Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TagAZ Akvella: Ruský čtyřdveřový sporťák za 226 tisíc

Aleš Dragoun
Diskuze (27)
Chtěli byste čtyřdveřový sporťák za ani ne čtvrt milionu? Něco takového nabídne Rusům domácí TagAZ. Vůz se samozřejmě sportovně pouze tváří.

Ruská automobilka TagAZ funguje od roku 1998 a v současnosti vyrábí v licenci jihokorejské automobily Hyundai a čínské BYD, v její nabídce jsou i užitkové modely a malé busy. Nedávno ukázala nový model s názvem Akvella. Jak ale ukazují fotografie, na představovaném exempláři je jiné logo i označení 511. Vsadili bychom krk za to, že pochází také z Říše středu.

Tomu by odpovídal i velmi zvláštní design. Celek totiž vypadá jako dvoumístné kupé s motorem před zadní nápravou, ale má pár dveří navíc a zřejmě i výklopnou zadní stěnu. Agregát najdeme zcela jistě vpředu. Široké rámy oken působí opravdu prapodivně.

Automobilový závod z Taganrogu nedaleko ukrajinských hranic hodlá Akvellou konkurovat domácí Ladě a také Dacii Logan. V Rusku totiž nic jiného alespoň trochu moderního pod 9.000 eur (228.600 korun) nekoupíte. Novinka TagAZu bude stát prý 8.900 eur (těsně přes 226 tisíc Kč). Připadá vám drahá? Tak pozor! Auto má v základu ABS, klimatizaci, vyhřívaná sedadla a „několik airbagů“ bez udání jejich přesného počtu. Sedadla s lepším bočním vedením a litá kola budou v nabídce příplatků.

Detaily o motorech zatím nejsou známy. Ví se, že pod kapotou je šestnáctistovka, ovšem zda spaluje benzin či naftu, bohužel nevíme. Pravděpodobnější je ovšem první možnost. Oficiální informace výrobce oznámí až při premiéře Akvelly na srpnovém autosalonu v Moskvě. Ve velké zemi na východě se začne prodávat v říjnu letošního roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (27)
13. 6. 2012 15:28
Re: Tagaz
njn. proste to beru jako fakt, automobilky sazeji na jistotu a to vzhledem k tem miliardam co stoji vyvoj noveho auta zas na druhou stranu chapu. takze ti mladi talentovani se o mnoho dal nez k pacce blinkru nedostanou. anebo je preplati ty nejlepsi automobilky, co ja vim... vetsina evropskych aut je pak designove slabota . Ti rusi jsou strelci a myslim nemaji moc co ztratit. :-|
13. 6. 2012 08:32
Hmm
Stejně když je to tak levné, tak bude vše krom designu stát za houby, takže budete mít na pohled sporťák, kterému ujede v pohodě Logan a bůhví jestli se to schválí vůbec v evropě prodávat kvůli bezpečnosti (viz crash testy čínských aut). Kombinace ruské automobilové produkce a čínské - o obou už bylo napsáno celkem dost (nic proti) - musí být teda fakt terno ... 8-s

Fakt když vidím taková auta (hlavně zevnitř), tak si říkám zlatej Logan... ale třeba bude tohle zrovna výjimka, kdo ví :)
13. 6. 2012 00:40
Re: Aspoň že
Akorat je to cely cinsky auto, v Sanghaji uz jsem to parkrat videl...
Avatar - gld
12. 6. 2012 23:06
Re: Tagaz
Zas nemiešajme piate cez deviate. Nepíšem o "študentoch dizajnu" ale o mladých dizajnéroch. Už akože absolvovaných. By si sa čudoval koľko talentu behá po svete, no zatiaľ nedostali šancu navrhnúť viac než páčku smeroviek.

A výsledný produkt nemusí byť nevyhnutne "globálny". Len sa pozri na špecifické modely pre jednotlivé trhy od tej istej automobilky. Niečo iné sa predáva v japonsku, európe a usa. Značka, technika a marketing môžu byť spoločné, ale dizajn málokedy.
12. 6. 2012 17:49
Re: kvalita
A 10x upozornění je bliknutí kontrolky na palubce doprovázené pípnutím? Nebo už to umí mluvit a dokonce to něco řekne?
Jelito řidič přicházejcí smyk nepozná a až bude zle dupne na brzdu.

A kupodivu i rusko ma homologační požadavky na solidní úrovni.