Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata Motors v Ženevě 2007

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Indická skupina Tata Group patří k největším průmyslovým podnikům ve druhé nejlidnatější zemi světa. Tata Motors je lídrem indického trhu s užitkovými automobily, ale také světová dvojka ve výrobě velkých autobusů.

Ženevské prezentace Tata Motors (letos značka v Švýcarsku vystavovala podesáté) mají spíše prestižní charakter, protože automobily této značky se na evropské trhy zatím ve větším měřítku nedostaly. Pokusy o prodej vozů pod názvem CityRover skončily neslavně, podobně jako celá britská automobilka. To vše ale neznamená, že bychom neměli k exotické značce přistupovat s respektem. Na rozdíl od mnoha čínských výrobců jde Tata cestou vlastního vývoje a bude-li jednou chtít uspět na evropském trhu, její produkty budou, minimálně co se papírových hodnot, splňovat všechna měřítka obvyklá v Evropě.

Vystavované modely Indica, Indigo Indigo SW a Safari již známe. Středem pozornosti měla být studie sedanu.

Elegante Concept

Koncept tříprostorového sedanu vytvořila Tata ve spolupráci s italskými designéry. Jde o možnou podobu budoucího vozu, který by mohl proniknout až do Evropy. Automobil s vnějšími rozměry 4475 x 1740 x 1465 mm a rozvorem 2520 mm má výraznou příď s vertikálně uspořádanými světlomety. Design je v souladu s posledními požadavky v oblasti ochrany chodců a ani bezpečnost posádky prý nebude v případě nehody nadprůměrně ohrožena. Tata slibuje, že sériový vůz bude navrhován s cílem získat pětihvězdičkový výsledek v testech Euro NCAP.

Pohon kompaktního sedanu bude zajišťovat některý ze čtyřválců s objemem od 1,4 l (66 kW) do 2,0 (147 kW), které mají plnit emisní normy Euro 5. V nabídce by měl být také turbodiesel a pro nejnáročnější zákazníky malý zážehový šestiválec.


Ondřej Láník
Diskuze (1)