Také Toyota se vrací k „zakázané“ náplni klimatizací

Také Toyota se vrací k „zakázané“ náplni klimatizací

Japonská automobilka se na nátlak veřejnosti v Německu vrátí zpět k používání chladiva R134a pro některé modely značek Toyota a Lexus nabízené v Evropě.

Chladivo R134a bylo zakázáno u nových vozidel vyrobených v Evropské unii od začátku letošního roku v souvislosti se splněním cílů EU na ochranu klimatu. Velkou pozornost v souvislosti s používáním této chladící kapaliny přitahuje automobilka Mercedes-Benz, která kvůli ní v podstatě homologovala novou generaci třídy S jako starý model.

Mercedes-Benz byl navíc do současného rozhodnutí Toyoty jediným výrobcem, který odmítl přestat používat kapalinu R134a u svých nových vozů a nahradit ji novou kapalinou R1234yf. Ta totiž podle testů koncernu Daimler může při nehodě způsobit požár automobilu.

Mluvčí Toyoty podle Automotive News Europe uvedl, že japonská automobilka pro zachování bezpečnosti cestujících vybavila starým chladivem tři ze svých modelů. Důvodem pro toto rozhodnutí je i tlak veřejnosti v Německu, za nímž stojí zjištění koncernu Daimler potvrzená do jisté míry i německým úřadem pro motorová vozidla KBA.

Toyota si je údajně sice stále velmi jistá ohledně bezpečného použití nového chladiva, ale zároveň se chtěla vyhnout možnému negativnímu dopadu na své evropské prodeje, souvisejícímu právě s reputací R1234yf.

Pro Evropu by tedy Toyota již neměla vyrábět žádné vozy s novým chladivem, jehož producenty jsou společnosti Honeywell a DuPont. Dříve byly touto látkou vybavovány modely Prius Plus, GT86 a Lexus GS, u nichž lze nové R1234yf nahradit dříve používaným R134a, protože bylo již dříve pro tyto modely schváleno.

Použití starého typu chladiva přitom přineslo koncernu Daimler nemalé problémy ve Francii, kde příslušné úřady odmítají registrovat pro běžný provoz modely třídy A, třídy B a CLA vyrobené od poloviny letošního června právě kvůli R134a.

Podle Daimleru jsou přitom vozidla schválená pro provoz v Německu a měla by tedy být registrována kdekoliv v Evropské unii. Francie naopak tvrdí, že zákaz registrace je právně přípustný podle práva EU, chránícího životní prostředí a zdraví veřejnosti. Francouzský nejvyšší správní soud má vydat konečné rozhodnutí o zákazu toto úterý. Podle zástupců německého koncernu zákaz ovlivňuje 60 % tržeb značky Mercedes-Benz ve Francii.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
Zdroj: Automotive News Europe
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…