18.10. 2016 Michal Fokt

Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem

 

Omlazený S-Cross přichází s tváří drsňáka. Zaslouží si respekt svého okolí?

Na český trh přichází s jen minimálním zpožděním pro pařížské premiéře faceliftovaný crossover Suzuki S-Cross. Krátce jsem jej otestoval na silnicích, dálnicích, ale i lesních cestách středních Čech.

Model S-Cross byl doposud takovou šedou myší v nabídce japonské značky. Jeho design nejspíš nikoho neurazil, ale ani nijak zvlášť nenadchnul. To se ale teď dost razantně změnilo. Auto přichází s kompletně přepracovanou přídí, které dominuje výrazná maska chladiče. Možná až moc výrazná, když jsem viděl první fotky, nevěřil jsem vlastním očím, ale naživo to nevypadá zase tak brutálně, jakkoli musím říci, že patřím spíše k fandům původního designu. Ten mi přišel takový „japonštější“.

Nový vzhled však není výsledkem nějaké momentální nálady designéra, Japonci pouze plní přání svých zákazníků, kteří požadovali, aby měl vůz více „off-roadový“ vzhled. V tom případě je tedy mise rozhodně splněna.

Pokud jde o další změny, auto dostalo mimo jiné novou optiku zadních svítilen a LED, jiný design kol nebo vylepšený multimediální systém s novou dotykovou obrazovkou. Posaz za volantem je mírně vyvýšený, v sedadlech s lehkým bočním vedením, velice dobře se sedí i vzadu, což je zásluha též trochu výše ukotvených sedáků a před koleny má i vzrostlý dospělý ještě trochu místa k dobru. Hlava je ale už dost blízko čalounění rámu dveří a opěrka hlavy má omezený rozsah nastavení, takže vás spodní hrana nejspíš bude tlačit do páteře.

Nejdůležitější inovací je však příchod nových benzinových turbomotorů rodiny BoosterJet, zastoupené litrovým tříválcem s výkonem 82 kW při 5500 otáčkách a točivým momentem 170 N.m v rozmezí 2000-3500 a čtyřválcem o objemu 1,4 litru. Ten má parametry 103 kW při 5500 otáčkách a 220 N.m v intervalu 1500-4000/min a nacházel se v testovaném exempláři. Tuto pohonnou jednotku jsem před časem testoval v modelu Suzuki Vitara S http://www.auto.cz/test-suzuki-vitara-s-necekane-sportovni-93448, takže jsem měl představu, co mě čeká – a opravdu – bylo příjemné si ověřit, že mé předešlé poznatky byly správné. A současně, že zástavba čtrnáctistovky do trochu většího, 4,3m dlouhého auta, jejím schopnostem rozhodně neuškodila.

Tenhle motor vás čas od času donutí popřemýšlet, jestli je vůbec přeplňovaný. V nízkých otáčkách není nijak extra silný, nárůst dynamiky přichází zvolna a bez turboefektu, zajímavou dynamiku přináší až ve středním pásmu otáček a má velice příjemnou výkonovou špičku, o příjemně vrčivém zvuku nemluvě. Je to prostě skvělý, charakterní motor, jenž navíc spolupracuje s manuální převodovkou s krátkými a poměrně přesnými drahami, byť trošku kostrbatými.

Auto na silnici překvapí svou dynamikou, ale nejen jí, velmi dobré jsou i jízdní vlastnosti. Suzuki jako by snad ani nemělo zvýšenou světlost, jízdní vlastnosti jsou na úrovni klasických hatchbacků, náklony v zatáčkách minimální a nedotáčivost jen mírná. Je však třeba se smířit s poněkud tvrdším naladěním podvozku, auto není na silnici zrovna nejplavnější a na krátkých nerovnostech trochu tluče. Překvapivě slušně se ale tlumiče chovají na lesních a polních cestách, popřípadě v lehkém terénu, tam je jízda o poznání kultivovanější, jako by byl podvozek laděn s velkým důrazem na tento způsob používání. Potěší také rychlé reakce systému připojitelného pohonu všech kol, díky němuž se auto vyškrábe suverénně po mokré trávě nebo vyjede bez mrknutí LED z bahna. Na kluzčím povrchu je navíc příjemně hravý a snadno ovladatelný, jízda s ním vás stoprocentně bude bavit. S-Cross je příjemně stabilní i na dálnici ve vyšších rychlostech, tehdy je už ale v kabině trochu více hluku. Přesné řízení s dobře vyváženým posilovačem a přiměřeným účinkem se postará o znamenitou kontrolu nad vozem, brzdy se navíc mohou pochlubit dobrým účinkem a rychlým nástupem.

Podtrženo, sečteno – omlazené Suzuki S-Cross teď svým vzezřením zkouší nahnat okolí trochu strach a není to rozhodně planá výstraha, díky novému turbomotoru překvapí dynamikou a nebojí se ani zatáček, o lehčím terénu vůbec nemluvě. Interiér zvládne převézt čtyři dospělé a díky objemu kufru 440 l i potřebná zavazadla. Tradičně silnou stránkou je i cena vozu, začínající na 409.900 Kč, respektive na 469.900 Kč v případě základní verze se čtyřválcem a dvoukolkou, pohon všech kol pak pořídíte za částku lehce přesahující půl milionu korun. Na protější misku vah je třeba položit nepříliš útulně působící interiér a tvrdší naladění podvozku.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

 
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 



Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory? Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory?

Nabídka motorů modernizovaného s-crossu zahrnuje výhradně…

Suzuki S-Cross: Facelift s novou přídí oficiálně Suzuki S-Cross: Facelift s novou přídí oficiálně

Nástupce SX4 se dočkal díky nové masce chladiče a…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Dnes 18:53

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Odpálit vodíkovou raketu, zmrazit vlastní stín nebo rozpoutat tornádo, to vše můžete zažít v zábavním vědeckém…

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce meteorologové. Na Jizerce bylo –17 °C

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce…

Na západě a jihozápadě Čech bude v pondělí pozdě odpoledne a večer sněžení místy přecházet v mrznoucí srážky s…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…