Světový motor Hyundai-Mitsubishi-DaimlerChrysler startuje

Světový motor Hyundai-Mitsubishi-DaimlerChrysler startuje

 

Tento týden zahajuje DaimlerChrysler výrobu nové řady čtyřválcových motorů. Global Engine Manufacturing Alliance je podle výrobce největší vývojovou a výrobní operací svého druhu.

Během následujících měsíců vzroste kapacita až na 1,8 milionu agregátů, což přinese nemalé úspory všem zúčastněným stranám.

Aliance koncernů DaimlerChrysler, Mitsubishi Motors a Hyundai Motor se týká vývoje a výroby čtyřválcových zážehových motorů o objemech 1.8 l (103 kW, 169 Nm), 2.0 l (110 kW, 190 Nm) a 2.4 l (125 kW, 224 Nm, resp. 170 kW, 332 Nm), které budou vznikat v několika velkých motorárnách. Vedle nemalých úspor na vývoj nových motorů budou partněři těžit z úspor z rozsahu, neobvykle vysoké počty vyrobených jednotek umožňí zvětšit kontrakty od dodavatelů a výměnou za to budou automobilky požadovat nižší jednotkové ceny. Objem produkce umožňuje další zvětšení integrace dodavatelů, kteří již běžně úzce kooperují nejen na výrobě, ale i na vývoji celých sestav komponentů. Jen DaimlerChrysler odhaduje úspory na 100 milionů dolarů ročně.

Tento týden byla zahájena produkce v prvním michiganském závodě Global Engine Manufacturing Alliance (GEMA), druhý závod zahájí výrobu za 13 měsíců, celková apacita dvou závodů Dundee pak bude činit 840 tisíc motorů. Výroba světových motorů bude probíhat také v Asanu a v Hwasungu v Koreji a v Shivě v Japonsku.

Mezi základní charakteristiky motorů pro nejlevnější modely amerických automobilek patří variabilní délka sacího potrubí, proměnné časování sacích i výfukových ventilů a celohliníková konstrukce. Bloky motorů jsou prakticky shodné, odlišných objemů je dosaženo změnou zdvihu a změnou vrtáním použitím jiných vložek válců. Hlavním vývojovým lídrem bylo Hyundai, další dva partneři spolupracovali na dílčích vývojových pracích. Například Mercedes-Benz přispěl vývojem variabilním časováním ventilů.

Inovace jsou naplánovány nejen v oblasti techniky nových masově vyráběných motorů, ale také v oblasti organizace práce. Tři pracovníci pracují ve čtyřech desetihodinových pracovních směnách týdně, celkem je tak místo běžných 80 výrobních hodin týdně, k dispozici 120 hodin týdně, ale pracovníci přitom pracují o 49 dnů ročně méně. DaimlerChrysler zdůrazňuje také nadprůměrnou kvalifikaci pracovníků, například obráběcí centra jsou obsluhována pracovníky s minimálně pětiletou praxí na CNC strojích.

Poprvé jsme světové motory viděli v nových Hyundaích nebo ve studii Dodge Caliber.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Češi našli náhradu za zdražující máslo, houfně začali skupovat margarín Češi našli náhradu za zdražující máslo, houfně začali skupovat margarín

Češi začali v posledních týdnech více kupovat margaríny z…

Česká národní banka zvýší úrokové sazby spíše v listopadu, tuší analytici Česká národní banka zvýší úrokové sazby spíše v listopadu, tuší analytici

Bankovní rada ČNB na středečním zasedání spíše ponechá…

Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující? Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující?

Regionální spoje železniční dotované dopravy provozují…

Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici

Osmdesátiletý herec Jan Tříska je po zranění ve vážném…

 

Štítky Hyundai

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 





 
Řidič projel na červenou a málem srazil dívku. Karma mu to okamžitě vrátila

Řidič projel na červenou a málem srazil dívku. Karma mu to okamžitě vrátila

Dnes 15:18

Palubní záběry z jihozápadu Ruska ukazují, jak nebezpečné může být nerespektování dopravních předpisů. Naštěstí se vše obešlo bez vážných zranění.




Blesk.cz

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní konkurenci v benchmarku naprosto zesměšnil

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní…

Novinka ještě není mezi běžnými smrtelníky, a tak do benchmarků probublává jen velmi pomalu. V logu Geekbench se…

Jan Tříska (80) v kritickém stavu: Co mu vzkazují kolegové?

Jan Tříska (80) v kritickém stavu: Co mu vzkazují kolegové?

Záhadný pád či skok herce Jana Třísky (80) z Karlova mostu šokuje i jeho kolegy! Oblíbenému kamarádovi, který…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…