7.10. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Technické novinky Nissanu Micra. Co umí revoluční auto?

Technické novinky Nissanu Micra. Co umí revoluční auto?

Micra se v nové generaci radikálně změnila. O proměně jsme si popovídali s tou nejpovolanější, Catherine Perezovou, vedoucí Nissanu pro malé vozy.

O páté generaci Nissanu Micra výrobce hovoří, že je revoluční. Neplatí to jen pro vnější design, který mezigeneračně prošel radikální proměnou, či pro nárůst rozměrů, auto je s délkou 3.999 m o 174 mm delší než předchůdce, ale také pro moderní bezpečnostní prvky. Nejen o nich jsme si na pařížském autosalonu povídali s tou nejpovolanější, Catherine Perezovou, která má v Nissanu na starosti vozidla segmentu B.

Nissan v případě micry mluví o revoluci. Proč jste k ní přistoupili?

Museli jsme reagovat na vývoj segmentu. Doba mezi konceptem nové generace a sériovou verzí je dlouhá, od příchodu dosavadní micry se trh hodně proměnil. Také očekávání zákazníků od auta segmentu B jsou velice odlišná. Museli jsme reagovat na trendy a nabídnout zákazníkům vyšší bezpečnost nebo zajímavý vzhled, který nyní očekávají.

I samotný design se radikálně proměnil. Co všechno se změnilo?

Příď je velice sportovní. Auto je delší než předchůdce a také širší. Je dokonce nejširší ve svém segmentu, což zvětšuje vnitřní prostor. Máme jeden z nejširších interiérů v B-segmentu. Důležitá je také individualizace vzhledu.

A co interiér?

Co se týče vnitřku, kladli jsme důraz na jednotlivé detaily. Obecně jsme chtěli mít kabinu jako ve větších a dražších vozech.

Micra vsadila na moderní techniku. Co všechno nabízí v tomto ohledu?

Micra přijíždí s balíčkem elektronických asistentů Nissan Intelligent Mobility. V rámci něj nabízíme automatické brzdění s rozpoznáním chodců. Novinkou v segmentu je detekce chodců při couvání. Jestliže vycouváváte u supermarketu z parkovacího auta a za vámi jde dítě, auto ho uvidí a automaticky zastaví. Máme i asistent pro jízdu v pruzích. Ten však nereaguje až v době, kdy vjedete na hraniční čáru pruhu, ale reaguje už dříve, aby k tomu vůbec nedošlo.

Nepřehlédněte: Nissan Micra má být revolucí B segmentu (+video)

Ještě nějaký systém pomáhá při řízení?

Ano, máme tu aktivní řízení, které vám pomáhá třeba při zatáčení na kruhových objezdech. Systém napomáhá udržet zvolený oblouk. Jestli se ptáváte, mámo, kam jedeš, v micře se vám to už stávat nebude. Specialitou je i mikrobrzdění před zpomalovacími prahy. Díky němu už na nich nebudete s autem skákat. Technika je tu proto, ne aby vás omezovala, ale aby vám pomáhala. Chtěli jsme, aby auto bylo bezpečné, ale zároveň jízdně potěšilo.

Co je podle vás hlavním důvodem pro nákup micry?

Je to vyvážení komfortu a jízdních zážitků. Nebývá zvykem, aby auto segmentu B bylo komfortní a zároveň sportovní. Zákazníci to ale chtějí, a tak jsme se rozhodli zkombinovat dvě dobré věci, jako bychom zkombinovali čokoládovou a vanilkovou zmrzlinu.

Je micra globálním autem?

Micra je navržena pro Evropu. Je vyráběna v Evropě. Nepochybujte o tom, že je to auto pro Evropu. Lidé jsou ale lidé a v podstatě všude chtějí to samé. Proto zvažujeme prodej micry i na dalších trzích. Nejdříve se ale chceme ujistit, že micra bude skutečně splňovat očekávání klientů i v ostatních koutech světa. Věřím ale, že se to podaří a že se micra podívá i do dalších regionů.

Má vůz něco společného s podobně velkým cliem od aliančního partnera Renault?

Auto je zvenku kompletně nové. Všechno, co zvenku vidíte, je nové. Je to design Nissanu, je to platforma Nissanu. Je to kompletní Nissan. Vyrábíme ho však v továrně Renaultu. Má však všechno know-how a DNA Nissanu.

Proč jste výrobu micry pro Evropu přesunuli z Indie do Francie?

Kvůli výrobě v Indii jsme nemohli flexibilně reagovat na poptávku, dodávky aut trvaly dlouho. Jelikož u nové micry nabídneme množství individualizačních prvků zvenku i zevnitř, musíme rychle reagovat na zákazníky. Nemůžeme je nechat dlouho čekat.

Četli jste? Nová micra bude jezdit skvěle, tvrdí šéf středoevropského Nissanu

Plánujete nabídnutí elektrické verze nové micry?

Ano, jsme lídři v elektromobilitě. Jestli to v Evropě bude dávat smysl, můžeme využít naše znalosti a naši techniku. Pokud to evropské zákazníky bude zajímat, přijdeme s tím. Přiznám, že možnost elektrické micry studujeme.

A co další varianty? Co třeba hot hatch nebo sedan?

Sedan neplánujeme, v tradičním segmentu B chceme být nadále zastoupeni pouze hatchbackem. Co se týče sportovní verze, evropští zákazníci to chtějí. Myslíme na to.

Výrobci neustále rozšiřují nabídku B-SUV i Nissan nabízí Juke. Vy však přijíždíte s novou microu. Myslíte si, že segment konvenčních malých hatchbacků je stále živý?

I to je důvod, proč jsme novou micru tak změnili. Segment B se totiž za uplynulá léta hodně proměnil. Jádro třídy ale zůstává stále silné. Z hlediska Evropy zhruba čtvrtina zákazníků vstupuje do segmentu B z většího segmentu C, lidé downsizingují svá auta. To ale znamená, že už nechtějí kompromisy, žádají to samé, jako ve větších třídách, tu samou bezpečnost, tu samou kvalitu, ten samý jízdní požitek nebo komfort.

A co turbodiesely, jsou stále živé?

Ano, turbodiesely jsou stále motory dneška. Pořád existuje velké množství zákazníků, kteří je kupují. Hodí se jim třeba kvůli nízké spotřebě nebo vysokému točivému momentu. Je to důležitá součást nabídky, a proto jsme jej nabídli i v nové micře. V budoucnu se to ale může změnit. Budeme na to případně reagovat.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

Trumpova rozhodnutí ovlivňují i ceny v Česku, tvrdí Jan Boháč z ČSOB Trumpova rozhodnutí ovlivňují i ceny v Česku, tvrdí Jan Boháč z ČSOB

Nově zavedená cla, ostré výroky amerického prezidenta,…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte! Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

Kluci z ruského Youtube kanálu Garage 54 se opět…

 



Nissan March Super Turbo: Miniaturní hothatch s technikou, která předběhla dobu Nissan March Super Turbo: Miniaturní hothatch s technikou, která předběhla dobu

Původní Nissan Micra, na některých trzích nazývaný March,…

Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Sedan, do kterého se vejde pět dospělých, přitom je…

 



 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Dnes 16:57

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Vítejte ve VIDEOdobě. Jak nástroj pro sudí může proměnit taktiku fotbalu

Vítejte ve VIDEOdobě. Jak nástroj pro sudí může…

Fotbal už nikdy nebude jako dřív. To lze s ohledem na zapojení videa do nejmasovějšího světového sportu s…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…