomeje (30), která nafotila titulní stranu prestižního pánského…

 

iSport.cz

Prospal trénuje v Motoru syna: Táta nechtěl, abych byl gólman

Prospal trénuje v Motoru syna: Táta nechtěl, abych…

Václav Prospal na ledě, Václav Prospal na střídačce. Někdejší vynikající útočník má před sebou obtížnou misi,…

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho ve Slavii zatlačí?

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho…

V lize kosí soupeře a honí titul, Evropskou ligu má rozehranou na postup ze základní skupiny. Slavia už ale…

 

Reflex.cz

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde všude může být v Rusku pošta

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde…

Rusko je rozlohou největší zemí světa a na mnoha místech je to pořád ještě poměrně chudá země. Ale dopisy či…

Zeman v ruské televizi: Zcela absurdní otázky novinářky, která od Putina dostala vyznamenání za Krym

Zeman v ruské televizi: Zcela absurdní otázky…

Miloš Zeman poskytl rozhovor ruské televizi NTV, který byl odvysílán v neděli 9. prosince. Česká média se…