18.10. 2016 Michal Fokt

Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem

 

Omlazený S-Cross přichází s tváří drsňáka. Zaslouží si respekt svého okolí?

Na český trh přichází s jen minimálním zpožděním pro pařížské premiéře faceliftovaný crossover Suzuki S-Cross. Krátce jsem jej otestoval na silnicích, dálnicích, ale i lesních cestách středních Čech.

Model S-Cross byl doposud takovou šedou myší v nabídce japonské značky. Jeho design nejspíš nikoho neurazil, ale ani nijak zvlášť nenadchnul. To se ale teď dost razantně změnilo. Auto přichází s kompletně přepracovanou přídí, které dominuje výrazná maska chladiče. Možná až moc výrazná, když jsem viděl první fotky, nevěřil jsem vlastním očím, ale naživo to nevypadá zase tak brutálně, jakkoli musím říci, že patřím spíše k fandům původního designu. Ten mi přišel takový „japonštější“.

Nový vzhled však není výsledkem nějaké momentální nálady designéra, Japonci pouze plní přání svých zákazníků, kteří požadovali, aby měl vůz více „off-roadový“ vzhled. V tom případě je tedy mise rozhodně splněna.

Pokud jde o další změny, auto dostalo mimo jiné novou optiku zadních svítilen a LED, jiný design kol nebo vylepšený multimediální systém s novou dotykovou obrazovkou. Posaz za volantem je mírně vyvýšený, v sedadlech s lehkým bočním vedením, velice dobře se sedí i vzadu, což je zásluha též trochu výše ukotvených sedáků a před koleny má i vzrostlý dospělý ještě trochu místa k dobru. Hlava je ale už dost blízko čalounění rámu dveří a opěrka hlavy má omezený rozsah nastavení, takže vás spodní hrana nejspíš bude tlačit do páteře.

Nejdůležitější inovací je však příchod nových benzinových turbomotorů rodiny BoosterJet, zastoupené litrovým tříválcem s výkonem 82 kW při 5500 otáčkách a točivým momentem 170 N.m v rozmezí 2000-3500 a čtyřválcem o objemu 1,4 litru. Ten má parametry 103 kW při 5500 otáčkách a 220 N.m v intervalu 1500-4000/min a nacházel se v testovaném exempláři. Tuto pohonnou jednotku jsem před časem testoval v modelu Suzuki Vitara S http://www.auto.cz/test-suzuki-vitara-s-necekane-sportovni-93448, takže jsem měl představu, co mě čeká – a opravdu – bylo příjemné si ověřit, že mé předešlé poznatky byly správné. A současně, že zástavba čtrnáctistovky do trochu většího, 4,3m dlouhého auta, jejím schopnostem rozhodně neuškodila.

Tenhle motor vás čas od času donutí popřemýšlet, jestli je vůbec přeplňovaný. V nízkých otáčkách není nijak extra silný, nárůst dynamiky přichází zvolna a bez turboefektu, zajímavou dynamiku přináší až ve středním pásmu otáček a má velice příjemnou výkonovou špičku, o příjemně vrčivém zvuku nemluvě. Je to prostě skvělý, charakterní motor, jenž navíc spolupracuje s manuální převodovkou s krátkými a poměrně přesnými drahami, byť trošku kostrbatými.

Auto na silnici překvapí svou dynamikou, ale nejen jí, velmi dobré jsou i jízdní vlastnosti. Suzuki jako by snad ani nemělo zvýšenou světlost, jízdní vlastnosti jsou na úrovni klasických hatchbacků, náklony v zatáčkách minimální a nedotáčivost jen mírná. Je však třeba se smířit s poněkud tvrdším naladěním podvozku, auto není na silnici zrovna nejplavnější a na krátkých nerovnostech trochu tluče. Překvapivě slušně se ale tlumiče chovají na lesních a polních cestách, popřípadě v lehkém terénu, tam je jízda o poznání kultivovanější, jako by byl podvozek laděn s velkým důrazem na tento způsob používání. Potěší také rychlé reakce systému připojitelného pohonu všech kol, díky němuž se auto vyškrábe suverénně po mokré trávě nebo vyjede bez mrknutí LED z bahna. Na kluzčím povrchu je navíc příjemně hravý a snadno ovladatelný, jízda s ním vás stoprocentně bude bavit. S-Cross je příjemně stabilní i na dálnici ve vyšších rychlostech, tehdy je už ale v kabině trochu více hluku. Přesné řízení s dobře vyváženým posilovačem a přiměřeným účinkem se postará o znamenitou kontrolu nad vozem, brzdy se navíc mohou pochlubit dobrým účinkem a rychlým nástupem.

