reklama


18.10. 2016 Michal Fokt

Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem

 

Omlazený S-Cross přichází s tváří drsňáka. Zaslouží si respekt svého okolí?

Na český trh přichází s jen minimálním zpožděním pro pařížské premiéře faceliftovaný crossover Suzuki S-Cross. Krátce jsem jej otestoval na silnicích, dálnicích, ale i lesních cestách středních Čech.

Model S-Cross byl doposud takovou šedou myší v nabídce japonské značky. Jeho design nejspíš nikoho neurazil, ale ani nijak zvlášť nenadchnul. To se ale teď dost razantně změnilo. Auto přichází s kompletně přepracovanou přídí, které dominuje výrazná maska chladiče. Možná až moc výrazná, když jsem viděl první fotky, nevěřil jsem vlastním očím, ale naživo to nevypadá zase tak brutálně, jakkoli musím říci, že patřím spíše k fandům původního designu. Ten mi přišel takový „japonštější“.

Nový vzhled však není výsledkem nějaké momentální nálady designéra, Japonci pouze plní přání svých zákazníků, kteří požadovali, aby měl vůz více „off-roadový“ vzhled. V tom případě je tedy mise rozhodně splněna.

Pokud jde o další změny, auto dostalo mimo jiné novou optiku zadních svítilen a LED, jiný design kol nebo vylepšený multimediální systém s novou dotykovou obrazovkou. Posaz za volantem je mírně vyvýšený, v sedadlech s lehkým bočním vedením, velice dobře se sedí i vzadu, což je zásluha též trochu výše ukotvených sedáků a před koleny má i vzrostlý dospělý ještě trochu místa k dobru. Hlava je ale už dost blízko čalounění rámu dveří a opěrka hlavy má omezený rozsah nastavení, takže vás spodní hrana nejspíš bude tlačit do páteře.

Nejdůležitější inovací je však příchod nových benzinových turbomotorů rodiny BoosterJet, zastoupené litrovým tříválcem s výkonem 82 kW při 5500 otáčkách a točivým momentem 170 N.m v rozmezí 2000-3500 a čtyřválcem o objemu 1,4 litru. Ten má parametry 103 kW při 5500 otáčkách a 220 N.m v intervalu 1500-4000/min a nacházel se v testovaném exempláři. Tuto pohonnou jednotku jsem před časem testoval v modelu Suzuki Vitara S http://www.auto.cz/test-suzuki-vitara-s-necekane-sportovni-93448, takže jsem měl představu, co mě čeká – a opravdu – bylo příjemné si ověřit, že mé předešlé poznatky byly správné. A současně, že zástavba čtrnáctistovky do trochu většího, 4,3m dlouhého auta, jejím schopnostem rozhodně neuškodila.

Tenhle motor vás čas od času donutí popřemýšlet, jestli je vůbec přeplňovaný. V nízkých otáčkách není nijak extra silný, nárůst dynamiky přichází zvolna a bez turboefektu, zajímavou dynamiku přináší až ve středním pásmu otáček a má velice příjemnou výkonovou špičku, o příjemně vrčivém zvuku nemluvě. Je to prostě skvělý, charakterní motor, jenž navíc spolupracuje s manuální převodovkou s krátkými a poměrně přesnými drahami, byť trošku kostrbatými.

Auto na silnici překvapí svou dynamikou, ale nejen jí, velmi dobré jsou i jízdní vlastnosti. Suzuki jako by snad ani nemělo zvýšenou světlost, jízdní vlastnosti jsou na úrovni klasických hatchbacků, náklony v zatáčkách minimální a nedotáčivost jen mírná. Je však třeba se smířit s poněkud tvrdším naladěním podvozku, auto není na silnici zrovna nejplavnější a na krátkých nerovnostech trochu tluče. Překvapivě slušně se ale tlumiče chovají na lesních a polních cestách, popřípadě v lehkém terénu, tam je jízda o poznání kultivovanější, jako by byl podvozek laděn s velkým důrazem na tento způsob používání. Potěší také rychlé reakce systému připojitelného pohonu všech kol, díky němuž se auto vyškrábe suverénně po mokré trávě nebo vyjede bez mrknutí LED z bahna. Na kluzčím povrchu je navíc příjemně hravý a snadno ovladatelný, jízda s ním vás stoprocentně bude bavit. S-Cross je příjemně stabilní i na dálnici ve vyšších rychlostech, tehdy je už ale v kabině trochu více hluku. Přesné řízení s dobře vyváženým posilovačem a přiměřeným účinkem se postará o znamenitou kontrolu nad vozem, brzdy se navíc mohou pochlubit dobrým účinkem a rychlým nástupem.

Podtrženo, sečteno – omlazené Suzuki S-Cross teď svým vzezřením zkouší nahnat okolí trochu strach a není to rozhodně planá výstraha, díky novému turbomotoru překvapí dynamikou a nebojí se ani zatáček, o lehčím terénu vůbec nemluvě. Interiér zvládne převézt čtyři dospělé a díky objemu kufru 440 l i potřebná zavazadla. Tradičně silnou stránkou je i cena vozu, začínající na 409.900 Kč, respektive na 469.900 Kč v případě základní verze se čtyřválcem a dvoukolkou, pohon všech kol pak pořídíte za částku lehce přesahující půl milionu korun. Na protější misku vah je třeba položit nepříliš útulně působící interiér a tvrdší naladění podvozku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory? Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory?

Nabídka motorů modernizovaného s-crossu zahrnuje výhradně…

Suzuki S-Cross: Facelift s novou přídí oficiálně Suzuki S-Cross: Facelift s novou přídí oficiálně

Nástupce SX4 se dočkal díky nové masce chladiče a…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama