Tady všude se schovávají elektromotory a baterie od Tesla Motors

 

Společnost Tesla Motors produkuje statisíce elektromobilů ročně a s tím souvisí i skutečnost, že jsou výrazně dostupnější jejich komponenty. Díky tomu si pak může řada nadšenců splnit svůj sen o elektromobilu podle svých představ.

Společnost Tesla Motors jen za rok 2018 prodala 245.240 vozů, zastupujících její aktuálně nabízenou trojici modelových řad v podobě elektromobilů Model S, Model X a Model 3. To je téměř tolik, jako za předchozích šest let existence firmy dohromady.

V současnosti nejrozšířenějším zástupcem značky Tesla je Model S, který je ve výrobě od roku 2012. Podobně jako v případě automobilů s klasickým spalovacím motorem i pro tento elektromobil jsou dodávány náhradní díly včetně elektromotorů a baterií. Na trhu s ojetými vozy pak figurují i exempláře, které za sebou mají nějakou nehodu a jejich opravy se již nevyplatí, ale komponenty pohonné ústrojí jsou přitom v pořádku.

Díky tomu se objevují nejrůznější kreace, které ve svých útrobách ukrývají elektromotory a baterie, určené původně pro vozidla značky Tesla. Mezi nejatraktivnější z nich bezpochyby patří přestavby klasických automobilů na elektromobily, ale narazit lze i na moderní vozy nebo motorové čluny.

Test Auto.cz: Tesla Model S P85D – Tohle je budoucnost

Společnost Icon z kalifornského Los Angeles, jejíž kořeny sahají do roku 1996, se proslavila především díky svým moderním interpretacím terénních klasiků, jimž se věnuje dodnes. V posledních letech má tato firma ve své nabídce i program Derelict, v němž se zaměřuje na automobily ze třicátých až sedmdesátých let dvacátého století. V rámci tohoto programu může dojít ke kompletní renovaci klasika či omlazení jeho techniky.

Výsledkem může být automobil, který vypadá stejně, jako když poprvé opouštěl brány mateřské automobilky nebo tak jako Mercury Coupe z roku 1949, které patřilo k hvězdám SEMA Show 2018. Na první pohled se jedná o ideální základ pro renovaci, ale ve skutečnosti je to kompletní přestavba v elektromobil, disponující výkonem 294 kW a točivým momentem 637 N.m.

To nejlepší od mrtvých značek: Mercury – Sport s důrazem na luxus a komfort

Zelectric Motors z kalifornského San Diega má elektřinu již ve svém názvu a specializuje se na přestavby klasických vozů značky Volkswagen v čele s modely Brouk a Transporter první generace na elektromobily. Vedle nich pak věnuje díky svým zákazníkům pozornost i starším sportovním vozům značky Porsche.

Za klasickou ukázku práce Zelectric Motors může posloužit například Volkswagen Brouk z konce padesátých let, který je osazen baterie původně určenými pro elektromobily značky Tesla. Špičkovým dílem této kalifornské firmy je pak Porsche 911 Targa z roku 1973, jehož plochý šestiválec nahradila dvojice elektromotorů AC-34, které zásobuje energií 54kWh Li-Ion akumulátory z havarované Tesly Model S, rozmístěné rovnoměrně v přídi a zádi auta.

Prohlédněte si všechna Porsche 911 od první 901 až nejnovější 992 v obrovské galerii

Přestavby klasických automobilů v elektromobily za využití elektromotorů a baterií určených původně pro vozy značky Tesla neprobíhají pouze na severoamerické půdě, což velmi dobře demonstruje britská společnost Electric Classic Cars. Ta se navíc může pochlubit skutečně pestrou paletou automobilových klasiků proměněných v elektromobily.

Z bran této společnosti již za zvuku vlastního elektromotoru vyjel mimo jiné Volkswagen Brouk, Fiat 500 či Volkswagen Transporter. Tyto vozy disponují nejvyšším výkonem 34 nebo 52 kW a jejich dojezd na jedno nabití se díky modulům baterií pro Tesla Motors pohybuje kolem 160 km.

Zájemce o dynamičtější svezení a zároveň delší dojezd umí u Electric Classic Cars uspokojit rovněž, což dokazují Porsche 911 Targa a Range Rover první generace s výkonem 95 kW. Baterie s kapacitou 54 kWh, resp. 80 kWh stojí za dojezdem na jedno nabití kolem 320 km. Porsche navíc nabízí akceleraci z 0 na 96 km/h za 5,5 s.

Test Auto.cz: Range Rover P400e – Tak trochu do počtu

Tesla Cobra EV EPower Racing je replika AC Cobra s elektrickým pohonem. Za tímto projektem stojí skupina přátel z Vancouveru v Britské Kolumbii, která pod karoserii slavného roadsteru ukryla nově navržený prostorový trubkový rám s komponenty podvozku z Chevroletu Corvette páté generace.

Kola zadní nápravy se speciálně navrženým samosvorným diferenciálem zde roztáčí dvojice elektromotorů, určených původně pro elektromobil Tesla Modes S P85D. Každý z těchto elektromotorů má disponovat výkonem okolo 310 kW. Potřebnou energii pak mají zajistit baterie s kapacitou 30 kWh určené původně pro elektromobil Kia Soul EV.

Tak už i Cobra bude elektrická! Techniku neposkytne nikdo jiný než...

Samuel Polykup ze severoamerického New Jersey ve své firmě Polykup doslova zkřížil Audi S5 Coupé z roku 2010 a elektromobil Tesla Model S P85. První jmenovaný vůz dodal karoserii, podvozek i interiér, zatímco druhý poskytl svůj pohonný systém a to včetně baterií.

Výsledkem je kupé německé značky, u nějž kola obou náprav roztáčí namísto vidlicového osmiválce o objemu 4,2 l a výkonu 260 kW roztáčí elektrická energie. Podle dostupných informací je ve voze s výkonem kolem 368 kW stále systém pohonu všech kol quattro. Dynamické schopnosti zmiňovány nejsou, ale dojezd na jedno nabití má být přes 320 km.

Test Auto.cz: Audi S5 Coupé – Výtečné, ale nudné

Elektromotory a baterie určené původně pro vozy značky Tesla nemusí být nutně využity pouze při přestavbách osobních automobilů, což dokazuje motorový člun Electric Bayliner 175. Ten byl původně vybaven třílitrovým lodním motorem Mercruiser, ale jeho majitel Scott Masterson, jej nahradil elektromotorem, který doplnil bateriemi od Tesla Motors.

Elektrický motorový člun pro sedm osob dosahuje maximální rychlosti 85 km/h a jeho dojezd na jedno nabití se má při nižší cestovní rychlosti pohybovat kolem 40 km. Delší dojezd pak mohou zajistit baterie s vyšší kapacitou.

Foto: Icon, Zelectric Motors, Electric Classic Cars, EPower Racing, Polykup, EV Album/Scott Masterson, archív

Spolupracujeme s TipCars.com
Katar chce být jedničkou na poli sportovních akcí na Blízkém východě Katar chce být jedničkou na poli sportovních akcí na Blízkém východě

Mistrovství světa ve fotbale, které se odehraje v roce…

Nová inovační strategie zdůrazní výzkum a vývoj Nová inovační strategie zdůrazní výzkum a vývoj

Rostoucí výdaje státu na výzkum a vývoj, zvýšení daňových…

Konec čekání, v Česku odstartuje Apple Pay Konec čekání, v Česku odstartuje Apple Pay

Dlouho očekávaná služba bezkontaktních plateb Apple Pay…

Češi platí za mobilní data nejvíc v Evropě, tvrdí studie Češi platí za mobilní data nejvíc v Evropě, tvrdí studie

Češi platí za jeden gigabyte (GB) stažených dat…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 





 
Evropský trh v lednu 2019: Pád prodejů pokračuje. Toyota předstihla Škodu, Peugeot druhý

Evropský trh v lednu 2019: Pád prodejů pokračuje. Toyota předstihla Škodu, Peugeot druhý

Včera

Nový rok začal na evropských trzích tam, kde ten minulý skončil. Pokles prodejů nových automobilů pokračuje.




Blesk.cz

Majitelé žádali pro Lolu smrtící injekci. Zanedbanou fenku zachránila veterinářka

Majitelé žádali pro Lolu smrtící injekci. Zanedbanou…

Ošklivě si osud zahrál s fenkou Lolou, kterou převzal do své péče Psí domov U Lišky ve Střílkách na Kroměřížsku.…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Sáček: Pokřiky fanoušků? Máme pochopení. Dočkala rádi přivítáme

Sáček: Pokřiky fanoušků? Máme pochopení. Dočkala…

Druhá jarní výhra, ale opět bez fanfár. Sparta dokázala na Dukle dvakrát otočit skóre a po výsledku 3:2 sebrala…

Havířov - Kladno 0:2. Jágr se vrátil po roce, vedle Plekance nebodoval

Havířov - Kladno 0:2. Jágr se vrátil po roce, vedle…

Jaromír Jágr je zpátky! Legendární útočník se po roce a jednom dni objevil v zápase, v 57. kole Chance ligy…

 

Reflex.cz

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by měl KSČM říct, jaký je rok a v jaké zemi žijí

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by…

Nic na světě se nemění – jen kostýmy a kulisy, tvrdí Zpětné zrcátko při historických ohlédnutích. Věčnou…

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo v anglické jeskyni a posunutá vesnice

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo…

Obyvatelé vesnice Creswell ve střední Anglii museli být před několika staletími přesvědčeni, že brány pekla se…