Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra Phoenix pro Správu a údržbu silnic Jihočeského kraje

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)

Deset nových vozidel Tatra Phoenix zamířilo do vlastnictví Správy a údržby silnic Jihočeského kraje. Cena zakázky dosáhla bezmála 35 milionů korun.

Společnost Serviscentrum Vysočina ve spolupráci s kopřivnickou automobilkou Tatra Trucks a jičínským výrobcem speciálních nástaveb a příslušenství KOBIT dokázala uspět ve výběrovém řízení na veřejnou zakázku na nákup nákladních vozidel pro silniční údržbu vypsanou Správou a údržbou silnic Jihočeského kraje v květnu minulého roku.

Zástupci Správy a údržby silnic Jihočeského kraje si pak koncem ledna letošního roku v jejich českobudějovickém sídle převzali nové vozy Tatra Phoenix Euro 6 od dodavatele, kterým je již zmiňovaná společnost Serviscentrum Vysočina.

„Tatry tradičně slouží u organizací zajišťujících údržbu silnic a komunikací. Je to díky jejich výkonům, spolehlivosti, výborným jízdním vlastnostem za všech klimatických podmínek i univerzálností jejich použití. Tatry mají co nabídnout, proto jsme se do výběrového řízení přihlásili,“ vysvětlil Tomáš Reitermann, jednatel společnosti Serviscentrum Vysočina, která je jedním z dealerů kopřivnických vozů.

Jeho slova potvrzují i rostoucí počty objednávek na silničářské speciály značky Tatra. Například za poslední dva roky desítky vozů putovaly do středních a východních Čech a další budou následovat.

Ředitelství Správy a údržby silnic Jihočeského kraje disponuje 190 kusy vozidel a spravuje na 6200 km pozemních komunikací, nové tatrovky budou znamenat výrazné omlazení jeho vozového parku.

„Dodavatel tatrovek nabídl ve výběrovém řízení nejlepší podmínky a cenu, proto ve výběrovém řízení zvítězil. Bonusem pak je, že budeme používat vozy domácí provenience. Tatrovky jsou kvalitní a spolehlivé, takže doufáme, že budou dobře sloužit,“ řekl Jan Štícha, ředitel Správy a údržby silnic Jihočeského kraje.

Nové silničářské speciály Tatra Phoenix Euro 6 mají dvounápravové podvozky s pohonem všech kol. Pohání je šestiválcové motory PACCAR MX-11 s výkonem 303 kW spojené s manuální převodovku ZF.

Vozy dostaly nástavby používané k zimní údržbě od českých společností KOBIT a Unikont Group. Z desítky dodaných vozů jsou tři opatřeny univerzální sypací nástavbou KOBIT SYKO 5H, čtyři disponují inertní sypací nástavbou KOBIT SYKO 6H a poslední tři pak chemickou sypací nástavbou EPOKE SH 3800 SIRIUS AST.

Automobily jsou také vybaveny sněhovými radlicemi KOBIT RSS 29 a segmentovými radlicemi LLV 35 SL nebo radlicemi typu křídlo LLV 37 K od společnosti MTM Tech. Pro použití v letních měsících jsou čtyři vozidla navíc vybavena sklápěcími korbami KOBIT S18. Na nových tatrovkách jsou namontovány i nezbytné přední upínací desky, výměnné systémy pro nástavby, hydraulické okruhy a nezbytné přídavné a výstražné osvětlení.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)

Doporučujeme

13. 2. 2019 14:33
tatra
Nedávno jsme si do firmy koupili ojetou Tatrovku z [odkaz] a musím říct, že to auto je prostě úžasné. Oproti konkurenci je opravdu znát kvalita zpracování jeho podvozku, protože jízdu v terénu zláda opravdu skvěle.
13. 2. 2019 01:22
Nepoměr
Za 3,5 mil. je i SUV pro "žebráky".