Tata Nano (2012): Vyšší výkon, vyšší standard
Výkon dvouválce o objemu 624 cm3 byl navýšen z 26 na 28 kW při 5.500 min-1, točivý moment vzrostl ze 48 na 51 Nm při 4.000 min -1-1. Klesla přitom kombinovaná spotřeba, zjištěná metodikou společnosti Automotive Research Association of India (ARAI), a to z 4,2 na 3,9 l benzinu na 100 km v rámci takzvaného „Indian Driving Cycle“. Emise CO2 se tím u 600 kilogramů těžkého automobilu podařilo snížit na 92,7 g/km. Maximální rychlost Nana je 105 km/h a to na čtvrtý, nejvyšší převodový stupeň.
Bezpečnost zlepšuje nyní standardní (dříve jen pro vyšší výbavy) posilovač brzd, přepracované naladění podvozku s novým příčným stabilizátorem vpředu či vylepšené řízení. I nejlevnější Nano má boční zpětné zrcátko u řidiče, za zrcátko na druhé straně je už nutno u nejlevnější verze doplácet.
Indové mají rádi barvy a tak nepřekvapí, že byla rozšířena jejich nabídka na celkem deset. Osm odstínů (Pearl White, Rouge Red, Aqua Blue, Neon Rush, Serene White, Meteor Silver, Mojito Green, Papaya Orange, Sunshine Yellow, a Champagne Gold) je přitom nových. Základem jsou béžová pro nejvyšší LX, černá pro střední výbavu CX a grafitová pro Standard, jako příplatek si můžete zvolit jednu z výše zmíněných barev s tím, že nabídka pro jednotlivé výbavy se liší. Už od ledna letošního roku pak platí standardní prodloužená záruka trvající čtyři roky, nebo 60.000 km.
Nejlevnější Nano ve verzi Standard pořídíte za v přepočtu 51 tisíc Kč, součástí základní výbavy je po modernizaci již zmíněné sklápěcí zpětné zrcátko u řidiče, podvozek vylepšený o přední příčný stabilizátor, posilovač brzd, dvoubarevné vinylové potahy či sklápěcí zadní sedadla.
Prostřední stupeň CX za zhruba 62 tisíc Kč přináší černá látkou potažená sedadla, zadní sklopná sedadla s hlavovými opěrkami, klimatizaci (na přání s topením), plato v zavazadlovém prostoru či malé plastové kryty kol.
Nejvyšší LX nabídne za 72 tisíc Kč dále třeba centrální zamykání, lakované kliky a nárazníky, přední elektricky ovládaná okna, mlhovky, elektronické počítadlo kilometrů nebo plastové kryty kol.
Společnost Tata se modernizací a zlepšením základní výbavy snaží vrátit zákazníky do showroomů. O poklesu prodeje Taty Nano během loňského podzimu rozhodly především minimálně tři incidenty, během kterých začal automobil hořet. Příčinami nehod byly nedostatky v elektrických zařízeních automobilu a nevhodné materiály ve výfukovém systému. Automobilka se rozhodla vylepšit bezpečnost problematických komponent. Zákazníci byli o problému informováni a mohli si vůz nechat zdarma upravit.
Plány do budoucna hovořily až o 250.000 kusů ročně. K tomuto cíli směřovalo i otevření nového závody minulý rok v červnu, která již má instalovanou čtvrtmilionovou výrobní kapacitu. Z původního plánu však nezůstal kámen na kameni, místo plánovaných 20 až 25 tisíc prodaných vozů měsíčně bylo minulý měsíc dodáno zákazníkům jen 1.200 automobilů.