Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Systémy stop-start: Pomoc, nebo brzda?

Systémy stop-start: Pomoc, nebo brzda?

Systémy stop-start: Pomoc, nebo brzda? Zdroj: acz

Diskuze (63)
V testu systémů start-stop německého magazínu Auto Bild si nejlépe vedly vozy Mercedes-Benz, dva z nich byly na stupních vítězů.

Systémy start-stop jsou v současnosti nabízeny pro většinu nových automobilů. Systémy vypínající motor, například během stání v koloně, sice dokážou uspořit palivo, zároveň ale řidičům kradou čas. Německý Auto Bild zjišťoval, kolik času řidiči ztratí, pokud budou systém start-stop používat.

Testu Auto Bildu se zúčastnilo 13 automobilů, většina z nich byla od německých výrobců. Auto Bild během testu měřil, za jak dlouho daný vůz zrychlí z 0-20 km/h s vypnutým a zapnutým systémem start-stop. Poté magazín porovnával, o kolik procent se tyto hodnoty liší.

Automobily byly seřazeny podle toho, o kolik procent jsou pomalejší se zapnutým stop-startem ve srovnání s vypnutým start-stopem. Výsledky tak ukazují, nakolik jsou jednotlivé systémy start-stop rychlé. Pouze v jednom automobilu je start-stop natolik rychlý, že řidič nerozezná žádné prodlení.

Tímto automobilem je Mercedes-Benz C 350, který se tak stal celkovým vítězem testu. Z 0-20 km/h zrychlí podle Auto Bildu za 1,58 sekundy, a to při vypnutém i zapnutém systému start-stop.

Mezi nejlepšími třemi byly ještě druhá Toyota Prius a třetí Mercedes-Benz E 350 CDI. U nich rozdíl činil 10 % (Prius), respektive 11 % (E 350 CDI). Auto Bild pak upozorňuje, že E 350 CDI se start-stopem sice startuje rychle, při rozjezdu je však cítit trhnutí auta.

Na druhém konci spektra skončil Mini Cooper Coupe. Zatímco s vypnutým start-stopem toto kupé zrychlí z 0-20 km/h za 1,46 sekundy, při zapnutém stop-startu mu tato disciplína trvá dlouhých 2,7 sekund, tedy nejdéle ze všech 13 testovaných aut. Rozdíl v době pak činí 85 %, díky čemuž Mini Cooper Coupe skončil v tomto testu na posledním místě.

O moc lépe si nevedlo ani celkově dvanácté BMW 116d. Rozdíl mezi vypnutým a zapnutým start-stopem činil 84 %.

Audi S5 s vypnutým start-stopem zrychlilo na 20 km/h za 1,05 sekundy, nejrychleji ze všech hodnocených aut, při zapnutém start-stopu mu akcelerace z 0-20 km/h trvala 1,68 sekundy. To je druhý nejlepší výsledek (po vítězném Mercedesu E 350 CDI), rozdíl mezi těmito hodnotami však činil 60 %, kvůli čemuž ingolstadtské kupé skončilo v celkovém pořadí až deváté. S5 je v akceleraci rychlé i díky své dvouspojkové převodovce.

Jediné SUV v testu, Porsche Cayenne bylo celkově sedmé. Časový rozdíl mezi vypnutým a zapnutým start-stopem činil 47 %.

Výsledky testu start-stop systémů
Poř.Model0-20 km/h bez start-stopu [s]0-20 km/h se start-stopem [s]Rozdíl [%]
1.Mercedes-Benz C 3501,581,58+0
2.Toyota Prius1,71,88+10
.3Mercedes-Benz E 350 CDI1,791,99+11
.4.Smart mhd1,992,28+15
5.BMW M51,441,83+27
6.BMW 328i1,532,09+37
7.Porsche Cayenne1,31,91+47
8.VW Passat1,562,48+59
9.Audi S51,051,68+60
10.Audi A6 2,0 TDI1,642,67+63
11.Mazda3 i-stop1,42,38+70
12.BMW 116d1,322,43+84
13.Mini Cooper Coupe1,462,7+85

Vstoupit do diskuze (63)