Světový motor Hyundai-Mitsubishi-DaimlerChrysler startuje

Světový motor Hyundai-Mitsubishi-DaimlerChrysler startuje

 

Tento týden zahajuje DaimlerChrysler výrobu nové řady čtyřválcových motorů. Global Engine Manufacturing Alliance je podle výrobce největší vývojovou a výrobní operací svého druhu.

Během následujících měsíců vzroste kapacita až na 1,8 milionu agregátů, což přinese nemalé úspory všem zúčastněným stranám.

Aliance koncernů DaimlerChrysler, Mitsubishi Motors a Hyundai Motor se týká vývoje a výroby čtyřválcových zážehových motorů o objemech 1.8 l (103 kW, 169 Nm), 2.0 l (110 kW, 190 Nm) a 2.4 l (125 kW, 224 Nm, resp. 170 kW, 332 Nm), které budou vznikat v několika velkých motorárnách. Vedle nemalých úspor na vývoj nových motorů budou partněři těžit z úspor z rozsahu, neobvykle vysoké počty vyrobených jednotek umožňí zvětšit kontrakty od dodavatelů a výměnou za to budou automobilky požadovat nižší jednotkové ceny. Objem produkce umožňuje další zvětšení integrace dodavatelů, kteří již běžně úzce kooperují nejen na výrobě, ale i na vývoji celých sestav komponentů. Jen DaimlerChrysler odhaduje úspory na 100 milionů dolarů ročně.

Tento týden byla zahájena produkce v prvním michiganském závodě Global Engine Manufacturing Alliance (GEMA), druhý závod zahájí výrobu za 13 měsíců, celková apacita dvou závodů Dundee pak bude činit 840 tisíc motorů. Výroba světových motorů bude probíhat také v Asanu a v Hwasungu v Koreji a v Shivě v Japonsku.

Mezi základní charakteristiky motorů pro nejlevnější modely amerických automobilek patří variabilní délka sacího potrubí, proměnné časování sacích i výfukových ventilů a celohliníková konstrukce. Bloky motorů jsou prakticky shodné, odlišných objemů je dosaženo změnou zdvihu a změnou vrtáním použitím jiných vložek válců. Hlavním vývojovým lídrem bylo Hyundai, další dva partneři spolupracovali na dílčích vývojových pracích. Například Mercedes-Benz přispěl vývojem variabilním časováním ventilů.

Inovace jsou naplánovány nejen v oblasti techniky nových masově vyráběných motorů, ale také v oblasti organizace práce. Tři pracovníci pracují ve čtyřech desetihodinových pracovních směnách týdně, celkem je tak místo běžných 80 výrobních hodin týdně, k dispozici 120 hodin týdně, ale pracovníci přitom pracují o 49 dnů ročně méně. DaimlerChrysler zdůrazňuje také nadprůměrnou kvalifikaci pracovníků, například obráběcí centra jsou obsluhována pracovníky s minimálně pětiletou praxí na CNC strojích.

Poprvé jsme světové motory viděli v nových Hyundaích nebo ve studii Dodge Caliber.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ozbrojenci stříleli na mladé lidi v Marseille Ozbrojenci stříleli na mladé lidi v Marseille

Policie v pondělí odpoledne zasahovala při přestřelce v…

Zemědělský svaz: Fond proti suchu se nerozjede, když do něj nepřispěje dost farmářů Zemědělský svaz: Fond proti suchu se nerozjede, když do něj nepřispěje dost farmářů

Několik let slibovaný Fond těžko pojistitelných rizik,…

Obchodníci platí za přebytky solární elektřiny velmi různě Obchodníci platí za přebytky solární elektřiny velmi různě

Malí solárníci si mohou zlevnit odběr elektřiny, když…

Italskou vládu má vést profesor práva bez politické zkušenosti Italskou vládu má vést profesor práva bez politické zkušenosti

Italským premiérem by se mohl stát 53letý Giuseppe Conte,…

 

Štítky Hyundai

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 





 
NW Präsident: První automobil z Kopřivnice slaví 120 let od své první dálkové jízdy

NW Präsident: První automobil z Kopřivnice slaví 120 let od své první dálkové jízdy

Včera

NW Präsident, který je prvním osobním automobilem vyrobeným v Kopřivnici, se před 120 lety, 21. května roku 1898, vydal na svou slavnou jízdu do Vídně.




Blesk.cz

Česko zasáhnou silné bouřky, lokálních je letos hodně. Kde udeří? Sledujte radar

Česko zasáhnou silné bouřky, lokálních je letos…

Také tento týden bude v Česku na bouřky bohatý. Bouřková oblačnost se bude vytvářet od úterý nejméně do konce…

Největší mozek současnosti potvrdil: Ovládly nás počítače?! A v čem dalším vědci tápou?

Největší mozek současnosti potvrdil: Ovládly nás…

Neznámé věci lidstvo děsí a fascinují zároveň. Před mnoha dekádami byla i elektřina neznámá a její projevy se…

 

iSport.cz

ZLATÁ obhajoba! Švédové jsou mistry světa, švýcarský sen se rozplynul

ZLATÁ obhajoba! Švédové jsou mistry světa, švýcarský…

To bylo drama! Hokejisté Švédska obhájili titul mistrů světa. Jedenácté zlato v historii získali po finálové…

Reportérka Vymětalíková: jak Jandače zvala na kafe a proč ji Záruba nesnášel

Reportérka Vymětalíková: jak Jandače zvala na kafe a…

Když jí byly čtyři roky, naučila se nazpaměť sestavu hokejového týmu, který hrál na olympiádě v Sarajevu. „Jedno…

 

Reflex.cz

Královna burlesky Dita Von Teese se brzy vysvleče i v Praze. Chce vypadat jako žena z filmů pro pamětníky

Královna burlesky Dita Von Teese se brzy vysvleče i…

Dita Von Teese se v rámci svého vůbec prvního evropského turné představí v pražském Kongresovém centru. Její…

Stručná historie pikniků aneb Česká pikniková republika je zatím sice malá, ale vtipná

Stručná historie pikniků aneb Česká pikniková…

Pique-nique. To slovo si v půlce osmnáctého století z francouzštiny vypůjčil a angličtině přizpůsobil diplomat…