Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra na veletrhu BAUMA 2013

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Kopřivnická automobilka se poprvé s novým majitelem účastní prestižního veletrhu, kterým je mezinárodní stavební výstava BAUMA 2013.

Stroje značky Tatra se ve dnech od 15. do 21. dubna 2013 představují návštěvníkům 30. ročníku mezinárodního veletrhu stavební i těžařské techniky a nákladních vozidel BAUMA 2013 v Mnichově.

Tatra Trucks společně s německými dealery Gerhard Friedrich Metallbau und Fahrzeugehandel a DAF Berlin Nutzfahrzeuge Vertriebs- und Service GmbH prezentuje v hale B na stánku číslo 303 vrcholné modely svého výrobního programu.

Nejmodernější modelovou řadu těžkých nákladních vozidel Tatra Phoenix zastupuje čtyřnápravový stavení sklápěč, který je nabízen ve standardní konfiguraci 8x8 a odlehčené variantě 8x6. Tento stroj kombinuje nejnovější verzi podvozku tradiční kopřivnické koncepce s komponenty od zahraničních dodavatelů. Sklápěcí nástavby dodávají výrobci, jako je například MEILLER nebo dynamická slovenská firma VS-mont.

Kapalinou chlazené vznětové šestiválce PACCAR MX-13, jimiž je Phoenix poháněn splňují emisní normu Euro V a jsou připraveny vyhovět i normě Euro VI. Ta vstoupí v platnost se začátkem příštího roku.

Speciální těžká nákladní vozidla značky Tatra v Mnichově reprezentuje důlní stavební vůz TATRA 815-732R90/39 8x8.1 R (1+3) se stavební nástavbou Fliegl s výtlačným systémem zajišťujícím efektivní vyprázdnění nákladového prostoru korby bez nutnosti jejího sklápění.

Zákaznický požadavek nízké celkové výšky vozidla vedl k použití varianty standardního podvozku modelové řady T 815-7 s kompaktní nízkou kabinou a výše zmíněnému systému obsluhy vyprazdňování nákladní nástavby.

K pohonu tohoto vozidla slouží vzduchem chlazený vidlicový osmiválec Tatra, splňující emisní normu Euro V. Pohonná jednotka o výkonu 325 kW a točivém momentu 2100 N.m spolupracuje s automatickou šestistupňová převodovka Allison 4500 a dvoustupňová přídavná převodovka Tatra. Vozidlo je vybaveno elektrickým retardérem Telma.

Čtyřnápravový podvozek s rozvorem náprav 3900 mm + 1450 mm + 1660 mm (uspořádání 1+3), nosností náprav 9 t, 2 x 16 t a 9 t má řiditelnou první a poslední nápravou. Řízení poslední zadní nápravy je elektrohydraulické systému VSE. Systém pracuje se zatáčením zadní nápravy do rychlosti vozidla 40 km/h, v případě nutnosti se automaticky náprava vystředí do nulové polohy – funkce „safety“.

Odpružení první a poslední nápravy zajišťují vzduchové vaky a u druhé a třetí náprava je využita těžká varianta kombinovaného systému KING FRAME s pneumatikami 16.00 R20 na první a poslední nápravě a 24 R21 na druhé a třetí nápravě.

Dvoumístná RHD kabina Tatra 815-7 s integrovanou ochranou ROPS/FOPS (zesílená střecha a konstrukce kabiny s odpovídajícím uložením) je nutná pro bezpečný provoz v důlních prostorech.

Vozidla modelové řady T 815-7 6x6, 8x8 a 10x10 jsou určena pro prodej primárně na australském kontinentu, společnost Tatra Trucks je však schopna nabídnout podvozky tohoto typu i pro ostatní trhy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
19. 4. 2013 20:16
Re: BAUMA preco tam ?
Máš medzeru v tom o čom je výstava Bauma... Prezentácia tam bola pre Tatru veľmi vhodná.

Bol som sa pozrieť na ten stánok. V bodoch zopár rôznorodých postrehov:
a/ technické poradenstvo priamo na stánku robili Nemci z DAF Berlin, na oblekoch mali normálne vizitku DAF
b/ boli tam 3 vozidlá, jedno malo nadstavbu VS Mont, jedno nejaký základ od Fliegla a jedno Meiler Kipper. Bolo tam veľmi málo miesta, nepôsobilo to profi a nedalo sa tam dobre hýbať, ale účasť sa ráta, určite to prinieslo úžitok.
c/ pani pri " recepčnom" pulte dosť mimo - neupravená, neoblečená, bez jazykovej vybavenosti.
d/ mega nápis nad stánkom " Tatra takes you farther" by som aj povedal, že by mal byť s fUrther namiesto fArther, čo na to znalci angličtiny?

Ináč dobre, výstava parádna ako vždy. Štvrtok na fajront tam horelo v niektorom pavilóne - toľko požiarnikov, policajtov a ambulancií čo sa tam cez zápchu dostavilo za pár minút tak to som zíral teda >:D
16. 4. 2013 22:49
BAUMA preco tam ?
Vedla aut s nosnostou 40 az 180 ton a nakladaca s lopatou s objemom vacsim ako korba TATRY, ako chla p v monterkach na plese. Do strkovne dobre, ale do lomu. Su to ich peniaze, nech ich minaju naco chcu, doba tatroviek v lomoch skoncila, asi by mali lepsie spoznat zakaznika ;-)
16. 4. 2013 18:58
Re: nadstavba Fliegl
jaká může být cena za tenhle kousek?
Avatar - Barrichello
16. 4. 2013 09:15
Re: nadstavba Fliegl
To rozhodně je to správný krok a Tatra musí zapracovat na propagaci, reklamě a získání nových a důležitých trhů...
16. 4. 2013 08:38
nadstavba Fliegl
tak tou nadstavbou od Fliegl prekvapili a muselo to dost zasadne ovplyvnit cenu celej zostavy. Kazdopadne ten vysuvny system od Fliegla vseobecne je bomba vec v praxi, hlavne u agro-nadstavieb to funguje bezvadne. Tatra ma za ucast na veletrhu Bauma moje plus, je to spravny marketingovy smer.