Světový motor Hyundai-Mitsubishi-DaimlerChrysler startuje

Světový motor Hyundai-Mitsubishi-DaimlerChrysler startuje

 

Tento týden zahajuje DaimlerChrysler výrobu nové řady čtyřválcových motorů. Global Engine Manufacturing Alliance je podle výrobce největší vývojovou a výrobní operací svého druhu.

Během následujících měsíců vzroste kapacita až na 1,8 milionu agregátů, což přinese nemalé úspory všem zúčastněným stranám.

Aliance koncernů DaimlerChrysler, Mitsubishi Motors a Hyundai Motor se týká vývoje a výroby čtyřválcových zážehových motorů o objemech 1.8 l (103 kW, 169 Nm), 2.0 l (110 kW, 190 Nm) a 2.4 l (125 kW, 224 Nm, resp. 170 kW, 332 Nm), které budou vznikat v několika velkých motorárnách. Vedle nemalých úspor na vývoj nových motorů budou partněři těžit z úspor z rozsahu, neobvykle vysoké počty vyrobených jednotek umožňí zvětšit kontrakty od dodavatelů a výměnou za to budou automobilky požadovat nižší jednotkové ceny. Objem produkce umožňuje další zvětšení integrace dodavatelů, kteří již běžně úzce kooperují nejen na výrobě, ale i na vývoji celých sestav komponentů. Jen DaimlerChrysler odhaduje úspory na 100 milionů dolarů ročně.

Tento týden byla zahájena produkce v prvním michiganském závodě Global Engine Manufacturing Alliance (GEMA), druhý závod zahájí výrobu za 13 měsíců, celková apacita dvou závodů Dundee pak bude činit 840 tisíc motorů. Výroba světových motorů bude probíhat také v Asanu a v Hwasungu v Koreji a v Shivě v Japonsku.

Mezi základní charakteristiky motorů pro nejlevnější modely amerických automobilek patří variabilní délka sacího potrubí, proměnné časování sacích i výfukových ventilů a celohliníková konstrukce. Bloky motorů jsou prakticky shodné, odlišných objemů je dosaženo změnou zdvihu a změnou vrtáním použitím jiných vložek válců. Hlavním vývojovým lídrem bylo Hyundai, další dva partneři spolupracovali na dílčích vývojových pracích. Například Mercedes-Benz přispěl vývojem variabilním časováním ventilů.

Inovace jsou naplánovány nejen v oblasti techniky nových masově vyráběných motorů, ale také v oblasti organizace práce. Tři pracovníci pracují ve čtyřech desetihodinových pracovních směnách týdně, celkem je tak místo běžných 80 výrobních hodin týdně, k dispozici 120 hodin týdně, ale pracovníci přitom pracují o 49 dnů ročně méně. DaimlerChrysler zdůrazňuje také nadprůměrnou kvalifikaci pracovníků, například obráběcí centra jsou obsluhována pracovníky s minimálně pětiletou praxí na CNC strojích.

Poprvé jsme světové motory viděli v nových Hyundaích nebo ve studii Dodge Caliber.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 

Štítky Hyundai

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…