7.10. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Technické novinky Nissanu Micra. Co umí revoluční auto?

Technické novinky Nissanu Micra. Co umí revoluční auto?

Micra se v nové generaci radikálně změnila. O proměně jsme si popovídali s tou nejpovolanější, Catherine Perezovou, vedoucí Nissanu pro malé vozy.

O páté generaci Nissanu Micra výrobce hovoří, že je revoluční. Neplatí to jen pro vnější design, který mezigeneračně prošel radikální proměnou, či pro nárůst rozměrů, auto je s délkou 3.999 m o 174 mm delší než předchůdce, ale také pro moderní bezpečnostní prvky. Nejen o nich jsme si na pařížském autosalonu povídali s tou nejpovolanější, Catherine Perezovou, která má v Nissanu na starosti vozidla segmentu B.

Nissan v případě micry mluví o revoluci. Proč jste k ní přistoupili?

Museli jsme reagovat na vývoj segmentu. Doba mezi konceptem nové generace a sériovou verzí je dlouhá, od příchodu dosavadní micry se trh hodně proměnil. Také očekávání zákazníků od auta segmentu B jsou velice odlišná. Museli jsme reagovat na trendy a nabídnout zákazníkům vyšší bezpečnost nebo zajímavý vzhled, který nyní očekávají.

I samotný design se radikálně proměnil. Co všechno se změnilo?

Příď je velice sportovní. Auto je delší než předchůdce a také širší. Je dokonce nejširší ve svém segmentu, což zvětšuje vnitřní prostor. Máme jeden z nejširších interiérů v B-segmentu. Důležitá je také individualizace vzhledu.

A co interiér?

Co se týče vnitřku, kladli jsme důraz na jednotlivé detaily. Obecně jsme chtěli mít kabinu jako ve větších a dražších vozech.

Micra vsadila na moderní techniku. Co všechno nabízí v tomto ohledu?

Micra přijíždí s balíčkem elektronických asistentů Nissan Intelligent Mobility. V rámci něj nabízíme automatické brzdění s rozpoznáním chodců. Novinkou v segmentu je detekce chodců při couvání. Jestliže vycouváváte u supermarketu z parkovacího auta a za vámi jde dítě, auto ho uvidí a automaticky zastaví. Máme i asistent pro jízdu v pruzích. Ten však nereaguje až v době, kdy vjedete na hraniční čáru pruhu, ale reaguje už dříve, aby k tomu vůbec nedošlo.

Nepřehlédněte: Nissan Micra má být revolucí B segmentu (+video)

Ještě nějaký systém pomáhá při řízení?

Ano, máme tu aktivní řízení, které vám pomáhá třeba při zatáčení na kruhových objezdech. Systém napomáhá udržet zvolený oblouk. Jestli se ptáváte, mámo, kam jedeš, v micře se vám to už stávat nebude. Specialitou je i mikrobrzdění před zpomalovacími prahy. Díky němu už na nich nebudete s autem skákat. Technika je tu proto, ne aby vás omezovala, ale aby vám pomáhala. Chtěli jsme, aby auto bylo bezpečné, ale zároveň jízdně potěšilo.

Co je podle vás hlavním důvodem pro nákup micry?

Je to vyvážení komfortu a jízdních zážitků. Nebývá zvykem, aby auto segmentu B bylo komfortní a zároveň sportovní. Zákazníci to ale chtějí, a tak jsme se rozhodli zkombinovat dvě dobré věci, jako bychom zkombinovali čokoládovou a vanilkovou zmrzlinu.

Je micra globálním autem?

Micra je navržena pro Evropu. Je vyráběna v Evropě. Nepochybujte o tom, že je to auto pro Evropu. Lidé jsou ale lidé a v podstatě všude chtějí to samé. Proto zvažujeme prodej micry i na dalších trzích. Nejdříve se ale chceme ujistit, že micra bude skutečně splňovat očekávání klientů i v ostatních koutech světa. Věřím ale, že se to podaří a že se micra podívá i do dalších regionů.

Má vůz něco společného s podobně velkým cliem od aliančního partnera Renault?

Auto je zvenku kompletně nové. Všechno, co zvenku vidíte, je nové. Je to design Nissanu, je to platforma Nissanu. Je to kompletní Nissan. Vyrábíme ho však v továrně Renaultu. Má však všechno know-how a DNA Nissanu.

Proč jste výrobu micry pro Evropu přesunuli z Indie do Francie?

Kvůli výrobě v Indii jsme nemohli flexibilně reagovat na poptávku, dodávky aut trvaly dlouho. Jelikož u nové micry nabídneme množství individualizačních prvků zvenku i zevnitř, musíme rychle reagovat na zákazníky. Nemůžeme je nechat dlouho čekat.

Četli jste? Nová micra bude jezdit skvěle, tvrdí šéf středoevropského Nissanu

Plánujete nabídnutí elektrické verze nové micry?

Ano, jsme lídři v elektromobilitě. Jestli to v Evropě bude dávat smysl, můžeme využít naše znalosti a naši techniku. Pokud to evropské zákazníky bude zajímat, přijdeme s tím. Přiznám, že možnost elektrické micry studujeme.

A co další varianty? Co třeba hot hatch nebo sedan?

Sedan neplánujeme, v tradičním segmentu B chceme být nadále zastoupeni pouze hatchbackem. Co se týče sportovní verze, evropští zákazníci to chtějí. Myslíme na to.

Výrobci neustále rozšiřují nabídku B-SUV i Nissan nabízí Juke. Vy však přijíždíte s novou microu. Myslíte si, že segment konvenčních malých hatchbacků je stále živý?

I to je důvod, proč jsme novou micru tak změnili. Segment B se totiž za uplynulá léta hodně proměnil. Jádro třídy ale zůstává stále silné. Z hlediska Evropy zhruba čtvrtina zákazníků vstupuje do segmentu B z většího segmentu C, lidé downsizingují svá auta. To ale znamená, že už nechtějí kompromisy, žádají to samé, jako ve větších třídách, tu samou bezpečnost, tu samou kvalitu, ten samý jízdní požitek nebo komfort.

A co turbodiesely, jsou stále živé?

Ano, turbodiesely jsou stále motory dneška. Pořád existuje velké množství zákazníků, kteří je kupují. Hodí se jim třeba kvůli nízké spotřebě nebo vysokému točivému momentu. Je to důležitá součást nabídky, a proto jsme jej nabídli i v nové micře. V budoucnu se to ale může změnit. Budeme na to případně reagovat.

Spolupracujeme s TipCars.com
FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období

Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného…

FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem…

Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie

Používání karty namísto hotovosti může pomoci chránit…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Nissan March Super Turbo: Miniaturní hothatch s technikou, která předběhla dobu Nissan March Super Turbo: Miniaturní hothatch s technikou, která předběhla dobu

Původní Nissan Micra, na některých trzích nazývaný March,…

Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Sedan, do kterého se vejde pět dospělých, přitom je…

 



 
Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Včera

Tobias Moers, lídr společnosti AMG, se rozpovídal o projektu hypersportu One s technikou F1.




Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S kamarádem Gatesem založil Microsoft

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S…

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel v pondělí ve věku 65 let. Miliardář, filantrop a hledač…

 

iSport.cz

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál, Wales slaví i bez Balea

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál,…

Fotbalisté Francie vyhráli po obratu ve šlágru dnešního programu Ligy národů nad Německem 2:1. Letošní mistři…

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví, zajistili si první místo

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví,…

Čeští fotbalisté prohráli v Charkově s Ukrajinou 0:1 a budou tak ve skupině B1 Ligy národů hrát už jen o druhé…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…