Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Také Renault omezí nabídku turbodieselů. Nahradí je hybridy

David Bureš
Diskuze (110)
Po Peugeotu následuje další francouzská značka, která se hodlá postupně zbavit vznětových motorů. Je jí Renault.

Vznětové motory jsou dnes sice velice úsporné a ekologicky šetrné jednotky, jejich technika je ale složitá a drahá, a tak se výrobcům přestávají takové jednotky vyplácet. Kvůli ceně už se nevyplatí tolik jako kdysi, což spolu s brojením různých evropských měst proti naftovým motorům znamená, že o ně zákazníci už nemají takový zájem. Automobilky tak reagují na tento trend a nabídku turbodieselů zužují.

Nejnověji takový krok oznámil Renault, který je v krátké době druhou francouzskou značkou, která něco takového chystá. Další vývoj nových turbodieselů nedávno zastavil konkurenční Peugeot. Renault přitom letos představil novou generaci turbodieselů, konkrétně jednotky 1.5 Blue dCi, 1.7 Blue dCi a 2.0 Blue dCi.

„Zřejmě směřujeme ke konci dieselu. Je to konec hry,“ prohlásil generální ředitel Renaultu Carlos Ghosn na právě probíhajícím autosalonu v Paříži. Tvrdí, že zákazníkům je jedno, jaký pohon má jejich auto, ale zajímají se o kombinaci ceny, provozních nákladů a zůstatkové hodnoty. A právě v poslední oblasti mohou mít dieselová auta brzy problém, spolu s tím, jak proti nim brojí různá města zakazující jejich vjezd do svých center.

Renault tak postupně zúží nabídku turbodieselových motorů, místo nich vsadí podobně jako Peugeot a další výrobci na hybridní pohon. Automobilka už dokonce oznámila, že hybridní verze se dočká příští generace Clia. Mégane a Captur zase dorazí i ve formě plug-in hybridu. Trio modelů s alternativním pohonem dorazí v roce 2020.

Hybridní systém značky nazývaný e-tech využije kombinaci zážehové šestnáctistovky s dvěma elektromotory mezí ní a převodovkou, jeden bude fungovat jako startér, druhý pomůže pohonu. Plug-in hybridy pak budou navrženy tak, aby ujely asi 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu, zatímco hybridní Clio zvládne čistě na elektřinu jet pouze na krátké vzdálenosti, podobně jako hybridy od Toyoty.

Renault je tak už několikátou značkou, která reálně počítá s koncem vznětových motorů. Toyota se takových jednotek ve své evropské nabídce v osobních autech už zbavila, pomalu k tomu míří také Volvo. Nové dieselové jednotky už nevyvíjí, první důkazem toho je S60, která už nebude nabídnuta s takovým motorem, přestože jsou ve střední třídě turbodiesely stále značně oblíbené. S dalším vývojem dieselů pro osobní auta nepočítá ani Nissan nebo koncern FCA.

Existují však stále i výrobci, kteří naftě pořád věří. Mercedes letos představil naftový plug-in hybrid, Hyundai-Kia zase dieselový mild-hybrid.

David Bureš
Diskuze (110)
Avatar - Hammunasakra
7. 10. 2018 15:49
Re: Nic se nejí tak horké jak se to navaří...
Na vysokou ekonomickou = kam ty? ;-)

Ale to jak ty furt mluvíš o vzdělání = je furt docela prča >:-[]

Nejsem odborník na socialistickou ekonomiku = ale to že HDP za komunisty je něco úplně jinýho = to hned tak nezapomenu >:D

Trocha reality [odkaz] hodně drsná je kapitola Ekonomický růst = teda nerůst :no:
7. 10. 2018 09:51
Re: Nic se nejí tak horké jak se to navaří...
Ty jseš fakt tragéd. Za 40 let 250 biliónů. A za posledních 30 let jen 2 bilióny. Kam na ta čísla chodíš? Jseš v nějaké sektě? Byl jsi už někdy venku a díval se kolem sebe? A tu úroveň vzdělání by jsi pochopil, kdyby jsi zvedl * ze židle a šel něco dělat.
6. 10. 2018 20:30
Diesel
Je fakt že k tý ekonomický stránce je asi lepší omezit nafťáky by mě zajímalo kdy je zakážou úplně
Avatar - AntMan
6. 10. 2018 18:20
Re: logickej krok
ááá lavina se už valí... dieslům zvoní umířáček
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2018 14:33
Re: Nic se nejí tak horké jak se to navaří...
Tak nejdřív pochvala = že si byl na náměstí první

A teď kritika = za to že si různý věci překrucuješ. Nebo neznáš = ale trváš na svym vidění = trochu jako to děcko na ZŠ. A že za děcka vidíš vzdělaný lidi = který docházej k jinejm názorum než ty

Pokud začneš používat tu hlavu = víš že moc jinak to prostě nešlo. Sme holt v době postsocialistický = krásnej příklad je Škodovka. VW do ní okamžitě vrazil 100 miliard = na to neměl ani celej stát = už to chápeš? Stát neměl na to postavit na nohy ani jednu firmu!

My ale v roce 89 nebyli bez dluhů! To je přece ten problém! My měli skrytej dluh = nějakejch 250 bilionů = kterej dodnes doháníme! To sou ty chybějící silnice a všechno

A že dnešní dloužek je necelý 2 biliony = je celkem pohoda. Kdyby politici míň kradli = jen majetek předsedy vlády se motá kolem 80 miliard = nebo Klausova privatizace a další porevoluční perly byly asi 400 = mohlo by to bejt eště lepší. Je to setina dluhu ze socialismu = a výkonnost ekonomiky i vybavení domácností včetně počtu aut = je na zcela jiný úrovni. Jestli si pamětník náměstí v ´89 = tak to víš

Menší přidaná hodnota a odliv zisků = je prostě důsledek socialismu. Ne že by to nešlo po listopadu trochu líp = ale těch 99% = to je socialismus

Nemůžeš dělat věci s vysokou přidanou hodnotou = když na to nemáš lidi = a jak víš komunisti vzdělání totálně zazdili [odkaz]

Takže = pracuješ s pár špatnejma pár správnejma faktama = ale úplně blbě si je skládáš dohromady. To co sem napsal na začátku = a ty se snažíš popírat = je prostě blbost. Z úrovně základní školy na to koukáš ty = a jako bonus vysokoškolský znalosti a závěry = popíráš

Konec komoušů byl důležitej i kvůli ekonomice = a oni sami to pustili = jen kvůli ekonomice. Asi si neuvědomuješ = ale komouši zkrachovali. Ne politicky, nebo nejen politicky = ale hlavně ekonomicky!