18.10. 2016 Michal Fokt

Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem

 

Omlazený S-Cross přichází s tváří drsňáka. Zaslouží si respekt svého okolí?

Na český trh přichází s jen minimálním zpožděním pro pařížské premiéře faceliftovaný crossover Suzuki S-Cross. Krátce jsem jej otestoval na silnicích, dálnicích, ale i lesních cestách středních Čech.

Model S-Cross byl doposud takovou šedou myší v nabídce japonské značky. Jeho design nejspíš nikoho neurazil, ale ani nijak zvlášť nenadchnul. To se ale teď dost razantně změnilo. Auto přichází s kompletně přepracovanou přídí, které dominuje výrazná maska chladiče. Možná až moc výrazná, když jsem viděl první fotky, nevěřil jsem vlastním očím, ale naživo to nevypadá zase tak brutálně, jakkoli musím říci, že patřím spíše k fandům původního designu. Ten mi přišel takový „japonštější“.

Nový vzhled však není výsledkem nějaké momentální nálady designéra, Japonci pouze plní přání svých zákazníků, kteří požadovali, aby měl vůz více „off-roadový“ vzhled. V tom případě je tedy mise rozhodně splněna.

Pokud jde o další změny, auto dostalo mimo jiné novou optiku zadních svítilen a LED, jiný design kol nebo vylepšený multimediální systém s novou dotykovou obrazovkou. Posaz za volantem je mírně vyvýšený, v sedadlech s lehkým bočním vedením, velice dobře se sedí i vzadu, což je zásluha též trochu výše ukotvených sedáků a před koleny má i vzrostlý dospělý ještě trochu místa k dobru. Hlava je ale už dost blízko čalounění rámu dveří a opěrka hlavy má omezený rozsah nastavení, takže vás spodní hrana nejspíš bude tlačit do páteře.

Nejdůležitější inovací je však příchod nových benzinových turbomotorů rodiny BoosterJet, zastoupené litrovým tříválcem s výkonem 82 kW při 5500 otáčkách a točivým momentem 170 N.m v rozmezí 2000-3500 a čtyřválcem o objemu 1,4 litru. Ten má parametry 103 kW při 5500 otáčkách a 220 N.m v intervalu 1500-4000/min a nacházel se v testovaném exempláři. Tuto pohonnou jednotku jsem před časem testoval v modelu Suzuki Vitara S http://www.auto.cz/test-suzuki-vitara-s-necekane-sportovni-93448, takže jsem měl představu, co mě čeká – a opravdu – bylo příjemné si ověřit, že mé předešlé poznatky byly správné. A současně, že zástavba čtrnáctistovky do trochu většího, 4,3m dlouhého auta, jejím schopnostem rozhodně neuškodila.

Tenhle motor vás čas od času donutí popřemýšlet, jestli je vůbec přeplňovaný. V nízkých otáčkách není nijak extra silný, nárůst dynamiky přichází zvolna a bez turboefektu, zajímavou dynamiku přináší až ve středním pásmu otáček a má velice příjemnou výkonovou špičku, o příjemně vrčivém zvuku nemluvě. Je to prostě skvělý, charakterní motor, jenž navíc spolupracuje s manuální převodovkou s krátkými a poměrně přesnými drahami, byť trošku kostrbatými.

Auto na silnici překvapí svou dynamikou, ale nejen jí, velmi dobré jsou i jízdní vlastnosti. Suzuki jako by snad ani nemělo zvýšenou světlost, jízdní vlastnosti jsou na úrovni klasických hatchbacků, náklony v zatáčkách minimální a nedotáčivost jen mírná. Je však třeba se smířit s poněkud tvrdším naladěním podvozku, auto není na silnici zrovna nejplavnější a na krátkých nerovnostech trochu tluče. Překvapivě slušně se ale tlumiče chovají na lesních a polních cestách, popřípadě v lehkém terénu, tam je jízda o poznání kultivovanější, jako by byl podvozek laděn s velkým důrazem na tento způsob používání. Potěší také rychlé reakce systému připojitelného pohonu všech kol, díky němuž se auto vyškrábe suverénně po mokré trávě nebo vyjede bez mrknutí LED z bahna. Na kluzčím povrchu je navíc příjemně hravý a snadno ovladatelný, jízda s ním vás stoprocentně bude bavit. S-Cross je příjemně stabilní i na dálnici ve vyšších rychlostech, tehdy je už ale v kabině trochu více hluku. Přesné řízení s dobře vyváženým posilovačem a přiměřeným účinkem se postará o znamenitou kontrolu nad vozem, brzdy se navíc mohou pochlubit dobrým účinkem a rychlým nástupem.

Podtrženo, sečteno – omlazené Suzuki S-Cross teď svým vzezřením zkouší nahnat okolí trochu strach a není to rozhodně planá výstraha, díky novému turbomotoru překvapí dynamikou a nebojí se ani zatáček, o lehčím terénu vůbec nemluvě. Interiér zvládne převézt čtyři dospělé a díky objemu kufru 440 l i potřebná zavazadla. Tradičně silnou stránkou je i cena vozu, začínající na 409.900 Kč, respektive na 469.900 Kč v případě základní verze se čtyřválcem a dvoukolkou, pohon všech kol pak pořídíte za částku lehce přesahující půl milionu korun. Na protější misku vah je třeba položit nepříliš útulně působící interiér a tvrdší naladění podvozku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM

Building Information Modeling neboli BIM je inteligentní…

Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

 
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki S-Cross 2017: Jízdní dojmy s drsňákem







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory? Modernizované Suzuki S-Cross má český ceník. Kolik stojí nové turbomotory?

Nabídka motorů modernizovaného s-crossu zahrnuje výhradně…

Suzuki S-Cross: Facelift s novou přídí oficiálně Suzuki S-Cross: Facelift s novou přídí oficiálně

Nástupce SX4 se dočkal díky nové masce chladiče a…

 



 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Včera

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

 

iSport.cz

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění z daňových úniků

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění…

Fotbalový útočník Barcelony Neymar byl zbaven v Brazílii obvinění z daňových úniků. O tom, že prokuratura případ…

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle hráč si už nekopne

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle…

Po losu sebevědomá prohlášení, po domácí remíze s Plzní 2:2 v třetím předkole Ligy mistrů ostrá kritika do…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…