Koncern PSA chce obnovit značku Talbot, má zamířit mezi levná auta

Koncern PSA chce obnovit značku Talbot, má zamířit mezi levná auta

 
 

Francouzský koncern PSA Peugeot-Citroën uvažuje o návratu značky Talbot. Měla by konkurovat rumunské Dacii.

Není divu, když Dacii vlastní úhlavní nepřítel Renault, který s Loganem a Sanderem okupuje trh superlevných aut. Tento segment slibuje i do budoucna slušné zisky, ovšem Peugeot 206 a první generace Citroënu C3 už mají svá léta a chystají se pomalu do zaslouženého důchodu. Nástupci jsou plánováni na rok 2012, ten se lvem nese zatím kód M3, dvojitému šípu říkají M4 a má být větší. Teď se nabízí místo tradičních emblémů stylizované T v kruhu a názvy Samba, respektive Horizon. Tyto modely byly před třiceti lety obzvláště v jižní Evropě velice populární.

Značka Talbot vznikla ale již 10. června 1902. Ač je považována za ryze francouzskou, jejím domovským městem byl původně Londýn. Společnost Clément-Talbot Ltd. totiž založil vévoda Charles Chetwynd ze Shrerwsbury a Talbotu coby britského prodejce francouzských automobilů Adolphe Clémenta. V roce 1919 se spojily značky Sunbeam, Talbot a Darracq do jednoho koncernu, který ovšem nevydržel dlouho. Tehdy se ale začaly vyrábět vozy Talbot také ve Francii.

Třicátá léta znamenala orientaci na luxusní a drahé vozy, byť jim zůstával hodně sportovní nádech. Automobilových závodů se ale Francouzi neštítili, což dokazovali i po druhé světové válce. Velké čtyřapůllitrové monoposty startovaly dokonce v prvních dvou ročnících světového šampionátu formule 1. To už anglická větev dávno neexistovala a francouzskou vlastnil pro změnu Ital Antonio Lago.

Výroba luxusních automobilů Talbot-Lago ale postupně upadala tak, že továrnu převzala na konci padesátých let Simca. Nad tou získal postupně kontrolu Chrysler, ale v roce 1978 vstoupil do hry právě koncern PSA. Chrysler France i značka Simca tedy odešly do historie, naopak sezona 1978 viděla obnovení Talbotu včetně anglické pobočky. Jenže o sedm let později přišel druhý konec s katastrofální finanční ztrátou, pouze užitkový Express coby značková varianta Peugeotu J5, Citroënu C25 a Fiatu Ducato vznikal v italské továrně Sevel až do devadesátého druhého roku.

Otázkou je, zda znovu hazardovat se jménem Talbot. Na jednu stranu PSA preferuje pro low-endové novinky logo s tradicí, na tu druhou by se objevilo na autech úplně jiné kategorie. Je to ten samý případ, jako kdyby například Volkswagen na svůj připravovaný minivůz nalepil emblém Horchu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nova dostala od televizní rady pokuty, v pořadech používala skrytou reklamu Nova dostala od televizní rady pokuty, v pořadech používala skrytou reklamu

Provozovatel TV Nova dostal od Rady pro rozhlasové a…

CzechInvest poskytuje miliardy montovnám, legislativu kritizují politici i ekonomové CzechInvest poskytuje miliardy montovnám, legislativu kritizují politici i ekonomové

Za první pololetí letošního roku poskytl stát skrze svou…

Revoluce pro obecní kasy: hospodaření se nemusí řídit jen ekonomickou výhodností Revoluce pro obecní kasy: hospodaření se nemusí řídit jen ekonomickou výhodností

Obce a kraje zřejmě nebudou muset nakládat se svým…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

 





 
Hyundai chce v Evropě ujet všem. Známe jeho strategii!

Hyundai chce v Evropě ujet všem. Známe jeho strategii!

Dnes 15:50

Cílem Hyundai je pro rok 2021 post nejúspěšnější asijské automobilky v Evropě. Pomoci tomu má strategie sázející na DNA značky, mobilitu, SUV i výkonné vozy.




Blesk.cz

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi. Přirovnává ženy k ojetým autům

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi.…

Německá automobilka Audi se musela omluvit za vysílání nové reklamy v Číně, která přirovnávala ženu k ojetému…

Kozy jako vozy, vosí pasy a prdelky k nakousnutí: Slintejte nad micinkami v korzetech

Kozy jako vozy, vosí pasy a prdelky k nakousnutí:…

Jejich přednosti jsou zřejmé. Jsou prsaté a prdelaté. Hlavně však mají neuvěřitelné vosí pasy. Těch dosáhly…

 

iSport.cz

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v PŘÍMÉM PŘENOSU

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v…

Generálkou na nadcházející sezonu je pro fotbalisty Sparty dnešní duel s Vitesse Arnhem, šestým týmem posledního…

Sparťané bez práce? Konatého lákají do Řecka, Holka chce Zlín i Slovan

Sparťané bez práce? Konatého lákají do Řecka, Holka…

Ondřej Mazuch, Tiémoko Konaté, Mario Holek, Matěj Hybš. Čtveřice fotbalistů, se kterými už nepočítají na Spartě,…

 

Reflex.cz

Kde najdete opravdové Maledivy? Zkuste ostrov Dhigurah a poznejte pravou tvář tropického ráje

Kde najdete opravdové Maledivy? Zkuste ostrov…

Donedávna neměli turisté ponětí, jak se žije skutečným Maledivcům. Pozlátko luxusních resortů mělo málo…

Dětský ráj: Třetina základních škol ve Francii bude učit jen 4 dny v týdnu

Dětský ráj: Třetina základních škol ve Francii bude…

Ve Francii se chystá na základních školách už třetí zásadní změna ve vyučování za posledních devět let. V rámci…