reklama


Tatra a kotoučové brzdy na současných nákladních vozidlech

 

Mezi významné technické novinky letošního roku u vozidel společnosti Tatra Truck patří možnost vybavení vybraných vozidel Terrn01, Phoenix a Force kotoučovými brzdami.

Společnost Tatra Trucks uvádí, že s nástupem sériové produkce vozidel řady Phoenix v roce 2011 byl zahájen vývoj uplatnění kotoučových brzd v konstrukci vozidel hlavního výrobního programu.

Od začátku byl systém kotoučových brzd KNORR zkoušen a testován na vozidlech v současnosti nabízených modelových řad Terrn01, Phoenix a Force výhradně v konfiguraci osazení na kolech všech náprav podvozků typu 4x4, 6x6 a 8x8 včetně zadních řiditelných náprav.

Součástí dlouhodobého vývoje bylo rovněž zařazení kotoučových brzd do konstrukce soutěžních speciálů značky Tatra a jejich následné testování v nejtěžších závodech po celém světě včetně známé Rallye Dakar.

Tatra: Nové označení vozidel a unifikace podvozků

Kotoučové brzdy, jejichž úspěšné osazení si vyžádalo podstatné konstrukční změny na kolových částech, mohou být od letošního roku montovány na všechny typy náprav značky Tatra.

Konstrukční a technologická unifikace podvozků dovoluje v současnosti osazování nápravami vybavenými kotoučovými nebo bubnovými brzdami. S probíhajícími inovacemi brzd zaznamenal komplexní změny také systém řízení, který má nyní jinou geometrii.

Tatra: Nákladní hvězdy od T 111 po Phoenix

Systém s kotoučovými brzdami prošel úspěšně celou řadou testů a zkoušek, které mnohonásobně překračovaly nároky na jeho standardní využití u těžkých nákladních vozidel Tatra pohybujících se v rámci smíšeného provozu.

S velkou rezervou splňuje všechna potřebná legislativní opatření. Nejen, že plně vyhovuje příslušné normě EHK č. 13, ale oproti systému s bubnovými brzdami disponuje velkou rezervou brzdného výkonu.

Tatra v nové době: Supersport, limuzína i největší české vozidlo

Své opodstatnění tak nacházejí nejen u záchranářských speciálů, pro které se stávají od roku 2017 standardním řešením kvůli požadavku posílení brzdného účinku při vysokých rychlostech.

Podle přání zákazníka a dle povahy provozu, ve kterém se s vozidlem pohybuje, budou kotoučovými brzdami vybavena také vozidla řady Phoenix Euro 6. Na rozdíl od záchranářských speciálů je u komerčních vozidel potřeba lepšího brzdného účinku vzhledem k okamžitým hmotnostem vozidel. Kotoučové brzdy lze montovat pouze u vozidel s pneumatickým odpružením přední nápravy, resp. předních náprav a kombinovaným systémem odpružení King Frame zadních náprav.

Spolupracujeme s TipCars.com
Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují

Transakce za účelem nákupu kryptoměn mohou narazit,…

Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů

Národní divadlo uzavřelo smlouvu se zástupci společnosti…

Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda

V otázce kandidatury Budapešti na pořádání letních…

Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější

Vracet uprchlíky do zemí původu může být v letošním roce…

 
Zdroj: Tatra Trucks a.s.
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Díky hojnému použití karbonových vláken s velkou hustotou…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 






 
Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Včera

Jedním z pokusů o modernizaci Tatry 603 byl prototyp X, funkční verze makety s označením X-5.




Blesk.cz

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny ostatní. Nioh je pekelně těžká videohra

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny…

Existují lehké videohry, pak ty normálně obtížné a samozřejmě i ty těžké. Jednou za čas se však objeví titul,…

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof. Čeká je lepší bydlení

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof.…

Do léta by měli zbylí uprchlíci opustit provizorní ubytovnu u bývalého letiště Tempelhof na jihozápadě Berlína.…

 

iSport.cz

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit kariéru, štve Nového

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit…

Je psychicky zdeptaný. Není divu. Šlendrián klubů mu zabrzdil kariéru, místo jarního hostování v prvoligové…

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než ostatní, chválil Zidane

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než…

88 dnů. Tak dlouho si nemohl Gareth Bale vychutnat nadšený potlesk fanoušků. V sobotu si to ale vynahradil s…

 

Reflex.cz

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se mění kvůli lovu opic

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se…

Ve větvích stromů tráví tolik času, že na to začalo reagovat i jejich tělo. Drtivá většina ze čtyř tisíc…

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Co psaly internetové deníky ten den, kdy Sobotka nabídl komunistům účast v příští vládě?

 
 
reklama