Podtrženo, sečteno – omlazené Suzuki S-Cross teď svým vzezřením zkouší nahnat okolí trochu strach a není to rozhodně planá výstraha, díky novému turbomotoru překvapí dynamikou a nebojí se ani zatáček, o lehčím terénu vůbec nemluvě. Interiér zvládne převézt čtyři dospělé a díky objemu kufru 440 l i potřebná zavazadla. Tradičně silnou stránkou je i cena vozu, začínající na 409.900 Kč, respektive na 469.900 Kč v případě základní verze se čtyřválcem a dvoukolkou, pohon všech kol pak pořídíte za částku lehce přesahující půl milionu korun. Na protější misku vah je třeba položit nepříliš útulně působící interiér a tvrdší naladění podvozku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh

Budoucí právní postavení občanů Evropské unie v Británii…

Trump zrušil Obamův program na ochranu přírody, těžaři už slaví Trump zrušil Obamův program na ochranu přírody, těžaři už slaví

Americký prezident Donald Trump podepsal exekutivní…

VIDEO: Dopady Dieselgate - tisíce odstavených aut po celých Spojených státech VIDEO: Dopady Dieselgate - tisíce odstavených aut po celých Spojených státech

Vykoupené vozy z kauzy Dieselgate Volkswagen shromažďuje…

Česká exportní banka se vyhrabala ze ztráty, vykázala téměř půlmiliardový zisk Česká exportní banka se vyhrabala ze ztráty, vykázala téměř půlmiliardový zisk

Česká exportní banka (ČEB) loni poprvé za 12 let nežádala…

 
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

 




Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory? Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory?

Nabídka motorů modernizovaného s-crossu zahrnuje výhradně…

Suzuki S-Cross: Facelift s novou přídí oficiálně Suzuki S-Cross: Facelift s novou přídí oficiálně

Nástupce SX4 se dočkal díky nové masce chladiče a…

 



 
Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Včera

Životopis kopřivnické Tatry je Čechům a Slovákům velmi dobře znám. V západní Evropě ale dlouho nebyla v obecném povědomí, šlo o libůstku pro znalce.




Blesk.cz

Umělec zvěčňuje nahé modelky na opuštěných místech: Najdete je všechny?

Umělec zvěčňuje nahé modelky na opuštěných místech:…

Americký fotograf Brian Cattelle procestoval každý stát USA, aby zvěčnil krásu tamních opuštěných míst. Fotí je…

Pomoc Čechů s uprchlíky: Chovanec dá 150 milionů, 40 na tábor v Jordánsku

Pomoc Čechů s uprchlíky: Chovanec dá 150 milionů, 40…

Na programu středečního jednání vlády je i bod týkající se koncepce ČR při pomoci s uprchlíky – a to především…

 

iSport.cz

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4, Motor dobyl Pardubice

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4,…

Velké překvapení nabídly úvodní zápasy baráže o Tipsport extraligu. Oba kluby, hájící příslušnost v elitní…

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech, hovor s Radou vynechám

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech,…

Po osmi letech jdou do derby zase z pozice favorita. Fotbalisté Slavie na jaře válí, svými výkony baví fanoušky…

 

Reflex.cz

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali obchody ve sklepě, teď jsou fenoménem

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali…

Po pádu komunismu chtělo mnoho Bulharů zahájit svoje vlastní podnikání. Zejména drobní obchodníci v Sofii ale v…

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu mají děti jen pro roztomilé fotky na Instagram

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu…

Alena Doláková mluví čtyřmi jazyky, vystudovala JAMU, hrála v Celetné i Svěrákových Třech bratrech, už rok žije…